Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Wymiana termostatu w D,TD,TDi 1Z, AFN pewnie tez w innych

Post autor: BruceLee30 » ndz maja 28, 2006 23:42

majac chwile i wymieniajac juz parokrotnie termostat postanowilem zrobic krotka i zwięzłą fotoporade dotychy ona na 100% silników TDi 1Z, AFN i TD AAZ i 1Y co do pozostalych to nie mam pojecia ;) Wymiana raczej tylko z kanału !!,
a wiec zaczynamy od odkrecenia w zbiorniczku wyrównawczym korka
Obrazek Obrazek
uważamy przy tym aby silnik byl juz wychłodzony, zabieramy sie za demontaż osłony pod silnikiem (jeżeli takową posiadamy) zaznaczone są sruby i strzałki wskazują miejsca pozostalch nakrętek od osłony
Obrazek
po zdemontowaniu osolony zobaczymy silnik z osprzętem, ale nas interesuje pompa wspomagania, odkrecamy przewód zamocowany na wsporniczku sruba m6 klucz nasadowy 10,
Obrazek
po odkreceniu sruby zabieramy sie za demontaż wspornika z pompą wspomagania
popuszczamy ew. odkrecamy śrubę zaznaczoną na foto (po lewej stronie, można przy tym od razu wymienić pasek na pompie wspomagania) do zaznaczonej sruby potrzebny bedzie klucz nasadowy 16 z grzechotka, obok tej sruby (po prawej) znajduje sie inna sruba ktorą nalezy odkrecić, do pozostałych klucz nasadowy 13 + (najlepiej) grzechotka + tzw przedłużka
Obrazek
zaznaczoną śrube poniżej należy popuścic ew. odkrecić
Obrazek
zaznaczone poniżej 2 śruby mocujące wspornik pompy wspomagania należy całkowicie odkrecić kulcz nasadowy 13 + przedłużka
Obrazek
po odkreceniu w/w śrub pompe mozna podwiesic na jakims drucie ew sznurku a powinno to wygladac mniej wiecej tak :
Obrazek
po zdemontowaniu pompy mamy juz "prawie" dostep do termostatu, pozostało tylko odkrecić tylko zaznaczone 2 śruby m6 (klucz nasadowy 10 + grzechotka z przedłużką) uwaga!! należy podstawic naczynie na wyciekający płyn,
Obrazek
po zdemontowaniu króćca mamy już dostęp do samego termostatu, termostat znajduje sie w obudowie pompy wodnej i wygląda to mniej wiecej tak :
Obrazek
mozemy teraz wyjąc oring i termostat
Obrazek
po wyjęciu termostatu montujemy nowy wraz z oringiem przykrecamy plastikowy kruciec,
montaż pompy wspomagania nie powinien sprawic wiekszych problemów, naciągamy odpowiednio pasek na pompie, zalewamy płyn chłodzący do maksymalnej wartosci w zbiorniczku wyrównawczym, zakrecamy korek, uruchamiamy silnik, nagrzewamy silnik do temp ok 90 stopni, sprawdzamy czy uk. chłodzenia jest szczelny , czy nie ma żadnych wycieków, uzupełniamu płyn chłodzący do prawidłowego wskazania na zbiorniczku wyrównawczym, montujemy osłone pod silnik. Pojemnośc całego układu chłodzenia to 5-5,5 litra.
Uwaga ! nie zalecam kupować termostatów firmy Vernet lub jakis made in Italy sa one bardzo awaryjne a nie kiedy sa juz niesprawe odrazu po zapłacenu w kasie sklepu,
swoją renomę mają termostaty firmy Whaler lub produkty orginalne.
Jeżeli ktoś ma jakies wątpliwości udzielę wszelkiej pomocy, czas wymiany to ok 1 h,
Ostatnio zmieniony ndz lis 18, 2007 19:52 przez BruceLee30, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 29, 2006 13:55

BruceLee30, Super fotoporada !!

Dotyczy ona także mk3 z silnikiem AFN !! - możesz to dopisać..

Mam tylko uwagę: czy po zalaniu nie powinnismy odpowietrzyć układu?

tzn nie zakręcamy korka tylko zagrzewamy silnik i włączamy ogrzewanie na full i wentylator na full ....



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pn maja 29, 2006 22:40

cowboy pisze:BruceLee30, Super fotoporada !!

Dotyczy ona także mk3 z silnikiem AFN !! - możesz to dopisać..

Mam tylko uwagę: czy po zalaniu nie powinnismy odpowietrzyć układu?

tzn nie zakręcamy korka tylko zagrzewamy silnik i włączamy ogrzewanie na full i wentylator na full ....
sprawny układ powinien sam sie odpowietrzyć wiec tylko zalanie układu, zagrzanie silnika i uzupelnienie płynu gdyz napewno trzeba bedzie uzupelnic. Korek należy zakrecic gdyż jest to uk. tzw cisnieniowy, i silnik w takim układzie szybciej sie nagrzeje do odp. temperatury i odpowietrzy.
mam nadzieje że komus to zaoszczędzi pare dyszek ;)



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » śr lip 19, 2006 19:27

to tylko niemcy moga wymyslic aby wymienic termostat tyle rozbierac, ja wymienialem wiatrak od hlodnicy i tez caly przod do rozbiurki


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr lip 19, 2006 19:44

Komas pisze:to tylko niemcy moga wymyslic aby wymienic termostat tyle rozbierac, ja wymienialem wiatrak od hlodnicy i tez caly przod do rozbiurki
wymiana dla kogos kto juz to robil raptem 1 h roboty



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pt sie 11, 2006 20:55

prawie to smo co w mk2 1.8

tyle ze inna pompa wspomagania :P



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » czw sie 24, 2006 23:42

Co do producenta termostatu - potwierdzam, Wahler jest bardzo dobry (w koncu niemiecki) a verneta to sobie mozna o kant d..y rozbic, wiem to z autopsji...



Awatar użytkownika
Keff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 20, 2006 17:19
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Keff » sob lis 11, 2006 18:36

Mam pytanie, w jaki sposób odkręcacie prawą śrubę z zdj.7. Dostęp do niej zasłania ten przewód biegnący podłużnie. Trzeba to jakoś odgiąć czy popuszczenie wcześniejszych śrub umożliwi lekkie odchylenie już pompy ? Całość daje się wykonać w miarę łatwo bo boje się czy te śruby nie będą zapieczone i ryzyko zerwania może nastąpić a tego bym nie chciał. Proszę o poradę.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » sob lis 11, 2006 20:16

przewod napewno sie podda (waska nasadka przegub katowy itp) a sruby wykonane sa z dobrego materialu (atestowane) nie powinno byc problemu z ich odkreceniem



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn gru 18, 2006 15:10

cowboy pisze:Mam tylko uwagę: czy po zalaniu nie powinnismy odpowietrzyć układu?

tzn nie zakręcamy korka tylko zagrzewamy silnik i włączamy ogrzewanie na full i wentylator na full ....
Jak już napisał BruceLee30 układ jest samoodpowietrzający
ja jednak z doświadczenia własnego robię coś takiego jak właśniue piszesz
(bez włączania wentylatorów, zostawiam tylko okręcony korek, zagrzewam go
w kilkanaście minut, studzi się i dolewam wtedy płynu ile trzeba)
ogólenie mam wrażenie że jakby te odpowietrzanie szybciej sie robiło,
nie licząc czasów oczekiwania na nagrzanie i ochłodzenie silnika ... :bigok: :smoke:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pn gru 18, 2006 15:27

Komas pisze:to tylko niemcy moga wymyslic aby wymienic termostat tyle rozbierac, ja wymienialem wiatrak od hlodnicy i tez caly przod do rozbiurki
To modl sie zebys nie musial wymieniac pompy wody :P tam jest dopiero mnostwo rozbierania, kombinowania itp... przynajmniej w JP :P



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pn gru 18, 2006 18:52

na 4 zdjeciu widac ci skrzynie. ta srubka zardzewiala z bialym nalotem to jest kontrolna do oleju w skrzyni? Gdzie sie wlewa olej do skrzyni na dniach bede wymieniac silnikowy i chce przy okazji skontrolowac przekladniowy


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pn gru 18, 2006 20:07

to ten korek kontrolno-wlewowy



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości