1,9 TDI Rezystor czujnika temp

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Damian1992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 07:39
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

1,9 TDI Rezystor czujnika temp

Post autor: Damian1992 » pn gru 10, 2018 05:05

Witam, nie dawno podjąłem się próby podłączenia opornika w celu oszukania ECU korzystając z poradnika użytkownika "grinio" który znajduję się w tym temacie na stronie 7 aczkolwiek jako ze dopiero zaczynam swoje hobby w stylu "zrób to sam" uważam że w poradniku brakuje czystej prostoty pokazania nawet totalnemu laikowi co jak i gdzie, dodam również że wprowadziłem małą modyfikacje w/w poradnika ponieważ zasada działania została taka sama jednak pracy mniej.

PACJENT : VW Golf MK4 Variant 1,9 TDI 90 KM ALH
DIAGNOZA: Auto po rozgrzaniu odpala jak by chciał a nie mógł.

Przed przystąpieniem do prac należy wykonać próbe czyli na ciepłym zgaszonym silniku odłączyć czujnik temperatury ciecz chłodzącej a następnie uruchomić silnik, jeśli wina leży właśnie w tym miejscu już przy starcie usłyszymy znaczną poprawę rozruchu silnika.
Kolejnym ważnym krokiem dla bezpieczeństwa odpiąć klemy od naszego AKU na czas pracy.

Przedstawiam listę rzeczy których ja używałem które prócz jednej pozycji przyjmijmy że są konieczne.Obrazek

Gdy jesteśmy zaopatrzeni w wymagane przedmioty czas zacząć naszą prace od najłatwiejszego czym jest podpięcie się jednym z przewodów (w moim wypadku czerwony) zakończony końcówką oczkową która ułatwi zamocowanie przewodu, kolejną czynnością jest dokładne zabezpieczanie przewodu oraz przemyślane dociągnięcie go do naszego wybranego miejsce a przekaźnik.
Obrazek

Następny krok polega na wpięciu się naszym przewodem (w moim wypadku kolor niebieski) w przewód koloru Niebieskiego w 2 pinowej wtyczce wpiętej do alternatora oraz jak wyżej doprowadzenia go do przekaźnika zabezpieczeniu.
Obrazek

W tym kroku najtrudniejszym należy sie wkupić uważnie obserwować kolory przewodów wychodzących z wtyczki
Będziemy pracowali na przewodach NR 1 (zielono - brązowy) oraz NR 3 (niebiesko - brązowy), oba piny we wtyczce są koloru złotego.
Zaczynamy od przewodu NR 1 który w odpowiednio wygodnym miejscu za wtyczką musimy rozciąć i do obu końcówek dolutować dwa różne przewody (w moim wypadku kolor czarny i zielony) docinamy je do długości wystarczającej do przekaźnika ale nie zabezpieczamy jeszcze z powodu takiego że dojdzie nam jeszcze jeden.
Przewód NR 3, używamy wpięcia z naszym przewodem w który wcześniej wmontowaliśmy już opornik, aby nie rozcinać tego przewody a następnie razem z poprzednim dwoma zabezpieczamy to w jedną wiązkę prowadzimy do przekaźnika.
Obrazek

Następnie przy użyciu wsuwek zakańczamy wszystkie 5 przewodów i podłączamy według schematu w moim wypadku wyglądało to tak:
Akumulator - czerwony - 85
Alternator - niebieski - 86
Przewód NR 3 z wpiętym opornikiem - żółty - 87
Przewód NR 1 "OD WTYCZKI" - zielony - 87a
Przewód NR 1 "DO ECU" - czarny - 30
Obrazek


A tutaj daje poglądowo jak to powinno wyglądać wszystko w jednym miejscu oraz dwie fotki z mojej pracy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Robiłem tym sposobem już w 4 samochodach różnych oznaczeń w każdym działa bez problemu d tej pory ale warto jest przeprowadzić test VAGiem jaką temperature widzi komputer .

CEL ZAMIERZONY:
W momencie przekręcenia stacyjki komputer dzięki opornikowi widzi temp około 5 stopni(Ale wskazówka na liczniku wskazuje tyle ile jest) dzięki czemu odpala bardzo dobrze po uruchomieniu silnika dostajemy prąd z alternatora przekaźnik robi klik i wszystko działa tak jak trzeba!;)


Jak pisałem nie jestem profesjonalistą w żadnej dziedzinie mechaniki elektryki wiec jeśli coś złe nazwałem bądź ktoś ma jakaś poradę proszę pisać na pewno zapoznam się z nią dzięki temu człowiek edukuje się cały czas pozdrawiam!!;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości