[All VW] Przekaźniki świateł
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Ciekawostka mająca "oszczędzić" żarówki przy zastosowaniu przekażników i bezpośredniego zasilania: http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam ... wiatel.htm
W sumie ciekawe, bo po co w dzień światła miały by chodzic na 14V..
W sumie ciekawe, bo po co w dzień światła miały by chodzic na 14V..
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Goofi, dla bezpieczeństwa ja teraz robię sobie instalacje na 4 przekaźnikach 2 na krótkie 1 na dłógie i 1 na halogeny w kazdej chwili Ci może szczelić przekaźnik rzadkość ale jednak nie chciałbym żeby mi w trasie na zakręcie strzelił przekaźnik i niemaiłbym wogóle świateł
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 23:46 przez michalqqr, łącznie zmieniany 1 raz.
Nigdy nie slyszalem by przekaznik polecial jesli byl odpowiednio eksploatowany, widzialem takie ktore z racji wisienia do gory nogami nabieraly wilgoci i w srodku im blaszki przesniedzialy, ale to inne sytuacje.michalqqr pisze:w kazdej chwili Ci może szczelić przekaźnik
Bezpieczenstwo oczywiscie, przekaznik to akurat drobnostka, ale w ten sposob mozna wiele rzeczy dublowac... czego fabryka nie robi
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Goofi, przekaźniki się po prostu mogą popsucjak każda inna elektromechaniczna część. Przeciez zdarzają sięawarie przekaźników na skrzynce bezpiecnzikó w środku więc czemu nie tych pod maską. przekazniki nie sa niezniszczalne przeciez i wieczne
[ Dodano: Czw Gru 11, 2008 11:31 ]
a nieuzasadnione to jest branie sygnalu i z prawej i z lewej lampy a widać ze niektorzy tak robią i mają 2 razy tyle kabli. Sygnał wystarczy brać z jednej lampy, do ten ktora jest dalej idzie wtedy 2x mniej przewodów. Akurat danie przekaznikow to wzlędy bezpieczeństwa tak samo jak 4 bezpieczniki i raczej sie tu nie do czego przyczepić.
[ Dodano: Czw Gru 11, 2008 11:31 ]
a nieuzasadnione to jest branie sygnalu i z prawej i z lewej lampy a widać ze niektorzy tak robią i mają 2 razy tyle kabli. Sygnał wystarczy brać z jednej lampy, do ten ktora jest dalej idzie wtedy 2x mniej przewodów. Akurat danie przekaznikow to wzlędy bezpieczeństwa tak samo jak 4 bezpieczniki i raczej sie tu nie do czego przyczepić.
[ Dodano: Czw Gru 11, 2008 11:31 ]
a nieuzasadnione to jest branie sygnalu i z prawej i z lewej lampy a widać ze niektorzy tak robią i mają 2 razy tyle kabli. Sygnał wystarczy brać z jednej lampy, do ten ktora jest dalej idzie wtedy 2x mniej przewodów. Akurat danie przekaznikow to wzlędy bezpieczeństwa tak samo jak 4 bezpieczniki i raczej sie tu nie do czego przyczepić.[/quote]
piszesz że nieuzasadnione jest branie sygnału sterującego przekażnikami z prawej i lewej lampy , nie zgodze sie z Tobą , tak samo jak nie zgodze sie tylko na dwa przekażniki , bo zasilanie żarówek masz po wyjściu ze skrzynki bezpieczników rozdzielone na dwie gałęzie , każda jest zabezpieczona bezpiecznikiem , biorąc sterowanie tylko z jednej lampy , masz zasilanie drogowych lub mijania tylko jednym bezpiecznikiem , ja wiem że bezpiecznik zabezpiecza tylko cewke przekaznika , ale bywa różnie , i cewka może mieć zwarcie , a wtedy wywala Ci bezpiecznik który w tym przypadku zasila Ci obie lampy , a jak masz każde sterowanie przekaznika osobnym bezpiecznikiem ( przedtem zasilających bezpośrednio żarówki ) to masz ten komfort ,,,,,ze w razie draki masz jedną lampe sprawną , czy nie tak ? popatrz na schemat
a nieuzasadnione to jest branie sygnalu i z prawej i z lewej lampy a widać ze niektorzy tak robią i mają 2 razy tyle kabli. Sygnał wystarczy brać z jednej lampy, do ten ktora jest dalej idzie wtedy 2x mniej przewodów. Akurat danie przekaznikow to wzlędy bezpieczeństwa tak samo jak 4 bezpieczniki i raczej sie tu nie do czego przyczepić.[/quote]
piszesz że nieuzasadnione jest branie sygnału sterującego przekażnikami z prawej i lewej lampy , nie zgodze sie z Tobą , tak samo jak nie zgodze sie tylko na dwa przekażniki , bo zasilanie żarówek masz po wyjściu ze skrzynki bezpieczników rozdzielone na dwie gałęzie , każda jest zabezpieczona bezpiecznikiem , biorąc sterowanie tylko z jednej lampy , masz zasilanie drogowych lub mijania tylko jednym bezpiecznikiem , ja wiem że bezpiecznik zabezpiecza tylko cewke przekaznika , ale bywa różnie , i cewka może mieć zwarcie , a wtedy wywala Ci bezpiecznik który w tym przypadku zasila Ci obie lampy , a jak masz każde sterowanie przekaznika osobnym bezpiecznikiem ( przedtem zasilających bezpośrednio żarówki ) to masz ten komfort ,,,,,ze w razie draki masz jedną lampe sprawną , czy nie tak ? popatrz na schemat
ale zauważ że kable oryginalnie idące do lamp masz fabrycznie zabezpieczone bezpiecznikami , one przed zakładaniem przekazników były kablami napięciowymi , teraz je wykorzystujesz do sterowania cewek przekazników , więc jak Ci padnie jeden z nich , są to F1 F2 oraz F11 F12 , to nie masz sterowania przekaznika , więc automatycznie przekaznik nie puści prądu na lampe
[ Dodano: 16 Gru 2008 18:14 ]
prąd na lampy masz brany bezpośrednio z akumulatora przez przekażniki , więc zgodnie z zasadami elektryki , ten kabel powinien iść bezpośrednio do każdego przekażnika , a wychodzić do każdej lampy również zabezpieczony bezpiecznikiem , po jednym na żarówke , wtedy masz pewność że masz wszystko dokładnie zabezpieczone
[ Dodano: 16 Gru 2008 18:21 ]
ja wiem że zaraz ktoś napisze że przesada , że po co tyle przekazników i bezpieczników , ale ja widziałem ja sie pali auto od instalacji , i wiem że jak sobie zrobiłem tak jak pisze to moge spać spokojnie
[ Dodano: 16 Gru 2008 18:14 ]
prąd na lampy masz brany bezpośrednio z akumulatora przez przekażniki , więc zgodnie z zasadami elektryki , ten kabel powinien iść bezpośrednio do każdego przekażnika , a wychodzić do każdej lampy również zabezpieczony bezpiecznikiem , po jednym na żarówke , wtedy masz pewność że masz wszystko dokładnie zabezpieczone
[ Dodano: 16 Gru 2008 18:21 ]
ja wiem że zaraz ktoś napisze że przesada , że po co tyle przekazników i bezpieczników , ale ja widziałem ja sie pali auto od instalacji , i wiem że jak sobie zrobiłem tak jak pisze to moge spać spokojnie
miś fazi dobrze pisze. Jak się zastanowić nad tym to jak ci bezpiecznik na sterowaniu siądzie to obie lampy gasną - oczywiście w przypadku gdy sterowanie bierzesz tylko z jednej lampy.sas_gti pisze:miś fazi, ale bezpiecznik daje się na kable napięciowe a nie na kable sygnałowe więc sygnał mozesz wziąć tylko z jednej lampy a i tak dać 4 przekaźniki i 4 bezpieczniki na kazdy osobny kabel napięciowy. Prawda?
A ja widziałem jak rzeczoznawca udowodnił że danej instalacji elektrycznej nie było oryginalnie w aucie i mimo że nie była przyczyna pożaru to odkszodowania nie przyznali.miś fazi pisze:le ja widziałem ja sie pali auto od instalacji , i wiem że jak sobie zrobiłem tak jak pisze to moge spać spokojnie
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a masz chyba jednak rację :pmiś fazi pisze: więc jak Ci padnie jeden z nich , są to F1 F2 oraz F11 F12 , to nie masz sterowania przekaznika , więc automatycznie przekaznik nie puści prądu na lampe
tzn mając wzięty sygnałz jednej lampy również mogę spać sposkojnie bo wszystko mam pozabezpieczane bezpiecznikami. Jedyny minus to taki jak napisałeś żę jak przepali się jeden z dwóch bezpieczników od danego oświetlenie to odcina sygnał sterwania przekaźnikiem. Pożar jednak z tego względu nam nie grozi.miś fazi pisze:ja wiem że zaraz ktoś napisze że przesada , że po co tyle przekazników i bezpieczników , ale ja widziałem ja sie pali auto od instalacji , i wiem że jak sobie zrobiłem tak jak pisze to moge spać spokojnie
- Arczi
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Mam pytanie pytanie wydaje mi się że przekaźniki powinny być jak najbliżej lamp, jeżeli dam przypuśćmy 1.5 m od lampy czy będzie już jakaś strata napięcia odczuwalna ?. Zamówiłem już miernik, jeszcze muszę kupić przekaźniki i też będę się bawił jeżeli spadek napięcia.
1.9 TDI 110 PS i 247 Nm. ( + wtryski 216)
A to link do mojego golfika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1363601#1363601
Sprzedam Golfa gg.23238162 tel. 721164930
A to link do mojego golfika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1363601#1363601
Sprzedam Golfa gg.23238162 tel. 721164930
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości