[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
Witajcie, dziś przedstawiam fotoporadę wymiany części eksploatacyjnych VW Golfa II 3D jakimi są zawiasy drzwi.
Jako że staram się nią o wjazdówkę na vagnysę będzie trochę lania wody, ale jedziemy
Co nam będzie potrzebne
Klucz nasadowy 10, klucz nasadowy 15, młotek x2, śruba m8x100, dwie rurki ok 60 i 40cm,
kompan, coś na schłodzenie gardełka.
Nowy zawias drzwi
OE: VW 321 831 403 - sztuk adekwatnie do zużycia bądź zasobności portfela 1-4szt.
koszt 29,60zł/szt
Sworzeń zawiasu
OE: VW 321 831 421 sztuk 1-4
koszt 5,51zł/szt.
Trzpień zamka
OE: 357837034 321837034B 321837034C
koszt 2,50/szt sztuk 2
punkt 1 Tsssssyt
no więc tak zaczynamy od rozbierania drzwi, tj,
Dwie śrubki na krzyżak po prawej stronie i dwie symetrycznie po lewej.
dwie śrubki na większy krzyżak pod rączką drzwi.
Odpinamy głośnik, ewentualnie jak mamy to korbę szyb, plastyk w okół klamki przesuwamy i zeskoczy, odkręcamy rygielek drzwi i możemy ściągać tapicerkę, ściągamy unosząc ją do góry i ciągnąc do siebie.
Następnie rozpinamy bądź też tniemy kable, zależnie co mamy na wyposażeniu i co nam będzie łatwiej później pozłączać.
W moim przypadku przewód z głośników po prostu odpiąłem, tak samo wtyczkę silniczka szyb czy wtyczki centralnego zamka, reszta jak np. podgrzewanie lusterek była cięta.
Dla bezpieczeństwa mozna również wyciągnąć szybę, aby wibracje i uderzenia nie zbiły jej.
W tym miejscu wypadało by też sobie przygotować miejsce w którym będziemy odprawiać ten rytuał. Jak na zdjęciu widzimy dałem dwie opony karton, i możemy się pokusić o przykrycie wszystkiego kawałkiem szmaty.
Koniec wstępu, przechodzimy do meritum.
Kompan trzyma drzwi a my odkręcamy nasadką śruby trzymające zawias i śrubę ogranicznika
Następnie po zdjęciu przechodzimy na wcześniej przygotowany "stół".
Będziemy wybijać zawiasy, i teraz tu wskazówka, Jako że sworznie drzwi z jednej strony mają frezy, wybijane są tylko w kierunku z której są nacięte. Teoretycznie sworzeń w gornym zawiasie wychodzi w dół zaś sworzeń górnego zawiasu w górę.
z tym że jak sam mogłem się przekonać zdarzają się wyjątki, mianowicie u drzwi kierowcy dolny sworzeń wychodził zgodnie z zasadą, zaś już u pasażera odwrotnie.
Teraz jak rozpoznać w którą stronę wybijać sworzeń? Musimy oczyścić sworznie z farby tak by szło dostrzec frezy, farba doskonale je maskuje, użyjemy do tego celu szczotki drucianej wkręcanej do wkrętarki aku. Jeżeli nie widać ich z żadnej strony albo nie jesteśmy tego pewni należy zacząć wybijanie w dół, gdy zauważymy że sworzeń przesunął się a mimo to nadal nie widzimy frezów to znak że wybijamy w złą stronę.
Aby wybić sworzeń koniecznie musimy podeprzeć czymś cały zawias, aby najzwyczajniej nam nie uleciał. Są różne szkoły, albo zapieramy się o imadło bądź też imadłem próbujemy wycisnąć sworzeń, bądź metodą którą tu zaprezentuję tj. podparcie rurką.
Zatem zacznimy od bardziej zdezelowanej strony którą jest strona dolna, w tym celu odwracamy drzwi do góry nogami, bierzemy rurkę 60cm podstawiamy pod zawias i napieramy młotkiem w sworzeń, po kilku uderzeniach i zaobserwowaniu przesunięcia sworznia upewniamy się że po stronie wybijanej widać frezy, jeżeli nie- odwracamy ponieważ napieramy w złą stronę.
Skoro wychodzi że odwracamy to dajemy drzwi normalnie przykładamy pod zawias krótszą rurkę i znów napieramy na sworzeń.
W chwili gdy sworzeń schował się, wybijanie kontynuujemy poprzez śrubę m8x100 - wchodzi idealnie.
Gdyby przeszkadzał nam ogranicznik możemy go odkręcić - dwie śruby na klucz 10.
I oto objawia nam się powód całego zamieszania:
Odwracamy drzwi, zakładając nowy sworzeń postępujemy odwrotnie jak dotychczas pamiętając że kto nie smaruje ten nie jedzie
Jeżeli martwimy się o swojego cela dobrze jest dać sobie karton między młotek/śrubę a blachę drzwi
z kolejnymi zawiasami postępujemy jak dotychczas, po wymianie zakładamy drzwi, jedna osoba przystawia je do karoserii pojazdu druga przykręca śrubę, łączymy kable, zakładamy tapicerkę. i wszystkie elementy np głośnik.
Po złożeniu wszystkiego i osiągnięciu przez drzwi pełnej swojej wagi pozostaje jeszcze jedna kwestia, mianowicie regulacji.
Regulacji dokonujemy na trzpieniu drzwi. Można nim osiągnąć imponujące efekty
Regulujemy metodą prób i błędów, popuszczając trzpień kluczem 15, przesuwając go lekkim klupnięciem młotka np w dół i tył i dokręcając.
Metoda ta ma to do siebie ze gdy osiągniemy zadowalający nas efekt mówimy sobie:
O! mogło by tak być ale spróbuję jeszczę trochę! -po tych słowach często jest tylko gorzej i znów podejmujemy próby regulacji by chociaż osiągnąć efekt z przed chwili. Suma sumarum jest możliwe idealne doregulowanie, jednak wymaga to wielu prób.
Jako że staram się nią o wjazdówkę na vagnysę będzie trochę lania wody, ale jedziemy
Co nam będzie potrzebne
Klucz nasadowy 10, klucz nasadowy 15, młotek x2, śruba m8x100, dwie rurki ok 60 i 40cm,
kompan, coś na schłodzenie gardełka.
Nowy zawias drzwi
OE: VW 321 831 403 - sztuk adekwatnie do zużycia bądź zasobności portfela 1-4szt.
koszt 29,60zł/szt
Sworzeń zawiasu
OE: VW 321 831 421 sztuk 1-4
koszt 5,51zł/szt.
Trzpień zamka
OE: 357837034 321837034B 321837034C
koszt 2,50/szt sztuk 2
punkt 1 Tsssssyt
no więc tak zaczynamy od rozbierania drzwi, tj,
Dwie śrubki na krzyżak po prawej stronie i dwie symetrycznie po lewej.
dwie śrubki na większy krzyżak pod rączką drzwi.
Odpinamy głośnik, ewentualnie jak mamy to korbę szyb, plastyk w okół klamki przesuwamy i zeskoczy, odkręcamy rygielek drzwi i możemy ściągać tapicerkę, ściągamy unosząc ją do góry i ciągnąc do siebie.
Następnie rozpinamy bądź też tniemy kable, zależnie co mamy na wyposażeniu i co nam będzie łatwiej później pozłączać.
W moim przypadku przewód z głośników po prostu odpiąłem, tak samo wtyczkę silniczka szyb czy wtyczki centralnego zamka, reszta jak np. podgrzewanie lusterek była cięta.
Dla bezpieczeństwa mozna również wyciągnąć szybę, aby wibracje i uderzenia nie zbiły jej.
W tym miejscu wypadało by też sobie przygotować miejsce w którym będziemy odprawiać ten rytuał. Jak na zdjęciu widzimy dałem dwie opony karton, i możemy się pokusić o przykrycie wszystkiego kawałkiem szmaty.
Koniec wstępu, przechodzimy do meritum.
Kompan trzyma drzwi a my odkręcamy nasadką śruby trzymające zawias i śrubę ogranicznika
Następnie po zdjęciu przechodzimy na wcześniej przygotowany "stół".
Będziemy wybijać zawiasy, i teraz tu wskazówka, Jako że sworznie drzwi z jednej strony mają frezy, wybijane są tylko w kierunku z której są nacięte. Teoretycznie sworzeń w gornym zawiasie wychodzi w dół zaś sworzeń górnego zawiasu w górę.
z tym że jak sam mogłem się przekonać zdarzają się wyjątki, mianowicie u drzwi kierowcy dolny sworzeń wychodził zgodnie z zasadą, zaś już u pasażera odwrotnie.
Teraz jak rozpoznać w którą stronę wybijać sworzeń? Musimy oczyścić sworznie z farby tak by szło dostrzec frezy, farba doskonale je maskuje, użyjemy do tego celu szczotki drucianej wkręcanej do wkrętarki aku. Jeżeli nie widać ich z żadnej strony albo nie jesteśmy tego pewni należy zacząć wybijanie w dół, gdy zauważymy że sworzeń przesunął się a mimo to nadal nie widzimy frezów to znak że wybijamy w złą stronę.
Aby wybić sworzeń koniecznie musimy podeprzeć czymś cały zawias, aby najzwyczajniej nam nie uleciał. Są różne szkoły, albo zapieramy się o imadło bądź też imadłem próbujemy wycisnąć sworzeń, bądź metodą którą tu zaprezentuję tj. podparcie rurką.
Zatem zacznimy od bardziej zdezelowanej strony którą jest strona dolna, w tym celu odwracamy drzwi do góry nogami, bierzemy rurkę 60cm podstawiamy pod zawias i napieramy młotkiem w sworzeń, po kilku uderzeniach i zaobserwowaniu przesunięcia sworznia upewniamy się że po stronie wybijanej widać frezy, jeżeli nie- odwracamy ponieważ napieramy w złą stronę.
Skoro wychodzi że odwracamy to dajemy drzwi normalnie przykładamy pod zawias krótszą rurkę i znów napieramy na sworzeń.
W chwili gdy sworzeń schował się, wybijanie kontynuujemy poprzez śrubę m8x100 - wchodzi idealnie.
Gdyby przeszkadzał nam ogranicznik możemy go odkręcić - dwie śruby na klucz 10.
I oto objawia nam się powód całego zamieszania:
Odwracamy drzwi, zakładając nowy sworzeń postępujemy odwrotnie jak dotychczas pamiętając że kto nie smaruje ten nie jedzie
Jeżeli martwimy się o swojego cela dobrze jest dać sobie karton między młotek/śrubę a blachę drzwi
z kolejnymi zawiasami postępujemy jak dotychczas, po wymianie zakładamy drzwi, jedna osoba przystawia je do karoserii pojazdu druga przykręca śrubę, łączymy kable, zakładamy tapicerkę. i wszystkie elementy np głośnik.
Po złożeniu wszystkiego i osiągnięciu przez drzwi pełnej swojej wagi pozostaje jeszcze jedna kwestia, mianowicie regulacji.
Regulacji dokonujemy na trzpieniu drzwi. Można nim osiągnąć imponujące efekty
Regulujemy metodą prób i błędów, popuszczając trzpień kluczem 15, przesuwając go lekkim klupnięciem młotka np w dół i tył i dokręcając.
Metoda ta ma to do siebie ze gdy osiągniemy zadowalający nas efekt mówimy sobie:
O! mogło by tak być ale spróbuję jeszczę trochę! -po tych słowach często jest tylko gorzej i znów podejmujemy próby regulacji by chociaż osiągnąć efekt z przed chwili. Suma sumarum jest możliwe idealne doregulowanie, jednak wymaga to wielu prób.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
Dobra porada
Podlinkuję ją do spisu treści FAQ
Napisz mi tylko jeszcze co to nałożyłeś na rygle zamka ,to takie jasne? Jakiś wężyk?
Podlinkuję ją do spisu treści FAQ
Napisz mi tylko jeszcze co to nałożyłeś na rygle zamka ,to takie jasne? Jakiś wężyk?
[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
Michaś To jest ori jak jest nowe, z fabryki tez tak wychodziłoMichał_1977 pisze: tylko jeszcze co to nałożyłeś na rygle zamka ,to takie jasne? Jakiś wężyk?
„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
Tak? A skąd ja mam to wiedzieć,skoro zawsze miałem gołe prętyStalu pisze:To jest ori jak jest nowe, z fabryki tez tak wychodziło
Jakiś czas temu nawinąłem trochę taśmy izolacyjnej i drzwi zaczęły się zamykać jak w mk7,dlatego też tak pytam,bo taśma szybko się strzępi
To może inaczej- Karmel, gdybyś mógł mi zmierzyć suwmiarką średnicę tych plastikowych nakładek na ryglach,to byłbym dźwięczny
[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
Siemaneczko Trzpienie nie rygielki, rygielki mamy przy słupku, bo tak w pierwszej chwili nie wiedziałem o co chodzi
średnica 10mm ale podałem numer OE tj. 357837034, 321837034B, 321837034C, koszt 2,50/szt kup nowe nie dziaduj
pozdrawiam.
średnica 10mm ale podałem numer OE tj. 357837034, 321837034B, 321837034C, koszt 2,50/szt kup nowe nie dziaduj
pozdrawiam.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
Przecież chodzi mi o to przy słupku,a czy to trzpień,czy rygiel....ostatnia fotka.Karmel pisze:Trzpienie nie rygielki, rygielki mamy przy słupku,
Nie miałem pojęcia,że takie duperele są jeszcze w sprzedaży. W ASO kupowałeś,czy w sklepie?Karmel pisze:koszt 2,50/szt kup nowe nie dziaduj
[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
W ASO te trzpienie są chyba po 20 zł. Na alledrogo są po 2 zł. Moja uwaga do tych z alledrogo jest taka, że blaszka bywa kijowa i zamiast odseparować sie od lakieru to się w niego wbija...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
Kupiłem na mieście po 2,5zł/szt,ale faktycznie masz jhosef rację z tym
Jest franca za miękka i ugina się,ale bez problemu przełożyłem ori podkładki i jest gitjhosef pisze:blaszka bywa kijowa i zamiast odseparować sie od lakieru to się w niego wbija...
Wracając jeszcze raz do tej kwestii- ETKA podaje tą część jako trzpień,a u chłopaków w sklepie widnieje jako rygiel zamkaKarmel pisze: Trzpienie nie rygielki
[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
Hej
A gdzie kolego dostałeś te zawiasy? Przed chwilą dzwonilem do Aso pod wawa i powiedzieli że moga sprowadzić zawiasy po 87zl Trzpieni nie maja tylko w Gdyni w aso są jeszcze dostepne dwie ostatnie sztuki. Bylbym wdzieczny za pomoc.
A gdzie kolego dostałeś te zawiasy? Przed chwilą dzwonilem do Aso pod wawa i powiedzieli że moga sprowadzić zawiasy po 87zl Trzpieni nie maja tylko w Gdyni w aso są jeszcze dostepne dwie ostatnie sztuki. Bylbym wdzieczny za pomoc.
[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
Szukaj na "znanym portalu aukcyjnym". Jest przynajmniej kilku oferentów nowych zawiasów.trucker2 pisze:A gdzie kolego dostałeś te zawiasy?
[Golf ii] Wymiana zawiasów drzwi.
Sory za odkop, dziś miałem za sobą wymianę zawiasu. Jako, że byłem sam a wyciąganie drzwi nie wchodziło w grę, postanowiłem wypróbować mój pomysł
Zatem, podkładamy lewarek pod koniec drzwi (oczywiście jakaś szmata, guma etc.) - odkręcamy dolną śrubę zawiasu, górną luzujemy. Dźwigamy lewarkiem drzwi by odchylić dolny zawias. Wkładamy ściągacz do przegubów kulowych i wyciskamy sworzeń, kiedy dojdzie do końca, podkładamy cokolwiek pod ściągacz by sworzeń się bardziej wysunął. Montaż w kolejności odwrotnej
Zatem, podkładamy lewarek pod koniec drzwi (oczywiście jakaś szmata, guma etc.) - odkręcamy dolną śrubę zawiasu, górną luzujemy. Dźwigamy lewarkiem drzwi by odchylić dolny zawias. Wkładamy ściągacz do przegubów kulowych i wyciskamy sworzeń, kiedy dojdzie do końca, podkładamy cokolwiek pod ściągacz by sworzeń się bardziej wysunął. Montaż w kolejności odwrotnej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości