[All VW] Przekaźniki świateł

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » czw cze 11, 2009 01:06

Arczi pisze:Mam pytanko odnośnie łączenia mas. Mianowicie z aku minus idzie na przekaźnik następnie widzę że jeszcze idzie on dalej i łączy się z masą między lampą a instalacją jest to konieczne ??
Tak, jest to konieczne - bezpośredni minus z akku na żarówki, z pominięciem całych metrów instalacji, takie "wzmocnienie" masy.


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » czw cze 11, 2009 20:24

JayT pisze:z pominięciem całych metrów instalacji, takie "wzmocnienie" masy.
Rzeczywiście bardzo pożądane ale przed modyfikacją wskazany pomiar, u mnie spadki na masie były minimalne - praktycznie żadne = 0,05 V, ale mimo to tak na wszelki założyłem też nowa mase.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » ndz cze 28, 2009 11:50

panowie jak chcecie mieć małe spadki napięć stosując przekaźniki to zapodajcie kable co najmniej z 4 a 6 mm2

bo co z tego ze dacie przekaźniki a kable do tych przekaźników są jak od słuchawek

a zwłaszcza jak ktoś ma lampy h1

ale pomysł świetny sam się nosiłem z czymś takim


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

montaż

Post autor: niko02 » czw lip 02, 2009 21:57

Skorzystałem z 2 linka podanego przez CEFALOID'a przy montarzu dla MKII i poszło gładko, teraz muchy zostają zabite przez promień światła, zanim dolecą do reflektora:)

[ Dodano: 02 Lip 2009 21:58 ]
Oto i link http://mk2.vwgolf.pl/porada15.html



lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Post autor: lambert86 » pt lip 03, 2009 23:20

a ja mam pytanie, dlaczego trzymając sie tego schematu http://img86.imageshack.us/img86/3678/schemat2hj2.gif
nie bedzie jedego światła postojowego ?? tan napisał jeden uzytkownik w tym temacie ...



Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » sob lip 04, 2009 11:21

lambert86, to bzdura - w postojówki w ogóle nie ingerujesz. Użytkownik, który to napisał albo nie ma nawet minimalnego pojęcia o elektryce, albo podłączał wg tego schematu i przypadkowo spaliła mu się w tym samym czasie postojówka :chytry:


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

Awatar użytkownika
michalqqr
...
...
Posty: 1052
Rejestracja: sob cze 07, 2008 20:36
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: michalqqr » sob lip 04, 2009 15:20

będą oba światła postojowe ale jak wyciągniesz kluczyk i włączysz kierunek to na jednym będą Ci się świecić obie a na drugim żadna



lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Post autor: lambert86 » ndz lip 05, 2009 23:56

a powiedzcie jak wygląda sprawa zalożenia przekaźników do lamp 2xH1 z zestawem HID ?? czy moze tak samo jak na zwykłych zarówkach ?? czy kabel idący z przetwornicy do żarówki trzeba puścic do przekaźnika i dopiero z przekaxnika do żarówki ?? czy wystarczy odlaczyć wtyczke od całej lampy i z niej odpiąć kabel załączający HID i na nim walnąc przekaźnik ??
ma ktos moze jakies pojęcie jak to bedzie wyglądało w przypadku HID'w



Awatar użytkownika
michalqqr
...
...
Posty: 1052
Rejestracja: sob cze 07, 2008 20:36
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: michalqqr » pn lip 06, 2009 00:03

lambert86, musisz tylko zasilanie przetwornicy dać po przekaźniku nie włączaj przekaźnika między przetwornicę a palnik :)



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pn lip 06, 2009 15:46

lambert86 pisze:ma ktos moze jakies pojęcie jak to bedzie wyglądało w przypadku HID'w
Jeśli masz zestaw HID to nie ma najmniejszej potrzeby dawania przekaźników bo Ci to nic nie da.
Przetwornica ma swój własny regulator napięcia i czy podasz na nią 12V czy 14V to na wyjściu i tak otrzymasz to samo napięcie. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
michalqqr
...
...
Posty: 1052
Rejestracja: sob cze 07, 2008 20:36
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: michalqqr » pn lip 06, 2009 19:12

Grześko, ale skoki napięcia mogą ją szybko ubić a przekaźnik to koszt ok 10zł z wszystkimi podstawkami i oprawkami na bezpiecznik, więc niedrogo a przetwornica już trochę kosztuje :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn lip 06, 2009 20:15

Grześko pisze:Jeśli masz zestaw HID to nie ma najmniejszej potrzeby dawania przekaźników bo Ci to nic nie da.
- nie do końca. Jest to tylko po części prawda. Przetwornica zamienia niskie napięcie instalacji samochodu w wysokie podawane na palnik. Te wysokie napięcie nie bierze się z powietrza - przetwornica musi pociągnąć trochę prądu, żeby wytworzyć to napięcie. Także przetwornica także ciągnie dość spory prąd. Ale fakt jest taki, że podwyższenie napięcia niewiele da w przypadku xenonów - przetwornica ma własny regulator i na palnik i tak podaje to samo napięcie. Jednak może zaistnieieć taki przypadek, kiedy instalacja będzie już tak wyeksploatowana, że nie będzie w stanie dać takiego prądu, jak potrzebuje przetwornica - wtedy xenon zacznie mrugać. Tak więc różnica między zwykłą żarówką a xenonem będzie taka, ze żarówka jakby płynnie reaguje na zmianę napięcia zasilajacego, a xenon świeci praktycznie tak samo, ale kiedy napięcie spadnie poniżej pewnej granicy xenon zacznie mrugać, a żarówka dalej bedzie świeciła, tylko słabiej.



lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Post autor: lambert86 » pn lip 06, 2009 23:14

Grześko, no kolego szczerze Ci powiem ze nie chodzi mi o polepszenie widoczności :p ale o sam fakt jak to kolega Lipek81, napisal :)
mi sie dzieja cuda, zestaw mam sprawny w 99.99% bo mam nowe przetowrnice a zarniki sprawdzalem pod samym akumulatorem i dziala jak nlezy, natomiast po podpieciu pod zwyklą instalajce bardzo mrugają, zaraz po załaczeniu jeden zarnik świeci na bialo drugi na żółto i dopiero po chwili sie to wyrownuje ... a do tego wszystkiego czasem jeden zarnik sie nie zapali od razu, i musze właczyc i wyłaczyc swiatła, bo on tylko blysnie i zgaśnie .... i mam nadzieje ze montaż przekaźników coś pomoże ..

P.S. i tylko nie wiem w ktorym miejscu się wpiąc z przekaźnikiem czy z samej wtyczki ??



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lip 07, 2009 06:33

Z samej wtyczki :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości