Latajace szyby w drzwiach MK2
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Latajace szyby w drzwiach MK2
Ostatnio w dosyc prosty sposob uporalem sie z "latajaca" szyba w drzwiach od strony kierowcy w moim MK2
Bywa, ze podczas jazdy po nierownosciach z uchylona szyba, ta szyba nam lata i stuka w srodku, co mnie doprowadzalo do wscieklosci. Rozwiazanie okazalo sie dosyc proste
Do zdjeciu baczka tapicerki ukazuje nam sie srodek drzwi, gdzie po srodku pod blachami znajduje sie mechanizm podnoszenia i opuszczania szyb. Cala filozofia dzialania wspomnianego opuszczania i podnoszenia szyby opiera sie na ruchu do gory i do dolu elementu przymocowanego do szyby (suwnicy) po pionowej szynie. U mnie elementami, ktory dociskaja suwnice do szyny sa dwa kawalki bialego plastiku w ksztalcie litery "L". Wlasnie na tych kawalkach plastiku powstal luz, ktory powodowal, ze wspomniana suwnica miala duze luzy wobec szyny i przy wstrzasach obijala sie o nia.
Niektorzy rozmontowywali to i podkladali waskie wakalki plastiku, jednak jest prostrze i mniej pracochlonny sposob - wystarczy zaopatrzyc sie w koszulke termokurczliwa o przektoju ok 10mm.
Przycinamy kilka kawalki koszulki na kazdy z dwuch kawaleczkow plastiku dociskajacego suwnice do wspornika (przy moich luzach i srednicy koszulek wyszly po 3 kawalki) i po kolei je nakladamy jedna na druga podgrzewajac opalarka/ogniem by sie kurczyly i nie spadly az do momentu az zostanie wypelniony luz
Cala robota zajela mi okolo 15 min. a efekt jest murowany, koszulki juz kilka dni dzialaja i jestem naprawde zadowolony bo koszt prawie zaden (kilkanascie cm koszulek termokurczliwych wzietych od taty)
Przy najblizszym zdejmowaniu boczkow tapicerskich postaram sie zrobic fotki
Bywa, ze podczas jazdy po nierownosciach z uchylona szyba, ta szyba nam lata i stuka w srodku, co mnie doprowadzalo do wscieklosci. Rozwiazanie okazalo sie dosyc proste
Do zdjeciu baczka tapicerki ukazuje nam sie srodek drzwi, gdzie po srodku pod blachami znajduje sie mechanizm podnoszenia i opuszczania szyb. Cala filozofia dzialania wspomnianego opuszczania i podnoszenia szyby opiera sie na ruchu do gory i do dolu elementu przymocowanego do szyby (suwnicy) po pionowej szynie. U mnie elementami, ktory dociskaja suwnice do szyny sa dwa kawalki bialego plastiku w ksztalcie litery "L". Wlasnie na tych kawalkach plastiku powstal luz, ktory powodowal, ze wspomniana suwnica miala duze luzy wobec szyny i przy wstrzasach obijala sie o nia.
Niektorzy rozmontowywali to i podkladali waskie wakalki plastiku, jednak jest prostrze i mniej pracochlonny sposob - wystarczy zaopatrzyc sie w koszulke termokurczliwa o przektoju ok 10mm.
Przycinamy kilka kawalki koszulki na kazdy z dwuch kawaleczkow plastiku dociskajacego suwnice do wspornika (przy moich luzach i srednicy koszulek wyszly po 3 kawalki) i po kolei je nakladamy jedna na druga podgrzewajac opalarka/ogniem by sie kurczyly i nie spadly az do momentu az zostanie wypelniony luz
Cala robota zajela mi okolo 15 min. a efekt jest murowany, koszulki juz kilka dni dzialaja i jestem naprawde zadowolony bo koszt prawie zaden (kilkanascie cm koszulek termokurczliwych wzietych od taty)
Przy najblizszym zdejmowaniu boczkow tapicerskich postaram sie zrobic fotki
kurde, teraz załuje ze nie wziąłem sie za to jak zakładałem centralny ale to te szyny widac dopiero jak szyba jest opuszczona, tak?
U mnie jest pod tapicerka ta folia chroniąca przed wilgocią, pewnie musiałbym całą ja zerwac...
U mnie jest pod tapicerka ta folia chroniąca przed wilgocią, pewnie musiałbym całą ja zerwac...
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
Fox_00: pierw myslalem, ze te luzy sa na uszczelkach w szybie, ale to jest w mechanizmie, ktory opuszcza i podnosi. Zdejmij tapicerke, opusc szybe do polowy i poruszaj ja na boku od gory i od dolu, to zobaczysz.
djtom: raczej pod folia i jak jest opuszczona przynajmniej do polowy, jak jest w MK3 to nie wiem, ale moze podobnie.
djtom: raczej pod folia i jak jest opuszczona przynajmniej do polowy, jak jest w MK3 to nie wiem, ale moze podobnie.
Ja problem rozwiązałem inaczej, a mianowicie w mechanizmach naciągnąłem mocniej linki i oczywiscie nasmarowalem całość, a luz zniwelowałem na uszczelce wewnętrznej szyby. Trzeba zdjąć boczek i wewnętrzną uszczelke (o ile można to tak nazwać) bo to bardziej jest jakaś plastikowa listewka i tam delikatnie doginamy blachę na której ona siedzi w stronę szyby. Stukające szyby cichna momentalnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości