SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: PiterMK95 » wt sty 10, 2017 13:14

Czyli jak wywalę całą starą elektrykę to nie będzie żadnego problemu żeby dać tą nową? i potem tylko powpinać elektrykę z AFn i gotowe? czyli rzecz biorąc jak by wszystko poszło bez problemu to to jest 30min roboty? xd


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
gum_rbr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 12:10
Lokalizacja: Brzozów (Podkarpackie)

Re: SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: gum_rbr » czw sty 12, 2017 12:33

wydzierasz starą instalacje i wsadzasz nową wtedy wszystko ci pasuje do skrzynki z afn-a, za 30 minut to raczej nie możliwe...



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: PiterMK95 » czw sty 12, 2017 12:58

jednak zostanę przy lutowaniu :D


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
ChupaCk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 23:57
Lokalizacja: Ozorków
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: ChupaCk » ndz lut 05, 2017 21:37

Witajcie.
Jestem właśnie w trakcie swapu w moim MK2 z 1.6 TD 91rok na 1.9 TDI AFN z mk3. Generalnie sprawa wygląda tak, że z całym silnikiem otrzymałem wszystkie graty typu, skrzynia, wiązka wraz ze skrzynką, pedały, pompa, mechanizm biegów, sanki, magiel itp. Jutro jadę jednak po pedały, lewarek i serwo z Tolka, bo wyczytalem, ze z mk3 te moje pierdoły nie podejdą. Pytanie mam teraz takie... z mojej fabrycznej instalacji mam zostawić jedynie wiązkę wnętrza? Całą instalację silnika, która została po starym 1.6td odpiąć ze skrzynki?
Pytanie może banalne dla Was, ale chcę się wszystkiego dowiedzieć, bo w sprawach elektryki jestem zielony.
Za pomoc z góry dziękuję, pozdrawiam. :pub:



Awatar użytkownika
gum_rbr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 12:10
Lokalizacja: Brzozów (Podkarpackie)

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: gum_rbr » czw lut 09, 2017 19:59

ChupaCk, tak instalacje z Td wypinasz ,zostawiasz tylko instalacje od oświetlenia instalacje masz nowego typu to poradzisz Napewno ;)



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: PiterMK95 » śr mar 08, 2017 21:28

Siemka panowie mam dwa pytania czy te wszystkie rzeczy mam wyciepać ? podpisane numerami 1,2,3,4 czy pod to wchodzi coś z afn? bo ssania to raczej nie bd mieć w afn :D
ObrazekObrazek

I jeszcze pytanko, gdzie mogę dostać takie coś? nie chodzi mi o śrubę tylko to gdzie się wkręca śrubę, jest to z wahacza od strony pasażera świateł :D czyli ten pierwszy ;P bo ten drugi to jest taka nakrętka jakby i wiem jak ją zrobić ale co z tym? :D
Obrazek


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: marcinas1983 » czw mar 09, 2017 09:42

PiterMK95 pisze:Siemka panowie mam dwa pytania czy te wszystkie rzeczy mam wyciepać ?

Jeśli zostawiasz licznik z mk2, to zostawiasz linkę prędkościomierza czyli 3, resztę możesz usunąć.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: mskostek » czw mar 09, 2017 11:50

Ssanie wywalasz. Jeśli skrzynia i zegary z golfa 3 to linkę od obrotomierza i linkę sprzęgła też wywalasz .



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: PiterMK95 » czw mar 09, 2017 14:32

Licznik bym chciał zostawić z mk2 właśnie ale .myślałem że się nie da :D daje skrzynię od mk3 a golf jest z 87 czyli licznik na dwie kostki ? To trzeba przerabiać? :D i nie mam obrotomierza


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: mskostek » czw mar 09, 2017 16:23

Jesli skrzynia od mk3 to musisz załatwic sobie impulsator na linkę od takiego typu skrzyni . W takim razie wywalasz linkę od ssania i od sprzęgła chyba że załatwisz sobie taki wysprzęglik

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6733606895" onclick="window.open(this.href);return false;

Najlepiej żeby był razem łapą skrzyni która ma mocowanie linki i razem z linką pod ten wysprzęglik . Licznik możesz zostawic oryginalny . Tylko polecał bym przerobić instalację w aucie na nowy typ . Miał byś mniej żeźby w kablach



Awatar użytkownika
ChupaCk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 23:57
Lokalizacja: Ozorków
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: ChupaCk » pt mar 10, 2017 20:44

Mordeczki moje najdroższe... z instalacją sobie poradziłem. Ze swojej zostawiłem światła, chłodnicę no i wnętrze oczywiście, reszta czyli silnikową dałem z AFNa. Pytania mam do Was dwa, a mianowicie...
1. Golfik odpala jeśli podam mu na krótko plus z aku na zaworek n109 pompy, jeśli nie podam mu na krótko tego plusa to mogę nim kręcić i kręcić i nie odpala, a paliwo na wtryski podaje.
2. Zacząłem składać już półosie i mam problem (skrzynia oczywiście jest od TDI). Silnik sadzałem na swoich sankach, maglu i wahaczach z MK2 TD. Z jakiego modelu mam zastosować przeguby wewnętrzne o średnicy 100mm? Bo te z mk3 nie pasują (chyba są za grube, bo po założeniu dystansu i przegubu jest on na równi z końcem półosi i nie ma jak zapiąć segera).

Człowiek uczy się na błędach, może za szybko się za to wszystko wziąłem, ale jak bym się nie wziął za to, to bym tego nigdy nie zrobił.
Z góry dziękuję za podpowiedzi bardziej doświadczonych w tych sprawach. :pub:



Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: mskostek » sob mar 11, 2017 09:17

Jak nie pali to podmień przekaźnik 109 to raz a dwa . Czy przypadkiem nie odpala i gaśnie po sekundzie ? . Jak tak to masz coś nie tak z imobilizerem .



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: marcinas1983 » sob mar 11, 2017 11:40

ChupaCk, do większych przegubów wewnętrznych należy zastosować inne półosie, bo na te od małych przegubów wewnętrznych nie założysz zabezpieczenia ( co sam zresztą zauważyłeś ). Ja mam założone półosie od mk2 GTI 16V, ale każde półośki z mk2 pod większe przeguby wewnętrzne podejdą. Czasem w 1.8 jak i 1.6TD ( mocniejsze wersje ) były wewnętrzne większe. Najlepsze jest to, że o ile półośki różnią się pod względem przegubów wewnętrznych tak zewnętrzne czy duże czy małe nie robią różnicy i można je założyć zamiennie.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
ChupaCk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 23:57
Lokalizacja: Ozorków
Kontakt:

Re: SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: ChupaCk » ndz mar 12, 2017 14:58

mskostek pisze:Jak nie pali to podmień przekaźnik 109 to raz a dwa . Czy przypadkiem nie odpala i gaśnie po sekundzie ? . Jak tak to masz coś nie tak z imobilizerem .
Nie, nie... w ogóle nie chce odpalić o to chodzi. Jedynie kręci, ale nie potrafi załapać. Dzisiaj przepnę 109 ze swojego mk4 i zobaczę czy odpali.
A co do tych półosiek to mam szukać w takim razie całych półosi niestety? Jutro będę na szrocie to może coś wynajdę z jakiegoś GTI lub jak mówisz z mocniejszych wersji 1.6TD. Dzięki za pomoc, bo chciałem jutro lecieć do sklepu i zamówić na próbę wewnętrzne z jakiegoś Toledo 1 TDI lub z GTI MK2. Oszczędziliście mi czasu. :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości