[Mk3] Reanimacja klapki powietrza przy nagrzewnicy

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

[Mk3] Reanimacja klapki powietrza przy nagrzewnicy

Post autor: apln » śr gru 05, 2012 10:57

Witam.

Ostatnio zauważyłem kilka tematów odnośnie klapki sterującej dopływem powietrza do nagrzewnicy. Klapka ta umieszczona jest w obudowie, pomiędzy dmuchawą a nagrzewnicą. Jeśli z nawiewów leci letnie powietrze, to oprócz zabrudzonej nagrzewnicy winna może być właśnie ta klapka. Oryginalnie ta przesłona jest oblana gąbką z dwóch stron, jednakże z biegiem lat materiał się kruszy - klapka staje się nieszczelna (szkielet czyli blacha posiada dziury, pokryte gąbką). Da się to zrobić bez ściągania deski rozdzielczej, więc uważam że zanim zapadnie decyzja o wymianie nagrzewnicy warto sprawdzić tą rzecz.

Ok, do dzieła.

Przydzadzą się:
-śrubokręt płaski, krzyżowy
-klucz 10mm

1. Odkręcamy półkę pod schowkiem od strony pasażera, przykręcona jest na 5 śrub, dwie z kraja na dole, trzy w górnej części. Wyjmujemy schowek, odkładamy na bok. Widzimy teraz obudowę dmuchawy.

2. Wypinamy kable z silnika - jedną wtyczkę od sterownika dmuchawy, kabel czerwony, i brązowy kabel masowy (z kostki). Wypinamy linkę od klapki obiegu wewnętrznego, znajduje się po lewej stronie wtyczki od sterownika dmuchawy.

3. Po lewej stronie tunelu znajdziemy 6 metalowych spinek łączących dwie części tunelu. Trzeba je wypiąć - trzy z nich widać, więc bez problemu można je podważyć i zdjąć. Po jednej sztuce jest u góry i na dole tunelu, dwie sztuki są z tyłu - do dolnej dostęp średni do górnej zły - ale da się rozpiąć. Po rozpięciu 5 spinek, bez tej ostatniej - najgorszej - możemy otworzyć maskę i w pobliżu prawego kielicha amortyzatora (niżej) szukamy klapki w wygłuszeniu i odkręcamy jedną nakrętkę 10mm trzymającą dmuchawę. Wracamy do środka, manewrując możemy jeszcze trochę odchylić tunel, co daje więcej miejsca na rozpięcie ostatniej spinki. Po rozdzieleniu naszym oczom powinien ukazać się mniej więcej taki widok:

http://files.tinypic.pl/i/00216/hhzftky4bs2h.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

4. Ostrożnie manewrując (uwaga na kable) wyjmujemy obudowę dmuchawy na zewnątrz auta. U mnie klapka wyglądała tak:

http://images.tinypic.pl/i/00216/z1fhqv89726y.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

- widać więc że zimne powietrze z dmuchawy zamiast przechodzić przez nagrzewnicę omijało ją. Można sprawę rozwiązać na kilka sposobów. Można te dziury (po usunięciu starego materiału) próbować okleić jakąś porządną taśmą klejącą, czy na porządnym kleju przykleić kawałek plastiku. Ja jednak postanowiłem sobie dorobić pełną blachę i ją przykręcić. U mnie wygląda to tak:

http://files.tinypic.pl/i/00216/cv1g81vyah1u.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - posmarowałem ją jeszcze silikonem. Na zdjęciu po lewej stronie widać jeszcze jeden rząd dziur za takim zagięciem - jeśli ktoś okleja plastikiem to nie ma problemu, może okleić i to, jeśli blachą to raczej nie da rady. Ja zastosowałem w tym miejscu kawałek dętki rowerowej, którą nasunąłem na kant i przykleiłem z obu stron.

5. Teraz trzeba jeszcze sprawdzić położenie klapki przy maksymalnym położeniu pokrętła w panelu nawiewów w jedną i drugą stronę. U mnie klapka się nie domykała i wyglądało to tak:

http://images.tinypic.pl/i/00216/0cjfbnx2tp88.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - po rozebraniu panelu nawiewów trzeba odpiąć wsuwkę mocującą pancerz i wyregulować to tak by klapka dolegała. Robi się to przesuwając pancerz i zakładając spinkę. Po wyregulowaniu klapka powinna dolegać tak:

http://pics.tinypic.pl/i/00216/gew4oo1nf5li.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - można pokręcić parę razy regulacją ciepłe/zimne i sprawdzić czy wszystko działa jak należy. Później polecam w miarę możliwości usunąć starą gąbkę z kanałów.

6. Wkładamy dmuchawę, zapinamy spinki, przykręcamy od strony silnika, wpinamy kable, linkę od obiegu wewnętrznego (na stare miejsce na pancerzu), przykręcamy półkę.

U mnie przed naprawą powietrze leciało letnie, pomimo sprawnego termostatu, pompy wody etc. Oba węże do nagrzewnicy były gorące. Teraz grzeje jak nowy z fabryki, nowsze auta się kryją :helm: Radzę uważać na rozpinanie spinek, gdyż robiąc to szybko i gwałtownie można połamać obudowę tunelu.


Nie wyrażam zgody na kopiowanie porady ani zdjęć bez mojej wiedzy i zgody. Jest ona moim autorskim tekstem i zamieszczam ją na Forum forum.vwgolf.pl

W razie pytań postaram się pomóc,
Michał.


I am traveler of both time and space...

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

[Mk3] Reanimacja klapki powietrza przy nagrzewnicy

Post autor: ssarna1 » ndz lut 03, 2013 15:59

Minęły 2 miechy i zdjęć nie ma..


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Re: [Mk3] Reanimacja klapki powietrza przy nagrzewnicy

Post autor: danioo » czw lut 07, 2013 09:35

Możesz poprawić linki do zdjęć bo się nie otwierają.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Kapuchon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 16, 2012 19:59
Lokalizacja: Zabrze

[Mk3] Reanimacja klapki powietrza przy nagrzewnicy

Post autor: Kapuchon » pn paź 20, 2014 19:49

Odświeżę kotleta.
Ma ktoś jakieś podglądowe fotki jak to wygląda ?



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

[Mk3] Reanimacja klapki powietrza przy nagrzewnicy

Post autor: KamilP » ndz lis 23, 2014 23:43

Widzę że pierwszy ze swoim tematem nie byłem, ale jak chcesz fotki Kapuchon, to luknij do mojego tematu :) Jak masz jakieś pytania to pytaj w tamtym temacie, chętnie odpowiem :)
viewtopic.php?f=14&t=555882" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości