Bedzie to pierwsza porada wiec prosze o wyrozumialaosc. Wszystko zaczelo sie jak ku mojemu zdziwieniu ukazal sie widok przerdzewialego mocowania tej belki, wygladalo to strasznie. Dobrze ze nic sie nie stalo w czasie jazdy:
Tak wyglada skorodowana belka:
A tak wyglada beleczka w dosc dobrym stanie. Byla troszke pordzewiale wiec zeszlifowalem ja i pokrylem odrdzewiaczem nastepnie zostala pomalowana podkladem i srodkiem ochronnym ja zastosowalem tzw baranka ale moze to byc np. blachoguma
Teraz czas sie zabrac za demontaz pasa przedniego. Zaczynamy od atrapy i dolnej oslony pod zderzakiem.
Jesli ktos posiada oslone silnika tez trzeba ja odkrecic przynajmniej zeby spokojnie lezala na ziemi a trzymala sie na tylnich wkretach. W moim przypadku belki srodkowe trzymaly sie na srobach od zderzaka wiec ich odkrecanie musialo przebiegac bardzo ostroznie. Pierw nalezy podlozyc cos pod belke na ktorej znajduje sie poduszka silnika. Jesli jestesmy pewni ze podpora jest odpowiednia nazly powoli odkrecac sroby zeby belka spokojnei opadal na podpory. jesli nie sa bardzo skorodowane mocowania narazie nei opadnie.
Mozemy spokojnie wyjac zderzak i brac sie za demontaz wzmocnienia przedniego. Jest ono przymocowane na kilku srobach w gornej czesci w tym mocujacej chlodnice i IC.
oraz kilku za zderzakiem. po wyjeciu pasa przedniego autko prezentuje sie w nastepujacy sposob
Mozemy przystapic do wyciagania starej belki. Najpier trzeba jednak przymocowac chlodnice np. paskami lub czyms innym zeby nei opadal za bardzo. Aby wyjac belke musimy odkrecic po obu stronach sroby znajdujace sie w poblizu przykrecanai zderzaka. Najpier okrecamy srobe ktora laczy belke dolna i gorna z podluznica. znajduje sie ona pomiedzy otwarami mocowania zderzaka. Trzeba to robic bardzo delikatnie, belka powinna opasc na podpory. Nastepnie od podluznicy odkrecamy 2 sroby mocujace nasza belke. Mozemy teraz spokojnie wyjac belke uprzednio podnoszac troszke chlodnice.
Teraz wkladamy nasza nowa belke w miejsce poprzedniej. nalzy to robic rowniez bardzo ostroznie. kiedy belka jest na miejscu przykrecamy ja do podluznicy analogicznie jak odkrecalismy. Nie nalezy jeszcze mocowac chlodnicy do belki gdyz nam sie to nie uda bo silnik jest odrobine przechylony. mozna jedynie umiescic chlodnice na belce.
Aby zamocowac belke z poduszka silnika nalezy podniesc ja podnosnikiem od strony mocowania. Najlepiej zrobic przed miejscem zagiecia belki w strone mocowan.
Analogicznie z drugiej strony nastepnei dokrecamy wszystkei sroby. Teraz mzona spokojnie umiescic chlodnice na swoim miejscu i skrecic przod auta w kolejnosci odwrotnej
Moze sie komus przyda jesli napisalem cos zle to prosze mowic
Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
[MK2] Gorna belka poprzeczna
Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Przejdź do
- VWGolf.pl FORUM
- ↳ Techniczne
- ↳ Benzyna
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Elektryka
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Mechanika
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Klimatyzacja i ogrzewanie
- ↳ Podwozie i zawieszenie
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Wnętrze i Nadwozie
- ↳ Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników
- ↳ LPG-dotyczy tylko inst.lpg
- ↳ Diagnostyka
- ↳ Narzędzia i Sprzęt Warsztatowy
- ↳ Części i serwisy
- ↳ Techniczne (archiwum)
- ↳ FAQ
- ↳ Linki
- ↳ O Forum i stronie
- ↳ Filmy i zdjęcia
- ↳ Filmy
- ↳ Zdjęcia
- ↳ Poszukuję zdjęć
- ↳ Ubezpieczenia, porady prawne
- ↳ Skradzione Auta i Przedmioty (ściśle związane z motoryzacją)
- ↳ Chcę kupić auto
- ↳ Forum Ogólne
- ↳ Fora regionalne
- ↳ Grupa Śląska
- ↳ Grupa Łódzka
- ↳ Grupa Warmia-Mazury
- ↳ Grupa Zachodniopomorska
- ↳ Grupa Wielkopolska
- ↳ Grupa Mazowiecka
- ↳ Grupa Małopolska
- ↳ Grupa Pomorze
- ↳ Grupa Podlasie
- ↳ Grupa Opolska
- ↳ Grupa Dolny-Śląsk
- ↳ Archiwum
- ↳ Grupa Lubelska
- ↳ Grupa Lubuska
- ↳ Grupa Podkarpacka
- ↳ Grupa Kujawsko-Pomorska
- Auta
- ↳ Nasze auta
- ↳ mk1
- ↳ mk2
- ↳ mk3
- ↳ mk4
- ↳ mk5
- ↳ mk6
- ↳ mk7
- ↳ mk8
- ↳ Pozostałe z grupy VAG
- ↳ Pozostałe
- ↳ Projekty
- ↳ Nasze auta - Projekty
- ↳ Zakończone projekty
- ↳ Oldtimer/Youngtimer
- ↳ Golf R
- ↳ Golf Cabrio
- ↳ Golf Rallye
- ↳ Golf Country
- Modyfikacje
- ↳ Speed
- ↳ 1.8T i 20V
- ↳ VR6
- ↳ 16V
- ↳ G60
- ↳ ECU forum
- ↳ TD
- ↳ TDI
- ↳ TSI/TFSI
- ↳ Style
- ↳ Car Audio
- ↳ Nawigacja i CB Radio
- ↳ Opony i felgi
- ↳ Zawieszenia
- ↳ Virtual Tuning
- ↳ Detailing
- Pozostałe
- ↳ Pogawędki
- ↳ Kąciki
- ↳ Tylko dla Pań
- ↳ Zloty i spoty
- ↳ Archiwum
- ↳ KILLe
- ↳ Modele VW
- ↳ Technika jazdy
- ↳ Klub Samotnych Miłośników VW
- ↳ Podróże z VW
- ↳ Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska
- ↳ Zsyp
- Giełda
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Sprzedam felgi, opony, dystanse
- ↳ Kupię części
- ↳ Kupię felgi, opony, dystanse
- ↳ Oferty specjalne
- ↳ Sprzedam auto
- ↳ VOLKSWAGEN
- ↳ MK1/Jetta/Caddy
- ↳ MK2/Jetta
- ↳ MK3/Vento
- ↳ MK4/Bora
- ↳ MK5/Jetta
- ↳ MK6/Jetta
- ↳ MK7/Jetta
- ↳ Pozostałe ogłoszenia innych modeli VW
- ↳ SEAT
- ↳ AUDI
- ↳ SKODA
- ↳ POZOSTAŁE
- ↳ Kupię auto
- ↳ Wyceny
- ↳ Pozostałe sprzedam/kupię/zamienię/oddam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości