[mk4] Naprawa silniczka V71

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

[mk4] Naprawa silniczka V71

Post autor: Tukan12 » wt lis 11, 2014 00:54

Witam!

Chiałbym dziś Wam przedstawić jak uporałem się z naprawą silniczka V71 (jakby ktoś nie wiedział to ten od otwierania/zamykania obiegu w samochodzie). Najczęstszą usterką tego wynalazku jest pęknięcie trybka a konkretnie tej części:

Obrazek

U mnie pęknęło to w jednym miejscu.

Do naprawy przydają nam się trochę narzędzi, zaczynamy od momentu gdzie silniczek jest już wymontowany z samochodu :) a więc tak:
- torx 15 (do rozkręcenia obudowy silniczka)
- wiertło FI3
- wiertło FI6
- wiertło FI1,5
- gwintownik M2
- wkrętarka lub wiertarka
- kawałek aluminium (ja miałem o grubości 2mm)

Obrazek Obrazek
Czas chyba przystąpić do prac.

Najpierw wycinamy górną część zębatki, minimum 2mm, żeby zastąpić wyskrobany plastik tym kawałkiem aluminium.

Obrazek

Wycinamy z aluminium koło o średnicy 27-28mm, tak żeby było mniejsze od oryginalnego kółka. Ja to robilem domowymi sposobami... czyli piłką do metalu i pilnikiem :okej:

Obrazek


Później wiercimy mniejszym wiertłem dokładnie na środku kółka otwór mniejszy 3mm, i później prawidłowy 6mm, (tak jak grubość trzonka na który wchodzi zębatka), tak jest wygodniej i prościej, a nie, że odrazu hehłamy dużym, może wtedy ten środek sie przesunąć.

Po wywierceniu dziury nabijamy trzonek zębatki do naszego ameliniowego kółeczka, żeby wybić frez w otworze (uproszczona wersja nie trzeba piłować ząbków, aluminium jest na tyle miękkie że ząbki sie same ukształtują ;) )

Obrazek

Teraz wiercimy dziurki w trzech miejscach wiertłem FI1.5 i później gwintujemy M2.

Obrazek Obrazek


Ja to zrobiłem w takich miejscach po środku każdego "trójkącika", bo miejsca wydawały sie najodpowiedniejsze :)

Wkręcaly śrubki, z wyczuciem bo plastik jak widać....lubi pęknąć.

Obrazek

I u mnie po zakończeniu śrubki troche wysawały, ale pomyślałem, że w niczym nie przeszkadzają więc nawet ich nie ucinałem...

Obrazek Obrazek

No i efekt końcowy :

Obrazek


Taka mała uwaga jeszcze, jakby ktoś rozbierał całość, czyli wyciągał silniczek, płytke zębatki itp... to najlepiej jakby sobie zaznaczył gdzie góra silniczka, żeby wsadzić tak jak był, bo u mnie akurat były napisy na spodzie także bez problemu, ale jeśli wsadzicie na odwrót, to silniczek będzie zamykał i otwierał na odwrót bo zmieni sie biegunowość, tzn na klimatroniku bedzie znaczek zamkniętego obiegu a silniczek bedzie otwierał i odwrotnie ;) zauważyłem przy zakładaniu :hehe:

Mam nadzieje, że niektórym sie temat przyda, przyoszczędzą parę złotych jak ja :helm:

Tutaj filmik prawnośćiowy V71:

[youtube][/youtube]

Jeśli ktoś ma jakieś pytania to prosze pisać :)

TUTORIAL MOJEGO AUTORSTWA, PROSZĘ O NIE KOPIOWANIE NA INNE FORA.


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

[mk4] Naprawa silniczka V71

Post autor: bieniek1984 » wt gru 12, 2017 09:20

Czy ktos podpowie jak dokladnie ustawic wszystko po naprawie zeby to chozilo poprawnie


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

[mk4] Naprawa silniczka V71

Post autor: Hubi14 » ndz gru 17, 2017 19:12

ale co tu ustawiać.. składasz tak jak rozebrałeś tylko w odwrotnej kolejności, a potem VAG'iem przeprowadzasz nastawy podstawowe CLIMATronica i jak żeś dobrze naprawił to będzie działać



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

[mk4] Naprawa silniczka V71

Post autor: bieniek1984 » pn gru 18, 2017 13:01

A kolo zebate jak ustawic zeby po wlaczeniu climatronika znowu nie przelecialo za zakres


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

Re: [mk4] Naprawa silniczka V71

Post autor: Tukan12 » śr gru 27, 2017 15:53

bieniek1984 pisze:A kolo zebate jak ustawic zeby po wlaczeniu climatronika znowu nie przelecialo za zakres
Ja ustawiłem na wszelki wypadek z tego co pamiętam w pozycji krańcowej, ale czytając posty tutaj @Hubi14 przypomniał mi o nastawach podstawowych klimatronika - tak dawno temu to robiłem, że już nie pamiętam.

Trybko sie nie przekręci jeśli jest dobrze wzmocnione pozatym ścieżka jest określonej długości i nie ma prawa się przekecić.


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

rafcio363
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 28, 2008 16:55
Lokalizacja: kato

Re: [mk4] Naprawa silniczka V71

Post autor: rafcio363 » pt sty 29, 2021 18:38

Zębatkę można prosto zreanimować w prosty sposób.
Po otwarciu obudowy nałożyć podkładkę która ścisnie pęknięta zębatkę i jesli jest trochę luźna to wzmocnić klejem.
Wymiar wewn aby ciasno weszła to 10mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości