Poradnik: Montaż EDS do MKIII i MKII.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Centek_15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt maja 04, 2012 15:35

Poradnik: Montaż EDS do MKIII i MKII.

Post autor: Centek_15 » śr sty 01, 2014 22:31

Mały poradnik jak podłączyć EDS do aut z grupy VAG z lat XX-99r :)
Co to jest EDS?
EDS jest to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Gdy np jedno koło jest na lodzie, a drugie na asfalcie to zazwyczaj napęd jest na te koło które jest na lodzie. EDS blokuje to koło i przenosi napęd na koło, które ma lepszą przyczepność.

Poradnik dotyczy montażu EDS łatwym i tanim sposobem ale niestety nie dla wszystkich.
Jeżeli chcesz mieć mało przeróbek (bez wymiany rurek hamulcowych i gwintów przy pompie, oraz całej wiązki) to da się dołożyć EDS tylko pod jednym warunkiem... jeżeli aktualnie masz taką pompę:

Obrazek

Były one montowane w 2.0 2E, 1.8 RP, 1.8 16V, widziałem też takie w 1Z i AFN.. itp...
Numer pompy nie ma znaczenia. Jeżeli wygląda tak jak ta na fotce ale nie ma EDS to łatwo i małym kosztem (ok 100-150zł) idzie dołożyć system EDS :)
(notka: VAGi z tych lat miały przeróżne pompy ABS. Zależy od rocznika auta. Aby wiedzieć czy się da zamontować EDS musisz spojrzeć na swoją pompę. Jak wygląda tak jak ta na fotce to możesz działać.

Jeżeli masz taką pompę to wystarczy kupić identyczną z ABFa, KRa, 9A, a nawet pasuje z VR6. Te pompy mają w sobie dodatkowo 2 elektrozawory odpowiadające ze EDS oraz 2 lub 4 piny więcej we wtyczce (takie pompy w ABFie były tylko do 09/1995, później były całkiem inne). Ale patrząc po allegro jest ich sporo. Kosztują od 50 do 120zł.
Ma ona numer: 1H1 698 217 B (zaleznie od auta, ten numer jest do Toledo 1L) ale w aukcjach tego nie podają gdyż ten numer nie jest wyryty na pompie. Istnieje tylko w ETCE oraz czasami na serwie.
Jak rozpoznać, że pompa którą chcesz kupić do montażu EDS się nada?
Są dwa sposoby:
1: musisz szukać na aukcji lub na naklejce na pompie numeru:
10.0447-0745.3.

2: rozpoznasz to po wtyczce przy modulatorze (element z którego wychodzą rurki hamulcowe) wtyczka bez EDS ma 10pinów (2 rzędy) pompa z EDSem ma 12 lub 14pinów (3 rzędy)


Jeżeli mamy już taką pompę to potrzeba jeszcze komputer ABS z ABFa, KRa, 9A lub VR6 (brake ABS+EDS). Ma on numer 1XX 907 379 X (zależnie od auta). Jest też kilka innych sterowników ale każdy jeden który ma na sobie napis ABS+EDS będzie pasować.

Montaż:
1. Wyjmujemy starą pompę która jak jest sprawna można sprzedać :)
(notka: ja wyjmowałem pompę ponad 4h bez poradników. Nie jest łatwo. Później znalazłem poradnik na forum passata. Pompa troszeczkę inna ale wszystkie śruby mocujące są identyczne: http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=7367" onclick="window.open(this.href);return false; )

2. Montujemy nową pompę w miejsce starej.

3. Potem dokładamy do wiązki ABS 2 dodatkowe piny i ciągniemy te 2 kabelki przez całe auto do sterownika w bagażniku lub pod kanapą (zależnie od auta) (będzie widać w które miejsce wtyczki przy pompie je zamontować.
Jeżeli trafi nam się pompa 14pin to podczepiamy tylko 2 SKRAJNE piny a nie 4...
2 środkowe piny to tylko nieużywana masa sterownika na pompie. Sam mam pompę 14pin i dwa środkowe nie mają wejścia do wiązki, czyli nie są podłączone.

4. Wymieniamy sterownik z bagażnika na nowy i podczepiamy do niego te 2 kabelki które pociągnęliśmy spod maski.
Jutro dokładnie napiszę w które piny w sterowniku trzeba wpiąć te 2 kable, bo teraz nie pamiętam i muszę to sprawdzić :)


PS: ja nie przeprowadzałem u siebie tej modyfikacji gdyż mam EDS oryginalnie.
Skąd wiem te rzeczy? Od kilku tygodni siedzę w temacie ABS+EDS gdyż mam zepsutą pompę. Znam budowy pomp z 2E oraz ABF sprzed 96r. Miałem wcześniej silnik 2E, w nim też rozbierałem pompę. Różnią się one tylko tym, że są 2 dodatkowe elektrozawory dla EDSu + 2 dodatkowe piny. W obu pompach są dwa stałe "+". W pompie bez EDS jest 8 mas sterujących elektrozaworami, a w pompie z EDS jest 10 mas. Wystarczy zmiana pompy i sterownika + dodanie do wiązki 2 kabli :)

Jak ktoś chce się za to wziąć i chce wiedzieć więcej to pisać tutaj :)


Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

Poradnik: Montaż EDS do MKIII i MKII.

Post autor: remekmk2 » czw sty 02, 2014 16:30

A znasz może jakąś alternatywę dla g2 syncro??? Czy zostaje tylko zakup pompy i sterownika z passata g60 syncro???


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

Awatar użytkownika
Centek_15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt maja 04, 2012 15:35

Poradnik: Montaż EDS do MKIII i MKII.

Post autor: Centek_15 » pt sty 03, 2014 00:20

Nie ma pojęcia jak to wygląda w syncro, ale wydaje mi się, że napęd na tył nie ma znaczenia. Hamulce i tak muszą hamować mocniej na przód, więc sterowanie hamulcami musi być takie same jak w syncro. Ale mogę się mylić. Masz taką samą pompę jak na fotce w pierwszym poście czy inną? Postaram się pomóc, zdobędę info na ten temat :)


Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

Poradnik: Montaż EDS do MKIII i MKII.

Post autor: remekmk2 » pt sty 03, 2014 14:11

Ja mam pompę elektryczną a nie podciśnieniową.
To co czytałem to żeby mieć eds w syncro potrzebuje pompy i sterownika z passata g60 syncro. Znasz się na pompach to może coś wymyślisz.


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

Awatar użytkownika
Grzechotnik
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 242
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 14:16
Lokalizacja: TLW

Poradnik: Montaż EDS do MKIII i MKII.

Post autor: Grzechotnik » ndz lut 23, 2014 14:55

witam mam taka pompe i ogolnie ABS z 2E w moim mk2 tdi i mam pytanie robil ktos juz takie cos ?i jak z tym sie jezdzi :) pozdr



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości