Witam.
Ostatnio zauważyłem kilka tematów odnośnie klapki sterującej dopływem powietrza do nagrzewnicy. Klapka ta umieszczona jest w obudowie, pomiędzy dmuchawą a nagrzewnicą. Jeśli z nawiewów leci letnie powietrze, to oprócz zabrudzonej nagrzewnicy winna może być właśnie ta klapka. Oryginalnie ta przesłona jest oblana gąbką z dwóch stron, jednakże z biegiem lat materiał się kruszy - klapka staje się nieszczelna (szkielet czyli blacha posiada dziury, pokryte gąbką). Da się to zrobić bez ściągania deski rozdzielczej, więc uważam że zanim zapadnie decyzja o wymianie nagrzewnicy warto sprawdzić tą rzecz.
Ok, do dzieła.
Przydzadzą się:
-śrubokręt płaski, krzyżowy
-klucz 10mm
1. Odkręcamy półkę pod schowkiem od strony pasażera, przykręcona jest na 5 śrub, dwie z kraja na dole, trzy w górnej części. Wyjmujemy schowek, odkładamy na bok. Widzimy teraz obudowę dmuchawy.
2. Wypinamy kable z silnika - jedną wtyczkę od sterownika dmuchawy, kabel czerwony, i brązowy kabel masowy (z kostki). Wypinamy linkę od klapki obiegu wewnętrznego, znajduje się po lewej stronie wtyczki od sterownika dmuchawy.
3. Po lewej stronie tunelu znajdziemy 6 metalowych spinek łączących dwie części tunelu. Trzeba je wypiąć - trzy z nich widać, więc bez problemu można je podważyć i zdjąć. Po jednej sztuce jest u góry i na dole tunelu, dwie sztuki są z tyłu - do dolnej dostęp średni do górnej zły - ale da się rozpiąć. Po rozpięciu 5 spinek, bez tej ostatniej - najgorszej - możemy otworzyć maskę i w pobliżu prawego kielicha amortyzatora (niżej) szukamy klapki w wygłuszeniu i odkręcamy jedną nakrętkę 10mm trzymającą dmuchawę. Wracamy do środka, manewrując możemy jeszcze trochę odchylić tunel, co daje więcej miejsca na rozpięcie ostatniej spinki. Po rozdzieleniu naszym oczom powinien ukazać się mniej więcej taki widok:
http://files.tinypic.pl/i/00216/hhzftky4bs2h.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Ostrożnie manewrując (uwaga na kable) wyjmujemy obudowę dmuchawy na zewnątrz auta. U mnie klapka wyglądała tak:
http://images.tinypic.pl/i/00216/z1fhqv89726y.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- widać więc że zimne powietrze z dmuchawy zamiast przechodzić przez nagrzewnicę omijało ją. Można sprawę rozwiązać na kilka sposobów. Można te dziury (po usunięciu starego materiału) próbować okleić jakąś porządną taśmą klejącą, czy na porządnym kleju przykleić kawałek plastiku. Ja jednak postanowiłem sobie dorobić pełną blachę i ją przykręcić. U mnie wygląda to tak:
http://files.tinypic.pl/i/00216/cv1g81vyah1u.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - posmarowałem ją jeszcze silikonem. Na zdjęciu po lewej stronie widać jeszcze jeden rząd dziur za takim zagięciem - jeśli ktoś okleja plastikiem to nie ma problemu, może okleić i to, jeśli blachą to raczej nie da rady. Ja zastosowałem w tym miejscu kawałek dętki rowerowej, którą nasunąłem na kant i przykleiłem z obu stron.
5. Teraz trzeba jeszcze sprawdzić położenie klapki przy maksymalnym położeniu pokrętła w panelu nawiewów w jedną i drugą stronę. U mnie klapka się nie domykała i wyglądało to tak:
http://images.tinypic.pl/i/00216/0cjfbnx2tp88.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - po rozebraniu panelu nawiewów trzeba odpiąć wsuwkę mocującą pancerz i wyregulować to tak by klapka dolegała. Robi się to przesuwając pancerz i zakładając spinkę. Po wyregulowaniu klapka powinna dolegać tak:
http://pics.tinypic.pl/i/00216/gew4oo1nf5li.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - można pokręcić parę razy regulacją ciepłe/zimne i sprawdzić czy wszystko działa jak należy. Później polecam w miarę możliwości usunąć starą gąbkę z kanałów.
6. Wkładamy dmuchawę, zapinamy spinki, przykręcamy od strony silnika, wpinamy kable, linkę od obiegu wewnętrznego (na stare miejsce na pancerzu), przykręcamy półkę.
U mnie przed naprawą powietrze leciało letnie, pomimo sprawnego termostatu, pompy wody etc. Oba węże do nagrzewnicy były gorące. Teraz grzeje jak nowy z fabryki, nowsze auta się kryją Radzę uważać na rozpinanie spinek, gdyż robiąc to szybko i gwałtownie można połamać obudowę tunelu.
Nie wyrażam zgody na kopiowanie porady ani zdjęć bez mojej wiedzy i zgody. Jest ona moim autorskim tekstem i zamieszczam ją na Forum forum.vwgolf.pl
W razie pytań postaram się pomóc,
Michał.
[Mk3] Reanimacja klapki powietrza przy nagrzewnicy
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Re: [Mk3] Reanimacja klapki powietrza przy nagrzewnicy
Możesz poprawić linki do zdjęć bo się nie otwierają.
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[Mk3] Reanimacja klapki powietrza przy nagrzewnicy
Odświeżę kotleta.
Ma ktoś jakieś podglądowe fotki jak to wygląda ?
Ma ktoś jakieś podglądowe fotki jak to wygląda ?
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
[Mk3] Reanimacja klapki powietrza przy nagrzewnicy
Widzę że pierwszy ze swoim tematem nie byłem, ale jak chcesz fotki Kapuchon, to luknij do mojego tematu Jak masz jakieś pytania to pytaj w tamtym temacie, chętnie odpowiem
viewtopic.php?f=14&t=555882" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=14&t=555882" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości