[All VW] Przekaźniki świateł

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr gru 03, 2008 19:29

Ciekawostka mająca "oszczędzić" żarówki przy zastosowaniu przekażników i bezpośredniego zasilania: http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam ... wiatel.htm

W sumie ciekawe, bo po co w dzień światła miały by chodzic na 14V.. :-k :-k


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » śr gru 10, 2008 21:39

witam

dzis wykonałem w swoim mk2 instalacje z przekaźnikami:))

jak narazie wydaje mi sie ze swieci lepiej ale testów drogowych jeszcze nie było:PP


jutro musze jeszcze poprawic troszke instalacje. pospinac poowijac ipt.:)

Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » śr gru 10, 2008 23:04

Panowie... po co az 4 przekazniki?, to jest nieuzasadniona nadmiarowosc, sztuka dla sztuki, w zupelnosci starczaja dwa, mozna sie pokusic jeszcze o 4 bezpieczniki, ale za tyle przekaznikow nie potrzeba :bajer:



Awatar użytkownika
michalqqr
...
...
Posty: 1052
Rejestracja: sob cze 07, 2008 20:36
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: michalqqr » śr gru 10, 2008 23:46

Goofi, dla bezpieczeństwa ja teraz robię sobie instalacje na 4 przekaźnikach 2 na krótkie 1 na dłógie i 1 na halogeny w kazdej chwili Ci może szczelić przekaźnik rzadkość ale jednak nie chciałbym żeby mi w trasie na zakręcie strzelił przekaźnik i niemaiłbym wogóle świateł
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 23:46 przez michalqqr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » czw gru 11, 2008 00:59

michalqqr pisze:w kazdej chwili Ci może szczelić przekaźnik
Nigdy nie slyszalem by przekaznik polecial jesli byl odpowiednio eksploatowany, widzialem takie ktore z racji wisienia do gory nogami nabieraly wilgoci i w srodku im blaszki przesniedzialy, ale to inne sytuacje.
Bezpieczenstwo oczywiscie, przekaznik to akurat drobnostka, ale w ten sposob mozna wiele rzeczy dublowac... czego fabryka nie robi ;)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw gru 11, 2008 12:29

Goofi, przekaźniki się po prostu mogą popsucjak każda inna elektromechaniczna część. Przeciez zdarzają sięawarie przekaźników na skrzynce bezpiecnzikó w środku więc czemu nie tych pod maską. przekazniki nie sa niezniszczalne przeciez i wieczne

[ Dodano: Czw Gru 11, 2008 11:31 ]
a nieuzasadnione to jest branie sygnalu i z prawej i z lewej lampy a widać ze niektorzy tak robią i mają 2 razy tyle kabli. Sygnał wystarczy brać z jednej lampy, do ten ktora jest dalej idzie wtedy 2x mniej przewodów. Akurat danie przekaznikow to wzlędy bezpieczeństwa tak samo jak 4 bezpieczniki i raczej sie tu nie do czego przyczepić.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 16, 2008 13:17

[ Dodano: Czw Gru 11, 2008 11:31 ]
a nieuzasadnione to jest branie sygnalu i z prawej i z lewej lampy a widać ze niektorzy tak robią i mają 2 razy tyle kabli. Sygnał wystarczy brać z jednej lampy, do ten ktora jest dalej idzie wtedy 2x mniej przewodów. Akurat danie przekaznikow to wzlędy bezpieczeństwa tak samo jak 4 bezpieczniki i raczej sie tu nie do czego przyczepić.[/quote]

piszesz że nieuzasadnione jest branie sygnału sterującego przekażnikami z prawej i lewej lampy , nie zgodze sie z Tobą , tak samo jak nie zgodze sie tylko na dwa przekażniki , bo zasilanie żarówek masz po wyjściu ze skrzynki bezpieczników rozdzielone na dwie gałęzie , każda jest zabezpieczona bezpiecznikiem , biorąc sterowanie tylko z jednej lampy , masz zasilanie drogowych lub mijania tylko jednym bezpiecznikiem , ja wiem że bezpiecznik zabezpiecza tylko cewke przekaznika , ale bywa różnie , i cewka może mieć zwarcie , a wtedy wywala Ci bezpiecznik który w tym przypadku zasila Ci obie lampy , a jak masz każde sterowanie przekaznika osobnym bezpiecznikiem ( przedtem zasilających bezpośrednio żarówki ) to masz ten komfort ,,,,,ze w razie draki masz jedną lampe sprawną , czy nie tak ? popatrz na schemat :bigok:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt gru 16, 2008 18:04

miś fazi, ale bezpiecznik daje się na kable napięciowe a nie na kable sygnałowe więc sygnał mozesz wziąć tylko z jednej lampy a i tak dać 4 przekaźniki i 4 bezpieczniki na kazdy osobny kabel napięciowy. Prawda?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 16, 2008 18:58

ale zauważ że kable oryginalnie idące do lamp masz fabrycznie zabezpieczone bezpiecznikami , one przed zakładaniem przekazników były kablami napięciowymi , teraz je wykorzystujesz do sterowania cewek przekazników , więc jak Ci padnie jeden z nich , są to F1 F2 oraz F11 F12 , to nie masz sterowania przekaznika , więc automatycznie przekaznik nie puści prądu na lampe

[ Dodano: 16 Gru 2008 18:14 ]
prąd na lampy masz brany bezpośrednio z akumulatora przez przekażniki , więc zgodnie z zasadami elektryki , ten kabel powinien iść bezpośrednio do każdego przekażnika , a wychodzić do każdej lampy również zabezpieczony bezpiecznikiem , po jednym na żarówke , wtedy masz pewność że masz wszystko dokładnie zabezpieczone

[ Dodano: 16 Gru 2008 18:21 ]
ja wiem że zaraz ktoś napisze że przesada , że po co tyle przekazników i bezpieczników , ale ja widziałem ja sie pali auto od instalacji , i wiem że jak sobie zrobiłem tak jak pisze to moge spać spokojnie



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » wt gru 16, 2008 21:18

sas_gti pisze:miś fazi, ale bezpiecznik daje się na kable napięciowe a nie na kable sygnałowe więc sygnał mozesz wziąć tylko z jednej lampy a i tak dać 4 przekaźniki i 4 bezpieczniki na kazdy osobny kabel napięciowy. Prawda?
miś fazi dobrze pisze. Jak się zastanowić nad tym to jak ci bezpiecznik na sterowaniu siądzie to obie lampy gasną - oczywiście w przypadku gdy sterowanie bierzesz tylko z jednej lampy.
miś fazi pisze:le ja widziałem ja sie pali auto od instalacji , i wiem że jak sobie zrobiłem tak jak pisze to moge spać spokojnie
A ja widziałem jak rzeczoznawca udowodnił że danej instalacji elektrycznej nie było oryginalnie w aucie i mimo że nie była przyczyna pożaru to odkszodowania nie przyznali.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr gru 17, 2008 12:15

miś fazi pisze: więc jak Ci padnie jeden z nich , są to F1 F2 oraz F11 F12 , to nie masz sterowania przekaznika , więc automatycznie przekaznik nie puści prądu na lampe
a masz chyba jednak rację :p
miś fazi pisze:ja wiem że zaraz ktoś napisze że przesada , że po co tyle przekazników i bezpieczników , ale ja widziałem ja sie pali auto od instalacji , i wiem że jak sobie zrobiłem tak jak pisze to moge spać spokojnie
tzn mając wzięty sygnałz jednej lampy również mogę spać sposkojnie bo wszystko mam pozabezpieczane bezpiecznikami. Jedyny minus to taki jak napisałeś żę jak przepali się jeden z dwóch bezpieczników od danego oświetlenie to odcina sygnał sterwania przekaźnikiem. Pożar jednak z tego względu nam nie grozi.



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » ndz gru 21, 2008 17:22

Mam pytanie pytanie wydaje mi się że przekaźniki powinny być jak najbliżej lamp, jeżeli dam przypuśćmy 1.5 m od lampy czy będzie już jakaś strata napięcia odczuwalna ?. Zamówiłem już miernik, jeszcze muszę kupić przekaźniki i też będę się bawił jeżeli spadek napięcia.


1.9 TDI 110 PS i 247 Nm. ( + wtryski 216)
A to link do mojego golfika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1363601#1363601

Sprzedam Golfa gg.23238162 tel. 721164930

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 21, 2008 17:43

Arczi pisze:Mam pytanie pytanie wydaje mi się że przekaźniki powinny być jak najbliżej lamp,
nie wydaje mi się , przekaźniki wszystkich urządzeń w samochodzie zbiegają się przeważnie w jednym miejscu w samochodzie, w skrzynce.



Awatar użytkownika
combo21
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 126
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 17:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: combo21 » wt gru 23, 2008 00:42

witam
Arczi, jaka czytałeś cały temat to widziałeś że mam przekaźniki ok 1,5m od świateł i mam niecałe 0,2V spadku w w stosunku do akumulatora, przy spadku ponad 2V jaki miałem na lampach to i tak daje mi baaaardzo zadowalający efekt, wreszcie lampy świecą jak powinny :D


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości