Strona 1 z 3
					
				Wymieniamy nagrzewnicę na podstawie - VW PASSATA.
				: czw paź 05, 2006 12:45
				autor: ygd
				
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 12:52
				autor: Chmielu
				ygd porada konkretna.
Szczegółowa więc nawet osoby "średnie" technicznie powinny dać radę 

A co do wymiany nagrzewnicy... roboty z tym od jasnej anielki  
 
Pół samochodu trzeba rozbierać....
Mi właśnie ostatnimi czasy wzięła i pękła sobie, więc mam obieg "na krótko" w tym momencie  
 
Dla mnie najcenniejszą uwagą była wiadomość, że nagrzewnice VAG były takie same w tylu modelach - nie wiedziałem tego  
 
Ogólnie porada git  

 
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 12:55
				autor: ygd
				No nie wiem nawet czy w MK5 nie jest przypadkiem to samo...
Kupowałem od tego kolesia 
http://moto.allegro.pl/item130390076_na ... iecka.html
Działa jak należy.
Polecam zrobić póki jeszcze w miarę ciepło jest na dworze 

 Bo robota na mrozie nic dobrego.. poza tym, plastiki będą skrzypiały i mogą popękać 

 
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 12:59
				autor: Chmielu
				
A nagrzewnicę już mam - akurart też od MK3 VR6 - bo nie wiedziałem że takie same więc kupiłem z takiego  
 
ygd pisze:Polecam zrobić póki jeszcze w miarę ciepło jest na dworze 
To wiem - ale przybrać się nie mogę 
ygd pisze:Bo robota na mrozie nic dobrego.. poza tym, plastiki będą skrzypiały i mogą popękać 
A ja akurat mam garażyk i ciepełko 
 
 
Ale fakt - zrobić muszę bo jeździć w zimę bez ciepełka to średnia przyjemność...
 
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 13:16
				autor: ygd
				Garaż wiele nie pomoże, moim zdaniem kiepsko widać przy sztucznym świetle, szczególnie różne zakamarki deski rozdzielczej.
Z VRa masz, znaczy się używaną kupiłeś? 
Jeśli tak - nie polecam 

Równie szybko może zakończyć żywot.
 
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 13:49
				autor: pawel1987
				Ja i mój kumpel właśnie wczoraj wymieniliśmy nagrzewnicę (w jego golfie) 

 Tyle dobrze, że w przeciwieństwie do foto porady nie trzeba ściągać całej deski rozdzielczej:D Wystarczy tylko odkręcić półki po jednej i drógiej stronie, konsole środkową, środkowe nawiewy i się troszke pomęczyć 

 
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 15:00
				autor: Chmielu
				ygd pisze:Z VRa masz, znaczy się używaną kupiłeś?
Jeśli tak - nie polecam 

Równie szybko może zakończyć żywot.
 
Tak z VR-a 

Jakbym wiedział wcześniej że inne pasują to bym szczególnie od VR-a nie szukał  
 
A skoro twierdzisz, że od innego VR-a może długo nie pochodzić to poszukam sobie innej w takim razie 

 
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 15:03
				autor: ygd
				Chmielu pisze:
Tak z VR-a 

Jakbym wiedział wcześniej że inne pasują to bym szczególnie od VR-a nie szukał  
 
A skoro twierdzisz, że od innego VR-a może długo nie pochodzić to poszukam sobie innej w takim razie 

 
To już zależy od szczęścia..w jakim stanie na nagrzewnica jest.
Ja bym wolał jednak nówkę sztukę. 
[ Dodano: Czw 05 Paź, 2006 15:05 ]
pawel1987 pisze:Ja i mój kumpel właśnie wczoraj wymieniliśmy nagrzewnicę (w jego golfie) 

 Tyle dobrze, że w przeciwieństwie do foto porady nie trzeba ściągać całej deski rozdzielczej:D Wystarczy tylko odkręcić półki po jednej i drógiej stronie, konsole środkową, środkowe nawiewy i się troszke pomęczyć 

 
Owszem w MK2 nie trzeba ściagać deski, ale jest wygodniej, a przy okazji można porobić porządki.
 
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 15:07
				autor: Chmielu
				ygd pisze:To już zależy od szczęścia..w jakim stanie na nagrzewnica jest.
Ja bym wolał jednak nówkę sztukę.
No teraz po tym FAQ-u chyba właśnie się skuszę, bo szczerze mówiąc nawet nie wiedziałem, że to takie tanie....
Z góry założyłem, że do VR6 będzie droga, więc kupiłem używkę też od VR6 i nawet nie patrzyłem na ceny nowej.
A swoją drogą to u mnie nagrzewnica pękła właśnie podczas katowania 
 
Widać troszkę spore ciśnienie w układzie było przy dużych obrotach i strzeliła  

 
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 15:27
				autor: ygd
				Moim zdaniem po prostu zmęczenie materiału..w końcu nagrzewnice pracują w ciężkich warunkach, zmiany temperatur itp... mają prawo po 10-15latach zakończyć żywot. Tak samo jak inne chłodnice.
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 15:31
				autor: Chmielu
				ygd pisze:Moim zdaniem po prostu zmęczenie materiału..
Hehe - no to napewno przedewszystkim 

Ale napewno duże obroty silnika czyli wieksze ciśnienie w ugładzie też nie pomogły 
No nic - koniec spamowania 

FAQ bardzo fajny, a ja kupuję nową nagrzewnicę  
  
 
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 15:32
				autor: jacco
				Chmielu pisze:u mnie nagrzewnica pękła właśnie podczas katowania   
jaki zbieg okolczności bo u mnie tak samo 
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
 nowa z rabatem chyba 50zł mnie kosztowała i prawie cały dzień kręcenia 

 
			 
			
					
				
				: czw paź 05, 2006 21:33
				autor: sebal
				roboty przy tym jest sporo ale potem w zime jest przyjemnie 

 
			 
			
					
				VWitam
				: wt lis 21, 2006 21:47
				autor: Kamil Włodi
				nom sporo roboty...
a ma ktoś może tak piękne zdjęcia tyle że do mk2, bo mnie chyba czeka taka wymiana...
a mk2 też trzeba tak wszystko rozkręcać...???
pozdrawiam;)