Wymiana linki klamki wewn. Passat B5 i podobne V.A.G.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
AIRWOLF
Powered by MOTORSPORT
Powered by MOTORSPORT
Posty: 1162
Rejestracja: pt mar 16, 2007 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Wymiana linki klamki wewn. Passat B5 i podobne V.A.G.

Post autor: AIRWOLF » pt wrz 16, 2011 21:18

Witam, mam do podzielenia się z wami porada jak w miarę bezproblemowo wykonać wymiany cięgna/linki klamki wewnętrznej lub innych podzespołów(takich jak silniczek el. szyb, głośników itp.), które znajdują się w samochodzie Passat b5 3B/3BG

Na warsztat wziąłem dziś Passat B5 3BG sedan.
Usterka było urwana linka klamki wewnętrznej, kolega kupił go od faceta który miał to autko tylko i wyłącznie na dojazd do pracy i tylne drzwi to mówił , że niebyły kilka lat otwierane chyba...Z zewnątrz normalnie się otwierały a linka mimo, że naderwana z powodu już polskiego siłowanie z niewyrobionym zamkiem urwała się.
Obrazek

A więc rozkręcanie, potrzebne nam będzie:
-Śrubokręt gwiazdkowy
-Śrubokręt płaski (wąski)
Klucz typu spin M8, (12 ząbków)
-Kombinerki
-Wkręt czarny ( około 3-4mm)
Pierwszą rzeczą jaka robimy to ściągnięcie zaślepki rączki drzwi,(śrubokręt płaski) zaślepka trzyma się na zatrzaskach i niema co się tam zbytnio połamać, siły trzeba użyć ...ale też z wyczuciem.
Później odkręcamy 2 śruby w rączce, delikatnie z wyczuciem podważamy tapicerkę drzwi od dołu lekko ciągnąc w swoja stronę i wtedy zatrzaski na dole puszczają, wtedy całość podnosimy do góry i już "mechanicznie" zatrzaski nie trzymają tylko wiązka elektryczna od sterowania szybami i od głośniczka obok przełącznika szyb, oraz wiązka do podświetlenia pod drzwiami po otwarciu.
Wypinamy wtyczki 3 sztuki, odbezpieczamy linkę od klamki(o ile nie jest już urwana) i tapicerka ściągnięta.
Następnie instalacje elektryczna wypinamy z blachy uszczelniającej, instalacja jest na bolcach chyba 5-6 sztuk, żeby luźno leżała i nie przeszkadzała.(# na zdjęciu miejsca punktowe zaznaczone na niebiesko)
Później odkręcamy 7 śrub które trzymają blachę uszczelniającą (na rysunku zaznaczone numerem #1).
Opuszczamy szybę na sam dół i tam pod silniczkiem w blasze, jest otwór(#2) przez który widać cześć cięgien i prowadnic mechanizmu szyb.
Daje się łatwo zauważyć mocowanie szyby do podstawy prowadnicy, jest to walec plastikowy który przechodzi przez szybę na samym dole, który dodatkowo jest zaślepiony plastikowym korkiem rozporowym ( w innych samochodach Nawet grupy V.A.G. jest to zrobione na śrubę co wydaje mi się łatwiejszym rozwiązaniem, ale i z tym można sobie poradzić)
Potrzebne nam będą kombinerki i wkręt, wkręcamy wkręt w środkowy korek rozporowy i energicznie wyciągamy kombinerkami.
Później potrzebujemy wyciągnąć walec plastikowy, możemy podobnie lub jakiegoś gwoździa wygiąć na końcu, przełożyć na wylot i wyciągnąć.
Szyba zostaje uwolniona i wtedy łapiemy ja od góry i wyciągamy do samej góry.
Na dole wtedy blacha uszczelniająca wraz z całym mechanizmem szyb zostaje uwolniona, ...ale trzyma ja jeszcze cięgno od przycisku ryglowania drzwi (# na rysunku na żółto zaznaczone na żółto miejsce w którym cięgno się znajduje).
Na blasze metalowej jest oznaczony mechanizm (#3)z którego biały plastik trzeba ściągnąć z czarnych zaczepów i uwolnić cięgno.
Blacha całkowicie da się ściągnąć jeśli odłączymy wtyczkę od centralnego zamka, od zamka w drzwiach. Wtedy cała instalacja będzie luźna i można będzie ją wyciągnąć z blachy uszczelniającej.
Żeby bardziej odgiąć blachę bez odpinania wtyczki od centralnego zamka, należy wykręcić(wkrętem) kołki plastikowe z miejsc oznaczonych punktowo(kolorem zielonym, #6)
Później przy składaniu ważne jest żeby kołki włożyć w swoje miejsce, lub tez jak ja zrobiłem, wkręciłem tam śruby które zastąpiły kołki rozporowe, a w przyszłości ułatwia demontaż
Po tych wszystkich zabiegach używamy kluczy typu spin na 12 ząbków do odkręcenia zamka (2 śruby).
Moduł zamka jest już bardziej widoczny i dostępny, wtedy wyciągamy zaczepiona starą linkę i wkładamy w odpowiednie miejsce nową.
Do informacji podam, że silniczek El. Szyb jest przymocowany do blachy uszczelniającej na 3 śruby odkręcane śrubokrętem gwiazdkowym od wewnętrznej strony drzwi, więc porada tez się przyda jak się dostać do wewnątrz drzwi, lub jak wymienić szybę, silniczek lub tez wyjąc szyby ja do przyciemniania lub rozebrać drzwi do wygłuszenia.
Składanie to odwrotnie do demontażu nie gubiąc żadnych części oczywiście


Zapraszam do przeglądnięcia moich porad [FAQ]
[url=http://www.tinyurl.pl?XRMGNEsk]FAQ 1[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?9WxKOJFR]FAQ 2[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?KOaIXdpf]FAQ 3[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?GZo0KIY1]FAQ 4[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?Kd8lbMEh]FAQ 5[/url],

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości