Golf IV 1.8 AGN Króciec wodny głowicy- wymiana.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

Golf IV 1.8 AGN Króciec wodny głowicy- wymiana.

Post autor: damian_piaski » sob wrz 07, 2013 20:35

Mój golfik już trzecie auto, w którym miałem do czynienia z pękniętym króćcem głowicy układu chłodzenia... dość typowa usterka, wiec może moja porada Komuś się przyda :)

Narzędzia:

- kombinerki lub szczypce do ściągania obejm
- klucz imbusowy 10 mm
- wkrętak krzyżowy
- klucz grzechotka z przedłużką oraz nasadką 10 mm
- klucz dynamometryczny
- kasta lub miska
- miernik płynu chłodniczego
- nowy króciec nr OE VW 06A 121 133 J zamienne z OE VW 06A 121 132 J
- oring 40 mm
- oring czujnika temp wody 20mm
- pasta do zabezpieczania śrub przed odkręceniem
Dodatkowo możemy potrzebować
- płyn g12+ lub koncentrat g12+ i woda destylowana w proporcjach 1:1
- miernik zamarzania płynu chłodniczego

Obrazek
Obrazek


Demontaż

Przed przystąpieniem do pracy silnik powinien być ostudzony, samochód powinien stać na równym podłożu z zaciągniętym hamulcem ręcznym.

1. Odłączamy akumulator

2. Demontujemy osłonę górną silnika przy pomocy klucza imbusowego 10mm oraz dolną jeśli auto ją posiada.

Fot 1
Obrazek

3. Spuszczamy płyn chłodniczy, w tym celu
- odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego
- odkręcamy zawór w lewym dolnym rogu chłodnicy
- demontujemy wąż chłodniczki oleju (od strony zewnętrznej)

Nie spuszczamy płynu na trawnik, ponieważ płyn jest szkodliwy dla środowiska.

Fot 3
Obrazek

4. Jeśli płyn został spuszczony zakręcamy zawór chłodnicy oraz nakładamy z powrotem wąż chłodnicy oleju i zabezpieczamy go opaską.

5. Odłączamy rurę dolotową od obudowy filtra po czym demontujemy obudowę filtra odpinając uprzednio wtyczkę czujnika przepływu powietrza, oraz odkręcamy przedsionek filtra.

Fot 4
Obrazek
Obrazek



6. Odłączamy wtyczkę czujnika płynu oraz siłownika zmiennych faz rozrządu aby nam nie przeszkadzały oraz odchylamy przewód odmy do góry aby mieć lepsze dojście.

7. Przy pomocy kombinerek/ szczypiec demontujemy węże z uszkodzonego króćca, demontujemy czujnik temp. wody.

Fot 5
Obrazek

8. Przy pomocy klucza nasadki 10 mm odkręcamy króciec, 2 śruby.

Fot 6
Obrazek
Fot 7
Obrazek

9. Czyścimy miejsce w którym króciec bezpośrednio przylega do głowicy.

Fot 8
Obrazek



Montaż

1. Nowo zakupiony króciec uzbrajamy w nowy oring 40mm króciec-głowica.

2. Przykręcamy króciec do głowicy śrubami o twardości 8.8 przy pomocy klucza dynamometrycznego z siłą 10 Nm (górna śruba króćca trzyma uchwyt przewodu zespołu odmy)

- na śruby możemy nałożyć niewielką ilość pasty przeciw odkręcaniu się śrub

3. Zakładamy przewody na króciec

4. Montujemy czujnik z nowym oringiem, podpinamy do niego 4-pinową wtyczkę oraz podłączamy wtyczkę do siłownika zmiennych faz rozrządu.

5. Podłączmy przewód powietrza dolotowego do obudowy filtra powietrza i montujemy obudowę na miejsce.

6. Zlany płyn chłodniczy sprawdzamy pod względem czystości oraz temp zamarzania używając do tego miernika płynu chłodniczego.

7 Jeśli płyn spełnia parametry to przelewamy go do bańki z której będziemy uzupełniać płyn w układzie chłodzenia (jeśli nie spełnia to rozrabiamy koncentrat g12+ z wodą destylowaną zgodnie z odpowiednią proporcją)

8. Sprawdzamy czy wszystkie podłączenia są na właściwym miejscu.

9. Uruchomienie silnika po naprawie i odpowietrzanie układu.

- zakładamy klemy na akumulator
- ogrzewanie ustawiamy w pozycji max temp. i włączamy went. Na bieg 1
- wlewamy płyn do zbiorniczka aby jego stan był między min/max
- odpalamy silnik i kontynuujemy dolewanie płynu
- jeśli mamy stan max i poziom płynu nie opada, zakręcamy korek
- rozgrzewamy silnik do momentu pełnego otwarcia termostatu oraz załączenia się wentylatora chłodnicy
- jeśli podczas pracy obniżył się stan płynu to należy powoli odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego (tak aby płyn gwałtownie nie rozbryzł się po komorze silnika i nie poparzył nas!) i uzupełnić stan
- obserwujemy czy nie ma wycieków
- po ostudzeniu silnika stan płynu może być zbyt mały- wtedy uzupełniamy płyn
- stan płynu na zimnym silniku powinien być między min a max, podczas rozgrzanego silnika poziom płynu może przekraczać max ponieważ ciecz pod wpływem temperatury zwiększa objętość

10. Zakładamy osłony silnika.


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości