Mój golfik już trzecie auto, w którym miałem do czynienia z pękniętym króćcem głowicy układu chłodzenia... dość typowa usterka, wiec może moja porada Komuś się przyda
Narzędzia:
- kombinerki lub szczypce do ściągania obejm
- klucz imbusowy 10 mm
- wkrętak krzyżowy
- klucz grzechotka z przedłużką oraz nasadką 10 mm
- klucz dynamometryczny
- kasta lub miska
- miernik płynu chłodniczego
- nowy króciec nr OE VW 06A 121 133 J zamienne z OE VW 06A 121 132 J
- oring 40 mm
- oring czujnika temp wody 20mm
- pasta do zabezpieczania śrub przed odkręceniem
Dodatkowo możemy potrzebować
- płyn g12+ lub koncentrat g12+ i woda destylowana w proporcjach 1:1
- miernik zamarzania płynu chłodniczego
Demontaż
Przed przystąpieniem do pracy silnik powinien być ostudzony, samochód powinien stać na równym podłożu z zaciągniętym hamulcem ręcznym.
1. Odłączamy akumulator
2. Demontujemy osłonę górną silnika przy pomocy klucza imbusowego 10mm oraz dolną jeśli auto ją posiada.
Fot 1
3. Spuszczamy płyn chłodniczy, w tym celu
- odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego
- odkręcamy zawór w lewym dolnym rogu chłodnicy
- demontujemy wąż chłodniczki oleju (od strony zewnętrznej)
Nie spuszczamy płynu na trawnik, ponieważ płyn jest szkodliwy dla środowiska.
Fot 3
4. Jeśli płyn został spuszczony zakręcamy zawór chłodnicy oraz nakładamy z powrotem wąż chłodnicy oleju i zabezpieczamy go opaską.
5. Odłączamy rurę dolotową od obudowy filtra po czym demontujemy obudowę filtra odpinając uprzednio wtyczkę czujnika przepływu powietrza, oraz odkręcamy przedsionek filtra.
Fot 4
6. Odłączamy wtyczkę czujnika płynu oraz siłownika zmiennych faz rozrządu aby nam nie przeszkadzały oraz odchylamy przewód odmy do góry aby mieć lepsze dojście.
7. Przy pomocy kombinerek/ szczypiec demontujemy węże z uszkodzonego króćca, demontujemy czujnik temp. wody.
Fot 5
8. Przy pomocy klucza nasadki 10 mm odkręcamy króciec, 2 śruby.
Fot 6
Fot 7
9. Czyścimy miejsce w którym króciec bezpośrednio przylega do głowicy.
Fot 8
Montaż
1. Nowo zakupiony króciec uzbrajamy w nowy oring 40mm króciec-głowica.
2. Przykręcamy króciec do głowicy śrubami o twardości 8.8 przy pomocy klucza dynamometrycznego z siłą 10 Nm (górna śruba króćca trzyma uchwyt przewodu zespołu odmy)
- na śruby możemy nałożyć niewielką ilość pasty przeciw odkręcaniu się śrub
3. Zakładamy przewody na króciec
4. Montujemy czujnik z nowym oringiem, podpinamy do niego 4-pinową wtyczkę oraz podłączamy wtyczkę do siłownika zmiennych faz rozrządu.
5. Podłączmy przewód powietrza dolotowego do obudowy filtra powietrza i montujemy obudowę na miejsce.
6. Zlany płyn chłodniczy sprawdzamy pod względem czystości oraz temp zamarzania używając do tego miernika płynu chłodniczego.
7 Jeśli płyn spełnia parametry to przelewamy go do bańki z której będziemy uzupełniać płyn w układzie chłodzenia (jeśli nie spełnia to rozrabiamy koncentrat g12+ z wodą destylowaną zgodnie z odpowiednią proporcją)
8. Sprawdzamy czy wszystkie podłączenia są na właściwym miejscu.
9. Uruchomienie silnika po naprawie i odpowietrzanie układu.
- zakładamy klemy na akumulator
- ogrzewanie ustawiamy w pozycji max temp. i włączamy went. Na bieg 1
- wlewamy płyn do zbiorniczka aby jego stan był między min/max
- odpalamy silnik i kontynuujemy dolewanie płynu
- jeśli mamy stan max i poziom płynu nie opada, zakręcamy korek
- rozgrzewamy silnik do momentu pełnego otwarcia termostatu oraz załączenia się wentylatora chłodnicy
- jeśli podczas pracy obniżył się stan płynu to należy powoli odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego (tak aby płyn gwałtownie nie rozbryzł się po komorze silnika i nie poparzył nas!) i uzupełnić stan
- obserwujemy czy nie ma wycieków
- po ostudzeniu silnika stan płynu może być zbyt mały- wtedy uzupełniamy płyn
- stan płynu na zimnym silniku powinien być między min a max, podczas rozgrzanego silnika poziom płynu może przekraczać max ponieważ ciecz pod wpływem temperatury zwiększa objętość
10. Zakładamy osłony silnika.
Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Golf IV 1.8 AGN Króciec wodny głowicy- wymiana.
Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
Golf IV 1.8 AGN Króciec wodny głowicy- wymiana.
Post autor: damian_piaski » sob wrz 07, 2013 20:35
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
Przejdź do
- VWGolf.pl FORUM
- ↳ Techniczne
- ↳ Benzyna
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Elektryka
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Mechanika
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Klimatyzacja i ogrzewanie
- ↳ Podwozie i zawieszenie
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Wnętrze i Nadwozie
- ↳ Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników
- ↳ LPG-dotyczy tylko inst.lpg
- ↳ Diagnostyka
- ↳ Narzędzia i Sprzęt Warsztatowy
- ↳ Części i serwisy
- ↳ Techniczne (archiwum)
- ↳ FAQ
- ↳ Linki
- ↳ O Forum i stronie
- ↳ Filmy i zdjęcia
- ↳ Filmy
- ↳ Zdjęcia
- ↳ Poszukuję zdjęć
- ↳ Ubezpieczenia, porady prawne
- ↳ Skradzione Auta i Przedmioty (ściśle związane z motoryzacją)
- ↳ Chcę kupić auto
- ↳ Forum Ogólne
- ↳ Fora regionalne
- ↳ Grupa Śląska
- ↳ Grupa Łódzka
- ↳ Grupa Warmia-Mazury
- ↳ Grupa Zachodniopomorska
- ↳ Grupa Wielkopolska
- ↳ Grupa Mazowiecka
- ↳ Grupa Małopolska
- ↳ Grupa Pomorze
- ↳ Grupa Podlasie
- ↳ Grupa Opolska
- ↳ Grupa Dolny-Śląsk
- ↳ Archiwum
- ↳ Grupa Lubelska
- ↳ Grupa Lubuska
- ↳ Grupa Podkarpacka
- ↳ Grupa Kujawsko-Pomorska
- Auta
- ↳ Nasze auta
- ↳ mk1
- ↳ mk2
- ↳ mk3
- ↳ mk4
- ↳ mk5
- ↳ mk6
- ↳ mk7
- ↳ mk8
- ↳ Pozostałe z grupy VAG
- ↳ Pozostałe
- ↳ Projekty
- ↳ Nasze auta - Projekty
- ↳ Zakończone projekty
- ↳ Oldtimer/Youngtimer
- ↳ Golf R
- ↳ Golf Cabrio
- ↳ Golf Rallye
- ↳ Golf Country
- Modyfikacje
- ↳ Speed
- ↳ 1.8T i 20V
- ↳ VR6
- ↳ 16V
- ↳ G60
- ↳ ECU forum
- ↳ TD
- ↳ TDI
- ↳ TSI/TFSI
- ↳ Style
- ↳ Car Audio
- ↳ Nawigacja i CB Radio
- ↳ Opony i felgi
- ↳ Zawieszenia
- ↳ Virtual Tuning
- ↳ Detailing
- Pozostałe
- ↳ Pogawędki
- ↳ Kąciki
- ↳ Tylko dla Pań
- ↳ Zloty i spoty
- ↳ Archiwum
- ↳ KILLe
- ↳ Modele VW
- ↳ Technika jazdy
- ↳ Klub Samotnych Miłośników VW
- ↳ Podróże z VW
- ↳ Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska
- ↳ Zsyp
- Giełda
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Sprzedam felgi, opony, dystanse
- ↳ Kupię części
- ↳ Kupię felgi, opony, dystanse
- ↳ Oferty specjalne
- ↳ Sprzedam auto
- ↳ VOLKSWAGEN
- ↳ MK1/Jetta/Caddy
- ↳ MK2/Jetta
- ↳ MK3/Vento
- ↳ MK4/Bora
- ↳ MK5/Jetta
- ↳ MK6/Jetta
- ↳ MK7/Jetta
- ↳ Pozostałe ogłoszenia innych modeli VW
- ↳ SEAT
- ↳ AUDI
- ↳ SKODA
- ↳ POZOSTAŁE
- ↳ Kupię auto
- ↳ Wyceny
- ↳ Pozostałe sprzedam/kupię/zamienię/oddam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości