[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: JacekB » pn maja 23, 2011 08:52

O to chodzi, że kondycję ma rewelacyjną po karniaku no i po podłączeniu pod VAG'a. Zero kopcenia, zbiera się ładnie, zimą nigdy nie zapalił mi za drugim razem, zawsze za pierwszym. Kupiłem go od pierwszego właściciela w Austrii, był to taki dziadek ale jeździł nim jego wnuk co lubił mu dawać po garach.

Rafał 21,
Ukręcone miałem i mam śrubki mocujące tarczę do piasty.
Po wyciągnięciu jarzma zacisku zauważyłem, że mam na full zaciśnięte te prowadnice na jarzmach. Próbowałem je ruszyć ale urwałem jedną prowadnicę, która powinna poruszać się pod siłą palca. Dodam, że kupiłem dwie na oba tylne koła bo spodziewałem się tej samej sytuacji i dobrze zrobiłem. Nowe jarzmo TRW/Lucas czyli takie jak oryginał kosztowało mnie 100/szt. Smar i śrubki do zamocowania na nich w zestawie, ale tych do montażu w kolumnie brak. Piszę to gdyby to kogoś interesowało bo jest to dosyć słabo kojarzony element wśród mechaników i sprzedawców części moto. Jarzma a raczej ich prowadnice osłonięte gumkami powinny chodzić "pod palcem". Co do zacisku to z własnego doświadczenia polecam wyjąć z niego tłoczek, wyczyścić wszystko oraz wypłukać płynem hamulcowym (w moim przypadku DOT4). Tłoczek później jest ciężko wkręcić bo zawiera w sobie mimośród i łożysko. Podaję teraz sposób na jego montaż.

Gdy mamy wyjęty tłoczek z zacisku nic więcej nie grzebiemy w tym, tym bardziej przy wieloklinie w zacisku!! Chyba że sobie to oznaczymy wszystko i mamy m.in. szczypce do ściągania pierścienia Segera, śrubokrętem NIE POLECAM!.
No to mamy tłoczek i Zacisk, proponuję go wykręcić i złapać w imadle. Teraz potrzeby nam będzie wyżej wspomniany klucz do zakręcania tarcz szlifierki (flexa) oraz zwykły ścisk stolarski bądź urządzenie w stylu autora tematu.
1. Tłoczek umieszczamy luźno w zacisku i zaciągamy na niego gumę ochronną.
2. Smarujemy tłoczek oraz dajemy pod gumę osłaniającą tłoczek pastę do tłoczków i cylinderków.
3. Ręcznie bez użycia narzędzi i siły próbujemy trafić tłoczkiem na śrubę wewnątrz zacisku, jest to bardzo trudne bo musimy trafić równiutko na śrubę z gwintem wielokrotnym na wszystkie rowki jednocześnie i równo, a jest ich chyba 4.
4. Gdy czujemy, że tłoczek jest równo usadzony ale NIE CHCE iść dalej to znaczy, że jest dobrze.
5. Bierzemy ścisk stolarski i lekko dokręcamy go do tłoczka aby go wbić do środka, teraz jedną ręką kręcimy kluczem (szlifierka) a drugą ręką dokręcamy ramię od ścisku. Gwint w zacisku jest prawostronny. WIĘCEJ kręcimy kluczem od szlifierki niż dociskamy to, zacisk ma jedynie dopychać lekko tłoczek alby on się wrzynał co raz głębiej na tą śrubę z gwintem wielokrotnym. Przypominam, że nie wkręcimy tego samym kluczem bo tłoczek ma w sobie łożysko, dlatego musimy dopychać go LEKKO ściskiem.

Metody siłowe nie są mile widziane gdyż to tłoczek powoduje ścisk jarzma, które prowadzi do hamowania auta.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
mirek99mtg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
Lokalizacja: małopolskie

Re: [Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: mirek99mtg » sob paź 01, 2011 20:00

Do wymiany tarcz nie trzeba odkręcać jarzma, wystarczy zdjąć sam zacisk i tarcza wychodzi po lekkim odchyleniu tak aby zeszła z piasty :D



HERROS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob paź 04, 2008 12:24
Lokalizacja: Warszawa

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: HERROS » czw lis 03, 2011 13:16

Witam Wszystkich!

W weekend chcę wymienić w mojej Borze klocki i tarcze z tyłu. Wszędzie jest napisane, że by wcisnąć/wkręcić tłoczki trzeba użyć specjalnego narzędzia VW 3272. Na foto poradzie widać jednak, że tłoczek został normalnie wsunięty. Czy można tak zrobić?
Proszę o radę bo nie wiem do końca czym to zrobić by niczego nie popsuć!



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: norek111 » czw lis 03, 2011 15:56

HERROS, tłok wciskamy i jednocześnie kręcimy w prawo


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Rafał 21 » czw lis 03, 2011 16:05

HERROS pisze:Na foto poradzie widać jednak, że tłoczek został normalnie wsunięty
HERROS, ty widocznie inną poradę czytałeś , tłoczek jest na tej poradzie wkręcany kluczem od szlifierki a dociskany zrobionym ściskaczem . Czyli ten twój zalecany klucz VW 3272 to zrobiony pospawany docisk i klucz z szlifierki . Więc jeszcze raz poczytaj od początku


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Re: [Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: JacekB » czw lis 03, 2011 20:27

HERROS pisze:Witam Wszystkich!

W weekend chcę wymienić w mojej Borze klocki i tarcze z tyłu. Wszędzie jest napisane, że by wcisnąć/wkręcić tłoczki trzeba użyć specjalnego narzędzia VW 3272. Na foto poradzie widać jednak, że tłoczek został normalnie wsunięty. Czy można tak zrobić?
Proszę o radę bo nie wiem do końca czym to zrobić by niczego nie popsuć!
Cofniemy go też skrzyżowanymi dwoma śrubokrętami jeśli płyn ma gdzie z niego uciec (odkręcona holenderka z przewodem).


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

HERROS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob paź 04, 2008 12:24
Lokalizacja: Warszawa

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: HERROS » pt lis 04, 2011 10:05

Przyznaję racje! Dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam!



samSeZrobie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw gru 15, 2011 15:44

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: samSeZrobie » czw gru 15, 2011 15:54

Koledzy, a czy nie lepiej użyć takiego klucza i sprawa załatwiona?
http://allegro.pl/klucz-do-wkrecania-wc ... 56284.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zmieniałem klocki i tarcze w GIV i poszło bez problemu, demontaż i montaż standardowo, no ale klucz mi się przydał.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Michał_1977 » sob gru 17, 2011 07:56

samSeZrobie pisze:czy nie lepiej użyć takiego klucza
Oczywiście,że lepiej,ale jak kogoś przyciśnie brak hamulców,to nie będzie czekał na przesyłkę z allegro,tylko zrobi czym się da :bigok:
BTW,są na allegro też całe zestawy takich kluczy,do wielu marek i modeli :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

jordan1a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lut 11, 2009 15:32
Lokalizacja: kozy
Kontakt:

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: jordan1a » czw sty 19, 2012 09:56

Witam, potrzebuje wymienić osłony tarcz hamulcowych z tyłu czy też potrzebuje demontować tarcze? Prosze o porade



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: JacekB » czw sty 19, 2012 21:25

jordan1a, z tyłu osłony wymienisz bez ściągania tarcz z przodem będzie problem chyba. Ściągnij i obejrzyj wszystko to będziesz wiedział.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Rafał 21 » czw sty 19, 2012 22:27

jordan1a pisze:Witam, potrzebuje wymienić osłony tarcz hamulcowych z tyłu czy też potrzebuje demontować tarcze? Prosze o por
jordan1a, jak zadajesz pytanie to podaj w jakim samochodzie, ciągniku itp. A poza tym opisz profil by nie bylo takich zapytań w czym , jakim itp.
W Golfie IV i Bora oslona tarczy tył wygląda tak ,wiec samemu mozna sie domysleć czy zejdzie, czy nie bez sciagania tarczy!

Obrazek


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

jordan1a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lut 11, 2009 15:32
Lokalizacja: kozy
Kontakt:

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: jordan1a » pt sty 20, 2012 08:45

Tak w golfie IV 1,4 16V ze zdjęcia widać że i tarcze i łożysko trzeba bedzie ściągnąć



Awatar użytkownika
KubaMek
Sprzedam Opla
Sprzedam Opla
Posty: 342
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 12:28
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: KubaMek » pn mar 26, 2012 21:45

Mam pytanko co do tematu: gdzie kupie blaszki ślizgowe?

Ew. czy zalecana jest ich wymiana przy każdej wymianie klocków?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości