Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn sie 18, 2008 16:24
- Lokalizacja: okolice bydgoszczy
Witam, podepnę sie pod temat termostatów i temperatury. Otóż u mnie to wygląda tak: jak kupiłem auto z silnikiem 1Y wskaźnik temperatury podnosił się o 2-3 mm więc wymieniłem termostat, później drugi, później trzeci- żadnych zmian. W następnej kolejności do wymiany poszedł czujnik temperatury (w krućcu przy bloku)- teraz wskazówka w czasie jazdy podnosi się do końca pierwszego zakresu na liczniku, ale do 90 st duuużo jeszcze brakuje Odpaliłem go dziś i czekałem na postoju obserwując co się dzieje i po ok pół godziny pracy silnika wskazówka pokazała pion i dokładnie w tym momencie załączył się wentylator...
Czy to dalej wina termostatu że podczas jazdy wskazówka się nie podnosi??
Czy to dalej wina termostatu że podczas jazdy wskazówka się nie podnosi??
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2009 12:02 przez przemek123156, łącznie zmieniany 2 razy.
- POOREK
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 1587
- Rejestracja: śr lis 26, 2008 23:26
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
koledzy dzisiaj wymieniłem termostacik z taką foto-poradą od BruceLee30 aż przyjemnie sie pracuje i trudno się pomylić a raczej to niemożliwe dziękówa podpinając do tematu mogę jedynie dopisać że pasuje do silnika AAM (1.8 55kW) z resztą trudno żeby nie pasowało.. ale to tylko tak dla pewności wpisuje jakby ktoś kiedyś szukał aha... wymieniałem z kanału oczywiście dziękówa jeszcze raz
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 00:35 przez POOREK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:15
- Lokalizacja: łapy
- Kontakt:
hm co do wymiany termostatu to kolega troche zle napisal nie trzeba odkrecac tylu srubek co zaznaczyl np ta 16 trzeba tylko poluzowac. wszystkich srubek trzeba 3 odkrecic a nie 6 he i uklad trzeba odpowietrzyc choc bywa ze i sam sie odpowietrza ale lepiej to zrobic wlaczajac ogrzewanie na full. pozdrawiam
aruś;]
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Dziaj wymienialem termostat w moim 1Z i srubek ile trzeba odkrecic to:
4 - 10tki od oslony plastikowej
1 - 10tka od przewodu olejowego pompy
4 - 13tki od mocowania pompy
Ta 16tke poluzowalem choc dostep byl tragiczny, o wiele latwiej odkrecalo mi sie srube obok na 13tke. Potem jak juz zdjalem pompe i tak na nia popatrzylem to sie zaczalem zastanawiac po cholere trzeba odkrecac srube na 16tke a nawet ja luzowac. Pompa schodzi po odkreceniu 4 srub na 13tke. 16tke zostawilem w spokoju.
Ktos jeszcze potwierdzi, ze 16tki nie trzeba wcale ruszac?
4 - 10tki od oslony plastikowej
1 - 10tka od przewodu olejowego pompy
4 - 13tki od mocowania pompy
Ta 16tke poluzowalem choc dostep byl tragiczny, o wiele latwiej odkrecalo mi sie srube obok na 13tke. Potem jak juz zdjalem pompe i tak na nia popatrzylem to sie zaczalem zastanawiac po cholere trzeba odkrecac srube na 16tke a nawet ja luzowac. Pompa schodzi po odkreceniu 4 srub na 13tke. 16tke zostawilem w spokoju.
Ktos jeszcze potwierdzi, ze 16tki nie trzeba wcale ruszac?
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
BruceLee30 dzieki za prezentacje wymiany termostatu poniewaz kilka dni temu wymienałem w swoim aucie i bardzo mi pomogłes...
[ Dodano: 06 Kwi 2009 22:01 ]
16-stki jak nie odkrecisz to nie dojdziesz do 13-stki z tyłu no chyba ze szajbe na pompie, a układ sam sie odpowietrzy jak sie rozgrzeje do 90 C ale ogrzewanie musi byc otwarte bo nagrzewnica sie nie odpowietrzy.
[ Dodano: 06 Kwi 2009 22:01 ]
16-stki jak nie odkrecisz to nie dojdziesz do 13-stki z tyłu no chyba ze szajbe na pompie, a układ sam sie odpowietrzy jak sie rozgrzeje do 90 C ale ogrzewanie musi byc otwarte bo nagrzewnica sie nie odpowietrzy.
Witam wszystkich, mam takie pytanko odnośnie tematu, otóż mój sprzęt to jetka 1.8 gaźnikowa '90, termostat zakupiłem firmy Wahler i są tam 3 uszczelki: papierowa, najprawdopodobniej do obudowy termostatu, oring, oraz gumowa płaska. Czy ta gumowa płaska jest do czegoś potrzebna czy wystarczy sam oring ?
fotki starego i nowego:
stary ma taką śmieszną uszczelkę zakładaną na jego krawędzie, nowy ma zwykły oring i tą płaską..
fotki starego i nowego:
stary ma taką śmieszną uszczelkę zakładaną na jego krawędzie, nowy ma zwykły oring i tą płaską..
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 01:01 przez rafq, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:15
- Lokalizacja: łapy
- Kontakt:
Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
witam!dzis wymienilem termostat i wszystko poszlo dobrze dzieki super fotoporadzie,u siebie jednak zostawilem stara plaska uszczelke gumowa gdyz wg mnie byla lepsza.pozdrawiam
-
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
- Lokalizacja: CMG
Re:
mike_00 pisze:ja mam ciagle 80 stopni po rozgrzaniu i spala mi 7l na 100
To przy takiej temp. będzie więcej palił?
- POOREK
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 1587
- Rejestracja: śr lis 26, 2008 23:26
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych
teoretycznie teraz pali więcej, bo ciepło będzie uciekało i cały czas będzie chciał się grzać prawdopodobnie na postoju, bez jazdy będzie się tak czy siak grzał do tych 90 st. ale tutaj chodzi o utrzymanie temp. podczas jazdy ale nie oczekuj że spalanie spadnie do 5L wszystko zależy od silnika i nogi kierowcy
była: Czarna pomarańczka in Hawaii Style
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
jest: Audi 8G cabrio V6
www.vagradom.pl
"Nie umiera ten, kto trwa w pamięci żywych." [*]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości