[MK2] Odma 1.3NZ mk2
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
MYŚLE TAK NAD WYELIMINOWANIEM TEGO PROBLEMU ODMY NA STAŁE, KOLEGA NA TYM PORUM PISAŁ ZE VW MONTOWAŁ JEDNYM CZASEM JAKIEŚ PODGRZEWACZE- JAKIE? JAK TO WYGLĄDA? JAK DZIAŁA, MOŻE POPROSTU WUSTARCZY KUPIĆ TAKI GADŻET?
INNY KOLEGA NAPISAŁ ZE JAK STWIERDZIMU ZAMARZNIĘTA ODME TO ŻEBY MOŻNA BYŁO DOJECHAĆ AUTEM DO DOMU CZY NA WARSZTAT NALEŻY ZDJĄĆ WĘŻYK WYCHODZĄCY Z POKRYWY ZAWORÓW DO TEGO TRÓJNIKA CO WYCHODZI Z KOMORY KORBOWODÓW, ZEBY OPARY POD CISNIENIEM MIAŁY UJSCIE-OK ALE JAK SIE WTEDY ZACHOWUJE CISNIENIE OLEJU I JAKI TO MA WPŁYW NA PRACE SIELNIKA?
BO JEŻELI JEST TO BEZPIECZNE TO MOŻNA BY ZAMONTOWAŻNA TYM WĘŻYKU OD POKTYWY JAKIŚ MAŁY ZAWÓR BEZPIECZEŃSTWA CO BY UPUSZCZAŁ CIŚNIENIE JAK BEDZIE ZA DUŻĘ POD POKRYWĄ.
PROSZĘ NIECH JAKIŚ FACHOWIEC SIE WYPOWIE.
AHA: MI TO ZAMARZŁ TEN REGULATOR CISNIENIA OLEJU-TEN GRZYBEK Z MEMBRAMKA KTÓRY JEST POŁĄCZONY Z PRZEPUSTNICĄ TAKIM KOLANKIEM, A RESZTĘ MIAŁEM DROŻNĄ, NO I CÓŻ Z TEGO ŻE GOLFIK ODPALIŁ O 23:15 PRZY -31 STOPNIACH JAK DOJECHAŁEM DO DOMU (10 KM) TO OLEJU JUZ NIE BYŁO, DOBRZE ZE OSTATNI KILOMETR TO MAM Z GÓRKI BO WTEDY MI JUZ ALARM SWIECIŁ I KRZYCZAŁ.
INNY KOLEGA NAPISAŁ ZE JAK STWIERDZIMU ZAMARZNIĘTA ODME TO ŻEBY MOŻNA BYŁO DOJECHAĆ AUTEM DO DOMU CZY NA WARSZTAT NALEŻY ZDJĄĆ WĘŻYK WYCHODZĄCY Z POKRYWY ZAWORÓW DO TEGO TRÓJNIKA CO WYCHODZI Z KOMORY KORBOWODÓW, ZEBY OPARY POD CISNIENIEM MIAŁY UJSCIE-OK ALE JAK SIE WTEDY ZACHOWUJE CISNIENIE OLEJU I JAKI TO MA WPŁYW NA PRACE SIELNIKA?
BO JEŻELI JEST TO BEZPIECZNE TO MOŻNA BY ZAMONTOWAŻNA TYM WĘŻYKU OD POKTYWY JAKIŚ MAŁY ZAWÓR BEZPIECZEŃSTWA CO BY UPUSZCZAŁ CIŚNIENIE JAK BEDZIE ZA DUŻĘ POD POKRYWĄ.
PROSZĘ NIECH JAKIŚ FACHOWIEC SIE WYPOWIE.
AHA: MI TO ZAMARZŁ TEN REGULATOR CISNIENIA OLEJU-TEN GRZYBEK Z MEMBRAMKA KTÓRY JEST POŁĄCZONY Z PRZEPUSTNICĄ TAKIM KOLANKIEM, A RESZTĘ MIAŁEM DROŻNĄ, NO I CÓŻ Z TEGO ŻE GOLFIK ODPALIŁ O 23:15 PRZY -31 STOPNIACH JAK DOJECHAŁEM DO DOMU (10 KM) TO OLEJU JUZ NIE BYŁO, DOBRZE ZE OSTATNI KILOMETR TO MAM Z GÓRKI BO WTEDY MI JUZ ALARM SWIECIŁ I KRZYCZAŁ.
jo55, znalazlem goscia na allegro ktory oferuje takie wynalazki http://www.allegro.pl/show_item.php?item=85447446
wyslalem email do niego:
Czy oslona bedzie pasowała do Golfa II 91r. 1.3benzyna??
Witam,osłona pasuje do Golfa2 benz, gwarantuję że pasuje w 100%,pozdrawiam
czy bedzie mozliwosc zakupienia tej oslony w okresie letnim?
Witam,oczywiście że tak,cały czas są produkowane i sprzedawane,pozdrawiam i
polecam
wyslalem email do niego:
Czy oslona bedzie pasowała do Golfa II 91r. 1.3benzyna??
Witam,osłona pasuje do Golfa2 benz, gwarantuję że pasuje w 100%,pozdrawiam
czy bedzie mozliwosc zakupienia tej oslony w okresie letnim?
Witam,oczywiście że tak,cały czas są produkowane i sprzedawane,pozdrawiam i
polecam
Piotrek
Re: Brak mi słów....
Raport z frontu zmagania się z zimą. Ta osłona silnika naprawde działa !!! Znów miałem mrozy poniżej 20 i odma wredna nie zamarzła. EUREEEKA !!! Ty sie nie śmiej Ty powiedz gdzie kupic prawdziwą osłonę silnika do NZ. Spotykam tylko do diesla co koliduje głównie z wydechem NZ i miskę olejową ma na wierzchu. PozdrawiamBrzoza Krk pisze:Na to co zobaczyłem na tym zdjęciu...Świetny pomysł...Myślałeś nad produkcją tego linileum pod silnik?
MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)
hehe, mialem ta oslone od poczatku w mk2 1.3 i u mnie w kazdym razie nie mialo to wiekszego wplymu na zamarzanie... tak czy siak wywalalo. Ale zaszkodzic nie zaszkodzi, na pewno troszke pomoze ale jak bardzo ...
aaa i osolona na Słomczynie albo Żeraniu 50-60pln
aaa i osolona na Słomczynie albo Żeraniu 50-60pln
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[quote="MaLiBU"]hehe, mialem ta oslone od poczatku w mk2 1.3 i u mnie w kazdym razie nie mialo to wiekszego wplymu na zamarzanie... tak czy siak wywalalo. Ale zaszkodzic nie zaszkodzi, na pewno troszke pomoze ale jak bardzo ...
Dzięki za informacje. Ja kolejno dorobiłem trzy rzeczy:
1 - całą atrapę zasłoniłem w 90% tekturą. Szybciej się zagrzewał silnik ale odma zamarzła w -15
2 - owinąłem folią bąbelkową ten nie ocieplony regulator 9. -15 wytrzymywało dopiero poniżej -20 zamarzło
3 - osłoniłem od dołu silnik dość szczelnie i daleko śmieszną osłoną razem z miską olejową i kolektorem wydechowym. Wytrzymuje -25 Śnieg na masce topnieje szybko co dowodzi że pod maską zostaje wiele ciepła traconego przez silnik.
Uszczelniona jest komora silnika. Został mały i regulowany wlot powietrza z atrapy przez chłodnicę w okolicy akumulatora. Miska olejowa i kolektor wydechowy nie są brutalnie schładzane a co grzeją zostaje pod maską. To jest gwałtowna zmiana warunków chłodzenia silnika co potwierdza wskaźnik temperatury. Katalizator i wydech też mają lepiej. A jak już auto odpalę to jadę 40 km ciurkiem i olej mam skutecznie odwodniony przez długotrwałe grzanie.
Czego i Wam Zyczę
Dzięki za informacje. Ja kolejno dorobiłem trzy rzeczy:
1 - całą atrapę zasłoniłem w 90% tekturą. Szybciej się zagrzewał silnik ale odma zamarzła w -15
2 - owinąłem folią bąbelkową ten nie ocieplony regulator 9. -15 wytrzymywało dopiero poniżej -20 zamarzło
3 - osłoniłem od dołu silnik dość szczelnie i daleko śmieszną osłoną razem z miską olejową i kolektorem wydechowym. Wytrzymuje -25 Śnieg na masce topnieje szybko co dowodzi że pod maską zostaje wiele ciepła traconego przez silnik.
Uszczelniona jest komora silnika. Został mały i regulowany wlot powietrza z atrapy przez chłodnicę w okolicy akumulatora. Miska olejowa i kolektor wydechowy nie są brutalnie schładzane a co grzeją zostaje pod maską. To jest gwałtowna zmiana warunków chłodzenia silnika co potwierdza wskaźnik temperatury. Katalizator i wydech też mają lepiej. A jak już auto odpalę to jadę 40 km ciurkiem i olej mam skutecznie odwodniony przez długotrwałe grzanie.
Czego i Wam Zyczę
MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)
to jest chyba najlepszy patent oslonic caly spod ja kilka dni temu czyscilem odme zakrecilem i jest git auto mam od 3 lat i dopiero pierwszy raz wywalilo mi olej. zdziwilem sie troszke czyszczac ja, na przewod z trojnikiem zalozony mam gumowa oslonke nie wiem po co ona jest dopiero przy tych najwiekszych mrozach zamarzlo mi. najciekawsze jest to ze tej oslonki nie da sie sciagnac musiala byc oryginalnie zalozona pozdro byle do wiosny
Re: Brak mi słów....
jo55 pisze:Raport z frontu zmagania się z zimą. Ta osłona silnika naprawde działa !!! Znów miałem mrozy poniżej 20 i odma wredna nie zamarzła. EUREEEKA !!! Ty sie nie śmiej Ty powiedz gdzie kupic prawdziwą osłonę silnika do NZ. Spotykam tylko do diesla co koliduje głównie z wydechem NZ i miskę olejową ma na wierzchu. PozdrawiamBrzoza Krk pisze:Na to co zobaczyłem na tym zdjęciu...Świetny pomysł...Myślałeś nad produkcją tego linileum pod silnik?
[ Dodano: 08-02-2006 ]
jo55 pisze:Dzięki za informacje. Ja kolejno dorobiłem trzy rzeczy:MaLiBU pisze:hehe, mialem ta oslone od poczatku w mk2 1.3 i u mnie w kazdym razie nie mialo to wiekszego wplymu na zamarzanie... tak czy siak wywalalo. Ale zaszkodzic nie zaszkodzi, na pewno troszke pomoze ale jak bardzo ...
1 - całą atrapę zasłoniłem w 90% tekturą. Szybciej się zagrzewał silnik ale odma zamarzła w -15
2 - owinąłem folią bąbelkową ten nie ocieplony regulator 9. -15 wytrzymywało dopiero poniżej -20 zamarzło
3 - osłoniłem od dołu silnik dość szczelnie i daleko śmieszną osłoną razem z miską olejową i kolektorem wydechowym. Wytrzymuje -25 Śnieg na masce topnieje szybko co dowodzi że pod maską zostaje wiele ciepła traconego przez silnik.
Uszczelniona jest komora silnika. Został mały i regulowany wlot powietrza z atrapy przez chłodnicę w okolicy akumulatora. Miska olejowa i kolektor wydechowy nie są brutalnie schładzane a co grzeją zostaje pod maską. To jest gwałtowna zmiana warunków chłodzenia silnika co potwierdza wskaźnik temperatury. Katalizator i wydech też mają lepiej. A jak już auto odpalę to jadę 40 km ciurkiem i olej mam skutecznie odwodniony przez długotrwałe grzanie.
Czego i Wam Zyczę
MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)
jo55 - świetny pomysł!!!
A ja mam taką zmyślną ewolucję Twojego pomysłu. Do PCV, od wewnętrznej strony (czyli od tej, która będzie zwrócona ku silnikowi) możnaby jeszcze dokleić taśmą dwustronną taki ekran z maty aluminiowej, który można kupić w każdym sklepie.
Cosik jak to http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84209079
A ja mam taką zmyślną ewolucję Twojego pomysłu. Do PCV, od wewnętrznej strony (czyli od tej, która będzie zwrócona ku silnikowi) możnaby jeszcze dokleić taśmą dwustronną taki ekran z maty aluminiowej, który można kupić w każdym sklepie.
Cosik jak to http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84209079
Peterson-> myj ropą, szczególnie ten regulator podciśnienia nr 9.
Manias79, Peterson -> Ekran Al jest OK byle nie ze styropianem bo palny Zupełnie mi wystarczyła likwidacja przeciągów pod maską żeby skoczyły temperatury.
To PCV to prowizora rozpaczliwa wykonana w godzinę żeby wogóle w te mrozy do pracy dojechać. Ale eksperyment wypadł nadpodziw. Fotkę jakąś zaraz dołączę to zobaczycie dlaczego szukam prawdziwej osłony. Na zimę dobrze żeby osłaniała przed przeciągiem miskę olejową
Coś zszamię i do garażu zajrzę z aparatem.
Manias79, Peterson -> Ekran Al jest OK byle nie ze styropianem bo palny Zupełnie mi wystarczyła likwidacja przeciągów pod maską żeby skoczyły temperatury.
To PCV to prowizora rozpaczliwa wykonana w godzinę żeby wogóle w te mrozy do pracy dojechać. Ale eksperyment wypadł nadpodziw. Fotkę jakąś zaraz dołączę to zobaczycie dlaczego szukam prawdziwej osłony. Na zimę dobrze żeby osłaniała przed przeciągiem miskę olejową
Coś zszamię i do garażu zajrzę z aparatem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw lut 09, 2006 23:22 przez jo55, łącznie zmieniany 2 razy.
MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)
a powiedzcie mi jeszcze taka rzecz Ten waz co mi idzie do pokrywy zaworów mam taki mieki i zflaczaly Czy to dlatego ze odma zapchana i nie idzie nia powietrze?? W innym temacie ludzie pisali ze to czy dmucha z pod korka oleju czy zasysa bo to nie odmy wina Z tego co zrozumialem to odma jest zapchana wiec nie powinno tam dmuchac bo wszyskie opary zatrzymuja sie przed odma Jak znajde ten post to wkleje linka
[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 22:03 ]
mozecie mi jeszcze wytlumaczyc o co chodzi z tym separatorem oleju itd Element 32 jest zaznaczony na zdjeciu jako odma http://vwforum.pl/odma/ tez to wyczyścić?
Z tą ropą to chyba bede musial jechac na stacje benzynową i kupić troszke
[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 22:03 ]
mozecie mi jeszcze wytlumaczyc o co chodzi z tym separatorem oleju itd Element 32 jest zaznaczony na zdjeciu jako odma http://vwforum.pl/odma/ tez to wyczyścić?
Z tą ropą to chyba bede musial jechac na stacje benzynową i kupić troszke
Piotrek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości