Witam
Montowałem ostatnio centralkę sterującą oryginalnym zamkiem pneumatycznym i postanowiłem pstryknąć kilka fotek, ale uwaga nie było by w tym nic skomplikowanego gdyby nie fakt iż nie wszystkie MKII wyposażone są w siłownik pneumatyczny w drzwiach kierowcy a jedynie w (nazwę to) element wyposażony w krańcówki za pomocą którego jest sterowana pompa, czyli prosto mówiąc gdy podamy napięcie bezpośrednio na pompę zamknie nam się wszystko prócz drzwi kierowcy.
Więc tak, potrzebujemy:
centralkę- moja akurat to carprotect Bx40 jakich pełno na allegro
2 siłowniki
przewody
konektorki męskie i żeńskie
koszulka termokurczliwa lub izolacja
Montaż zacząłem od siłownika otwierającego klapę bagażnika:
zdejmujemy osłonę maskującą z klapy, upychamy siłownik i łączymy
cięgno siłownika które jeszcze trzeba odpowiednio dogiąć
z cięgnem otwierającym klapę, i przykręcamy siłownik (strzałki) żeby się nie przemieszczał
następnie doprowadzamy przewód z plusem
jeden koniec wpuszczamy w białą strzałkę, wyciągamy w komorze z siłownikiem i podłączamy do 1 przewodu siłownika a 2 do masy tak aby wypychał z siebię ramie jeśli będzie wciągał to podłączamy odwrotnie (ten co był na masie dajemu na + a ten z plusa na minus)
następnie odkręcamy to
oraz nakrętki trzymające parapet prócz tych trzech są jeszcze dwie
odczepiamy boczek z zatrzasków i przeciągamy drugi koniec przewodu
z tond (żółta strzałka)
TU
gdy już go mamy to dalej jest łatwo, ciągniemy go podsufitką przez lewy przedni słupek do skrzynki bezpieczników a tylny słupek już możemy po składać w odwrotnej kolejniści
Następnie montujemy siłownik w drzwiach kierowcy który będzie poruszał ryglem zamykając drzwi kierowcy a pompa zamknie pozostałe zamki.
więc tak:
odkręcamy rygiel
zdejmujemy ramkę klamki (do tyłu)
zdejmujemy "cycka" ruszającego lusterkiem ciągnąc do siebie
następnie korbka (podważamy osłonkę) i odkręcamy
odkręcamy rączkę
odkręcamy wkręty tu
i jeśli posiadamy głośnik to odkręcamy go i odpinamy przewody
zdejmujemy boczek i zrywamy folię do połowy (folię później przyklejamy na bezbarwnym silikonie)
następnie wyciągamy lewy dolny uchwyt boczka widoczny na powyższym zdjęciu, czynimy to przez wbicie widocznego w jego środkowej części pręcika do środka
mamy uchwyt który wygląda tak
i nożem tuningujemy go by wyglądał tak
teraz odkręcamy klamkę zewnętrzną:
podważamy osłonkę wskazana przez czarną strzałkę pod nią jest śrubka tylko trzeba uważać bo mi powstał ubytek (biała strzałka), no cóż zmęczenie materiału
a tu druga srubka
teraz odkręcamy zamek (dwie śrubki na torx chyba nie muszę pokazywać które, i wyjmujemy taką blaszana podkładkę
żeby nam to nie przeszkadzało (widok przez otwór po klamce)
gdy mamy już to zrobione doginamy lekko koniec cięgna siłownika, długość cięgna trzeba dobrać metodą prób i błędów ja swoje przyciąłem ok 2cm
i montujemy całość przez otwór w klamce tylko dobrze jest sobie coś podłożyć od tyłu żeby nie złamać tego białego plastyku
a na dole przykręcamy siłownik za pomocą wcześniej przerobionego uchwytu na czarno zaznaczyłem ułożenie siłownika po drugiej stronie
gdy mamy już wszystko połączone podpinamy przewody do siłownika
przewody przeciągamy przez drzwi, gumową rurkę między drzwiami a karoserią i wyciągamy w komorze bezpieczników gdzie będzie umiejscowiona centralka.
Wszystkie przewody podłączamy wg schematu dostarczonego z całym zestawem jest on na tyle czytelny że nie będę się rozpisywał na temat tego co z czym połączyć,
jeszcze tylko foto gdzie się podpiąć pod kierunkowskazy a mianowicie odkręcamy dolną część osłony kierowniczej i ukaże nam się od dołu pierwsza kostka 7-pinowa, z pinu 3 i 7 (czarny z białym i czarny z zielonym) zdzieramy izolację i dolutowujemy przewody z centralki
ogarniamy wszystkie przewody upychamy centralkę, ja wsadziłem ją pod skrzynkę bezpieczników,
jeśli wszystko działa poprawnie to składamy drzwi i cieszymy się działającym zamkiem.
Z montażu zamka to tyle jeśli ktoś by miał pytania to proszę walić śmiało, pomogę w miarę możliwości, została jeszcze mrugająca dioda co prawda można ją umieścić gdzie komu pasuje lub nie dawać jej wcale, ale mam ciekawy pomysł dla tych którzy chcą zachować ori wygląd wnętrza bez żadnych wystających świecidełek tylko to opiszę za kilka dni gdyż potrzebuję jeszcze kilku gratów CDN
Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Ori centralny sterowany z pilota FOTOPORADA
Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
Przejdź do
- VWGolf.pl FORUM
- ↳ Techniczne
- ↳ Benzyna
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Elektryka
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Mechanika
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Klimatyzacja i ogrzewanie
- ↳ Podwozie i zawieszenie
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Wnętrze i Nadwozie
- ↳ Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników
- ↳ LPG-dotyczy tylko inst.lpg
- ↳ Diagnostyka
- ↳ Narzędzia i Sprzęt Warsztatowy
- ↳ Części i serwisy
- ↳ Techniczne (archiwum)
- ↳ FAQ
- ↳ Linki
- ↳ O Forum i stronie
- ↳ Filmy i zdjęcia
- ↳ Filmy
- ↳ Zdjęcia
- ↳ Poszukuję zdjęć
- ↳ Ubezpieczenia, porady prawne
- ↳ Skradzione Auta i Przedmioty (ściśle związane z motoryzacją)
- ↳ Chcę kupić auto
- ↳ Forum Ogólne
- ↳ Fora regionalne
- ↳ Grupa Śląska
- ↳ Grupa Łódzka
- ↳ Grupa Warmia-Mazury
- ↳ Grupa Zachodniopomorska
- ↳ Grupa Wielkopolska
- ↳ Grupa Mazowiecka
- ↳ Grupa Małopolska
- ↳ Grupa Pomorze
- ↳ Grupa Podlasie
- ↳ Grupa Opolska
- ↳ Grupa Dolny-Śląsk
- ↳ Archiwum
- ↳ Grupa Lubelska
- ↳ Grupa Lubuska
- ↳ Grupa Podkarpacka
- ↳ Grupa Kujawsko-Pomorska
- Auta
- ↳ Nasze auta
- ↳ mk1
- ↳ mk2
- ↳ mk3
- ↳ mk4
- ↳ mk5
- ↳ mk6
- ↳ mk7
- ↳ mk8
- ↳ Pozostałe z grupy VAG
- ↳ Pozostałe
- ↳ Projekty
- ↳ Nasze auta - Projekty
- ↳ Zakończone projekty
- ↳ Oldtimer/Youngtimer
- ↳ Golf R
- ↳ Golf Cabrio
- ↳ Golf Rallye
- ↳ Golf Country
- Modyfikacje
- ↳ Speed
- ↳ 1.8T i 20V
- ↳ VR6
- ↳ 16V
- ↳ G60
- ↳ ECU forum
- ↳ TD
- ↳ TDI
- ↳ TSI/TFSI
- ↳ Style
- ↳ Car Audio
- ↳ Nawigacja i CB Radio
- ↳ Opony i felgi
- ↳ Zawieszenia
- ↳ Virtual Tuning
- ↳ Detailing
- Pozostałe
- ↳ Pogawędki
- ↳ Kąciki
- ↳ Tylko dla Pań
- ↳ Zloty i spoty
- ↳ Archiwum
- ↳ KILLe
- ↳ Modele VW
- ↳ Technika jazdy
- ↳ Klub Samotnych Miłośników VW
- ↳ Podróże z VW
- ↳ Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska
- ↳ Zsyp
- Giełda
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Sprzedam felgi, opony, dystanse
- ↳ Kupię części
- ↳ Kupię felgi, opony, dystanse
- ↳ Oferty specjalne
- ↳ Sprzedam auto
- ↳ VOLKSWAGEN
- ↳ MK1/Jetta/Caddy
- ↳ MK2/Jetta
- ↳ MK3/Vento
- ↳ MK4/Bora
- ↳ MK5/Jetta
- ↳ MK6/Jetta
- ↳ MK7/Jetta
- ↳ Pozostałe ogłoszenia innych modeli VW
- ↳ SEAT
- ↳ AUDI
- ↳ SKODA
- ↳ POZOSTAŁE
- ↳ Kupię auto
- ↳ Wyceny
- ↳ Pozostałe sprzedam/kupię/zamienię/oddam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości