Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
marcinnxtdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 13:16
Lokalizacja: Czeladź

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: marcinnxtdi » ndz maja 20, 2012 17:12

Panowie a jak jest przeładowanie to też turbinka może być zapieczona ?? tak mi pisze w vagu i błąd 17965
Testowałem te zaworki i sztangę i działają a auto jedzie tylko do 120 ;/ .
pozdro ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5920
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: KoJ@K » pn maja 21, 2012 05:03

No zazwyczaj właśnie przeważnie tak jest,że jak przeładowywuje to oznaka zapieczonej geometrii. ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek_1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob sty 17, 2009 12:45
Lokalizacja: z prowincj za miastem
Kontakt:

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: Wojtek_1986 » śr sty 30, 2013 19:57

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

panowie gdzie kupie ten pierścień, przy czyszczeniu turbo okazało sie ze jedna jego czesc jest wyszlifowana jak na foto [na czerwono]



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5920
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: KoJ@K » śr sty 30, 2013 22:34

Ale co się dzieje, łopatka wypada z tego otworu w tym pierścieniu, czy co ? :chytry:


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5669
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: Sztomel » czw sty 31, 2013 08:31

Zapytaj o jego cenę w zakładach regenerujących turbosprężarki i czy Ci go opchną. Mam taki pierścień ale nie bardzo mi się opłaca go sprzedawać samego bo co potem zrobię z resztą turbosprężarki (lejącej olejem notabene przez uszczelniacze wałka więc mam ją do sprzedania całą ale z przeznaczeniem na części lub do regeneracji) w cenie 200 zł.


Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek_1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob sty 17, 2009 12:45
Lokalizacja: z prowincj za miastem
Kontakt:

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: Wojtek_1986 » czw sty 31, 2013 18:05

nie wiem jakim trafem ta łopatka go tak "wyszlifowała", sama łopatka też się minimalnie wytarła. znalazłem na allegro nową zmienna geometrie za 395zł.
http://allegro.pl/nowa-zmienna-geometri ... 81403.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jeszcze pytanie do znawcow. mam 1.9 alh jaka tam jest turbina ?Garrett 1749V??
KoJ@K pisze:Ale co się dzieje, łopatka wypada z tego otworu w tym pierścieniu, czy co ? :chytry:
jeszcze nie ale za jakiś czas napewno. powinna nie mieć luzu w pierścieniu, a ma i to duzy.



Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: Przemula » pt kwie 12, 2013 08:05

Witam , przedemną czyszczenie geo ehhh , pytanko czy zabierając się do tej roboty należy rozebrac góre motoru tzn dolot -egr-kolektor dolotowy ???
bo jak patrzyłem to za wiele miejsca w około turba nie ma a nie wszystkie śruby można od spodu odkręcić . od spodu są widoczne tylko 2 śruby (co wydech jest przykręconyu do turb. a jedna jest od góry , więc pewnie trzeba zrobić sobie miejsce od góry ??? tak ?? czy większość się robi od spodu ??? oby nie bo nie mam kanału w garazu ;/ I jakiś sposób na odkręcenie wydechu od turba bo śruby zapieczone i rdzawe jak u wszystkich , aboje sie by szpilek czasem nie ukręcić albo nie obrobić śruby



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13249
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: Michał_1977 » pt kwie 12, 2013 08:49

Przemula w mk4 musisz wyjąć kolektor dolotowy,ale to jest plus,bo przy okazji wyczyścisz sobie go z syfu w srodku.
Przemula pisze: czy większość się robi od spodu ?
Większość od góry,ale bez kanału to będzie droga przez mękę...
Przemula pisze:boje sie by szpilek czasem nie ukręcić
Pozapuszczaj wcześniej penetratorem np. ROST OFF od WURTH.


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5920
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: KoJ@K » pt kwie 12, 2013 09:10

Tak jest, zeby dojsc do turbo trzeba zdemontowac dolot i egr-a. Teoretycznie da rade ogarnac wszystko z gory, ale jednak w przypadku srub od wydechu lepiej jest z kanalu. A na zapieczone sruby to chyba standard - wd40 i jakis odrdzewiacz. Ogolnie to przed tym zabiegiem dobrze jest, zeby calosc obficie zapsikac tymi preparatami.


Obrazek

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: Przemula » pt kwie 12, 2013 14:34

Michal thx za info wiec pora się wsiąść za to . Przy okazji wymienić przewody podciśnienia na syliconowe i zaslepka wgra prosi się by ja wstawić :) aha a czy jest coś bardziej kłopotliwego w tym temacie jak rozpolowienie zapieczonego turba , mówią ze lubi się nie otworzyć
Koj@k dzięki za radę :)

Więc pora sie wziaść za to - czystu dolot, napewno mu się przyda zrobić przy okazji wymienić wężyki podciśnienia na sylikonowe chyba 5mm ? i zaslepka egr leży na półce , to i się ją wsadzi na miejsce :P też nie zaszkodzi . Mam nadzieje że mi nie wywali jakiegoś błęda po tych moich modach . A czy mam sie zaopatrzyć w uszczelki jakieś ? do kolektora dolot. turba ????



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5920
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: KoJ@K » pt kwie 12, 2013 16:07

Z rozdzielaniem zimnej części od gorącej bywa różnie, raz musiałem się trochę namęczyc, a później następne już obficie moczyłem, odczekiwałem i nie było zbytnio problemów, jak dobrze się wymoczy, odrdzewiacz spenetruje szczeliny to po kilku, nastu puknięciach powinna się łądnie rozpołowic. Jak będziesz miał wyjęty dolotowy to od razy sobie jego też wyczyśc. Uszczelki najlepiej dac wszystkie nowe, ja wymieniałem te wszystkie, które są na zdjęciu:
Obrazek
Patrząc od góry to:
- uszczelka kolektora dolotowego
- uszczelka kolektora wydechowego
od lewej:
- uszczelka na kolektor wydechowy, w miejscu gdzie wychodzi rurka do EGRa i na tą uszczelkę przykręcasz zaślepkę
- uszczelka spływu oleju
- uszczelka między turbo, a wydech.


Obrazek

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: Przemula » sob kwie 13, 2013 00:00

no pomocne foto z uszczelkami i ich opisem :) to nie koniec mam jeszcze pare pytań . Moczyłeś turbo przed rozpołowieniem w sensie że psikałeś ponim odrdzewiaczem itp czy całe zalewałeś np w ropie? . Geometrie czyścimy na sucho czy można tam psikać jakimiś specyfikami by tej sadzy sie wyzbyć ? Jak czyt fotoporade o czyszczeniu geo to nic nie doczytalem sie o kolektorze wydechowym , tez go trzeba zdemontować by turbawa wyszła ??? jeśi tak to ehhhh znów zgrzane i skorodowane śruby z możliwością co najgorsze ich zerwania . i ostatnie pyt czy grucha jest rozbieralna , miejsce w którym wchodzi sztanga czy gruche mozna w środku wyczy scić ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13249
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: Michał_1977 » sob kwie 13, 2013 08:22

Przemula pisze:no pomocne foto z uszczelkami i ich opisem
Dodam tylko,że taką uszczelkę pod wydechowy,to tylko w ASO można kupić.W zwykłym sklepie można dostać np. Elring,ale pojedynczo 4szt.nie połączone paskiem.W niczym to nie przeszkadza,bo jak szpilki nie wykręciły się z głowicy,to wiesza się na nich uszczelki i bez problemu zakłada kolektor.
Gorzej jest z uszczelką pod ssący,bo nie ma na czym zawiesić...Mozna jedynie włożyć 2 śruby w kolektor,zawiesić na nich uszczelkę i wtedy delikatnie przyłapać do głowicy.
Przemula pisze:przed rozpołowieniem w sensie że psikałeś ponim odrdzewiaczem itp czy całe zalewałeś np w ropie?
Ja nigdy nie moczę całej suszarki.Zapuszczam kilka razy w miejscu społowienia i grzeję.Później wystarczy parę razy puknąć i po krzyku.


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5920
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada

Post autor: KoJ@K » sob kwie 13, 2013 08:58

Turbo miałem zamocowane w imadle i psikałem na niego tymi specyfikami co trochę, a że czas mnie nie gonił to zostawiłem to tak przez noc. Raz czyściłem w miare miękkimi szczoteczkami drucianymi na wiertarce, a później dla wyrównania zrobiłem papierem 400, albo 600, tam nie chodzi o samo zmycie sadzy, tylko zdarcie tego zapieczonego nalotu, nagaru, żeby było możliwie gładko, bez żadnych zadziorów, to jest ważne ! Przy czyszczeniu dokładnie przyłóż się do miejsc, w których siedzą łopatki (czerwone strzałki na zdjęciu):
Obrazek
Kiedyś też czyściłem na piaskarce, drobnym ziarnem i z takiego syfu:
Obrazek
zrobiło się tak:
Obrazek

W zależności jaki masz silnik to turbo jest, albo osobno, albo razem z kolektorem.
Tu masz zdjęcie turbiny, która jest razem z kolektorem :
Obrazek
Jak będziesz to robił w golfie to tak samo będzie to wyglądało.
Przemula pisze: jeśi tak to ehhhh znów zgrzane i skorodowane śruby z możliwością co najgorsze ich zerwania
dlatego wcześniej napisałem:
KoJ@K pisze:Ogolnie to przed tym zabiegiem dobrze jest, zeby calosc obficie zapsikac tymi preparatami.
A ryzyko zerwania, ukręcenia śruby występuje chyba zawsze, jak coś kręcisz, nigdy nie wiesz co tam i jak to siedzi, albo czy ktoś wcześniej czegoś nie drutował i nie zakleił np. śruby klejem jakimś itp. ;)
Ja nie rozbierałem gruch, zapuściłem do niej tylko delikatnie smaru w spreju. Zwróc uwagę czy grucha nie jest skorodowana, dziurawa itp, jeżeli wszystko okej, to nie ma co się doszukiwac.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości