16V PL , KR , 9A z digifantem

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

ktory DIGIFANT jest lepszy w 16v

DIGIFANT I z g60
243
50%
DIGIFANT II z gti
241
50%
 
Liczba głosów: 484

radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » pn lut 26, 2018 18:16

Powinien reagować nawet na niewielkie poruszenie klapki od przepływki. Krokowy po właczeniu zapłonu powiniem wibrowac cały czas. Wiec wygląda na to że mamy naszego winowajce :) Czyszczenie wystarczy przeczyscić klapki z brudów które sie tam gromadzą tak żeby były czyste i tyle :)



kasetla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt kwie 07, 2015 16:06

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: kasetla » pn lut 26, 2018 23:03

Krokowy przepołowiony i wyszyszczony od środka (po zdjęciu oringow), dodatkowo odłączony akumulator na całą noc. Póki co jeździ obroty to tysiak z kawałkem na ssaniu i po rozgrzaniu 900 i blizej tysiaka. Mam nadzieję, że po kolejnych 300 km znowu nie zacznie wariować. Jeszcze zostaje ogarnięcie tego dymienia (dziwnie to wygląda kiedy dym z wydechu wyprzeda mnie na światłach) oleju nie ubywa i nie przybywa. Czyżby tylko wina końcowego, który pluje wodą?



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » wt lut 27, 2018 17:34

Jak znowu zacznie wariować to już wiesz gdzie szukać :D a znając digifant 2 prędzej czy później coś będzie się działo :D Jakiego koloru jest dymienie na PB a jakie na LPG?? Teraz jest zimno wiec nic dziwnego że dymi. Jak biały dym to norma przy zimowej aurze, jak czarny lub niebieski to już inne buty. Woda pluje zapewne na lpg bo nasz gaz w pl jest dobrze chrzczony :D Wydech koncowy masz dwururkę czy pojedyńczą? Jak mialem golfa 1.8 PF to mialem wydech z pojedyńczą rurką jak ktoś stał z tyłu to miał darmowy masaż nóg tak mocno dmuchało, potem założyłem wydech od 16v dwururke i wtedy już tak nie dmuchał :)



kasetla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt kwie 07, 2015 16:06

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: kasetla » śr lut 28, 2018 18:50

Co do wydechu to jedna z nakładka...
Chciałam dzisiaj nagrać rano filmik ale... Auto zostało podłączone na noc pod prostownik i rano odpalił na sekunde i zgasł (prawdopodobnie na 3 garach chodził) pomimo 10 min walczenia nie odpalił... Dopiero wymiana świec na 3 elektrodowe pomogła. Miałam 4 elektrody i ciągle były zalewane raczej nie benzyna, bo by do godziny wyparowała :(. Poprzednio były zalewane ale na lpg odpalał a dzisiaj nic. Będąc na mechanicznym wtrysku nie miał takiego problemu, mam nadzieje, że remont silnika przełoży sie na większy zastrzyk gotówki.
Jakie świece są polecane do 9a na digi2?
I co bardziej jest opłacalne i wydajne blos czy sekwencja?
Jutro postaram się nagrać film z tym dymieniem, bo niestety cofając nic w lewym lusterku nie widać, dym raczej biały.



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: Gacekk » czw mar 01, 2018 10:23

Oczywiście, że sekwencja :) ważne mieć szybkie wtryski , bo będzie zdychać na opadaniu z obrotów. NIestety najpierw musisz ogarnąć benzynę na tiptop bo na lpg będzie tylko gorzej.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » czw mar 01, 2018 18:09

Ja mam 9a na digi 1 i mam sekwencje i polecam każdemu bo naprawde fajnie to chodzi i spalanie lpg od 9.5-10 litrów wiec bajka :D wczesniej miałem blosa też fajnie chodziło palił ciut wiecej bo 11-11.5 litra. Tak jak napisał kolega wyżej żeby był sens montowac sekwencje to silnik na PB musi działać idealnie inaczej szkoda sobie zawracac głowe, musisz też wziąć pod uwage ile pieniedzy chcesz na to przeznaczyc BLOS bedzie napewno tańszym rozwiazaniem i prostszym niż sekwencja ale sekwencja jest dużo lepsza. Jak byś zdecydowalą sie na sekwencje to moge podpowiedzieć jakie podzespoły dobrać żeby to fajnie śmigało.
Co do świec to ja mam NGK 3 elektrodowe i nigdy nie miałem problemu z odpalaniem :grin:



kasetla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt kwie 07, 2015 16:06

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: kasetla » ndz mar 04, 2018 19:15

Niestety po zrobieniu 70 km na lpg w trasie podczas chęci wyprzedzenia strzeliło w przepływke xD pomimo tej klapki antywybuchowej dół przepływki odleciał po tym trzymał się na jednym z nitów. Trytytki (opaski plastikowe zaciskowe) i taśma izolacyjna materiałowa i zrobione 120 km na lpg. Pozniej podstawa wklejona na silikon i zlapana trytytkami i zrobione 200 km z powrotem. Niestety po dluzszej jeździe na niższych biegach i przy mniejszych prędkościach objawy braku mocy, dławienia ale jak sie rozpędzi to jedzie normalnie (na pb i lpg). Podejrzewam, że przepływka juz wcześniej została pozbawiona paru nitów i stąd wariowanie. Zostało mi szukać idealniej przepływki. Co do przepływki z omegi 2.0 8v to podobno podejdzie do 2e a z 2e podchodzi do 9a na digi, więc... Akurat z omegi łatwiej dostać sprawną xDObrazek

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka




radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » pn mar 05, 2018 17:58

Weź ten gaż wyp....dol bo cały czas bedzie to samo....
Gaz wybucha przed dotarciem do cylindra ponieważ :
-Mieszalnik jest za daleko od cylindrów silnika i gaz ma do pokonania długą droge którą pokonuje zbyt powoli ta instlacja gazowa to jest jakas pomyłka nie nadaje sie do niczego
-Zapłon jest źle ustawiony
-gaz jest źle ustawiony ( a nawet jeśli bedzie dobrze to nie gwarantuje to tego że itak nie strzeli znowu w dolocie
Co chwile bedziesz musiała kupowac przepływki i wywalać gruby hajs na to bo przepływka po strzale nadaje sie tylko na czesci zamienne ( to co jeszcze z niej ocalało) a to jest mało opłacalne bo jden strzał = +/-250zł na przepływke....
Radze ci z dobrego serca kup blosa wyłożysz 250zł i bedziesz mieć spokój ze strzalami w dolot... jak uzbierasz wiecej hajsu i ogarniesz silnik żeby chodził na cacy na benie sprzedasz blosa kupisz sekwencje i niczym sie wtedy nie martwisz....



kasetla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt kwie 07, 2015 16:06

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: kasetla » pn mar 05, 2018 19:42

Zapłon ustawiony przy użyciu lampy.
Jedyna jego bolączka to te zalewanie świec i co najciekawsze nie jest to zależne od km z tego co zauważyłam (aktualnie swiece trzy elektrodowe póki co ich jeszcze nie zalało) no i teraz nowa przepływka (ale skoro to wywalanie kasy w bloto to sobie odpuszczę, bo jeszcze jedną mam)
Spalanie lpg w trasie to 10/100 i to przy uszkodzonej przepływce xD
Zastanawiam się czy nie lepiej wydać 500 zl i dać oddzielny komputer a zrezygnowac z przepływki i krokowca ewentualnie tak, jak mówisz sekwencje.

Poza tym nie wystrojony komp po 16v może być przyczyną zalewania świec czy to bardziej tych 4 elektrodowych, które bardziej się sprawdzają przy lpg?.

No i dalej poszukuję kogoś dobrego z Warszawy do wystrojenia kompa.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka




radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » wt mar 06, 2018 17:02

Zastanawiam się czy nie lepiej wydać 500 zl i dać oddzielny komputer a zrezygnowac z przepływki i krokowca ----> co masz na myśli????
krokowiec bedzie potrzebny tak czy siak jaki komputer by nie był....
Jest też alternatywa dla przepływki klapkowej która tez przetestowałem i byłem bardzo zadowolony. Jest to specjalna płytka z elementami elektronicznymi i mikroprocesorem zaprojektowana i zbudowana przez jednego z użytkowników innego forum. Dzięki tej płytce możemy wywalić przepływke klapkową i zalożyć przepływke nowego typu czyli MAF a układ przelicza nam odczyt z przepływki nowego typu i generuje sygnał taki jak by miał przepływomierz klapkowy. W dodatku jest też możliwość regulacji map wtrysku i dawki paliwa.....
Ja na tym jeździłem rok zero problemów z przepływomierzem i dodatkowo wieksza moc bo nie było w dolocie klapki która przecież utrudnia przepływ powietrza do silnika :)



kasetla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt kwie 07, 2015 16:06

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: kasetla » śr mar 07, 2018 22:46

Zapewne jeszcze większe koszta niż sekwencja/blos i jeszcze wieksza kombinacja a kombinacji w tej kwestii już mam dość.
Póki co jeździ na przepływce zrobionej na szybkiego ale niestety wyszczerbionej na tej klapce.
Może tą drugą też się otworzy i może bedzie w lepszym stanie w srodku i sie sklei tak, jak obecną.
Wątpię aby 10 nitów poszło przy jednym wybuchu i to nie był jakiś głośny wybuch (na mechanicznym głośniej strzelał i to przy odpaleniu). Prawdopodobnie przepływka trzymała się na paru nitach stąd lewe powietrze... Ale to tylko moje gdybanie, niestety wszyscy sie skupili na dolocie i przepustnicy a nikt nie macał przepływki od dołu zresztą pewnie i tak było by to niewyczuwalne az tak.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka




radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: radekb » czw mar 08, 2018 18:05

Koszt płytki to 250zl + koszt przepływki nowego typu to 40-60zł..... Mam cały zestaw didi 2 z ta wlaśnie płytką w najbliższym czasie wystawie na sprzedaż......



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: Gacekk » sob mar 10, 2018 06:56

Jeżdżę też na tej płytce i przyplywce drutowej. Auto chodzi znacznie lepiej. Motor 2e.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

kasetla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt kwie 07, 2015 16:06

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Post autor: kasetla » ndz mar 18, 2018 22:41

Kolejny tydzień na świecach 3 elektrodowych zamiast cztero i na przepływce sklejonej dirko i trytytkami i auto póki co jeździ i nie zalewa świec jedynie kiedy jest rozgrzany potrafi falować na obrotach z ok900 do 500 no i odpuszczając pedał przyspieszenia przyszarpuje.

Jednak jestem w trakcie odkładania pieniędzy na blosa (używany czy nowy?).
Jak to z nim jest? Bo ostatnio się dowiedziałam, że i przy nim potrafi załatwić przepływkę i do tego podobno ma być ustawiony pionowo a na to miejsca raczej zbraknie...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka




ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości