SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Crayzol
Forum Master
Forum Master
Posty: 1296
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:47
Lokalizacja: Krosno

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Crayzol » śr gru 28, 2011 15:41

Witam postaram się w miarę zrozumiale napisać poradę jak wykonać samemu SWAP silnika 1.9 TDI o oznaczeniu AFN do golfa II / jetta II.
Proponuję szukać silnika z kompletnym osprzętem gdyż części do diesla są dość drogie, z kompletną wiązką elektryczną, wężami intercoolera, zaworami podciśnień itp. Najlepiej jest szukać rozbitka toledo mk1 gdyż wszystko z przekładki pasuje do mk2.

SWAP z diesla 1.6 na diesla 1.9

Jeśli chodzi o przekładkę tdi do td w mk2 musimy:

- mieć pedały z potencjometrem gazu od tdi (najlepiej szukać od toledo mk1 tdi gdyż wszystko pasuje do mk2)

- wymienić blachę pod serwo z mimejscem na wysprzęglik hydrauliczny ( tylko jeżeli zostawiamy skrzynię z tdi) tutaj będziemy musieli zrobić dziurę na wysprzęglik w grodzi silnika.

- wymienić zbiorniczek na płyn hamulcowy z dodatkowym wyjściem na wężyk z płynem do wysprzęglika (w każdym passacie b3 taki znajdziemy)

- wymienić lewarek na linki na ten np. Z passata b3 (tylko jeżeli zostawiamy skrzynię z tdi) jeżeli zdecydujemy się zostawić linki trzeba zwrócić uwagę na blachę którą mocuje się na skrzyni trzeba szukać takiej aby linki biegły jedna nad drugą !! a nie obok siebie.

- wymienić licznik np na ten z mk3 tdi (jeżeli zostawiamy skrzynię z tdi gdyż mamy w niej tzw. Impulsator I licznik jest już na bazie elektroniki a nie jak wcześniej na linkę)

- wymienić poduszkę pod silnik od strony pasażera lub wymienić łapę silnika

- zmienić wahacze na te z golfa III (tylko jeżeli zostawiamy skrzynię z półosiami z tdi)

- wymienić instalację elektryczną w całym samochodzie jeżeli nasze auto jest wyprodukowane przed 89 roku (instalację można poznać po tym np. Że mamy licznik na dwie wtyczki bądź są stare gniazda przy skrzynce bezpieczników) wówczas po wymianie owej instalacji wystarczy wpiąć w gniazda kostki z instalacji z silnika.Nie polecam lutowania wtyczek !! Przerabiałem to już wiele razy I szczerze nie polecam!! Do tego także trzeba będzie wymienić kostkę stacyjki na taką po 89 roku na nową wtyczkę oraz manetki kierunkowskazów I wycieraczek z nowymi kostkami.

- trzeba będzie przerobić mocowanie wydechu do turbiny

- Jeżeli ktoś nie ma intercoolera w mk2 dobrze jest mieć takowy ze wszystkimi wężami od dawcy gdyż węże są drogie a kolanka jeszcze droższe. Nie polecam kombinacji z jakimiś innymi wężami do IC gdyż w razie gdyby któryś pękł turbina może nadawać się do kapitalnego remontu / wymiany (co w przypadku tdi jest bardzo drogie)

Ogólnie polecam w dieslu zmienić skrzynię na tą z td mk2 wówczas odpadło by masę roboty. Zostały by wahacze, półosie z mk2, sprzęgło na linkę , licznik zostałby na linkę oraz nie trzeba by było zmieniać lewarka zostałby ten stary na tzw. Druta.

SWAP diesla do benzyniaka

W benzyniaku mamy praktycznie tak samo jak w dieslu dodatkowo musimy zmienić bak np. Na ten z mk2 td gdyż mają one szerszy gardziel wlewu paliwa. Do tego przewody paliwowe do diesla, filtr oraz mocowanie filtra paliwa które przykręca się na lewej kolumnie mcPersona.


Uwagi ogólne

Polecam dodatkowo (jeżeli ktoś wcześniej nie miał) zamontować maglownicę ze wspomaganiem gdyż każdy tdi jest wyposażony w pompę wspomagania, używaną maglownicę można nabyć za ok 100-150zł. Jeżeli ktoś zostawia skrzynię z półosiami z mk3 propone szukać maglownicy z golfa III gdyż nie trzeba będzie zmieniać drążków kierowniczych (jeżeli ktoś będzie chciał włożyć maglownicę z mk2 na skrzynię z tdi będzie musiał założyć drążki do maglownicy ze wspomaganiem z mk3 I na odwrót) dodatkowo zamontować trzeba będzie krzyżak łączący kolumnę kierowniczą z maglownicą tutaj trzeba zwrócić uwagę jaki mamy frez na maglownicy gdyż o ile dobrze pamiętam były ok 2 -3 rodzaje. Jeżeli ktoś wsadza tdi do benzyniaka w którym wcześniej był 1,3 lub 1,6 musi zmienić cały wydech na ten np z mk2 td pamiętając o zmianie mocowania przy turbie. Polecam także wymianę chłodnicy na taką jaka jest w toledo mk1 td na dwa wiatraki. Jeśli ktoś wcześniej miał silnik 1,3 propornuję poszukać pompy hamulcowej 22m z serwem np z passata b3 oraz tarcze hamulcowe też np z passata b3 256mm bo na tych z 1,3 długo się nie pojeździ. Jeśli chodzi o zawieszenie to silnik będize wisiał niżej i radzę przy pierwszym wyjeździe podnieść auto trochę na gwincie ( o ile ktoś go ma) raczej nie powinno być jakiś problemów jeśli ktoś posiada zawias -40 a tym bardziej serię.

Jeżeli ktoś myślał, że przekładka tdi to takie hop siup to grubo się mylił :kac:

Życzę miłej pracy I wytrwałości. Jeśli ktoś ma jakieś pytania proszę pisać :-)
Ostatnio zmieniony pt mar 23, 2012 10:09 przez Crayzol, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój Crayzolowy golf GT viewtopic.php?f=87&t=454903

MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146

Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW

ABF - Ale Będzie Frajda :D
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Toshiba » wt sty 03, 2012 20:52

Crayzol pisze:wymienić lewarek na linki na ten np. Z passata b3
Crayzol pisze:zmienić wahacze na te z golfa III
Crayzol pisze:wymienić poduszkę pod silnik od strony pasażera lub wymienić łapę silnika
Aczkolwiek z toledo wszystko podejdzie i nie trzeba nic podmieniać z innego samochodu? Wystarczy całe toledo i wszystko mamy? :bajer:
Crayzol pisze: Jeżeli ktoś nie ma intercoolera w mk2
Gdyby chciał zakładać FMIC to to wszystko podpasuje też z toledo? Rozumiem, że jakby wsadził takiego icka przed chłodnicę, trzeba by przedłużyć kolanka z ic a resztę orurowań podpasuje do mk2? Te które widać po otwarciu maski.



Awatar użytkownika
Crayzol
Forum Master
Forum Master
Posty: 1296
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:47
Lokalizacja: Krosno

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Crayzol » pt sty 06, 2012 10:52

Jeżeli mamy całego toledo mk1 to wszystko pasuje... ponieważ toledo jest zrobiony na bazie golfa II. Jeśli chodzi o IC z toledo to oczywiście rury pasują, będziesz miał trochę kłopot z przymocowaniem ori z toledo do mk2 (dla chcącego nic trudnego) dlatego proponuję (jeśli masz $) poszukać ic na przód przed chłodnicę i do tego zakombinować orurowanie, ponieważ ten z toledo jest dość ukryty i ma słabe chłodzenie


Mój Crayzolowy golf GT viewtopic.php?f=87&t=454903

MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146

Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW

ABF - Ale Będzie Frajda :D
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Toshiba » pt sty 06, 2012 11:38

Ok, rozumiem. Dzięki :)
A jeśli chodzi o elektrykę. Wiem, że z tego ludzie żyją, ale np... Zostawia się skrzynkę bezpieczników z mk2 czy przekłada wszystko z toledo? Wtyczki są takie same jeśli chodzi przykładowo o kostkę stacyjki, włącznik świateł i te inne duperele?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13537
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Michał_1977 » pt sty 06, 2012 12:44

Crayzol,wrzuciłeś prefix [foto-porada],więc gdzie to foto? :bajer:
Jak masz,to daj,bo być może mi się przyda :food:


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Re: SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Lukassso » pt sty 06, 2012 14:00

Toshiba pisze:A jeśli chodzi o elektrykę. Wiem, że z tego ludzie żyją, ale np... Zostawia się skrzynkę bezpieczników z mk2 czy przekłada wszystko z toledo? Wtyczki są takie same jeśli chodzi przykładowo o kostkę stacyjki, włącznik świateł i te inne duperele?
Skrzynka elektryczna ląduje z Toledo, wraz z instalacją komory silnika, zegarów, manetek i stacyki (wszak wystarczy tylko obręcz oraz centralka immo). Reszta zostaje z dwójki i pasuje plug & play (identyczne kostki), ale tylko w przypadku budy po 1989r (nowa instalacja).
Jeśli mamy starą instalację: trzeba wydłubać wszystko, a zadanie ułatwiają kostki włączników Toledo i Golfa mk2, gdyż są takie same. Aby uniknąć totalnie ogromnej grzebaniny w aucie, lutowanie kabli ograniczy się jedynie do wiązki świateł tylnych.


Obrazek

Awatar użytkownika
Crayzol
Forum Master
Forum Master
Posty: 1296
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:47
Lokalizacja: Krosno

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Crayzol » pt sty 06, 2012 14:11

Toshiba, musisz mieć nowa instalację z golfa II czyli tą po 89 roku a z wiązki silnikowej bierzesz tylko 3 kostki i wpinasz w bezpieczniki resztę zostawiasz z mk2, co do reszty to nie gwarantuję że będą pasować na pewno wiązka kolumny kierowniczej jest taka sama.

Michał_1977, jak coś nie będziesz wiedział to pisz zaznaczyłem foto-poradę bo bez prefiksu nie dałem rady wrzucić porady :hmm:


Mój Crayzolowy golf GT viewtopic.php?f=87&t=454903

MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146

Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW

ABF - Ale Będzie Frajda :D
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Toshiba » pt sty 06, 2012 18:09

Dzięki chłopcy :)
Na szczęście mam instalację po 89. Ufff :helm: . Inaczej bym o tym nie myślał.
Drążę temat od dłuższego czasu, zbieram materiały, bo raczej wszystko będę robił sam :)
Jakby co - będę pytał :jezor:



Awatar użytkownika
Crayzol
Forum Master
Forum Master
Posty: 1296
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:47
Lokalizacja: Krosno

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Crayzol » pt sty 06, 2012 18:38

Toshiba, nie ma problemu jak z czymś przystawi to pisz przerabiałem temat to wiem o co chodzi :bigok:


Mój Crayzolowy golf GT viewtopic.php?f=87&t=454903

MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146

Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW

ABF - Ale Będzie Frajda :D
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3114
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Dziku VR6 » sob sty 07, 2012 10:46

Crayzol pisze: dodatkowo musimy zmienić bak np. Na ten z mk2 td gdyż mają one szerszy gardziel wlewu paliwa.
nie lepiej wyciąć tą zwężkę nożem? :hmm:


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Crayzol
Forum Master
Forum Master
Posty: 1296
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:47
Lokalizacja: Krosno

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Crayzol » pn sty 09, 2012 01:23

Dziku VR6, trzeba uwzględnić że śmieci odstaną się do baku i mogą (lecz nie muszą) wyniknąć problemy w późniejszym użytkowaniu. Wymiana baku jest łatwa i nie droga, myślę że lepiej chyba wymienić niż mieć nie przyjemności podczas podróży


Mój Crayzolowy golf GT viewtopic.php?f=87&t=454903

MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146

Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW

ABF - Ale Będzie Frajda :D
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3114
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Dziku VR6 » pn sty 09, 2012 20:32

U siebie przy swapie z benzyny na 1.6 TD zrobiłem własnie wycinke tej zwęzki i było git... filtry są po to by nieczystości zatrzymać... odkręć sobie dekiel i zajrzyj do środka baku i zobaczysz ile śmieci pływa ;)


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Toshiba » pt sty 13, 2012 21:34

Do skrzyni z TDI tylko zbiorniczek do wymiany i ta blacha? A co jeśli toledo mk1 ma ABS? Bo na pewno będzie miało...



Awatar użytkownika
Crayzol
Forum Master
Forum Master
Posty: 1296
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:47
Lokalizacja: Krosno

SWAP 1,9 TDI AFN do golfa mk2 jetta mk2

Post autor: Crayzol » sob sty 14, 2012 00:38

Toshiba, jeśli toledo ma ABS to możesz go zakładać albo i nie :P bo jest takie samo mocowanie w golfie II z ABS-em, płyn do sprzęgła jest pobierany ze zbiorniczka z płynem hamulcowym (z boku masz taki kruciec z wężykiem do pompki sprzęgła)tak musisz wziąć mocowanie pompy sprzęgła w grodzi co wiąże się z wycięciem dziury w grodzi na pompę. lewarek też bierz z toledo jak masz taką możliwość


Mój Crayzolowy golf GT viewtopic.php?f=87&t=454903

MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146

Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW

ABF - Ale Będzie Frajda :D
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości