[MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: Qto » sob sty 13, 2018 19:21

G0 Karcio pisze:Pytanie wiecie gdzie podłączyć czujnik pasażera?
W schemacie poduch dla aut z USA występuje tylko czujnik dla lewego pasa.
Na info o czujniku pasów pasażera natrafiłem tylko szukając czegoś na temat kodowania licznika...nigdy żadnych konkretów nie widziałem



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

[MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: michaf1994 » śr sty 17, 2018 21:49

Można zrobić to na zasadzie diody, sprowadzamy wszystkie przewody od zapinek do jednego miejsca, montujemy na każdym diodę i puszczamy jeden przewód. Żeby nie piszczało cały czas można zamontować matę wykrycia pasażera - np od passerati b6. Sam chciałem tak zrobić, ale nie udało mi się załatwić zapinki na swój fotel, więc odpuściłem.



vwmaniac19911991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: śr kwie 23, 2014 16:13

[MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: vwmaniac19911991 » wt sty 23, 2018 23:59

ja mam w fotelu kierowcy i bez sensu pika sobie 6 razy mozg juz tak przyzyczajny do bodzca ze ignoruje ten dziwek. nadal nie ma sposobu zeby dzialalo caly czas?



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: michaf1994 » sob lut 24, 2018 18:40

Zrobiłem u siebie. Czujnik pasuje od Golfa V i Passata B6 - innych nie sprawdzałem. Postanowiłem pójść o krok dalej i zrobić czujnik pasażera. W tym celu kupiłem matę wykrywającą od Golfa V i lekko zmieniłem ją łącząc w tym żelu przewody tak aby był mostek mijający opornik.

Matę włożyłem w siedzenie pasażera, podłączyłem jeden kabel do masy, drugi do zapinki, a wolny od zapinki do licznika. Teraz wszystko ładnie działa. Szkoda tylko, że kontrolka ginie po 6 sekundach. Dobrze, że nie pika, ale mogłoby świecić cały czas.

znalazłem filmik:

Wystarczy początek kodowania na 10?



vwmaniac19911991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: śr kwie 23, 2014 16:13

Re: [MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: vwmaniac19911991 » pn cze 25, 2018 22:07

michaf1994 pisze:
sob lut 24, 2018 18:40
Zrobiłem u siebie. Czujnik pasuje od Golfa V i Passata B6 - innych nie sprawdzałem. Postanowiłem pójść o krok dalej i zrobić czujnik pasażera. W tym celu kupiłem matę wykrywającą od Golfa V i lekko zmieniłem ją łącząc w tym żelu przewody tak aby był mostek mijający opornik.

Matę włożyłem w siedzenie pasażera, podłączyłem jeden kabel do masy, drugi do zapinki, a wolny od zapinki do licznika. Teraz wszystko ładnie działa. Szkoda tylko, że kontrolka ginie po 6 sekundach. Dobrze, że nie pika, ale mogłoby świecić cały czas.

znalazłem filmik:

Wystarczy początek kodowania na 10?
tez masz starszy typ licznika i pika 6 sekund? daj spokoj to za krotko moj mozg juz nawet nie rejestruje tego pikania



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: michaf1994 » wt cze 26, 2018 00:45

Mam 1J0920846A z tego co udało mi się ustalić może być kwestia ustawienia regionu i dodania 8 do kodowania. Jak uda się zrobić to plan założyć czujniki i maty na tył. Czujniki już 2 leżą i czekają



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: michaf1994 » wt cze 26, 2018 14:19

Post pod postem, ponieważ to poradnik jak ustawić:

DOTYCZY LICZNIKÓW WYPRODUKOWANYCH OD 2004

Dotyczy 1J0920946A, ale powinno działać także z licznikami z segmentu Immo 3.

Najpierw zmodyfikowany opis z Ross-Tech-a

Kodowanie składa się z 5 cyfr. Na potrzeby wyjaśnienia oznaczmy sobie tak: ABCDE

AB to suma odpowiadająca za włączone funkcje.

Lista funkcji:
00 - No available equipment - brak wyposażenia
01 - Brakepad wear sensor warning active - czujnik zużycia klocków
02 - Seatbelt warning active - pasywny czujnik pasa (wersja 6 sekund)
04 - Washer fluid level warning active - czujnik poziomu spryskiwaczy
08 - Seatbelt Warning active (NAR only) - aktywny czujnik pasa (może pikać cały czas) - North America Region (działa na kodowaniu regionu na USA - możliwe, że Kanada także)
10 - Seatbelt Warning Driver & Passenger active (NAR only) - aktywny czujnik pasa kierowcy i pasażera (może pikać cały czas) - North America Region (działa na kodowaniu regionu na USA - możliwe, że Kanada także)
16 - Secondary Display (Radio/Navigation) active - funkcja nawigacji (Jeżeli mamy ori radio / navi / HyperFIS)

C to region
1 - EU 24 hour clock (may result in odometer in km in 2002+ clusters) - Europa (zegarek 24h, kilometry)
2 - USA 12 hour clock - USA (zegarek 12h, prawdopodobnie mile - w ETCE są i z milami i z km na USA, region oznaczany jako NAR)
3 - Canada 12 hour clock (may result in odometer in km in 2002+ clusters) - Kanada (zegarek 12h, kilometry, prawdopodobnie NAR)
4 - UK 24 hour clock (should result in odometer in miles) - Wielka Brytania (zegarek 24h, mile)
5 - Japan
6 - Saudi Arabia
7 - Australia

D - liczba cylindrów lub ustawienia serwisu - najlepiej nie zmieniać
E - impuls dystansu - najlepiej nie zmieniać


Jak widać na filmiku - nagrywający posiada auto z kierownicą po prawej stronie - przekodował sobie na USA - dla niego brak różnic, oraz wprogramował czujnik na 10 (aktywny pasażer i kierowca), po zmianie na 08 (aktywny kierowca) nie pika, ponieważ kabelek prawdopodobnie podpięty jest pod pin pasażera - niestety nie wiem, który to pin. Innej możliwości uzyskania kodowania 8 dla tego licznika nie ma (1+2+4 = 7, 8 to już funkcja pasów)



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: michaf1994 » czw cze 28, 2018 19:48

Edit: sprawdziłem u siebie i coś jest nie tak. Nawet na stanach nie działa więc jeszcze pewnie trzeba jakiś kabel podłączyć



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: [MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: Qto » czw cze 28, 2018 20:48

Z tego co pamiętam, to zapięty pas = podanie masy na licznik...czyli nie ma fizycznej możliwości aby licznik po jednym kablu ogarniał dwa czujniki.
Dla USA mam schemat tylko dla roku modelowego 2000 i występuje tam tylko czujnika zapięcia dla kierowcy...trzeba by dopaść nowszy schemat i sprawdzić czy tam jest taki czujnik. Niestety schematy dla USA, to nie taki prosty temat.

EDIT: Znalazłem schemat do B5 z USA...a jak wiadomo liczniki pasują zamiennie. Niestety...obydwa czujniki zapięcia są podpięte pod sterownik poduch a info do licznika pewnie idzie po CAN. Pytanie jak wygląda temat ze sterownikami...czy są takie same czy nie, czy zawartość sterownika jest taka sama itd - może wystarczyłoby podłączyć się pod sterownik poduch...



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: michaf1994 » czw cze 28, 2018 21:31

Qto, masa jak jest podana to pas niezapięty - podłączyłem pod jeden pin kierowcę i pasażera, tył będę robił jak maty w dobrej cenie dostanę



krzycho4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 03, 2013 22:09
Lokalizacja: Pomorskie

Re: [MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: krzycho4 » śr lip 04, 2018 17:26

Witam,
może przyda się opis na tej str ---->http://www.users.on.net/~graeme86/
na dole po lewej stronie klik na Cluster programming.
Ma u siebie ten modzik (Leon I) ,podłączony fotel pasażera. Mata 1KO963553,zapinka od Skody Octavia I Lift . Mata i zapinka połączone szeregowo. Pika po przekroczeniu 5 km,a normalnie ikonka i napis.



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: [MK4] aktywacja kontrolki pasów wraz z czujnikiem w zapięciu

Post autor: Vwolf86 » sob mar 12, 2022 15:13

Witam. Założyłem zapinke pasa z altei 2008r do golfa 4, tak pasuje. Masę podłączyłem. Ale problem jest w liczniku, miejsce wtyczki niebieskiej pin 31 jest już obsadzony jakimś innym przewodem koloru żółtego. Ma ktoś rozpiskę pinów do licznika immo3 modelowo 2002r? Może miejsce pasów jest na innym pinie?

Druga sprawa. Kontrolka otwartej maski. Przewody są obstawione fabrycznie zarówno w module komfort jak i liczniku. Alarm działa przy prubie otwarcia maski w zamkniętym aucie, a kontrolki brak. Może ktoś już to ogarniał? Może w dosie w module komfort to trzeba odblokować? Tam chyba sygnał jest po CAN.

auto to golf4 wrzesień 2001r, modelowo 2002?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości