MK IV klapa z pilota
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
MK IV klapa z pilota
Wczoraj sie zawzialem i poskladalem wszystko w golfinie. TZn prawie wszystko. Musze sprezyny wlozyc w silowniki. klapa teraz sama odskakuje z pilota. demonstracyjny filmik w moim profilu. - tam robilem klape z przcisku i teraz jest przycisk i pilot. Mowa o MK IV HB. potrzebny jest przekaznik- najprostszy- 30 do silownika, 86 do komfortu , 85 i 87 staly +12. musi trybic.
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
MK IV klapa z pilota
Witam. Mam wszystko z elektryką ogarnięte, pociągnięty przewód do klapy, dołożony przekaźnik, pilot z trzema przyciskami i wszystko działa.
Problem mam tylko z odpowiednimi sprężynami w siłownikach klapy. Dokupiłem te odbojnice (czy jak to się nazywa) z sirocco i są za duże, jak je zamontowałem to klapa ledwo się zamyka a mikrostyk w zamku nie zwiera i na fisie jest info o niezamkniętej klapie, więc zmieniłem z powrotem na te małe ori.
Może ktoś ma w Varianacie już sprawdzone siłowniki z innego modelu albo sprężyny na siłownikach konkretnej długości i średnicy, twardości, a może te odbijacze z sirocco jakoś przerobić, skrócić? Myślę, że to do ogarnięcia ale nie chciałbym eksperymentować jeżeli jest już do Varianta rozwiązanie. Pozdr.
Edit: Zacząłem troche kombinować z tymi odbojami z sirocco.One mają taką samą regulacje długości jak z Varianta mk4 ori odboje, tylko te z varianta są na torx a z sirocco na imbus. Żebyzamek klapy wogóle zwierał swój mikrostyk to trzeba te odboje ustawić na minimalną długość ale to za mało (tzn jeszcze sąza długie) i trzeba od góry te gumowe grzybki uciąć ażdo gołego plastiku, wtedy długośc jest na styk, może jeszcze ewentualnie sam plastik z 1 lub 2 mm zeszlifować i będzie dobrze. Teraz klapa sama odskakuje i się juz nie zamyka z powrotem, zostają jeszcze silniejsze siłowniki, koniecznie muszą być tej samej długości co ori ale dużo silniejsze, możnaby też pomyśleć o krótszym grzybku, na którym umocowany jest siłownik (tak jak na tym filmiku z mk5 hb). Myslę,że w końcu jest sposób na tą klapę w Variancie.
Problem mam tylko z odpowiednimi sprężynami w siłownikach klapy. Dokupiłem te odbojnice (czy jak to się nazywa) z sirocco i są za duże, jak je zamontowałem to klapa ledwo się zamyka a mikrostyk w zamku nie zwiera i na fisie jest info o niezamkniętej klapie, więc zmieniłem z powrotem na te małe ori.
Może ktoś ma w Varianacie już sprawdzone siłowniki z innego modelu albo sprężyny na siłownikach konkretnej długości i średnicy, twardości, a może te odbijacze z sirocco jakoś przerobić, skrócić? Myślę, że to do ogarnięcia ale nie chciałbym eksperymentować jeżeli jest już do Varianta rozwiązanie. Pozdr.
Edit: Zacząłem troche kombinować z tymi odbojami z sirocco.One mają taką samą regulacje długości jak z Varianta mk4 ori odboje, tylko te z varianta są na torx a z sirocco na imbus. Żebyzamek klapy wogóle zwierał swój mikrostyk to trzeba te odboje ustawić na minimalną długość ale to za mało (tzn jeszcze sąza długie) i trzeba od góry te gumowe grzybki uciąć ażdo gołego plastiku, wtedy długośc jest na styk, może jeszcze ewentualnie sam plastik z 1 lub 2 mm zeszlifować i będzie dobrze. Teraz klapa sama odskakuje i się juz nie zamyka z powrotem, zostają jeszcze silniejsze siłowniki, koniecznie muszą być tej samej długości co ori ale dużo silniejsze, możnaby też pomyśleć o krótszym grzybku, na którym umocowany jest siłownik (tak jak na tym filmiku z mk5 hb). Myslę,że w końcu jest sposób na tą klapę w Variancie.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
MK IV klapa z pilota
Panowie chce zlikwidować klamkę bagażnika w czwórce HB. Bo w tym temacie piszecie o siłowniku zwany dalej teleskopie. Ale co zamontować przy zamku by go zwalniało. Po prostu siłownik do 8 kg zwany slave???
- ziomalzx
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: śr cze 27, 2012 21:55
- Lokalizacja: Frankfurt Oder DE\Rzepin PL
- Auto: Touran
- Silnik: BMN
Re: MK IV klapa z pilota
dokładnie. tylko jeszcze większe odboje lub sprężynki na siłowniki klapy żeby się podnosiłaPrzemula pisze:Panowie chce zlikwidować klamkę bagażnika w czwórce HB. Bo w tym temacie piszecie o siłowniku zwany dalej teleskopie. Ale co zamontować przy zamku by go zwalniało. Po prostu siłownik do 8 kg zwany slave???
było BMW e36 1.8pb 115ps
był GOLF mk4 VP asv 1.9tdi 110 -> 145ps
był PASSAT B6 highline 2.0tdi PD 8v BMP 140ps
było BMW 745i E65 4.4pb 333ps
był SEAT altea XL 2.0tdi PD 8v BMM 140ps
Jest TOURAN highline 2.0tdi PD 16v BMN 170ps
był GOLF mk4 VP asv 1.9tdi 110 -> 145ps
był PASSAT B6 highline 2.0tdi PD 8v BMP 140ps
było BMW 745i E65 4.4pb 333ps
był SEAT altea XL 2.0tdi PD 8v BMM 140ps
Jest TOURAN highline 2.0tdi PD 16v BMN 170ps
Re: MK IV klapa z pilota
A ktoś zakładał inne odboje jak z sirocco. Takie by dorwać na necie od innego wozu. Bo nie mam po drodze salonuziomalzx pisze:dokładnie. tylko jeszcze większe odboje lub sprężynki na siłowniki klapy żeby się podnosiłaPrzemula pisze:Panowie chce zlikwidować klamkę bagażnika w czwórce HB. Bo w tym temacie piszecie o siłowniku zwany dalej teleskopie. Ale co zamontować przy zamku by go zwalniało. Po prostu siłownik do 8 kg zwany slave???
MK IV klapa z pilota
https://www.youtube.com/watch?v=cvt18luPHLE
Powiem tak na dzień dzisiejszy nie mam tego modu
Siłowniki które kupiłem zużyły się już wpadną ori ,a tak to praktyczny ten mod jest , będę w passacie próbował .
Powiem tak na dzień dzisiejszy nie mam tego modu
Siłowniki które kupiłem zużyły się już wpadną ori ,a tak to praktyczny ten mod jest , będę w passacie próbował .
MK IV klapa z pilota
Siłovnik slave już dotarł teraz tylko pytanie . moduł komfortu mam na dwie wtyczki 1J0959799 AH
1.skąd mam wiedzieć pod który pin się wpiąć i przy której wtyczce .
2. jak wymienie pilot na 3 przyciski to nie musze go programować jakoś tzn tego przycisku z bagajem , w vagu nic nie musze aktywować ???
1.skąd mam wiedzieć pod który pin się wpiąć i przy której wtyczce .
2. jak wymienie pilot na 3 przyciski to nie musze go programować jakoś tzn tego przycisku z bagajem , w vagu nic nie musze aktywować ???
MK IV klapa z pilota
Podgrzeję troszku kotleta, ale szkoda zakładać następny temat. Pacjent: VW Bora Variant, moduł 1C0 959 799 B, kluczyk 3 przyciskowy, przytrzymuje otwieranie klapy przekaźnik w module cyka -> kierunkowskazy migają. Na wtyczce 23 pinowej(kremowa) PIN nr 13 zapełniony przewód brązowo-zielony. Przekaźnik nr 76 na miejscu 1 w "skrzynce" przekaźników 13 miejscowej, nieobecny (tak niby wyczytałem w instalacji elektrycznej). Na owym 13 pinie stałe napięcie 11-12V po przyciśnięciu przycisku napięcie nie znika. Ktoś podpowie czy to ten PIN co trzeba? Jeśli tak, to gdzie szukać przewodu (może już ktoś przerabiał ten temat)?
Było: Golf III 2.0 2E GTI
Było: Bora 1.6 AKL Sedan
Jest: Bora 1.9TDI ASZ Variant
Było: Bora 1.6 AKL Sedan
Jest: Bora 1.9TDI ASZ Variant
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
MK IV klapa z pilota
Musisz pociągnąć przewód od komfortu do klapy i podłączyć chyba właśnie do zielono brązowego w komforcie.. ale tego nie jestem pewien. Mogę looknąc dziś wieczorem jak mam to zrobione. Ale wydaje mi się, że wcześniej to opisywałem w tym temacie, ewentualnie zobacz do mojego tematu.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Re: MK IV klapa z pilota
Hmm, wybaczcie ale przeczytałem ten temat, troszkę zagranicznych rzeczy i do końca nie rozumiem :p
Mam Varianta, Komfort 1C0, scyzoryk z 2 przyciskami.
Czy wystarczy że dolutuję mikrostyk w pilocie (i wymienię obudowę na 3-przyciskową...), to będzie się otwierał zamek klapy z pilota? I tylko dorzucić sprężyny i odboje i będzie śmigać? Czy jednak jakiś kabel trzeba pociągnąć do zamka (bo siłownika nie potrzeba tutaj, jest elektromagnes jak rozumiem), ewentualnie w Komforcie coś przestawić?
Bo jak wyżej niektórzy piszą że nie otwiera zamka, inni że otwiera...
A aktywowałem ostatnio domykanie szyb z kluczyka i chciałbym pójść krok dalej
Mam Varianta, Komfort 1C0, scyzoryk z 2 przyciskami.
Czy wystarczy że dolutuję mikrostyk w pilocie (i wymienię obudowę na 3-przyciskową...), to będzie się otwierał zamek klapy z pilota? I tylko dorzucić sprężyny i odboje i będzie śmigać? Czy jednak jakiś kabel trzeba pociągnąć do zamka (bo siłownika nie potrzeba tutaj, jest elektromagnes jak rozumiem), ewentualnie w Komforcie coś przestawić?
Bo jak wyżej niektórzy piszą że nie otwiera zamka, inni że otwiera...
A aktywowałem ostatnio domykanie szyb z kluczyka i chciałbym pójść krok dalej
Golf IV Variant 2002, 101KM AXR, uratowany z wypożyczalni, w kolorze LD7V i Fe2O3
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
MK IV klapa z pilota
Post wyżej masz odpowiedź. W klamce nie ma elektromagnesu tylko mikrostyk.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
MK IV klapa z pilota
Jak dolutujesz to będzie pół sukcesu bo ten moduł obsługuje 3 przyciski...ale potem jest jeszcze kwestia pamięci w module jak ma ustawione otwieranie klapy...na moim pierwszym module miałem tak że jak przytrzymałem przycisk od klapy to odblokowywała sie klamka przy klapie,mogłem podejśc i otworzyć klape, a teraz mam moduł z b5fl i po przytrzymaniu klapa odskakuje sama.
MK IV klapa z pilota
Sprawdź sobie tak jak skrzak pisał czy masz do modułu dociągnięty kabel na pinie T23/13 zielono-brązowy, u mnie już był dolutowany, próbowałem go wytargać, myśląc, że jest niepodłączony, ale nie chciał iść, okazało się, że po przytrzymaniu przycisku klapy na pilocie aktywowałem przycisk klapy i mogłem tylko klapę otworzyć. Musiałem pogrzebać w eepromie modułu, żeby zamek pozwolił klapie odskoczyć.
Było: Golf III 2.0 2E GTI
Było: Bora 1.6 AKL Sedan
Jest: Bora 1.9TDI ASZ Variant
Było: Bora 1.6 AKL Sedan
Jest: Bora 1.9TDI ASZ Variant
MK IV klapa z pilota
No i znów dwie sprzeczne odpowiedzi :p
Zamówię obudowę i mikrostyk i będę się bawił, znalazłem na anglojęzycznym forum wątek gdzie w Passacie po wymianie Komfortu (na 1C0 właśnie) nie odskakiwała klapa i autor znalazł rozwiązanie i podał adresy do zmodyfikowania... Jak zadziała to dam znać
O, ethe, dzięki! To wyjaśnia wszystko. Ciekawe tylko czemu w jednych autach jest ten kabel a w innych nie
Na pinie 13 mam brązowo-zielony kabelek, taki też pojawia się w klapie przy przełączniku zamka (przynajmniej obstawiam, że od tego jest - u mnie luźno wisi, choć pstrykanie nim odblokowuje drzwi a przytrzymując mogę otworzyć i zamknąć okna) i idzie (razem z brązowo-czerwonym) w stronę siłownika gdzie w kostce zamieniają się na niebiesko-czerwony i brązowy. Czyli zapowiada się obiecująco, jak dojdzie kluczyk będę się bawił
I oprócz tego luźnego przełącznika wyszły inne awarie - obudowa Komfortu jest w kawałkach, obecnie trzyma się na taśmie klejącej, a do tego mechanik przy okazji naprawy "choinki" zdiagnozował padnięty mikrostyk rygla zamka klapy
Już wiem, czemu w bagażniku nie ma światła, choć na zegarach wyświetla że klapa bagażnika otwarta. Lista na praw jak na razie dłuższa od listy planowanych modyfikacji
Zamówię obudowę i mikrostyk i będę się bawił, znalazłem na anglojęzycznym forum wątek gdzie w Passacie po wymianie Komfortu (na 1C0 właśnie) nie odskakiwała klapa i autor znalazł rozwiązanie i podał adresy do zmodyfikowania... Jak zadziała to dam znać
O, ethe, dzięki! To wyjaśnia wszystko. Ciekawe tylko czemu w jednych autach jest ten kabel a w innych nie
Na pinie 13 mam brązowo-zielony kabelek, taki też pojawia się w klapie przy przełączniku zamka (przynajmniej obstawiam, że od tego jest - u mnie luźno wisi, choć pstrykanie nim odblokowuje drzwi a przytrzymując mogę otworzyć i zamknąć okna) i idzie (razem z brązowo-czerwonym) w stronę siłownika gdzie w kostce zamieniają się na niebiesko-czerwony i brązowy. Czyli zapowiada się obiecująco, jak dojdzie kluczyk będę się bawił
I oprócz tego luźnego przełącznika wyszły inne awarie - obudowa Komfortu jest w kawałkach, obecnie trzyma się na taśmie klejącej, a do tego mechanik przy okazji naprawy "choinki" zdiagnozował padnięty mikrostyk rygla zamka klapy
Już wiem, czemu w bagażniku nie ma światła, choć na zegarach wyświetla że klapa bagażnika otwarta. Lista na praw jak na razie dłuższa od listy planowanych modyfikacji
Golf IV Variant 2002, 101KM AXR, uratowany z wypożyczalni, w kolorze LD7V i Fe2O3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości