[Mk II]Fotoporada: Regeneracja przycisków elektrycznych szyb

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
#Mateusz#
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt paź 31, 2006 13:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[Mk II]Fotoporada: Regeneracja przycisków elektrycznych szyb

Post autor: #Mateusz# » wt mar 15, 2011 18:36

Na samym początku zaznaczę, że operacja ta jest dla ludzi bardzo cierpliwych, pochłania bowiem trochę wolnego czasu. Trzeba się ponadto wykazać zegarmistrzowską precyzją :bigok:
Przyciski od elektrycznych szyb w golfie II często "nie ciągną", więc wielu forumowiczów kupuje nowe. Ja postanowiłem się zająć tym problemem, jako że tylko 1 przycisk na 6 które posiadałem dobrze obsługiwał podnośniki. Reszta działała bardzo słabo, szczególnie przy podnoszeniu szyby. Na początku myślałem że wystarczy przeczyścić papierkiem ściernym tylne piny i po sprawie:
Obrazek
Wyczyściłem więc i poszedłem do auta sprawdzić efekty mojej pracy. Niestety - Nie zauważyłem żadnej poprawy w działaniu. :panna:
Zabrałem się więc za rozbiórkę przycisku. W środku są dwie blaszki które działają na zasadzie dźwigni:
Obrazek
Jak widać - już jest pierwsza przeszkoda, która blokuje przepływ prądu. Na końcach blaszek zrobił się czarny nalot (właściwie to nie wiem z czego), który osłabia przewodzenie elektronów :grin: Trzeba wziąć kawałek papieru ściernego (nie za grubego - ja wziąłem 400), no i przeczyścić końce blaszek. Odkładamy w bezpieczne miejsce (żeby nie pogubić) i przechodzimy dalej. Bierzemy resztę przycisku i od razu widać na jego dnie, że na płaskich blaszkach również wytworzył się czarny nalot. No super - ale nawet jak przeczyszczę te widoczne blaszki to i tak w zasadzie niewiele to da. Problem polega bowiem na tym, że pod żarówką, też są blaszki, ale nie ma jak się do nich dostać. Musimy więc odgiąć luty od żaróweczki:
Obrazek
i wyjąć plastikową część w której zagłębiona jest żaróweczka. Trzeba być przy tym ostrożnym, żeby nie urwać drucików dochodzących do żarówki. Mi się udało tego uniknąć :) Naszym oczom ukazuje się taki widok:
Obrazek
Bingo! Jest główny sprawca problemu. Widać ile tego czarnego syfu osadziło się na płaskich blaszkach, więc nie dziwo, że przyciski nie chciały działać. Teraz wystarczy przeczyścić wszystkie blaszki drobnym papierem ściernym, założyć wszystko w odwrotnej kolejności i sprawdzić w aucie jak działają. Gwarantuje, że będzie o niebo lepiej. Sprawdzone na moim przykładzie - wszystkie przyciski dają sobie elegancko radę z podnośnikami. Nie ma problemu z uciągnięciem szyb.
Praca jest dla ludzi cierpliwych, wymaga poświęcenia sporo czasu. Przy pierwszym przycisku idzie wszystko wolno, natomiast każdy następny zajmuje już około 15 minut na spokojnie. Największym problemem jest chyba złożenie przycisku w 1 całość na samym końcu, gdyż te 2 blaszki działające na zasadzie dźwigni wyginają się często przy próbie składania (kto rozbierał przycisk ten wie na pewno o czym mówię). Jest na to jednak prosta rada. Wystarczy przygiąć odrobinę ząbki w kierunku do środka, żeby trzymały ciaśniej te 2 blaszki robiące za dźwignię:
Obrazek
I założyć "pokrywę" przycisku. Wpadłem na ten pomysł po jakichś 30 minutach prób złożenia :panna: i udało się za 1 razem :okej: Tutaj jednak trzeba ostrożnie je doginać, bo jak za ciasno zacisną te podłużne blaszki robiące za dźwignię, to przycisk nam się będzie zacinał.
Mam nadzieje, że przyda się komuś ta porada :bigok:


Green Madison:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości