[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Re: [MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy

Post autor: thomas1919 » pt paź 05, 2012 23:16

sławomir pisze:thomas1919, a jak podłączyłeś sterowanie multifunkcją? Na forum passata jest opis, ale passaty miały CAN. U mnie go nie ma.
http://forum.vw-passat.pl/threads/10482 ... fotoporada" onclick="window.open(this.href);return false;

Potrzebny jest przekaźnik 452 bez can.

Tu jest bardzo dobrze to opisane:
http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DnXE

http://forum.a8parts.co.uk/showthread.php?t=2247

Dodatkowo mój schemat (nie ma tam ujętego klaksonu)
Obrazek

Ostatnio miałem przyjemność porównać obie kierownice tzn. z ori modułem i moją czyli po włączniku od fotela.
Efekt jest taki, że ori nie jest podgrzewana w dokładnym znaczeniu tylko nie jest zimna (nie można odczuć wyraźnego ciepła). Po włączniku kierownica grzeje w dłonie czyli można przekroczyć swobodnie temp. 25st. co dla mnie jest lepsze (przyjemniejsze w zime).



Awatar użytkownika
kazikpunk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 01, 2012 07:16
Lokalizacja: śląskie

Re: [MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy

Post autor: kazikpunk » pt sty 16, 2015 01:57

Mam takie pytanie. bo chciałem zrobić sobie grzanie kierownicy samodzielnie tzn. mam przewód grzewczy wyjęty z maty i mam podgrzewane siedzenia u siebie. Jak montowałem tempomat to przez przypadek rozwinęła mi się taśma od ESP i zobaczyłem, że 2 ścieżki w tej taśmie lecące do poduszek są niewykorzystane. Nie wiem czy jak podłączę przewód dodatni jedną ze ścieżek do przełącznika grzania fotela to czy czy max grzaniu tzn na 5 nie spali ona tej ścieżki? Bo czujnik nagrzania jest w fotelu. z reguły jak grzeje to tak na 3 (bo podobno podgrzewanie męskiego przyrodzenia jest nie zdrowe :P ). Albo jak to podłączyć przy kupnie kierownicy podgrzewanej ale nie multi. Bo nie umiem znaleźć nigdzie schematu, a na pierwszej str w poradzie nie wyświetlają się już zdjęcia. Może ma ktoś ją w wersji PDF to byłbym bardzo wdzięczny.



grg474
_
_
Posty: 5454
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy

Post autor: grg474 » pt sty 16, 2015 22:24

kazikpunk pisze:Nie wiem czy jak podłączę przewód dodatni jedną ze ścieżek do przełącznika grzania fotela to czy czy max grzaniu tzn na 5 nie spali ona tej ścieżki?
spali - testowałem :bigok:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :( jest A3 8P i EOS :)

Awatar użytkownika
kazikpunk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 01, 2012 07:16
Lokalizacja: śląskie

Re: [MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy

Post autor: kazikpunk » pn sty 19, 2015 00:51

A to da się podłączyć np. matę z czujnikiem grzania tzw. pastylką? Bo mam też matę dolną z fotela i mógłbym ją wykorzystać. Tylko znowu pytanie czy musi być osobny przełącznik czy można podłączyć pod przełącznik z fotela kierowcy. A może da się to jakoś obejść? wsadzić do zwijaka jakiś przewód albo cóś :P tylko co? :) Bo widziałem na alledrogo do kupienia kierownice z grzaniem ale pod multifunkcje (bez poduchy i bez knefli) i nie wiem czy poduszka z zwykłej kiery będzie paskować.



Awatar użytkownika
kazikpunk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 01, 2012 07:16
Lokalizacja: śląskie

Re: [MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy

Post autor: kazikpunk » sob sty 31, 2015 09:40

A czy mając oryginalną podgrzewana kierownicę można podłączyć jej zasilanie pod przełącznik z regulacji grzania foteli czy trzeba "zainstalować" nowy dodatkowy przełącznik?

A jakie ma oznaczenie tasma z airbag + ESP + grzanie kierownicy z Sharana?



santos13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr lis 01, 2017 20:06
Lokalizacja: KRA
Auto: Volkswagen Golf

Re: [MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy

Post autor: santos13 » śr maja 02, 2018 21:48

Czy do mk4 podchodzi p&p multifunkcyjna kierownica z passata w8? Skomplikowana sprawa jest z podłączeniem sterowania z przycisków? Fabryczna kostka iso i gamma V będą hulać czy potrzeba jakiejs rzezby w elektryce?



Krywan2494
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pn paź 08, 2012 14:18
Lokalizacja: warszawa

Re: [MK4] Montaż podgrzewanej multifunkcyjnej kierownicy

Post autor: Krywan2494 » pn cze 25, 2018 11:02

Witam, czy wie ktoś jak w sharanie w oryginale była montowana podgrzewana kierownica? z taśmy na pewno szły masa i zasilanie pod bezpiecznik 44, oraz do przełącznika podgrzewanych foteli z taśmy, ale nie wiem z której wtyczki, wie ktoś może?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości