Naprawa dmuchawy - niedzialajace wszystkie biegi
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Naprawa dmuchawy - niedzialajace wszystkie biegi
Witam
Dosc czesta usterka w naszych Golfikach jest niedzialajaca dmuchawa na wszystkich biegach. Naprawa nie jest skomplikowana wiec postaram sie ja opisac.
W tworzeniu opisiu pomogl misiek10111.
Zdjecia niestety sa robione telefonem wiec sorki za jakosc.
No to do roboty!
Najpierw nalezy wyciagnac oczywiscie dmuchawe.
Sposob w jaki nalezy to wykonac opisany jest tutaj:
http://www.vwgolf.pl/?page_id=231
Dosc czesta usterka w naszych Golfikach jest niedzialajaca dmuchawa na wszystkich biegach. Naprawa nie jest skomplikowana wiec postaram sie ja opisac.
W tworzeniu opisiu pomogl misiek10111.
Zdjecia niestety sa robione telefonem wiec sorki za jakosc.
No to do roboty!
Najpierw nalezy wyciagnac oczywiscie dmuchawe.
Sposob w jaki nalezy to wykonac opisany jest tutaj:
http://www.vwgolf.pl/?page_id=231
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 20:44 przez mieczus, łącznie zmieniany 1 raz.
mieczus
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja kupiłem taki bezpiecznik termiczny za 5 zł (przepłaciłem) na 194 st. Celsluszja, wlutowałem normalną lutownicą o małęj mocy, i jakos sie nie zjarał......może to kwestia tego że specjlanie zostawiłem jak najdłuższe druciki , innymi sowy lutowałem możliwie daleko od samego bezpiecznika.....mieczus pisze:Teraz nalezy zmostkowac bezpiecznik przewodem. Czyli najlepiej wyciac go i w jego miejsce wlutowac kawalek cienkiego przewodu. Niestety montaz nowego nie bedzie mozliwy z tego powodu, ze jest to bezpiecznik termiczny i przy lutowaniu ulegnie on spaleniu.
fakt , cyna topi sie chyba w 222 st. C ale jakos poszło....
Ja wlutujesz drucik , to on na pewno sie nie przejara i jakby sie łożysko znowu zatarło i silnik by stanął to myśle że pożar też sie moze pojawić, a pod tapicerką to raczej rzecz nieporządana....ja polecam jednak bezpiecznik
[ Dodano: Sob Maj 20, 2006 18:37 ]
aha i jescze taka uwaga,
Ta porada dotyczy raczej przypadku gdy działa tylko 3ci bieg, bo ze spalonyum bezpiecznikiem tak własnie jest......a jak nie działa żaden bieg to na pewno nie jest wina samego bezpiecznika...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to raczej będzie wina styków pod pokrętłem. Przynajmniej jak chodzi o pierwszy bieg. Trzeci to albo pokrętło albo te zakichane opornikimaciej.12 pisze:Właśnie, a wiecie może co jest przyczyną tego,iż w moim VW3 nie działają 1 i 3 bieg dmuchawy??
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Dzięki "Paweł Marek", chyba zaraz pomimo niedzieli polete to sprawdzić!!!
[ Dodano: 21 Maj 2006 13:11 ]
A tak na marginesie to moze jeszcze ktoś wie jak się dobrać do tych stykow pod pokrętłem, moze jakis link do instukcji rozbiurki tego elementu czy coś!? To będzie moj pierwszy raz jak coś bede rozbrajał i prubował naprawić przy tym wozie a nie chciałbym czegos połamać, tudzież powyrywać!!??
[ Dodano: 21 Maj 2006 13:11 ]
A tak na marginesie to moze jeszcze ktoś wie jak się dobrać do tych stykow pod pokrętłem, moze jakis link do instukcji rozbiurki tego elementu czy coś!? To będzie moj pierwszy raz jak coś bede rozbrajał i prubował naprawić przy tym wozie a nie chciałbym czegos połamać, tudzież powyrywać!!??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2152
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: Jest
- Silnik: też
W ubieglym tygodniu zastrajkowala moja dmuchawa - zatrzymala ja korozja na oskach lozysk slizgowych . Zdemontowalem z auta nie mozna bylo obrocic wogole wirnikiem , zdemontowalem zabezpieczenie koncowe na osi wraz z podkladkami wentylator mozna bylo przesowac okolo 1 cm poosiowo , zdemontowalem plastikowa oslone silnika sa tam 3 gumowe stabilizatory trzymajace silnik w oslonie , sprawdzilem elektryke wszystko bylo ok . Caly silnik z wirnikiem wsadzilem do pojemnika z Nafta i powoli zaczalem obracac wirnikiem z lozysk slizgowych i osi zaczela wyplywac wymoczona rdza , pozniej pedzlem umylem caly silnik , wentylator, szczotkotrzymacz , komutator i pozostawilem do wyschniecia nafta sama odparuje .Po wyschnieciu - odparowaniu nafty nasmarowalem lozyska smarem w areozolu to dolne i to przy wirniku- wiatraku , a nawet psiknalem do srodka wirnika silnika , tak nasmarowamy obracalem recznie - pozniej podlaczylem do prostownika ( trzeba uwazac na oczy bo smar przy duzych obrotach pryska ) nadmiar smaru wytarlem i pozostawilem zmontowany wentylator do odparowania smaru (lotne zwiazki , obok kaloryfera )Teraz wentylator - dmuchawa smiga niesamowicie choc czuc troche smar .
PS. WD 40 pomaga tylko na bardzo krotko po miesiacu zwlaszcza w zimie psikanie trzeba powtarzac ,
PS. WD 40 pomaga tylko na bardzo krotko po miesiacu zwlaszcza w zimie psikanie trzeba powtarzac ,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości