Zasada działania podgrzewacza paliwa w filtrze D/TD/TDI

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zasada działania podgrzewacza paliwa w filtrze D/TD/TDI

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 25, 2012 22:24

Witam
W tym temacie chcę z grubsza opisać zasadę działania podgrzewacza paliwa (pseudo zaworka zwrotnego),znajdującego się nad filtrem paliwa w naszych klekotach.

1. Więc tak,zaworek ma od spodu,czyli od strony otworu w filtrze sitko,które podtrzymuje sprężynkę.Widać ją na zdjęciu.
Obrazek

2. Nad sprężynką jest mały śrut.
Obrazek

3. Nad śrutem jest otwór o mniejszej średnicy,a jeszcze wyżej widać blaszkę.
Obrazek
Później będzie widać,że ta blaszka jest dużo większa i opiszę zasadę jej działania.

4. Tutaj widać przekrój podgrzewacza przed ostatecznym rozebraniem.
Obrazek

5. Na tym zdjęciu widać wcześniej wspomnianą blaszkę,która pełni zadanie rozdzielacza.
Obrazek
Jest ona bardzo cienka i sprężysta.Zawsze jest w którąś stronę wypukła środkiem w zależności z której strony wywierany jest na nią nacisk.

6. Standardowo nacisk na nią wywiera śrut ze sprężynką (strzałka żółta) i odpływ do baku króćcem z kolankiem (strzałka czerwona) jest zamknięty właśnie tą blaszką.Natomiast gdy w komorze (kolor zielony) wzrośnie ciśnienie paliwa powracającego z pompy wtryskowej (strzałka niebieska) i pokona siłę sprężynki,blaszka robi klik i odgina się w drugą stronę (w dół),paliwo wędruje do baku i do filtra jednocześnie (strzałka pomarańczowa).
Obrazek

7. To zdjęcie przedstawia otwór w kolanku króćca powrotnego,do którego przylega blaszka,gdy sprężynka ze śrutem wywierają na nią nacisk.
Obrazek

8. Tutaj jeszcze taka fotka z painta jak ta blaszka przylega do króćca powrotnego z kolankiem.
Obrazek

Niniejszym,obalam mit,że ów podgrzewacz pełni rolę zaworka zwrotnego paliwa.Nigdy tak nie było,nie jest i nie będzie.
Można by przypuszczać,że gdy blaszka przylega do króćca powrotnego,to paliwo nie cofnie się do baku.Nic bardziej omylnego,ponieważ ustami leciuteńko zassałem powietrze króćcem powrotnym i niestety nie jest to na tyle szczelne połączenie (blaszka-króciec),żeby paliwo nie popłynęło.
Pozdrawiam :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości