SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- mmmarcinnn1987
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: wt mar 02, 2010 22:45
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
zaja Z zasady ten swap miał na celu wyeliminowanie problemów związanych z obsługą pierdka. Jak wiadomo ma on masę podciśnień i dosyć skomplikowanych urządzeń sterowanych elektrycznie bądź właśnie podciśnieniami, a jak wiadomo wszystko z biegiem czasu zaczyna odmawiać posłuszeństwa i zaczynają się schodki. Teoretycznie można te gaźniki naprawiać, regenerować ale koszty części są tak wysokie że jest to praktycznie nieopłacalne. I właściwie dla tego KamilW postanowił eksperymentalnie założyć gaźnik weber który jest prosty w obsłudze i nieskomplikowany w budowie. Przy okazji okazało się że dzięki jego zastosowaniu można zmniejszyć spalanie albo zyskać odrobinę na mocy. Niewątpliwą zaletą jest możliwość różnych konfiguracji dysz, rurek, gardzieli przez co można dostosować gaźnik do własnych upodobań i preferencji:D Zapamiętajcie jednak panowie jedną istotną rzecz: ekonomia niestety nie idzie w parze z osiągami, wiec albo mało pali albo dobrze jeździ
Na pierdku palił mi ok 9-10 l przy spokojnej jeździe, zimą 17!!! Teraz pali ok 7-8, jak dam po cylindrach to chyba górnej granicy nie ma, wir w zbiorniku, a zima po mieście max 13, na trasie 9-10. Dynamika zdecydowanie się poprawiła.
Na pierdku palił mi ok 9-10 l przy spokojnej jeździe, zimą 17!!! Teraz pali ok 7-8, jak dam po cylindrach to chyba górnej granicy nie ma, wir w zbiorniku, a zima po mieście max 13, na trasie 9-10. Dynamika zdecydowanie się poprawiła.
Re: SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
Witam wszystkich temat dotyczące wymiany pierburga na webera śledzę od dawna bo nie działa jak powinien odkąd mam autko. Teraz niestety mój pierburg 2ee wyzionął ducha na gazie ma strasznie wysokie wolne obroty a na benzynie wachluje sobie przepustnicą od powietrza.... . Ja zdecydowałem się na gaźnik z podciśnieniowym sterowaniem 2 przepustnicą ale czy kupie go z poniższej stronki czy może w zakładzie robiącym gaźniki na moim osiedlu tego jeszcze nie wiem choć pracująca tam pani powiedziała mi że strasznie kombinuje zamiast pierdka po regeneracji zamontowac . Ale jak zapytałem czy ona sie podejmie ruszania pierdka to powiedziała że takich nie rusza Dużo szukałem i czytałem i znalazłem taką stronkę z częściami stosunkowo niedrogimi i gaźnikami które może nie są za 10 zł ale sprawne. Podam link http://www.zum.lodz.pl/czamienne.html" onclick="window.open(this.href);return false;
WEBER wszystko działa lepiej niż fabryka chciała
Sprzedam moje mkII http://www.otomoto.pl/show?id=C21256526" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam moje mkII http://www.otomoto.pl/show?id=C21256526" onclick="window.open(this.href);return false;
- mmmarcinnn1987
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: wt mar 02, 2010 22:45
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
vicvec hu hu, to chyba jedyny sklep w kraju w którym można te wszystkie gratki kupić. Z pewnością pomoże to wielu osobom
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
Witam kolegów Udało mi się w moim S2C w pewnym stopniu zlikwidować turbodziurę I mam jeszcze jedno pytanie odnośnie "dotlenienia" gaźnika,tzn chodzi mi o to czy jak będę jeździł w lecie i gaźnik będzie cały czas dostawał ciepłe powietrze ( klapka w filtrze powietrza sie zacieła ) to będzie to miało jakiś wpływ na spalanie ??
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
No i weber 34 dchd zamontowany jak to się teraz wkręca na obroty . Gaźnik mam z warsztatu zajmującego się gaźniczkami. Nowiutki najmniejszego luzu na ośkach, ośki nominalne rzecz jasna . Części wszystkie z półek i pudełek . Ta kobieta części zamiennych nowiutkich z Żerania ma na kilogramy. Co do gaźników na szrocie to na jednym chcieli 25 zł ale nie mogli znaleźć a na drugim 60 zł za weberka który pod chmurką leżał aż mu przepustnice przyrosły do gardzieli. Wiec po krótkiej i prostej kalkulacji doszedłem do wniosku że jadę do tego warsztatu. Wybuliłem 200zł ale mam ideał jak z fabryki. Jutro będę robił dolot, jak na razie jest sam gaźnik nawet bez linki ale zapalił jak się tylko komora paliwem wypełniła i ma wolne obroty.
WEBER wszystko działa lepiej niż fabryka chciała
Sprzedam moje mkII http://www.otomoto.pl/show?id=C21256526" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam moje mkII http://www.otomoto.pl/show?id=C21256526" onclick="window.open(this.href);return false;
- mmmarcinnn1987
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: wt mar 02, 2010 22:45
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
bartozer Napisz w jaki sposób udało Ci się to zrobić, będzie dla potomnych Jeśli chodzi o tą klapkę to ciężko mi to powiedzieć. Ciepłe powietrze ma mniej tlenu więc będą ciut gorsze osiągi ale spalanie nie powinno się zwiększyć chociaż jeśli dynamika się pogorszy to będziesz bardziej dusił po pedale, a to przekłada sie na spalanie. Na mój rozum i moją logikę to tak by to wyglądało Najlepiej na lato wywal ten kawałek dolotu w którym jest klapka albo zdejmij rurę od płaszcza kolektora.
vicvec Jakie masz nastawy tego gaźnika, jakie dysze paliwa i powietrza, jakie gardziele, rurki emulsyjne? Pytam bo chcę pokombinować ze swoim.
vicvec Jakie masz nastawy tego gaźnika, jakie dysze paliwa i powietrza, jakie gardziele, rurki emulsyjne? Pytam bo chcę pokombinować ze swoim.
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
Aj szczerze mówiąc to wiem tyle że mam mniej więcej jak ostatni wypust fiata.. z jakimś tam lekkim podrasowaniem.. Bo taki byłem zajarany tym gaźnikiem, tymi częściami nowymi że jednym uchem wchodziło a drugim uciekało co mi tam montuje. Jutro tam będę bo jednej szpilki z dekla nie mogę wykręcić ( wd-40 nic, hydrol nic nawet 5-cioma nakrętkami blokowałem i tylko się szpilka prężyła i ani dygła) a jak mam coś zepsuć to wole dostać nowy dekiel bez szpilek. A i najważniejsze dolot będzie od pierburga a gaz prosto w dolot ale najpierw niech benzyna zacznie śmigać. Wracając do dysz rurek gardzieli itp. to jak będzie jeździć to pojadę i wszystko będzie dobrane tam u tej pani. Później i tak ma przyjść oryginalny włoski weber nie polski z węższymi przepustnicami 24 co daje dużo większe ciśnienie . Tylko nie mam pojęcia jak linkę dorobię:( ale jakoś dam rade .
WEBER wszystko działa lepiej niż fabryka chciała
Sprzedam moje mkII http://www.otomoto.pl/show?id=C21256526" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam moje mkII http://www.otomoto.pl/show?id=C21256526" onclick="window.open(this.href);return false;
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
Gdy wyczyściłem mojego S2C miałem nadzieję że turbodziura chociaż trochę się zmniejszy.. Myliłem się.. No i postanowiłem, że chociaż trochę muszę się jej pozbyć. Znalazłem na necie książkę " Usprawnienia Poloneza " , w której jest opisane jakim sposobem możną się tego cholerstwa pozbyć.Pierwszym moim krokiem były kombinacje z rurką emulsyjną F35, która jest na I przelocie ( zalutowałem otworki aby zmniejszyć dopływ powietrza do kanału rozpylacza ), po czym przejechałem się i żadnej większej różnicy nie było Wkurzyłem się i po kilku dniach udało mi się zdobyć rurkę emulsyjną F30 ( taka jak na II przelocie ) i następnego dnia założyłem ją na I przelot. Efekt ?? Poprawiło się Turbodziura była mniejsza Kolejnym moim krokiem było założenie na I przelocie dyszy powietrza 220 ( wcześniej miałem 230 ) oraz przy okazji zwiększyłem poziom paliwa w komorze pływakowej. Tym razem moja radość była baaaardzo duża Zmniejszyłem tą cholerną turbodziurę o jakieś 50 % Dynamika mojego golfa się polepszyła , no i w końcu tak nie szarpie jak dodam gazu W najbliższym czasie mam zamiar założyć na I przelot dyszkę paliwa 117 ( obecnie mam 115 ). Zobaczymy czy coś się jeszcze polepszy
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
No i wstępnie autko śmiga trzeba jeszcze wyregulować. Linke zastosowałem od pierdka dzięki mocowaniu w gaźniku z solexa od golfa mk1. Szczerze to kiedyś miałem więcej zapału do takiego dłubania a teraz jeszcze sesja się zaczyna .... SYF. Ale szkoła chyba ważniejsza bo inaczej do końca życia będę się babrał ze starym szrotem . Mam pytanie bo już sam nie wiem, przyspieszenie zapłonu dać z gaźnika czy serwa tak jak było oryginalnie ?. W dodatku rurka na serwie się ułamała a cały ten dynksik z wyjściem podciśnienia do aparatu kolejne 40 zł.... Tu 5 tam 10 i finalnie idzie w tysiące.
WEBER wszystko działa lepiej niż fabryka chciała
Sprzedam moje mkII http://www.otomoto.pl/show?id=C21256526" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam moje mkII http://www.otomoto.pl/show?id=C21256526" onclick="window.open(this.href);return false;
- mmmarcinnn1987
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: wt mar 02, 2010 22:45
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
vicvec
W sumie to lotto z czego dasz bo podciśnienie i tu i tu jest takie samo. Ja mam np z gaźnika dane. Diecezja należy do Ciebie, jak Ci wygodniej
przyspieszenie zapłonu dać z gaźnika czy serwa tak jak było oryginalnie ?
W sumie to lotto z czego dasz bo podciśnienie i tu i tu jest takie samo. Ja mam np z gaźnika dane. Diecezja należy do Ciebie, jak Ci wygodniej
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
Zamówiłem ten plastik/zaworek z wyjściem podciśnienia bo tak czy siak jakoś to trzeba będzie zaślepić . Ogólnie to golf postoi sobie przy dobrych wiatrach napewno 2 tygodnie a jak nie to dopiero w połowie czerwca zrobię wszystko na zicher ( mocowanie pancerza linki mocniejsze bo alu jakieś miękkie, docięcie kryzy żeby wyglądało dobrze nie jak decha , zmiana tego dynksa na serwie, montaż linki ssania) po tych czynnościach na regulacje do warsztatu bo jak mam lewe powietrze na serwie to niema co regulować. Na tym lewym powietrzu i dyszach paliwa 120 i 135 paliwo znika szybciej niż da się go tankować . Musze jeszcze jakoś gaz wpuścić w dolot tylko coraz bardziej się obawiam żeby BUM!! nie było. Po ostatnich wystrzałach spowodowanych słabą iskrą na świecach (wymienione już) osłony wydechu nie dały rady, tylna wisi na tłumiku końcowym a przednia blaszana przy kolektorze też urwana i leży tam tylko siłą własnej woli(a mówią wszyscy na gazie się auta nie odpala). Tak wiec te osłony też będzie trzeba zrobić... tyle roboty. Ale dam rade
WEBER wszystko działa lepiej niż fabryka chciała
Sprzedam moje mkII http://www.otomoto.pl/show?id=C21256526" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam moje mkII http://www.otomoto.pl/show?id=C21256526" onclick="window.open(this.href);return false;
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
vicvec, na pewno sobie poradzisz
A ja ostatnio zalałem 10 L ukrainki 95 i spalanie wyszło mi cos kolo 9 L Nie mam pojęcia czy mojemu WEBERowi nie smakuje taka 95 czy też cos innego spowodowało że tyle spalił
No ale teraz zalałem go orlenowską 95 ( 5,12 za litr ) i zobaczymy ile mi zje
A ja ostatnio zalałem 10 L ukrainki 95 i spalanie wyszło mi cos kolo 9 L Nie mam pojęcia czy mojemu WEBERowi nie smakuje taka 95 czy też cos innego spowodowało że tyle spalił
No ale teraz zalałem go orlenowską 95 ( 5,12 za litr ) i zobaczymy ile mi zje
- mmmarcinnn1987
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: wt mar 02, 2010 22:45
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
vicvec Jeśli chodzi o te strzały w wydech to ja bym na Twoim miejscu pokombinował z wyprzedzeniem zapłonu bo po zmianie gaźnika stare ustawienie wyprzedzenia się nie sprawdza i prawdopodobnie dla tego tak dużo żłopie paliwa
SWAP Pierburga 2E2 I 2EE na Webera by KamilW
a niby ile mialbym zmienic kat. Kat to kat dla kazdego silnika w miare staly
Czysta moc z 2 dziurek :D:D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości