Ori centralny sterowany z pilota FOTOPORADA

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Ori centralny sterowany z pilota FOTOPORADA

Post autor: Bartek_R » pn sty 10, 2011 13:49

Witam :bigok:
Montowałem ostatnio centralkę sterującą oryginalnym zamkiem pneumatycznym i postanowiłem pstryknąć kilka fotek, ale uwaga nie było by w tym nic skomplikowanego gdyby nie fakt iż nie wszystkie MKII wyposażone są w siłownik pneumatyczny w drzwiach kierowcy a jedynie w (nazwę to) element wyposażony w krańcówki za pomocą którego jest sterowana pompa, czyli prosto mówiąc gdy podamy napięcie bezpośrednio na pompę zamknie nam się wszystko prócz drzwi kierowcy.

Więc tak, potrzebujemy:
centralkę- moja akurat to carprotect Bx40 jakich pełno na allegro
Obrazek
2 siłowniki
Obrazek
przewody
konektorki męskie i żeńskie
koszulka termokurczliwa lub izolacja

Montaż zacząłem od siłownika otwierającego klapę bagażnika:
zdejmujemy osłonę maskującą z klapy, upychamy siłownik i łączymy
cięgno siłownika które jeszcze trzeba odpowiednio dogiąć
Obrazek
z cięgnem otwierającym klapę, i przykręcamy siłownik (strzałki) żeby się nie przemieszczał

Obrazek Obrazek

następnie doprowadzamy przewód z plusem
Obrazek
jeden koniec wpuszczamy w białą strzałkę, wyciągamy w komorze z siłownikiem i podłączamy do 1 przewodu siłownika a 2 do masy tak aby wypychał z siebię ramie jeśli będzie wciągał to podłączamy odwrotnie (ten co był na masie dajemu na + a ten z plusa na minus)
następnie odkręcamy to
Obrazek
oraz nakrętki trzymające parapet prócz tych trzech są jeszcze dwie
Obrazek
odczepiamy boczek z zatrzasków i przeciągamy drugi koniec przewodu
z tond (żółta strzałka)
Obrazek TU Obrazek
gdy już go mamy to dalej jest łatwo, ciągniemy go podsufitką przez lewy przedni słupek do skrzynki bezpieczników a tylny słupek już możemy po składać w odwrotnej kolejniści

Następnie montujemy siłownik w drzwiach kierowcy który będzie poruszał ryglem zamykając drzwi kierowcy a pompa zamknie pozostałe zamki.
więc tak:
odkręcamy rygiel
Obrazek Obrazek Obrazek
zdejmujemy ramkę klamki (do tyłu)
Obrazek Obrazek
zdejmujemy "cycka" ruszającego lusterkiem ciągnąc do siebie
Obrazek Obrazek
następnie korbka (podważamy osłonkę) i odkręcamy
Obrazek Obrazek
odkręcamy rączkę
Obrazek Obrazek
odkręcamy wkręty tu
Obrazek Obrazek
i jeśli posiadamy głośnik to odkręcamy go i odpinamy przewody
Obrazek Obrazek
zdejmujemy boczek i zrywamy folię do połowy (folię później przyklejamy na bezbarwnym silikonie)
Obrazek
następnie wyciągamy lewy dolny uchwyt boczka widoczny na powyższym zdjęciu, czynimy to przez wbicie widocznego w jego środkowej części pręcika do środka
mamy uchwyt który wygląda tak
Obrazek
i nożem tuningujemy go by wyglądał tak
Obrazek
teraz odkręcamy klamkę zewnętrzną:
podważamy osłonkę wskazana przez czarną strzałkę pod nią jest śrubka tylko trzeba uważać bo mi powstał ubytek (biała strzałka), no cóż zmęczenie materiału :hmm:
Obrazek
a tu druga srubka
Obrazek
teraz odkręcamy zamek (dwie śrubki na torx chyba nie muszę pokazywać które, i wyjmujemy taką blaszana podkładkę
Obrazek
żeby nam to nie przeszkadzało (widok przez otwór po klamce)
Obrazek
gdy mamy już to zrobione doginamy lekko koniec cięgna siłownika, długość cięgna trzeba dobrać metodą prób i błędów ja swoje przyciąłem ok 2cm
Obrazek
i montujemy całość przez otwór w klamce tylko dobrze jest sobie coś podłożyć od tyłu żeby nie złamać tego białego plastyku
Obrazek
a na dole przykręcamy siłownik za pomocą wcześniej przerobionego uchwytu na czarno zaznaczyłem ułożenie siłownika po drugiej stronie
Obrazek Obrazek
gdy mamy już wszystko połączone podpinamy przewody do siłownika
Obrazek
przewody przeciągamy przez drzwi, gumową rurkę między drzwiami a karoserią i wyciągamy w komorze bezpieczników gdzie będzie umiejscowiona centralka.

Wszystkie przewody podłączamy wg schematu dostarczonego z całym zestawem jest on na tyle czytelny że nie będę się rozpisywał na temat tego co z czym połączyć,
jeszcze tylko foto gdzie się podpiąć pod kierunkowskazy a mianowicie odkręcamy dolną część osłony kierowniczej i ukaże nam się od dołu pierwsza kostka 7-pinowa, z pinu 3 i 7 (czarny z białym i czarny z zielonym) zdzieramy izolację i dolutowujemy przewody z centralki
Obrazek Obrazek
ogarniamy wszystkie przewody upychamy centralkę, ja wsadziłem ją pod skrzynkę bezpieczników,
Obrazek
jeśli wszystko działa poprawnie to składamy drzwi i cieszymy się działającym zamkiem. :grin:

Z montażu zamka to tyle jeśli ktoś by miał pytania to proszę walić śmiało, pomogę w miarę możliwości, została jeszcze mrugająca dioda co prawda można ją umieścić gdzie komu pasuje lub nie dawać jej wcale, ale mam ciekawy pomysł dla tych którzy chcą zachować ori wygląd wnętrza bez żadnych wystających świecidełek tylko to opiszę za kilka dni gdyż potrzebuję jeszcze kilku gratów CDN


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości