Golf 4 Montaż ESP

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Golf 4 Montaż ESP

Post autor: XV2 » wt lut 09, 2016 20:07

Wszystko co robicie jest na waszą odpowiedzialność.

Dla aut z ABS.
Pompa mark 20 - 25 pin.
Mark 60 - 47pin.

Części do skompletowania:
Pompa: 1C0907379/6X0614517
Wtyczka pompy 47 pin : 1J0973047
Przekaźnik 444: 1J0927841
Serwo z czujnikami ciśnienia i zaworem: 1J1614205A (najlepiej z wiązką - nr wiązki 1J0971008)
Przycisk: 1J0927134A
Czujnik skrętu kierownicy: 1J0959654J
Czujniki stopnia poślizgu i przyspieszeń bocznych: 1J1907639 / 1J0907657A

Najlepiej kupić komplet z dawcy -Ja zakupiłem od Andrzej4286 tu z forum ( Czasami posiada kompletne zestawy warto pytać ).
Angielskie podzespoły 1J2 nie pasują.

Warto mieć 3 dni na prace.

1. Hydraulika.
Wyciągamy filtr powierza.Odkręcamy przewody hamulcowe od pompy ABS. Odłączamy przewody od serwa.Pompa zamocowana na 3 śrubach, odpinamy wtyczkę i wyjmujemy. Następnie demontujemy mocowanie pompy. Pozostaje odłączenie pedału od serwa. Pociągamy go do góry i zdemontowany. Serwo przykręcone na 4 śruby od środka. I tak wszystko co powinno zostać usunięte na tym etapie powinno zostać zamontowane w odwrotnej kolejności na nowych częściach. Mocowanie pompy może zostać stare. Teraz można odpowietrzyć układ ja robiłem to na końcu szkoda było czasu.
2. Elektryka
ABS/ASR wtyczka 25pin,
ESP wtyczka 47pin.
Czyli trzeba przełożyć piny z wtyczki 25 do 47.
Tutaj jest opis konwersji: http://pics.tdiclub.com/data/500/1305ES ... dsheet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
A tutaj rozpiska z której korzystałem: " onclick="window.open(this.href);return false;

Wiązkę najlepiej mieć z dawcy lub zrobić według schematu. Kable przeciągamy po stronie kierowcy wraz z głównymi kablami.
Do zrobienia została wiązka z serwa do wtyczki pompy ESP 47pin. Zgodnie z instrukcją/schematami:
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... stcount=36" onclick="window.open(this.href);return false;

Piny można wyjąć ze starej kostki ja użyłem czegoś takiego :
Obrazek

Wtedy nie trzeba nic lutować i wygląda jak oryginalne.

Montujemy czujnik na oryginalne miejsce na kolumnie kierowniczej. Włącznik ESP drugi od lewej.Czujnik skrętu zamieniamy za zwykłą taśmę .
Pamiętajmy o ustawieniu taśmy ma być po 2,5 obrotu w jedną i w drugą stronę.
3. Kodowanie
Kodujemy nową pompę pod nasz silnik:

Logujemy się kodem 40168, dajemy adaptation i wpisujemy jeden z poniższych:

03604 ABS (1J0907379 D/G - MKB: AHW/AKQ/APE/AGP/AXP)
03504 ABS (1J0907379 P - MKB: AHW/AKQ/APE7AGP/AXP)
03504 ABS (MKB: AEH/AKL/APF/AGN/AGU/AQA/ARZ/APK/AQY/AGZ/ATN/AUS)
03304 ABS (MKB: AQM/AGR/ALH/AHF/ASV/AJM/ATD/AUY/ARL)
03304 ABS (MKB: Mexiko ALH/AHF)
03604 ABS/EDS (1J0907379 E/H - MKB: AHW/AKQ/APE/AGP/AXP)
03504 ABS/EDS (1J0907379 Q - MKB: AHW/AKQ/APE/AGP/AXP)
13504 ABS/EDS (MKB: AEH/AKL/APF/AGN/AGU/AQA/ARZ/APK/AQY/AGZ/AQP/ATN/AUS/AUE)
03304 ABS/EDS (MKB: AQM)
13304 ABS/EDS (MKB: AGR/ALH/AHF/ASV/AJM/ATD/AUY/ARL)
13504 ABS/EDS (MKB: Mexiko ALH/AHF)
13504 ABS/EDS (Haldex - 1J0907379 L/AA/AG - MKB: AGN/AGZ/AQP/AGR/AJM/ARL/AUE/ATD/AUY)
13404 ABS/EDS/ASR (1J0907379 R/J/AF - MKB: AGN/AGU/AQA/ARZ/AQP/AGR/ALH/AHF/ASV/AJM/ARL/AUE/AUY)
00214 ABS/EDS/ASR/ESP (Haldex)
00241 ABS/EDS/ASR/ESP (elektr. Gasbetätigung / 1J0907379)
00209 ABS/EDS/ASR/ESP (mech. Gasbetätigung / 1J0907379)
10753 ABS/EDS/ASR/ESP (1C0907379 - MKB: AHW/AKQ/APE/AGN/AXP)
10241 ABS/EDS/ASR/ESP (1C0907379 - MKB: AEH/AKL/APF/ATN/AUS/AWH)
18945 ABS/EDS/ASR/ESP (1C0907379 - MKB: AGU/AQA/ARZ/AQP/AGP/AQM/AGR/ALH/AHF/ASV/AJM/ARL/AUE/ATD/AUY)
18433 ABS/EDS/ASR/ESP (1C0907379 - MKB: APK/AQY/AGZ)

Po połączeniu z pompą przeprowadzamy kodowanie jak w opisie :
http://pics.tdiclub.com/data/500/1305So ... or_ESP.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Esp Gotowe
Zdjęcia z prac:

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Włacznik
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_KU2rvBztEU[/youtube]

Test drogowy
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wq1_EJtzajw[/youtube]


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1667
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2
Silnik: AHF

Golf 4 Montaż ESP

Post autor: G0 Karcio » wt lut 09, 2016 21:45

Sam sie nastawiam na ta robote, ale sie boje, ze cos pochrzanie :kac: , nie mniej plusik za FAQ.



kiwi91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr paź 03, 2012 12:14
Lokalizacja: Trzebinia

Golf 4 Montaż ESP

Post autor: kiwi91 » pn lis 07, 2016 20:54

Cześć, a jak ma się sprawa gdy czujnik G200 i G202 jest zespolony w jeden ? Jak wygląda schemat podłączenia do Wtyczki T47.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości