MK IV klapa z pilota

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
eFIeLiPeO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 438
Rejestracja: sob lip 10, 2010 22:53
Lokalizacja: SkÓrCz

MK IV klapa z pilota

Post autor: eFIeLiPeO » śr mar 26, 2014 19:42

Wczoraj sie zawzialem i poskladalem wszystko w golfinie. TZn prawie wszystko. Musze sprezyny wlozyc w silowniki. klapa teraz sama odskakuje z pilota. demonstracyjny filmik w moim profilu. - tam robilem klape z przcisku i teraz jest przycisk i pilot. Mowa o MK IV HB. potrzebny jest przekaznik- najprostszy- 30 do silownika, 86 do komfortu , 85 i 87 staly +12. musi trybic.


MK IV by eFIeLIPeo powolutku do przodu...
viewtopic.php?f=89&t=370827&p=5431527#p5431527
Obrazek

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1487
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Pòmòrze

MK IV klapa z pilota

Post autor: Skrzak » czw kwie 17, 2014 08:39

Witam. Mam wszystko z elektryką ogarnięte, pociągnięty przewód do klapy, dołożony przekaźnik, pilot z trzema przyciskami i wszystko działa.

Problem mam tylko z odpowiednimi sprężynami w siłownikach klapy. Dokupiłem te odbojnice (czy jak to się nazywa) z sirocco i są za duże, jak je zamontowałem to klapa ledwo się zamyka a mikrostyk w zamku nie zwiera i na fisie jest info o niezamkniętej klapie, więc zmieniłem z powrotem na te małe ori.

Może ktoś ma w Varianacie już sprawdzone siłowniki z innego modelu albo sprężyny na siłownikach konkretnej długości i średnicy, twardości, a może te odbijacze z sirocco jakoś przerobić, skrócić? Myślę, że to do ogarnięcia ale nie chciałbym eksperymentować jeżeli jest już do Varianta rozwiązanie. Pozdr.

Edit: Zacząłem troche kombinować z tymi odbojami z sirocco.One mają taką samą regulacje długości jak z Varianta mk4 ori odboje, tylko te z varianta są na torx a z sirocco na imbus. Żebyzamek klapy wogóle zwierał swój mikrostyk to trzeba te odboje ustawić na minimalną długość ale to za mało (tzn jeszcze sąza długie) i trzeba od góry te gumowe grzybki uciąć ażdo gołego plastiku, wtedy długośc jest na styk, może jeszcze ewentualnie sam plastik z 1 lub 2 mm zeszlifować i będzie dobrze. Teraz klapa sama odskakuje i się juz nie zamyka z powrotem, zostają jeszcze silniejsze siłowniki, koniecznie muszą być tej samej długości co ori ale dużo silniejsze, możnaby też pomyśleć o krótszym grzybku, na którym umocowany jest siłownik (tak jak na tym filmiku z mk5 hb). Myslę,że w końcu jest sposób na tą klapę w Variancie.


Kupię:
- wiązkę środka lewej lampy xenon AL Golf 4.
Moje padło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6320126" onclick="window.open(this.href);return false;

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

MK IV klapa z pilota

Post autor: Przemula » pn kwie 13, 2015 18:38

Panowie chce zlikwidować klamkę bagażnika w czwórce HB. Bo w tym temacie piszecie o siłowniku zwany dalej teleskopie. Ale co zamontować przy zamku by go zwalniało. Po prostu siłownik do 8 kg zwany slave???



Awatar użytkownika
ziomalzx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr cze 27, 2012 21:55
Lokalizacja: Ludwigsfelde DE\Rzepin PL

Re: MK IV klapa z pilota

Post autor: ziomalzx » śr kwie 15, 2015 21:40

Przemula pisze:Panowie chce zlikwidować klamkę bagażnika w czwórce HB. Bo w tym temacie piszecie o siłowniku zwany dalej teleskopie. Ale co zamontować przy zamku by go zwalniało. Po prostu siłownik do 8 kg zwany slave???
dokładnie. tylko jeszcze większe odboje lub sprężynki na siłowniki klapy żeby się podnosiła


było BMW e36
jest GOLF mk4
jest PASSAT B6 highline

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Re: MK IV klapa z pilota

Post autor: Przemula » ndz kwie 26, 2015 20:50

ziomalzx pisze:
Przemula pisze:Panowie chce zlikwidować klamkę bagażnika w czwórce HB. Bo w tym temacie piszecie o siłowniku zwany dalej teleskopie. Ale co zamontować przy zamku by go zwalniało. Po prostu siłownik do 8 kg zwany slave???
dokładnie. tylko jeszcze większe odboje lub sprężynki na siłowniki klapy żeby się podnosiła
A ktoś zakładał inne odboje jak z sirocco. Takie by dorwać na necie od innego wozu. Bo nie mam po drodze salonu



Awatar użytkownika
AGR90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 09:06
Lokalizacja: Darłowo

MK IV klapa z pilota

Post autor: AGR90 » śr kwie 29, 2015 06:18

https://www.youtube.com/watch?v=cvt18luPHLE

Powiem tak na dzień dzisiejszy nie mam tego modu :)
Siłowniki które kupiłem zużyły się już wpadną ori ,a tak to praktyczny ten mod jest , będę w passacie próbował .



Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

MK IV klapa z pilota

Post autor: Przemula » czw kwie 30, 2015 00:30

Siłovnik slave już dotarł teraz tylko pytanie . moduł komfortu mam na dwie wtyczki 1J0959799 AH
1.skąd mam wiedzieć pod który pin się wpiąć i przy której wtyczce .
2. jak wymienie pilot na 3 przyciski to nie musze go programować jakoś tzn tego przycisku z bagajem , w vagu nic nie musze aktywować ???



Awatar użytkownika
ethe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt paź 25, 2011 23:40
Lokalizacja: Małopolskie

MK IV klapa z pilota

Post autor: ethe » pt cze 12, 2015 19:10

Podgrzeję troszku kotleta, ale szkoda zakładać następny temat. Pacjent: VW Bora Variant, moduł 1C0 959 799 B, kluczyk 3 przyciskowy, przytrzymuje otwieranie klapy przekaźnik w module cyka -> kierunkowskazy migają. Na wtyczce 23 pinowej(kremowa) PIN nr 13 zapełniony przewód brązowo-zielony. Przekaźnik nr 76 na miejscu 1 w "skrzynce" przekaźników 13 miejscowej, nieobecny (tak niby wyczytałem w instalacji elektrycznej). Na owym 13 pinie stałe napięcie 11-12V po przyciśnięciu przycisku napięcie nie znika. Ktoś podpowie czy to ten PIN co trzeba? Jeśli tak, to gdzie szukać przewodu (może już ktoś przerabiał ten temat)?


Było: Golf III 2.0 2E GTI
Było: Bora 1.6 AKL Sedan
Jest: Bora 1.9TDI ASZ Variant

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1487
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Pòmòrze

MK IV klapa z pilota

Post autor: Skrzak » sob cze 13, 2015 10:04

Musisz pociągnąć przewód od komfortu do klapy i podłączyć chyba właśnie do zielono brązowego w komforcie.. ale tego nie jestem pewien. Mogę looknąc dziś wieczorem jak mam to zrobione. Ale wydaje mi się, że wcześniej to opisywałem w tym temacie, ewentualnie zobacz do mojego tematu.


Kupię:
- wiązkę środka lewej lampy xenon AL Golf 4.
Moje padło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6320126" onclick="window.open(this.href);return false;

Typowy1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 11, 2015 21:35
Lokalizacja: Racibórz, Śląskie

Re: MK IV klapa z pilota

Post autor: Typowy1 » wt sie 11, 2015 21:52

Hmm, wybaczcie ale przeczytałem ten temat, troszkę zagranicznych rzeczy i do końca nie rozumiem :p

Mam Varianta, Komfort 1C0, scyzoryk z 2 przyciskami.

Czy wystarczy że dolutuję mikrostyk w pilocie (i wymienię obudowę na 3-przyciskową...), to będzie się otwierał zamek klapy z pilota? I tylko dorzucić sprężyny i odboje i będzie śmigać? Czy jednak jakiś kabel trzeba pociągnąć do zamka (bo siłownika nie potrzeba tutaj, jest elektromagnes jak rozumiem), ewentualnie w Komforcie coś przestawić?
Bo jak wyżej niektórzy piszą że nie otwiera zamka, inni że otwiera...

A aktywowałem ostatnio domykanie szyb z kluczyka i chciałbym pójść krok dalej :food:


Golf IV Variant 2002, 101KM AXR, uratowany z wypożyczalni, w kolorze LD7V i Fe2O3 ;)

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1487
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Pòmòrze

MK IV klapa z pilota

Post autor: Skrzak » śr sie 12, 2015 08:02

Post wyżej masz odpowiedź. W klamce nie ma elektromagnesu tylko mikrostyk.


Kupię:
- wiązkę środka lewej lampy xenon AL Golf 4.
Moje padło: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6320126" onclick="window.open(this.href);return false;

srubox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lis 25, 2009 15:33
Lokalizacja: Tczew

MK IV klapa z pilota

Post autor: srubox » śr sie 12, 2015 22:48

Jak dolutujesz to będzie pół sukcesu bo ten moduł obsługuje 3 przyciski...ale potem jest jeszcze kwestia pamięci w module jak ma ustawione otwieranie klapy...na moim pierwszym module miałem tak że jak przytrzymałem przycisk od klapy to odblokowywała sie klamka przy klapie,mogłem podejśc i otworzyć klape, a teraz mam moduł z b5fl i po przytrzymaniu klapa odskakuje sama.



Awatar użytkownika
ethe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt paź 25, 2011 23:40
Lokalizacja: Małopolskie

MK IV klapa z pilota

Post autor: ethe » czw sie 13, 2015 10:25

Sprawdź sobie tak jak skrzak pisał czy masz do modułu dociągnięty kabel na pinie T23/13 zielono-brązowy, u mnie już był dolutowany, próbowałem go wytargać, myśląc, że jest niepodłączony, ale nie chciał iść, okazało się, że po przytrzymaniu przycisku klapy na pilocie aktywowałem przycisk klapy i mogłem tylko klapę otworzyć. Musiałem pogrzebać w eepromie modułu, żeby zamek pozwolił klapie odskoczyć.


Było: Golf III 2.0 2E GTI
Było: Bora 1.6 AKL Sedan
Jest: Bora 1.9TDI ASZ Variant

Typowy1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 11, 2015 21:35
Lokalizacja: Racibórz, Śląskie

MK IV klapa z pilota

Post autor: Typowy1 » czw sie 13, 2015 18:11

No i znów dwie sprzeczne odpowiedzi :p

Zamówię obudowę i mikrostyk i będę się bawił, znalazłem na anglojęzycznym forum wątek gdzie w Passacie po wymianie Komfortu (na 1C0 właśnie) nie odskakiwała klapa i autor znalazł rozwiązanie i podał adresy do zmodyfikowania... Jak zadziała to dam znać :pub:


O, ethe, dzięki! To wyjaśnia wszystko. Ciekawe tylko czemu w jednych autach jest ten kabel a w innych nie :P


Na pinie 13 mam brązowo-zielony kabelek, taki też pojawia się w klapie przy przełączniku zamka (przynajmniej obstawiam, że od tego jest - u mnie luźno wisi, choć pstrykanie nim odblokowuje drzwi a przytrzymując mogę otworzyć i zamknąć okna) i idzie (razem z brązowo-czerwonym) w stronę siłownika gdzie w kostce zamieniają się na niebiesko-czerwony i brązowy. Czyli zapowiada się obiecująco, jak dojdzie kluczyk będę się bawił :kac:

I oprócz tego luźnego przełącznika wyszły inne awarie - obudowa Komfortu jest w kawałkach, obecnie trzyma się na taśmie klejącej, a do tego mechanik przy okazji naprawy "choinki" zdiagnozował padnięty mikrostyk rygla zamka klapy :banghead:
Już wiem, czemu w bagażniku nie ma światła, choć na zegarach wyświetla że klapa bagażnika otwarta. Lista na praw jak na razie dłuższa od listy planowanych modyfikacji ;)


Golf IV Variant 2002, 101KM AXR, uratowany z wypożyczalni, w kolorze LD7V i Fe2O3 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości