Strona 1 z 1

Fotoporada wymiana pompy paliwa

: śr sie 17, 2011 22:01
autor: grzegorzdr
Miałem następujący problem z moim Golfem III 1.8 benzyna/LPG AMM 75KM: po dłuższej trasie trudno było uruchomić silnik, odpalał za którymś razem. Sprawdziłem, że pompa dostaje napięcie 12V, ale nie podaje paliwa (po dłuższym czasie pracy silnika, bo na zimnym nie było problemu). Po puknięciu w bak czasami dało się uruchomić silnik. Samochód ma przejechane 200tys. km, w tym 50 tys. km na gazie LPG.

Postanowiłem wymienić pompę paliwa (benzyna).

Aby to zrobić trzeba:
1. W bagażniku podnieść wykładzinę i po prawej stronie znajduje się pokrywa przykręcona na 3 wkręty, odkręcić.
2. Odłączyć przewody oraz złącze elektryczne z kołnierza widocznego w baku.
3. Odkręcić taką plastikową zakrętkę o średnicy ok 15cm w lewo. Najlepiej użyć specjalnego klucza. Ja zrobiłem go sam (bez niego nie byłem wstanie ruszyć tej nakrętki).
4. Po odkręceniu nakrętki wyjąć pokrywę (kołnierz).
5. Wtedy ukazuje się wnętrze baku, przewody paliwowe, pompa paliwa z koszem i paliwo.
6. Żeby wyciągnąć pompę trzeba przekręcić całym koszem (obudową) o 1/4 obrotu w lewo, bo jest zamocowana do dna baku na takie zaczepy.
7. Po przekręceniu można całość wyjąć z baku.
8. Po wyjęciu z baku musimy rozebrać obudowę, aby wyjąć starą pompę.
9. Odpinamy przewody elektryczne z pompy oraz jeden przewód paliwowy od pompy.
10. U góry dookoła obudowy są takie zatrzaski, ostrożnie je odpinamy i otwieramy obudowę pompy. Wówczas ukazuje się nam pompa paliwa.
11. Wkładamy nową pompę do obudowy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Po wymianie pompy paliwa mój samochód zaczął działać prawidłowo.

Tu łatwo można zauważyć, że pompa zanurzona jest w paliwie, a tym samym smarowana i chłodzona paliwem. Z tego powodu warto mieć w baku co najmniej 1/3 - 1/2 paliwa w baku .

Poniżej zdjęcia z opisanej operacji.

Pokrywa w bagażniku.
Obrazek

Odpiąć przewody paliwa i złącze elektryczne.
Obrazek

Zrobiony klucz do okręcenia nakrętki 16cm.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Widok odkręconej nakrętki.
Obrazek
Obrazek

Widok po odkręceniu nakrętki.
Obrazek

Widok po wyjęciu kołnierza. W tle pompa i paliwo w baku. Włożyć rękę do środka i przekręcić obudowę pompy w lewo o 1/4 obrotu. Wyjąć całość z baku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Widok całości po wyjęciu z baku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Widok po rozebraniu obudowy pompy. Wyjąłem też pływak wskaźnika paliwa, aby się nie uszkodził przy wymianie pompy.
Obrazek

Pływak wskaźnika paliwa.
Obrazek

Pompa paliwa.
Obrazek
Obrazek

Obudowa pompy paliwa (kosz).
Obrazek

Widok pompy paliwa ze zdjętym plastikiem, dzięki temu lepiej widać ją na zdjęciach. Nie trzeba go zdejmować, bo nowa pompa jest z nowym plastikiem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dno baku (pusty) z widocznym miejscem do mocowania całej pompy na jego dnie.
Obrazek

Nowa pompa zamontowana w obudowie.
Obrazek
Obrazek

Pompa paliwa zamontowana na dnie baku, zamknąć kołnierz i zakręcić nakrętkę, zamontować przewody paliwa z nowymi opaskami, podłączyć złącze elektryczne.
Obrazek

Koniec wymiany pompy. Uruchomić silnik i sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo.
Obrazek

Zdjęcie poglądowe całości znajdującej się w baku.
Obrazek

Fotoporada wymiana pompy paliwa

: ndz gru 13, 2015 20:01
autor: maciek805
Ja chce wymienic tylko te przewody ktore ida od tej pompy, czyli sa caly czas zanurzone w ropie - Musze to byc jakies specjalne przewody ?

Fotoporada wymiana pompy paliwa

: sob gru 02, 2017 14:06
autor: nightmare01
Ja wiem że temat z przed kilku lat, ale mam problem. Nie mogę wyjąć pompy, odkręciłem to wieczko, wyjąłem górę ale nie mogę odpiąć pompy od mocowania na dnie, wie ktoś może dlaczego? Nie da się jej przekręcić w ogóle. Pomoże ktoś?

Fotoporada wymiana pompy paliwa

: sob gru 02, 2017 15:18
autor: grzegorzdr
Proszę spróbować mocniej przekręcić całym koszem pompy w lewo, też miałem podobną sytuację.

Fotoporada wymiana pompy paliwa

: pt gru 29, 2017 22:49
autor: SKX781K1
Czy w 1.3 NZ 91r. też jest pompa w baku i na zewnątrz .
Z jakiego innego VW można przełożyć do Golfa II pompę(y) paliwa