...trochę o szyb przyciemnianiu.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
...trochę o szyb przyciemnianiu.
Amatorów przyciemniania szyb samochodowych nie brakuje. Wielu dealerów, sprzedając nowe auta, ma w swojej ofercie usługę zaciemnienia szyb. Klientom nie wystarczają już nawet fabrycznie dostępne szyby, chroniące przed promieniami słonecznymi i ciepłem. A jest w czym wybierać. Różni producenci samochodów oferują szyby od zwyczajnych po zabarwione na brązowo, niebiesko, a nawet zielono. Nic jednak lepiej nie działa na wyobraźnie jak czarne szyby. Moda na taką ekstrawagancję wzięła się od miłośników tuningu. Bez tego żaden tuning optyczny nie byłby doskonały. Pytanie tylko jak przyciemnić szyby, żeby efekt był udany i policja zadowolona, czyli żeby wszystko było zgodnie z przepisami?
Przed przyciemnieniem szyb trzeba pamiętać o kilku prostych zasadach. Według rozporządzenia Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej dozwolone jest przyciemnienie wszystkich szyb oprócz przedniej i przednich bocznych, czyli tych nieposiadających wpływu na pole widzenia kierowcy. Nie ma także obowiązku posiadania przez kierowcę jakichkolwiek atestów na folie, nie mogą więc o nie prosić policjanci podczas kontroli drogowej. Większość producentów folii samochodowych posiada jednak certyfikaty uzyskane przez Instytut Szkła i Ceramiki w Krakowie, co potwierdza ich bezpieczeństwo, wysoką jakość i nieszkodliwość przy odbijaniu promieni UV oraz absorpcję ciepła.
Bo oprócz efektu wizualnego właśnie cechy praktyczne są przy foliach najważniejsze. A o nich zazwyczaj się zapomina.
– Jedno z pierwszych pytań jakie zadaję moim klientom to, do jakich celów używają samochodu – mówi Jerzy Kowalik, pracownik jednej z poznańskich firm zakładających folie samochodowe. – Nie zawsze najciemniejsza folia jest najlepsza. Jedni używają auta do przewozu towaru i chcą aby towar był niewidoczny, innym razem potrzeba folii, która maksymalnie odbija promienie słoneczne i chroni wnętrze samochodu przed ciepłem, dla niektó-rych liczy się wyłącznie efekt wizualny – wyjaśnia Kowalik. – Nie bez znaczenia jest także kolor i kształt bryły nadwozia oraz naturalna barwa szyby w samochodzie. Jej odcień musi być podobny do odcienia wybranej folii. Inaczej efekt końcowy może być kiepski – dodaje.
Istotnym elementem przy wyborze folii jest także ich jakość i powtarzalność. Każda seria i barwa ma swój numer, tak jak lakier samochodowy. Kierowca musi zatem otrzymać odpowiedni dokument, dokładnie opisujący dane użytego materiału. Daje to możliwość użycia w przyszłości materiału zgodnego z oryginałem, w razie uszkodzenia jednej z szyb. Co do folii to technologii jest wiele. Najprostsze i najtańsze folie (około 50 zł za arkusz 50x76 cm) swoją barwę uzyskują poprzez barwiony klej. Szybko on jednak płowieje i tworzy gazy, widoczne w postaci tworzących się pod szybą bąbelków. Znacznie lepsze są folie, w których barwiony jest poliester. Tutaj jednak trudno uzyskać możliwość powtarzalności serii. Najnowocześniejsze już technologie polegają na nakładaniu kilku warstw folii, przekładanych np. cienkimi warstwami aluminium, co poprawia znacznie odporność na uszkodzenia mechaniczne. Niektórzy producenci używają natomiast technologii nakładania koloru poprzez napylanie katodowe.
Daje to możliwość położenia kilku warstw różnych metali, a w rezultacie uzyskuje się znacznie lepsze parametry redukcji odbicia oraz przenikania promieniowania słonecznego przez system oszklenia z zamontowaną folią.
Po wyborze koloru folii, trzeba zdecydować się na firmę lub fachowca, który ją założy. Próba samodzielnego przyklejenia folii może się okazać wielką katastrofą. Podobnie jak wybór tanich folii, dostępnych w marketach motoryzacyjnych. Te, rodem z Dalekiego Wschodu bywają złej jakości, po krótkim czasie potrafią pękać i łuszczyć się. Dlatego, jakby się wydawało prostą czynność nałożenia folii na szybę, pozostawmy specjalistom. Ich wybór jest jednak najtrudniejszym zadaniem. Sama folia ma tutaj drugorzędne znaczenie, bo większość firm stosuje takie same. Armorlite, Sun Gard czy Solar Gard to jedne z popularniejszych i lepszych folii, produkowanych na bazie poliestrów amerykańskiej firmy Du Pont, dystrybuowanych na naszym rynku przez firmy Bruxsafol czy Folia Tec.
Jak zatem odróżnić fachowca od partacza? Pierwsze pytanie jakie powinniśmy zadać to jaką gwarancję i na co udzieli nam firma. Oprócz gwarancji na sam produkt musi być ona udzielona na usługę. Dobrze położona folia powinna wytrzymać do siedmiu lat bez odkształceń i przebarwień. Jak długo trwa montaż? Zależy to od samochodu, jednak średnio czas montażu nie powinien przekroczyć dwóch, trzech godzin. Czas ten jest wypadkową wielu elementów, między innymi stanu szyb, warunków, w których wykonuje się usługę oraz jakości stosowanej folii. Właściciele dużych samochodów typu van (Seat Alhambra, VW Scharan, Ford Galaxy, Renault Scenic itp.) powinni uzbroić się w nieco więcej cierpliwości. Ważną kwestią jest także fakt, czy szyby do oklejenia są wyjmowane, czy nie. Większość samochodów wyprodukowanych po 1990 roku ma szyby stałe, tzn. wklejane i nie ma potrzeby ich demontażu. Również nie trzeba wyjmować szyb uchylnych i ruchomych, dzięki stosowaniu nowych technik. Szyba tylna nie jest także wyciągana, choć foliowana jednym kawałkiem folii. Wszystko dzięki właściwości termokurczenia, która pod wpływem gorącego powietrza dopasowuje się do kształtu szyby.
Folia to nie jedyna technologia przyciemnienia szyb w samochodach. Car-Solar z Krakowa oferuje możliwość piecowego przyciemniania szyb. Technologia polega na metalizacji szkła tlenkami tytanu w specjalnych piecach. Stopień zaciemnienia zależy od ilości tytanu umieszczonego na cm2 szyby, mierzonego w mikronach. Minimalna wartość to 100 mikronów na cm2 szyby, natomiast maksymalna to 500 mikronów na cm2 szyby. Wartości te można stopniować każdorazowo o 50 mikronów. Specjaliści zapewniają, że wyższość technologii piecowego przyciemniania szyb nad innymi to trwałość, możliwość wyboru indywidualnego przyciemnienia. Niemniej jednak, przyciemnienie w tej technologii wymaga bezwzględnego demontażu szyb, przeznaczonych do metalizacji. Czas trwania takiej usługi to około siedem godzin.
Co jest lepsze, folia czy piec? Każda z technologii ma swoich zwolenników. Niewątpliwie piecowe przyciemnienie jest trwalsze pod warunkiem jednak odpowiedniej konserwacji szyby. Wyższe są jednak koszty przyciemnienia. O ile za foliowanie trzeba zapłacić średnio od 200 do 500 zł za średniej wielkości samochód, tak piecowe przyciemnienie to wydatek minimum 1000 zł. Trzeba także pamiętać, że folię zawsze można zdjąć, a efektu uzyskanego w piecach nie da się już odwrócić.
Przed przyciemnieniem szyb trzeba pamiętać o kilku prostych zasadach. Według rozporządzenia Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej dozwolone jest przyciemnienie wszystkich szyb oprócz przedniej i przednich bocznych, czyli tych nieposiadających wpływu na pole widzenia kierowcy. Nie ma także obowiązku posiadania przez kierowcę jakichkolwiek atestów na folie, nie mogą więc o nie prosić policjanci podczas kontroli drogowej. Większość producentów folii samochodowych posiada jednak certyfikaty uzyskane przez Instytut Szkła i Ceramiki w Krakowie, co potwierdza ich bezpieczeństwo, wysoką jakość i nieszkodliwość przy odbijaniu promieni UV oraz absorpcję ciepła.
Bo oprócz efektu wizualnego właśnie cechy praktyczne są przy foliach najważniejsze. A o nich zazwyczaj się zapomina.
– Jedno z pierwszych pytań jakie zadaję moim klientom to, do jakich celów używają samochodu – mówi Jerzy Kowalik, pracownik jednej z poznańskich firm zakładających folie samochodowe. – Nie zawsze najciemniejsza folia jest najlepsza. Jedni używają auta do przewozu towaru i chcą aby towar był niewidoczny, innym razem potrzeba folii, która maksymalnie odbija promienie słoneczne i chroni wnętrze samochodu przed ciepłem, dla niektó-rych liczy się wyłącznie efekt wizualny – wyjaśnia Kowalik. – Nie bez znaczenia jest także kolor i kształt bryły nadwozia oraz naturalna barwa szyby w samochodzie. Jej odcień musi być podobny do odcienia wybranej folii. Inaczej efekt końcowy może być kiepski – dodaje.
Istotnym elementem przy wyborze folii jest także ich jakość i powtarzalność. Każda seria i barwa ma swój numer, tak jak lakier samochodowy. Kierowca musi zatem otrzymać odpowiedni dokument, dokładnie opisujący dane użytego materiału. Daje to możliwość użycia w przyszłości materiału zgodnego z oryginałem, w razie uszkodzenia jednej z szyb. Co do folii to technologii jest wiele. Najprostsze i najtańsze folie (około 50 zł za arkusz 50x76 cm) swoją barwę uzyskują poprzez barwiony klej. Szybko on jednak płowieje i tworzy gazy, widoczne w postaci tworzących się pod szybą bąbelków. Znacznie lepsze są folie, w których barwiony jest poliester. Tutaj jednak trudno uzyskać możliwość powtarzalności serii. Najnowocześniejsze już technologie polegają na nakładaniu kilku warstw folii, przekładanych np. cienkimi warstwami aluminium, co poprawia znacznie odporność na uszkodzenia mechaniczne. Niektórzy producenci używają natomiast technologii nakładania koloru poprzez napylanie katodowe.
Daje to możliwość położenia kilku warstw różnych metali, a w rezultacie uzyskuje się znacznie lepsze parametry redukcji odbicia oraz przenikania promieniowania słonecznego przez system oszklenia z zamontowaną folią.
Po wyborze koloru folii, trzeba zdecydować się na firmę lub fachowca, który ją założy. Próba samodzielnego przyklejenia folii może się okazać wielką katastrofą. Podobnie jak wybór tanich folii, dostępnych w marketach motoryzacyjnych. Te, rodem z Dalekiego Wschodu bywają złej jakości, po krótkim czasie potrafią pękać i łuszczyć się. Dlatego, jakby się wydawało prostą czynność nałożenia folii na szybę, pozostawmy specjalistom. Ich wybór jest jednak najtrudniejszym zadaniem. Sama folia ma tutaj drugorzędne znaczenie, bo większość firm stosuje takie same. Armorlite, Sun Gard czy Solar Gard to jedne z popularniejszych i lepszych folii, produkowanych na bazie poliestrów amerykańskiej firmy Du Pont, dystrybuowanych na naszym rynku przez firmy Bruxsafol czy Folia Tec.
Jak zatem odróżnić fachowca od partacza? Pierwsze pytanie jakie powinniśmy zadać to jaką gwarancję i na co udzieli nam firma. Oprócz gwarancji na sam produkt musi być ona udzielona na usługę. Dobrze położona folia powinna wytrzymać do siedmiu lat bez odkształceń i przebarwień. Jak długo trwa montaż? Zależy to od samochodu, jednak średnio czas montażu nie powinien przekroczyć dwóch, trzech godzin. Czas ten jest wypadkową wielu elementów, między innymi stanu szyb, warunków, w których wykonuje się usługę oraz jakości stosowanej folii. Właściciele dużych samochodów typu van (Seat Alhambra, VW Scharan, Ford Galaxy, Renault Scenic itp.) powinni uzbroić się w nieco więcej cierpliwości. Ważną kwestią jest także fakt, czy szyby do oklejenia są wyjmowane, czy nie. Większość samochodów wyprodukowanych po 1990 roku ma szyby stałe, tzn. wklejane i nie ma potrzeby ich demontażu. Również nie trzeba wyjmować szyb uchylnych i ruchomych, dzięki stosowaniu nowych technik. Szyba tylna nie jest także wyciągana, choć foliowana jednym kawałkiem folii. Wszystko dzięki właściwości termokurczenia, która pod wpływem gorącego powietrza dopasowuje się do kształtu szyby.
Folia to nie jedyna technologia przyciemnienia szyb w samochodach. Car-Solar z Krakowa oferuje możliwość piecowego przyciemniania szyb. Technologia polega na metalizacji szkła tlenkami tytanu w specjalnych piecach. Stopień zaciemnienia zależy od ilości tytanu umieszczonego na cm2 szyby, mierzonego w mikronach. Minimalna wartość to 100 mikronów na cm2 szyby, natomiast maksymalna to 500 mikronów na cm2 szyby. Wartości te można stopniować każdorazowo o 50 mikronów. Specjaliści zapewniają, że wyższość technologii piecowego przyciemniania szyb nad innymi to trwałość, możliwość wyboru indywidualnego przyciemnienia. Niemniej jednak, przyciemnienie w tej technologii wymaga bezwzględnego demontażu szyb, przeznaczonych do metalizacji. Czas trwania takiej usługi to około siedem godzin.
Co jest lepsze, folia czy piec? Każda z technologii ma swoich zwolenników. Niewątpliwie piecowe przyciemnienie jest trwalsze pod warunkiem jednak odpowiedniej konserwacji szyby. Wyższe są jednak koszty przyciemnienia. O ile za foliowanie trzeba zapłacić średnio od 200 do 500 zł za średniej wielkości samochód, tak piecowe przyciemnienie to wydatek minimum 1000 zł. Trzeba także pamiętać, że folię zawsze można zdjąć, a efektu uzyskanego w piecach nie da się już odwrócić.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47926]>>MOJA BYŁA LALECZKA<<[/url]
[url=http://avatars.jurko.net][img]http://img1.jurko.net/avatar_14129.jpg[/img][/url]
www.konstel.webs.com
[url=http://avatars.jurko.net][img]http://img1.jurko.net/avatar_14129.jpg[/img][/url]
www.konstel.webs.com
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Szczerze to nie wiem, czy w MK2 tylne boczne szyby są klejone, czy wkładane na uszczelkę.darecki pisze:kurde a może ktos krok po kroku opisać jek przyciemnić szybki w golfie mk2 ? trzeba je wyciągać chodzi mi o wersje trzydrzwiową pozdrawiam
Jeżeli na uszczelkę, to wygląda to tak:
- wyjąć szybę z autka
- zdjąć uszczelkę
- dokładnie oczyścić szybę z obu stron płynem Mr Muscle (do szyb) - najbardziej wewnętrzną stronę
- rozłożyć arkusz folii na szybie od strony wewn. (aby się upewnić, czy dobrą stroną będziemy kleić na narożniku odklejamy przezroczystą folię i sprawdzamy
- przy przymiarce należy pamiętać, aby zostawić jakiś 1-2 cm naddatku ze wszytskich ston, po to, aby mieć gdzie przytrzymać folię i potem ja dociąć
- po przycięciu folii zwilżamy wodą szybę od strony wewn. spryskiwaczem (do kwiatów)
- odklejamy delikatnie bezbarwną folię
- jedna osoba trzyma pionowo za narożniki folii którą mamy przykleić, a druga osoba zwilża ją po stronie kleju (wody używamy po to, aby w razie nierównego położenia folii na szybie możnabyłoby ją przesunąć - na sucho się nie da)
- następnie delikatnie kładziemy folię stroną klejoną do szyby
- w pudełku z każdą folią w standardzie znajdują się tzw. wyciskarki do wody, można do tego tez użyć zwikłej skrobaczki do szyb (staoną gumową!)
- wyciskamy wodę znajdującą się między folią a szybą zaczynając od środka kierując się do zewnątrz
- po wyciśnięciu wody (folia nie powinna się już przesuwać po szybie) zostawiamy oklejoną szybę na min. 4-6 godzin w temperaturze pokojowej do wyschnięcia wody
- nadmiar folii odcinamy na około 2 mm od krawędzi szyby
- po tym czasie czyścimy uszczelkę w miejscu styku z szybą ze wszystkich brudów
- zakładamy uszczelkę uważając, aby nie odkleić niechcąco folii na krawędziach szyby
- montujemy szybę w autku i gotowe
Ważne!!!
Należy bardzo dokładnie wyczyścić szybę tuż przed położeniem folii, aby nie naniosły się jakieś drobinki kurzu, bo po wyschnięciu będą nieładne białe plamy (powietrze pod folią razem z paprochem).
Czynność przyciemniania należy robić w warunkach domowych, gdyż na dworzu podczas kładzenia folii na szybę mógłby zawionąć wiaterek i mamy wtedy paprochy na folii i szybie.
Powodzenia
- daniel2505
- Użytkownik
- Posty: 291
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Przy wyciągniętych szybach wygodniej się wykleja. Jak masz możliwość wyjęcia szyb to zrób to. Podczas wyklejania szyb na samochodzie trzeba bardzo uważać, aby nie dostały się drobinki kurzu pod folię. Kiedyś przyciemniałem w kadecie w tylnych drzwiach i w klapie - jednym słowem przerąbane. - ale wyszło super.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- MSDRaziel
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: pn kwie 16, 2007 22:14
- Lokalizacja: mam wziąźć kasę?
- Kontakt:
A jak się ma przyciemnianie do szyby z podgrzewaniem?? Są jakieś przeciwskazania lub problemy czy można działać bez obaw??
Chcesz się zrelaksować? http://r2.bloodwars.interia.pl/r.php?r=68440
[url=http://imageshack.us][img]http://img529.imageshack.us/img529/5383/esiupom138aod1.jpg[/img][/url]
[url=http://r2.bloodwars.interia.pl/r.php?r=68440]KLIK[/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img529.imageshack.us/img529/5383/esiupom138aod1.jpg[/img][/url]
[url=http://r2.bloodwars.interia.pl/r.php?r=68440]KLIK[/url]
Witam nie ma zadnych przeciwskazan, nawet te folie za 15 zł maja wytrzymac grzanie tylnych szyb. Jest za to inny problem- Jak układacie folie NIEtermokurczliwe na tylnych szybach?
Ja dziele na kilka pasków ale to mnówstwo roboty. Raz dzieliłem nawet na 4 czesci. A to wielka udreka. Macie jakies patenty na tylne szyby?
Ja dziele na kilka pasków ale to mnówstwo roboty. Raz dzieliłem nawet na 4 czesci. A to wielka udreka. Macie jakies patenty na tylne szyby?
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Wiem, że jest z tym problem, ponieważ tylna szyba (np. w fiacie 125p) jest lekko wypukła. Po naklejeniu folii robią się tzw.zmarszczki na krawędziach i niestety nie ma na to sposobu, bynajmniej ja takiego nie znalazłem. Oczywiście można dzielić folię na kilka kawałków, ale niestety jest to uciążliwe i nigdy nie dopasuje się krawędzi jednej części folii z drugą, jedna wchodzi na drugą bądź jest wąska szczelina między kawałkami folii.Puzon_22 pisze:Witam nie ma zadnych przeciwskazan, nawet te folie za 15 zł maja wytrzymac grzanie tylnych szyb. Jest za to inny problem- Jak układacie folie NIEtermokurczliwe na tylnych szybach?
Ja dziele na kilka pasków ale to mnówstwo roboty. Raz dzieliłem nawet na 4 czesci. A to wielka udreka. Macie jakies patenty na tylne szyby?
Sorki ze się wtrącam ale chyba nie za dużo wiecie o foliowaniu szyb, Ja zajmuję się tym na co dzień i trochę o tym wiem
folie za 15 zł ze sklepu motoryzacyjnego można sobie wsadzić w buty po pierwsze jest to bardzo cienki szajs który łatwo sie rysuje a po drugie odbarwia sie już po jednym sezonie oczywiście nie jest to folia termokurczliwa jak już coś robić to solidnie wiec nie ma co żałować na materiał metr kwadratowy dobrej jakości folii to koszt ok 60 zł ale naprawdę warto
Co do wypukłych szyb tylnych folią termokurczliwą da sie zrobić z jednego kawałka niemal każdą szybę co do łączenia z pasków to można to zrobić w taki sposób że praktycznie nie będzie to widoczne trzeba tylko sposobu
każdy ma swój sposób ja robię kilka aut tygodniowo i w większości z nich szyby są wklejane i takich nigdy nie demontuję oklejanie szyb w samochodzie nie jest może za wygodne ale na pewno pod folię dostaje sie mniej zanieczyszczeń niż po wyciągnięciu szyby z auta
do czyszczenia używam specjalnej lekko ściernej tkaniny która bez problemu usuwa zanieczyszczenia i nie niszczy ogrzewania szyby tylnej (w przeciwieństwie do np.: żyletki ) oczywiście trafiają się też auta w których szyby są bardzo mocno wygięte i pomimo termokurczliwego materiału folię trzeba zakładać w kilku kawałkach (bo folia termokurczliwa ma też granice kurczenia i w końcu zaczyna się po prostu niszczyć)
folie za 15 zł ze sklepu motoryzacyjnego można sobie wsadzić w buty po pierwsze jest to bardzo cienki szajs który łatwo sie rysuje a po drugie odbarwia sie już po jednym sezonie oczywiście nie jest to folia termokurczliwa jak już coś robić to solidnie wiec nie ma co żałować na materiał metr kwadratowy dobrej jakości folii to koszt ok 60 zł ale naprawdę warto
Co do wypukłych szyb tylnych folią termokurczliwą da sie zrobić z jednego kawałka niemal każdą szybę co do łączenia z pasków to można to zrobić w taki sposób że praktycznie nie będzie to widoczne trzeba tylko sposobu
każdy ma swój sposób ja robię kilka aut tygodniowo i w większości z nich szyby są wklejane i takich nigdy nie demontuję oklejanie szyb w samochodzie nie jest może za wygodne ale na pewno pod folię dostaje sie mniej zanieczyszczeń niż po wyciągnięciu szyby z auta
do czyszczenia używam specjalnej lekko ściernej tkaniny która bez problemu usuwa zanieczyszczenia i nie niszczy ogrzewania szyby tylnej (w przeciwieństwie do np.: żyletki ) oczywiście trafiają się też auta w których szyby są bardzo mocno wygięte i pomimo termokurczliwego materiału folię trzeba zakładać w kilku kawałkach (bo folia termokurczliwa ma też granice kurczenia i w końcu zaczyna się po prostu niszczyć)
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Neoarti, ile kosztuje przyciemnienie u ciebie wszystkich szyb po za przednią w mk3 wersji 5D?
Oraz gdzie taka folie sie kupuje?
Oraz gdzie taka folie sie kupuje?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79550]MÓJ MK3 Zapraszam[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]
-
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
- Lokalizacja: Kluczbork
- Kontakt:
folia termokurczliwa z USA firmy classic z atestami termokurczliwa za ok 50zł za m2, pięknie wychodzi na szybach ale trzeba mieć super idealnie czyste szyby. umyć nawet 10 razy pomimo iż bedą czyste.
http://www.przyciemnianieszyb.pl/index. ... okurczliwa
jak napiszesz do nich maila z prośbą o próbki to ci przyślą próbki wszystkich foli za free
[ Dodano: Czw Wrz 06, 2007 12:23 ]
i dadzą instrukcję montażu przy zakupie
[ Dodano: Czw Wrz 06, 2007 12:24 ]
folia jest naprawdę gruba w porównaniu do tych tanich bo akurat miałem możliwość porównania
[ Dodano: Czw Wrz 06, 2007 12:25 ]
na golfa 2, kadeta starcza 2m2[2 metry kwadratowe]
[ Dodano: Czw Wrz 06, 2007 12:30 ]
szyby myć płynem do szyb najlepiej z alkoholem, a przy zakładaniu foli na szybę najlepiej woda+szampon dla dzieci w proporcjach 10woda :1szampon
http://www.przyciemnianieszyb.pl/index. ... okurczliwa
jak napiszesz do nich maila z prośbą o próbki to ci przyślą próbki wszystkich foli za free
[ Dodano: Czw Wrz 06, 2007 12:23 ]
i dadzą instrukcję montażu przy zakupie
[ Dodano: Czw Wrz 06, 2007 12:24 ]
folia jest naprawdę gruba w porównaniu do tych tanich bo akurat miałem możliwość porównania
[ Dodano: Czw Wrz 06, 2007 12:25 ]
na golfa 2, kadeta starcza 2m2[2 metry kwadratowe]
[ Dodano: Czw Wrz 06, 2007 12:30 ]
szyby myć płynem do szyb najlepiej z alkoholem, a przy zakładaniu foli na szybę najlepiej woda+szampon dla dzieci w proporcjach 10woda :1szampon
- mieciu7
- Ma gadane
- Posty: 159
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 22:55
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Southampton
- Kontakt:
tak btw, po co folia ma absorbować promienie UV, skoro szyba ich nie przepuszcza.. podstawowe prawo fizyki człowiek przez szybę się nie opali
Ostatnio zmieniony pn paź 22, 2007 19:54 przez mieciu7, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124275][b][size=150]Golf na forum vwgolf[/size][/b][/url]
http://www.golfvr6.bo.pl - strona vr6
http://www.forumrowerowe.org
http://www.golfvr6.bo.pl - strona vr6
http://www.forumrowerowe.org
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości