[MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- trepson_vlcrew
- VAG ŁOWICZ
- Posty: 3952
- Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:53
- Lokalizacja: Łowicz
[MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
wracam ja z problemem. problem polegał na czujniku hamulca. z racji ze mialem stary na 2pin wrzuciłem nowy na 4 pin. 2 piny poszły pod stop dwa pod kostke. w kostce dwa wolne piny zostały wiec podłączone. sprawdzam na kompie wszytko działa - on manetki, set i reset no i czujniki sprzegła i hamulca. nadal nie dziala tempomat. juz brakuje mi pomysłów. czy ponowna aktywacja powinna cos dać ? ktoś moze wie co jest nie tak
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413934
#vlcrew #bagged #12_5j #widebody #1.8t #custom #LY3D #mk4
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
[MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Czasami pomaga, na pewno nie zaszkodzi spróbować.trepson_vlcrew pisze:czy ponowna aktywacja powinna cos dać ?
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
[MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Nie wiem jak u Ciebie, bo schematów nie mam, ale w AGZ i BCB wyglądam podobnie tylko show inne. Tu opis dla AGZ
Idzie to mniej więcej tak:
Prąd z bezpiecznika S13 (10A) leci przewodem czerwono-brązowym do pinu 1 czujnika stopu (F na schemacie).
Z pinu 2 czujnika stopu leci przewodem czarno-niebieskim do podłączenia A20 (nie wiem co to za połączenie, ale możliwe, że Schalttafelleitungsstrang to skrzynka przekaźników)
Z pinu 3 czujnika stopu przewodem biało-żółtym do pinu 1 czujnika sprzęgła, a od pinu 2 czujnika sprzęgła biało-czerwonym do kostki białej w podszybiu - pin 4 - następnie biało-żółtym do sterownika ECU pin 48
Z pinu 4 czujnika stop czerwono-czarnym do podłączenia A18 (stamtąd poleci na lampy tylne i do ECU) następnie do kostki czarnej podszybia czarno-niebieskim leci do ECU pin 47.
Jakbyś miał schemat to wiele wyjaśni, ale bez schematu niestety nie pomogę dokładnie, bo sam nie wiem jak to jest u Ciebie.
Idzie to mniej więcej tak:
Prąd z bezpiecznika S13 (10A) leci przewodem czerwono-brązowym do pinu 1 czujnika stopu (F na schemacie).
Z pinu 2 czujnika stopu leci przewodem czarno-niebieskim do podłączenia A20 (nie wiem co to za połączenie, ale możliwe, że Schalttafelleitungsstrang to skrzynka przekaźników)
Z pinu 3 czujnika stopu przewodem biało-żółtym do pinu 1 czujnika sprzęgła, a od pinu 2 czujnika sprzęgła biało-czerwonym do kostki białej w podszybiu - pin 4 - następnie biało-żółtym do sterownika ECU pin 48
Z pinu 4 czujnika stop czerwono-czarnym do podłączenia A18 (stamtąd poleci na lampy tylne i do ECU) następnie do kostki czarnej podszybia czarno-niebieskim leci do ECU pin 47.
Jakbyś miał schemat to wiele wyjaśni, ale bez schematu niestety nie pomogę dokładnie, bo sam nie wiem jak to jest u Ciebie.
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Jestem po montażu tempomatu w ASV i nie działa.
Aktywowany vag-em. Błędów brak.
OFF-100000
ON-100011
RESET-101011
SET-100111
Jak to widzicie ??
Aktywowany vag-em. Błędów brak.
OFF-100000
ON-100011
RESET-101011
SET-100111
Jak to widzicie ??
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Zobacz na opis wartości diesla. Masz chyba problem na czujniku sprzęgła.
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Posiadam silnik 1.4 16v benzynka kod silnika BCA podłącza się wszystko tak samo jak jest w instrukcji do ecu?
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Aktualizacja:
dla kodów silnika: ARZ, ATN, AUM, AUQ, AUS, AZD, AZH, AZJ, BCB.
Jednostka sterująca silnika T121
75 niebieski / szary
57 czerwony / żółty
38 czarno / biały
76 biały
dla kodów silnika: APE, AXP, BCA
Jednostka sterująca silnika T80
39 niebieski / szary
25 czerwony / żółty
24 czarno / biały
50 biały
dla kodu silnika: BFQ
Jednostka sterująca silnika T121
67 niebieski / szary
66 czerwony / żółty
69 czarno / biały
68 biały
dla liter kodu silnika: BAD
Jednostka sterująca silnika T121
49 niebieski / szary
51 czerwony / żółty
55 czarno / biały
52 biały
dla kodów silnika: ARZ, ATN, AUM, AUQ, AUS, AZD, AZH, AZJ, BCB.
Jednostka sterująca silnika T121
75 niebieski / szary
57 czerwony / żółty
38 czarno / biały
76 biały
dla kodów silnika: APE, AXP, BCA
Jednostka sterująca silnika T80
39 niebieski / szary
25 czerwony / żółty
24 czarno / biały
50 biały
dla kodu silnika: BFQ
Jednostka sterująca silnika T121
67 niebieski / szary
66 czerwony / żółty
69 czarno / biały
68 biały
dla liter kodu silnika: BAD
Jednostka sterująca silnika T121
49 niebieski / szary
51 czerwony / żółty
55 czarno / biały
52 biały
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Mam problem gdyż ja posiadam kable jednokolorowe A nie tak jak w instrukcji dwukolorowe na przykładzie podłączenia :
dla kodów silnika: APE, AXP, BCA
Jednostka sterująca silnika T80
39 niebieski / szary - Mam niebieski i szary osobno
25 czerwony / żółty - czerwony jest żółtego nie ma
24 czarno / biały - czarny jest białego nie ma
50 biały - nie mam
Proszę o pomoc chociażby rozpiska pinów z kostki od tempomatu numerami jak powinno się podłączyć do ecu
Mój silnik 1.4 16v benzynka BCA
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Manetka – Kolor – Czarna kostka w podszybiu
T10/2 – niebieski/siwy – T10e/1
T10/3 – czerwony/żółty – T10e/2
T10/4 – czarny/biały – T10e/3
T10/5 – biały – T10e/9
T10/6 – czarny/granatowy – bezpiecznik nr 5 w skrzynce
T10/7 – czarny/biały – T10e/3
T10/2 – niebieski/siwy – T10e/1
T10/3 – czerwony/żółty – T10e/2
T10/4 – czarny/biały – T10e/3
T10/5 – biały – T10e/9
T10/6 – czarny/granatowy – bezpiecznik nr 5 w skrzynce
T10/7 – czarny/biały – T10e/3
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Witajcie.
Podepnę się, bo zaciekawił mnie temat.
Do rzeczy. W moim mk2 siedzi pod maską ARL i instalacja elektryczna mk4. Licznik mk4, włączniki, przełączniki, ale manetki mam z mk2. Dzisiaj drogą kupna nabyłem manetkę mk2 z tempomatem. Owa manetka ma 4 przewody.
Moje pytanie jest następujące - czy da się ją spiąć z instalacją mk4 by tempomat zadziałał?
Podepnę się, bo zaciekawił mnie temat.
Do rzeczy. W moim mk2 siedzi pod maską ARL i instalacja elektryczna mk4. Licznik mk4, włączniki, przełączniki, ale manetki mam z mk2. Dzisiaj drogą kupna nabyłem manetkę mk2 z tempomatem. Owa manetka ma 4 przewody.
Moje pytanie jest następujące - czy da się ją spiąć z instalacją mk4 by tempomat zadziałał?
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Wyślij jakieś zdjęcia, sprawdź multimetrem przejścia między pinami i opisz to podpowiem, bo dać się powinno, może nie wszystkie opcje, bo przycisków braknie, ale coś zdziałamy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Przy dobrych wiatrach, w poniedziałek dotrze do mnie, bo sprzedający dopiero wczoraj wysłał
Wczoraj rozmawiałem z grg474. Mówił mi, że się da, tylko nie bedę miał zmniejszania prędkości.
Ma mi to rozkminić i rozpisać
Wczoraj rozmawiałem z grg474. Mówił mi, że się da, tylko nie bedę miał zmniejszania prędkości.
Ma mi to rozkminić i rozpisać
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
Witam.
Zaciekawil mnie temat tempomatu. Troszkę już poczytałem lecz niewiele jest info o moim silniku (APK) w połączeniu z automatyczną skrzynka. Macie może jakieś dane na ten temat?
Pozdrawiam.
Zaciekawil mnie temat tempomatu. Troszkę już poczytałem lecz niewiele jest info o moim silniku (APK) w połączeniu z automatyczną skrzynka. Macie może jakieś dane na ten temat?
Pozdrawiam.
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów
W przypadku APK z tego co mi wiadomo jest linka, więc prawdopodobnie trzeba wymienić sterownik silnika, ale dokładniej do tematu się nie przykładałem, ale na forum chyba coś widziałem kiedyś w temacie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości