[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 12, 2010 19:35

Witam
Z racji tego,że nie spotkałem jeszcze porady wymiany klocków i tarcz hamulcowych w MK4,zamieszczam poniżej foto poradę,jak to zrobić we własnym zakresie :bajer:
Uprzedzam tylko,że część zdjęć zrobiłem z prawej strony auta,a część z lewej,ale to w niczym nie powinno raczej przeszkodzić :bajer:

Więc jedziemy :food: -podnosimy tył samochodu,zdejmujemy koło/a i za pomocą kluczy 15 i 13 odkręcamy śruby mocujące zacisk hamulcowy.
Obrazek Obrazek
Na fotce widać odkręcony przewód hamulcowy,ale nie trzeba tego robić.Ja odkręciłem,bo musiałem go zmienić.

Za pomocą montówki (lub większego śrubokręta) podważamy i zdejmujemy stare klocki.
Obrazek

Kluczem imbusowym 8,odkręcamy jarzmo i zdejmujemy.
Obrazek Obrazek

Krzyżakiem odkręcamy tarcze i zdejmujemy je z piasty.
Obrazek Obrazek Obrazek
Te heble już miały dosyć... :grin:

Dokładnie czyścimy piasty z brudu i rdzy,a następnie dobrze jest,nasmarować je smarem miedziowym.
Obrazek Obrazek

Jarzma w miejscu styku z klockami także dokładnie czyścimy i delikatnie smarujemy.Pod gumowe osłony samo regulatorów,wciskamy trochę pasty zabezpieczającej tłoczki i cylinderki hamulcowe lub także smar miedziowy.
Obrazek Obrazek

Zakładamy na jarzma nowe blaszki ślizgowe i też delikatnie smarujemy.
Obrazek Obrazek

EDIT 9 lipca 2016r. UWAGA!
Smar miedziowy nie powoduje problemów z systemem ABS,jak to niektórzy zwykli powtarzać! Jeśli ktoś uważa,że jest inaczej,proszę to merytorycznie udowodnić.
Smar miedziowy może spowodować problem z ewentualną reklamacją tarcz,ale jak kupujecie podrabiany szajs na Allegro rzekomo renomowanych marek lub made in HART etc,to miejcie pretensje do samych siebie.
Mit o szkodliwości smaru miedziowego został rozdmuchany przez producentów tarcz i pośredników w handlu,dla których każdy pretekst jest dobry,żeby odrzucić reklamację swojego bubla.
Jak chce się :ass: szkłem wytrzeć,to później należy klepnąć się w klatę i przyznać do chęci zaoszczędzenia choćby złotówki,a nie zrzucać winy na smar.
Ja sobie i klientom kupuję tylko w lokalnych sklepach,i jakoś z reklamacjami się nie bujam :bajer:
Dziękuje.


Następnie odkręcamy nakrętkę ze zbiorniczka z płynem i kontrolujemy stan płynu.
Obrazek

Teraz trzeba cofnąć tłoczki wgłąb zacisku poprzez wciskanie i jednoczesna obracanie nimi.Ja do wciskania zrobiłem sobie takie ustrojstwo,a do obracania można idealnie wykorzystać klucz do szlifierki kątowej.
Pod uszczelkę tłoczka należy wcisnąć pastę do tłoczków i cylinderków.
Podczas operacji wciskania tłoczków,należy kontrolować stan płynu hamulcowego w zbiorniczku,żeby się nie przelał,bo jest żrący i elementy ochlapane nim mogą zacząć korodować.Nadmiar płynu odessać strzykawką.
Obrazek Obrazek Obrazek
Uwaga! Jeżeli tłoczek opornie wchodzi do zacisku lub w ogóle nie chce drgnąć,należy zacisk rozebrać,wyczyścić,nasmarować i złożyć.

Kolejnym krokiem jest odtłuszczenie tarcz,które są zabezpieczone olejem lub wazeliną,żeby nie korodowały.
Są do tego specjalne środki,ale można też użyć benzyny ekstrakcyjnej.Myć za pomocą czystej szmatki lub ręcznika papierowego.
Obrazek

Przykręcamy tarcze.
Obrazek

Przykręcamy jarzma.
Obrazek

Następnie zakładamy nowe klocki.
Obrazek
Obrazek

Zakładamy zacisk,przyłapujemy lekko nowymi śrubami,które powinny być dołączone do opakowania z klockami i sprawdzamy przez otwór kontrolny,czy sprężynki dobrze dociskają klocki.Nie mogą wystawać z owego otworu!
Obrazek

Jeżeli wszystko ładnie "siadło",to dokręcamy zacisk.
Obrazek

FINISH :bigok:
Obrazek

Pozdrawiam i życzę miłej pracy :)
Ostatnio zmieniony pn gru 13, 2010 20:53 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Rafał 21 » ndz gru 12, 2010 20:09

Michał_1977 pisze:Z racji tego,że nie spotkałem jeszcze porady wymiany klocków i tarcz hamulcowych w MK4,zamieszczam poniżej foto poradę
Michał_1977, Za całokształt tylko 4 bo ten tłoczek w zacisku to zgroza że tak zostawiłeś :lol: Tak rozumiem brak czasu cię do tego zmusił :bigok:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 12, 2010 20:32

Rafał 21 pisze:tłoczek w zacisku to zgroza że tak zostawiłeś
W środku jest czyściutki,a w zatoczeniu na uszczelkę i z wierzchu,nie ma sensu czyścić,bo i tak woda z solą swoje zrobi :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

zozol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt cze 20, 2008 19:26

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: zozol » pn gru 13, 2010 15:37

Michał_1977 pisze:Jarzma przykręcamy nowymi śrubami,które powinny być dołączone do klocków w opakowaniu.
Nowymi śrubami, które są z klockami, przykręcamy zacisk do jarzma. :hmm:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Michał_1977 » pn gru 13, 2010 20:49

zozol pisze:Nowymi śrubami, które są z klockami, przykręcamy zacisk do jarzma.
Nom,nastąpił błąd w druku... :grin:
Już poprawiam :)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: grandi » pn gru 13, 2010 22:23

Tylko z jednym się nie zgodzę nie smaruje się prowadnic zacisków z jednego powodu , w środku mamy tulejki teflonowe jak posmarujemy smarem dostanie się piach teflon się wyrabia i brud się dostaje w ostateczności zapiecze się prowadnica .


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Michał_1977 » pn gru 13, 2010 23:00

grandi, tulejki teflonowe jeśli takowe występują (nie w każdym aucie są),są wymienne,a na samo regulatorach po to są mieszki gumowe,żeby piasek nie dostawał się :bajer:
Poza tym,jak piasek dostanie się,to nawet niesmarowany samo regulator zatrze się :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: zikr6 » wt gru 14, 2010 12:01

W golfie IV nie ma tulejek teflonowych tak że smar jest jak najbardziej na miejscu.Michał_1977 a kiedy wymienisz osłonę tarczy bo trochę skorodowała



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: slawko333 » śr sty 05, 2011 21:54

w golfie 3 jak i 4 na tylnim jarzmie sa prowadnice ktore powinno sie posmarowac, ostatnio kupowalem nowe prowadnice Michal zreszta tez :bigok: , w zestawie z prowadnicami byly oslony gumowe jak i smar, wiec jak najbardziej jest wskazane pozmarowac prowadnice, swietna foto porada, jednak irytuje mnie ciagle jedna rzecz, niemoge nigdzie tego znalesc, klocki hamulcowe na tył sa w 3 i 4 takie same, jednak do 4 podchodza te blaszki ślizgowe, a w mk3 ? przy kupnie klockow sprzedawca sprzedal mi te blaszki, jakos je wcisnalem razem z klockami, brat do mnie dzis dzwonil ze na nierownosciach slychac jakby klocki stukaly, na rownej nawierzchni nic, etka w mk4 pokazuje te blaszki w mk3 niema ich



enesen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 15:35
Lokalizacja: Wrocław

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: enesen » śr sty 19, 2011 23:53

w mk3 są te blaszki, musialy Ci wypaść z powodu złego montażu, co do prowadnikow zacisków to jest gdzieś tutaj mój post



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: JacekB » sob maja 21, 2011 10:21

Bardzo przydatna rzecz, właśnie u siebie zabieram się za wymianę zestawu na ATE.
Mam tylko taki problem, że mam pourywane śrubki mocujące tarczę w piaście i muszę coś z tym zrobić więc będę miał więcej zabawy.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Rafał 21 » sob maja 21, 2011 22:35

JacekB pisze: że mam pourywane śrubki mocujące tarczę w piaście
JacekB, co za problem ???może ich nie być wcale sa bo są nie ma nic strasznego :P Tarcze trzymają śruby od kola i to jest ważne


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: JacekB » ndz maja 22, 2011 09:09

No jasna sprawa, ale lubię mieć w aucie wszystko tak jak "książka pisze".

W moim aucie były zapieczone i skorodowane jarzma a raczej te prowadnice że po wyczyszczeniu, smarowaniu i próbie ruszenia ich ukręciłem jedną sztukę. :los2:
Nic dziwnego bo w aucie (2000r) są nadal fabryczne klocki, tarcze, filtry paliwa, pyłkowy, powietrza, drążki kierownicze z końcówkami, radio oraz wszystko co się powinno wymieniać prócz opon i filtra oleju. Kupiłem 2 sztuki bo z drugiej strony będzie to samo na pewno, po 100zł za sztukę dałem, producent TRW/LUCAS więc serwisowe części, jechałem po nie specjalnie wczoraj z 90km i efektem tego dostałem jeszcze rachunek od Pana z pobocza... :goof:

Życie studenta jest ciężkie...


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada

Post autor: Rafał 21 » ndz maja 22, 2011 11:29

JacekB pisze:W moim aucie były zapieczone i skorodowane jarzma a raczej te prowadnice że po wyczyszczeniu, smarowaniu i próbie ruszenia ich ukręciłem jedną sztukę
JacekB, a to zmienia całkiem postać .Ja miałem namyśli tą małą śrubkę m6x12 co trzyma tarcze ona jest zbędna .Ale jak ma być to koszt 1,60 ostatnio kupowałem .
JacekB pisze:filtry paliwa, pyłkowy, powietrza,
Nie no JacekB, nie wierzę ! tyle lat na filtrach ??? to ten silnik może być nie za bardzo z kondycją :P


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości