SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: barto125 » wt wrz 03, 2013 11:34

CAT, z jakiegoś paska prawdopodobnie



Awatar użytkownika
Grzechotnik
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 242
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 14:16
Lokalizacja: TLW

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Grzechotnik » śr lis 20, 2013 08:43

siema mam golfa z przed 89 i z tego co czytalem to trzeba wiazke zmieniac i tu pytanie na jaka z mk3 czy z mk2 po 89 roku? no chyba ze damy rade ogarnac lutowanko:)



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Re: SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: 21Golfista21 » sob gru 14, 2013 21:26

Michał_1977 pisze:
barto125 pisze:co z przegubami i półosiami?
Te z TDI nie podejdą.
Wszystko zależy jaką skrzynię chcesz założyć.Ja miałem AFF z passata b3 i p[odeszła pod półosie z przygłupami z mk2,ale jak założyłem ASD z mk3 to po 100m było po przegubach :banghead:
Musiałem kupić nowe przeguby :grrr: i krótsze półośki od 16V :bajer:
ja u siebie wszystko z mk3 zakładałem, półosie ale też przekładałem całego mcpersona bo do tego z mk2 nie pasowało, inne odsadzenie zwrotnicy jest.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
#Mateusz#
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt paź 31, 2006 13:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: #Mateusz# » pn lut 10, 2014 00:38

Odgrzewam kotleta.

Panowie - przygotowuje się właśnie do swapu AFN-a do mojego golfa II 1,3 i mam kilka wątpliwości i pytań, które proszę Was o zweryfikowanie. Niestety sprawę komplikuje fakt że przebywam za granicą i muszę uzbierać wszystkie graty potrzebne do swapa i uwinąć się ze wszystkim w 1 tydzień bo na tyle dostanę urlopu...

A więc do rzeczy:

1. Czy pod chłodnicę z golfa II TD (675/322/35) podejdzie obudowa wentylatora z Toledo I TDI i 2.0 8V ? Chodzi o tą z dwoma wiatrakami.

2. Przednia belka - z czego w końcu ją wziąć ? Bo najpierw ktoś pisał z Passata B3, a później ktoś wspominał o Passacie B4 TDI (razem z łapą). Czy generalnie były takie same w B3 i B4 ?

Dostałem w komplecie do swapa belkę z poniższego zdjęcia. Kupujący mówił że swap pochodzi z Vento, ale poduszka przednia ma oznaczenia 1HO 199 611. Wujek google zaprowadził mnie z tymi numerami na forum passata, więc troche się zdziwiłem.
Tu pytanie do Was - przypasuje ta belka albo chociaż poduszka do mojego swapa ?

Obrazek
Obrazek

3. Mam przygotowane sanki z golfa III. Z tego co wyczytałem to zakładam wachacze z golfa II + przeguby wewnętrzne 100mm + zewnętrzne z mojego golfa 1,3 (chyba jedyna część z 1,3 która pasuje do swapa :okej: )
Pytanie: mogę wtedy zostawić półośki które dostałem ze swapem (od Vento AFN) ? Czy muszę szukać od golfa II 1,8 16V ?
Pytanie 2: Czy stabilizator z golfa II przypasuje mi na sanki od golfa III ?

4. Czy pedały z passata B4 TDI albo Toledo I TDI pasują plug and play ? Nie trzeba nic spawać ? Oczywiście dziurę w grodzi trzeba wyciąć, to wiem, ale chodzi o przeróbki przy samych pedałach - czy są konieczne ?
Dostałem w komplecie też pedały z Vento AFN i te musiałbym przespawać tak ?

5. Od czego kupić wspomaganie kierownicy ? Od golfa III czy od golfa II ? Czy to generalnie nie ma znaczenia ? Czytałem że jeśli chce się mieć maglownicę od golfa III to trzeba zmienić drążki na takie z golfa II bo mają inny wymiar.

6. Z czego wziąć wydech ? Praktycznie muszę kupić cały wydech wraz z kolektorem. Kolektor od AFN-a a później wydech z golfa II TD ?

7. Ktoś kiedyś pisał że wystarczy 4 kable przełożyć jeśli ma się instalację nowego typu. Ja takową mam w swoim aucie. Może ktoś podpowiedzieć których kabli szukać ?


Green Madison:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: superkasztan » pn lut 10, 2014 12:04

Belka którą masz nie pasuje, wento, golf3, seaty - nie pasi
musisz kupić taką:
http://allegro.pl/belka-przod-vw-passat ... 27675.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Półosie zostawiasz, najlepiej z przegubami zewnętrznymi i zwrotnicami i hamulcami z AFN, bo zwalniacze w twoim 1,3 są za słabe, musiał byś wymienić pewnie piasty na 4X100 i w tedy również łożyska $$$$$$

Pedalerie kup z passata B$ tdi, wszystko pasuje, tu masz nawet z potencjometrem, nic nie musisz rzeźbić, tylko dziura na siłownik hydro.
Np.
http://allegro.pl/pedaly-kpl-potencjome ... 90464.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Co do wydechu, zostawiłem u siebie ostatni tłumik do 1,6 td,tłumik podpięty prostą rurą do której przyspawałem flansz (odcięty np z kata) skręcany z DP z tdi i nie jest za głośno.

Pozdro


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
#Mateusz#
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt paź 31, 2006 13:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: #Mateusz# » śr lut 19, 2014 22:54

Dzięki wielkie superkasztan za wskazówki. Kupiłem już pedały i belkę które mi doradziłeś.

O hamulcach zapomniałem napisać, że właściwie już od dawna mam większe na swap. Pytanie czy jak zostawie półosie i przeguby zewnętrzne to czy będę mógł później ustawić zbieżność, bo czytałem że może być z tym problem...

Czy chłodnica z golfa II TD, np taka:
http://allegro.pl/vw-golf-ii-1-6td-1-8g ... 32572.html" onclick="window.open(this.href);return false;

będzie pasować pod wentylator chłodnicy o taki:
http://allegro.pl/wentylator-wiatrak-go ... 09089.html" onclick="window.open(this.href);return false;

a także czy lepiej kupić oryginalną chłodnicę używkę, czy może podróbę ale nową ?

Jaki akumulator przychodzi oryginalnie do AFNa ? 74ah 680A ?


Green Madison:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: superkasztan » czw lut 20, 2014 11:32

Nie wiem kim był dawca.
Ja cały silnik ze skrzynią i półosiami włożyłem z seata cordoby. Wszystko działa.
Ostatnio dołożyłem z tego seata maglownice ze wspomaganiem, wszystko działa, zbieżność ustawiona.
Sanki z golfa 3, bo z seata się śruby zapiekły i ukręciłem przy rozbiórce.
Wahacze golf 2, zwrotnice z passata- takie same jak w G60.
O chłodnicach nie wiem, prawdopodobnie zejdzie się to jedno z drugim, chłodnice w seacie są wyższe i węższe niż w golfach, ale to dokładnie zależy jaki model.
Tu sobie możesz sprawdzić wymiary:

http://www.behrhellaservice.com/behrhel ... 013-14.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie radzę kupować używanych chłodnic, bo nie wiadomo jak długo leżą i mogą być do niczego
Lepiej nową, choć by nieoryginalną.

Akumulator jak piszesz, powinien być ok, tyle że ja mam chyba 72 Ah 680A

Pozdro


Somewhere in Nowhere

romoren
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw kwie 17, 2014 16:29

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: romoren » czw kwie 17, 2014 16:48

Dzień dobry,

Panowie poproszę poradę : GOLF 2 1990 (oryginalnie 1.6TD) , wsadziłem motor+skrzynie z Caddy 1.9D 1998, teraz silnik zmieniłem na 1.9 TDI.
Z mechaniką się uporałem, silnik zamontowany,chłodnice,cooler wszystko jest OK.

Czy ktoś mógłbym powiedzieć jak uporać z instalacją elektryczną ? Mam wiązkę od silnika z wtyczką do komputera. Domniemam że jeszcze mi brakuje części instalacji ( mam potencjometr od pedału gazu, wszystkie czujniki, zaworki,komputer ) deskę chce zostawić z MK2 , ale mam też tak ową z mk3. Jak to połączyć żeby wszystko grało ? Co z immobilajzerem (dawca - golf 1994).

Co z gniazdem diagnostycznym ( nie mam go z instalacja którą dostałem z silnikiem )



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: OsteR9019 » sob kwie 19, 2014 22:32

A ja z początku szczęśliwy po przeczytaniu tematu mam kilka wątpliwości.
Otóż będę wkładał TDI do country, dawca to seat toledo mk1 czyli niby wszystko p&p, ale.
Czy przednia łapa z silnika benzynowego da się (po mniejszych lub większych przeróbkach) przykręcić do diesla? Ja muszę mieć właśnie oryginalną z country bo silnik jest opuszczony względem przedniej belki standardowego golfa, pozycja względem sanek taka sama.
Co lepiej zastosować, sanki z toledo czy zostawić golfowe. Mam wszystko z golfa sanki, wahacze, maglownice itd. to samo z toledo, pytanie co z czym połączyć czy dać spokój i nie kombinować?
Początkowo będzie sam napęd na przód ale z czasem wskoczy przekładnia 4x4. Od razu też wpadną zwrotnice z toledo i heble 280, najlepiej by było gdyby skrzynie z półosiami TDI wpakować na sanie i wahacze golfa ze zwrotnicami TDI, ale czy się da? Czekam na sugestie.
Mam jeszcze pytanie odnośnie licznika, czy ten z toledo da się jakoś wkomponować w deskę golfa mk2? Tak myślę żeby przeszczepić całą elektrykę z toledo bo jest MFA kontrolki ABS i grzania świec, o obrotomierzu nie wspominając.
Wlew w baku i pompa to raczej nie problem.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: barto125 » śr kwie 30, 2014 19:21

kup licznik z mk3, idzie wpasować, z tolka to nie wiem.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: OsteR9019 » śr kwie 30, 2014 22:03

Mierzyłem i z toledo jest szerszy więc będzie ciężko, chyba że przerobie ramkę z mkII. Zegarów od trójki nie chcę już bym wolał poszukać zegary od dwójki z mfa i zamontować obrotomierz z diesla (i tak docelowo zamierzam zrobić ale puki muszę kombinować).


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: barto125 » czw maja 01, 2014 13:15

Będzie to działać?
Znaczy się MfA



romoren
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw kwie 17, 2014 16:29

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: romoren » czw maja 08, 2014 17:30

Panowie,

Poproszę o pomoc :otepienie: ,

Motor 1.9 TDI zamontowany w miejsce 1.9 D ( oryginalnie 1.6TD ) . Przepiąłem wiązkę od Golfa 3, wszystko pasowało, ale ...
załączam zapłon - świece cały czas grzeją, kontroli działają, rozrusznik działa, ale nie mam prądu na elektrodyszy, oraz nie słychać kliknięcia w pompie.
Zostały mi wtyczki :
http://www.fotem.pl/data/bf7305e4147fe6 ... bfdc63.jpg
http://www.fotem.pl/data/6f4329311c795c ... 51ffac.jpg
http://www.fotem.pl/data/b698d3037b4da3 ... 92faef.jpg

Oraz nie mam gdzie podłączyć gniazda diagnostycznego.



Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: mskostek » czw gru 04, 2014 19:52

Witam. Gdzie wpinamy te wtyczki . Poprosił bym o opis pod który konkretnie pin w którą wtyczkę to podpinamy
1
Obrazek
2
Obrazek
3 Wtyczka od tempomatu
Obrazek
4
Obrazek
5
Obrazek
6
Obrazek


ad:2 Może ma ktoś foto jak wygląda ułożenie wiązki z golfa 3 pod maską i gdzie macie przykręcone zawory N
Ostatnio zmieniony ndz gru 07, 2014 16:07 przez mskostek, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości