Strona 1 z 2

montujemy CAN w AKQ

: czw wrz 16, 2010 17:00
autor: greg
Od jakiegoś czasu drażnił mnie CAN adapter w moim aucie bo zaniżał spalanie. Podumałem nad schematami i okazało się, że wystarczy pociągnąć linię CAN z wtyczki sterownika silnika do wtyczki licznika lub wtyczki pompy abs oraz wymienić sterownik silnika (no i licznik już CAN)
A więc wtyczka sterownika silnika - ta większa pin 29 kolor pomarańczowo/brązowy ciągniemy albo do pinu 20 wtyczki zielonej licznika albo do pinu 10 wtyczki 25 abs (lub 20 wtyczki 47 pinowej ASB/ESP/ASR)
oraz pin 41 pomarańczowo/czarny dajemy do pinu 19 zielonej wtyczki zegarów lub odpowiednio 11 pin wtyczki 25 pinowej ABS (19pin wtyczki 47 pinowej ABS/ESP/ASR).
Obrazek
Obrazek
Dobra mamy wiązkę z głowy.
Teraz sterownik silnika - potrzebujemy z CAN czyli nr 036 906 014 P - obecnie jest o innej literze a ten sam numer. UWAGA - końcowa liczba sterownika musi być 014 (ja przez przeoczenie najpierw kupiłem 032 - to od innego silnika).
Teraz licznik - ja wsadziłem licznik VDO 1J0 920 822A - wyskalowany do 260km/h - odczytujemy pin. Kodujemy kluczyki. Wchodzimy w CAN i zmieniamy wartość z 00006 na 00000 (żeby nie darło mordy o airbag i ABS/ESP - kiedyś zmienimy pompę na ASR to włączymy info).

Małe uzupełnienie - skanując sterownik silnika - wyskoczyły błędy komunikacji z airbagiem i ASBem - ponieważ na dzień dzisiejszy jeszcze nie zmieniłem pompy ASB na nowszą (wskoczy ASR) to trzeba przekodować sterownik silnika - czyli softcoding - zmieniamy z wartości 00031 na 00001

Teraz koszty - bo to chyba też się liczy - sterownik silnika kupiłem za 100zł + 20 przesyłki. Kabelki jakieś miałem to nie liczę jako koszt. Licnzik już miałem zamontowany ale z immo2 licznik z 1/2 fis kupicie za ok 70-100zł. Jeśli nie mieliście MFA to wypadałoby jeszcze kupić manetkę (35zł + 4 kabelki po 0,8mb i 4piny takie jak w kostce ISO radia lub w ASO po 1zł szt)

Re: montujemy CAN w AKQ

: sob wrz 18, 2010 08:27
autor: RicS
No wreszcie super rozwiązanie problemu i FIS będzie chodził :bajer: Powiedz mi tylko do silnika 1,4 AKQ z jakim jeszcze oznaczeniem literowym może być sterownik(prócz P)?

montujemy CAN w AKQ

: sob wrz 18, 2010 15:41
autor: greg
RicS pisze:Powiedz mi tylko do silnika 1,4 AKQ z jakim jeszcze oznaczeniem literowym może być sterownik(prócz P)?
żadnym innym

montujemy CAN w AKQ

: pn wrz 20, 2010 15:31
autor: TDIfan
w TDI będzie analogicznie?

montujemy CAN w AKQ

: pn wrz 20, 2010 18:09
autor: greg
TDIfan pisze:w TDI będzie analogicznie?
w TDI jest ciekawiej bo np w borze z lutego 1999 silnik AGR - sterownik silnika 038 906 018 BL teoretycznie nie ma CANa a ja dzisiaj wsadziłem licznik z CANem 1J0 920 825C bez wymiany sterownika i działa - wada - ponieważ nie jest to licznik VDO o nr 1J0 920 822 nie zapala się kontrolka airbag czyli trzeba by puścić sygnał na inną kontrolkę żeby sygnalizowała błąd airbag lub tez puścić w liczniku linię do diody przy kontrolce airbag
No najlepszym widzę rozwiązaniem jest jednak licznik 1J0 920 822 VDO jeśli ktoś chce mieć widoczną kontrolkę, a jeśli tego bardzo nie wymaga to nie ma problema.

montujemy CAN w AKQ

: pn wrz 20, 2010 23:57
autor: edzio
Silniki AGR 0d 99roku mają cana,tak samo jak oznaczenia licznika każdy ....920..ma cana.Coś tu nie gra?

Re: montujemy CAN w AKQ

: wt wrz 21, 2010 08:41
autor: TDIfan
ja mam tdi AHF 98r. i próbowałem podlączyć licznik full Fis Vdo Immo2 - efekt taki że nie działał obrotomierz, "choinkę" na zegarach jakoś może by się jeszcze ogarnęło. Także wygląda na to, że niestety nie mam Can :crazy:

montujemy CAN w AKQ

: wt wrz 21, 2010 11:49
autor: greg
edzio pisze:Silniki AGR 0d 99roku mają cana,tak samo jak oznaczenia licznika każdy ....920..ma cana.Coś tu nie gra?
nie gra - bo akurat tu nie masz racji - do maja 1999roku w autach z AGR są liczniki ze środkowym 919 czyli bez CAN - od maja wszedł zresztą inny sterownik silnika - tak więc nie każdy AGR będzie miał CAN i niestety należy to sprawdzać (możliwości są 2 albo wszystkie sterowniki od AGR obsługują CAN a nie we wszystkich autach jest pociągnięta linia ze sterownika albo niektóre - przykladowo w aucie z lutego już jest ale... nie mogę powiedzieć że w każdym bo tylko w 3 z tego okresu sprawdziłem
TDIfan pisze:ja mam tdi AHF 98r.
musiałbyś zmienić sterownik na 038 906 012L - bo ten jest od maja 1999

montujemy CAN w AKQ

: wt wrz 21, 2010 20:30
autor: Shmatan
greg, a czy nie posiadasz może jakiejś rozpiski jakich "komputrów" szukać do jakich silników?

Ponownie szacunek za robote... każdy Twój temat w dziale faq urywa głowe...

montujemy CAN w AKQ

: sob paź 16, 2010 16:36
autor: krzyzak
siemka :) ten adapter naprawde przesadza z tym spalaniem :kac: i nie jestem pewny czy tez nie oszukuje z temp zewnetrzna bo u kumpla jest tak ok 1.5 stopnie wiecej.
greg, teraz takie pytanko dotyczace tego sterownika silnika czy ten numer co mi kiedys podawałes 06A906019BQ silnik 1.6 SR AKL, bedzie na 100% dobry czy cos pomieszałem.Bo jak juz kupie to zebym go sobie w buty nie wsadził :hmm: a ta wtyczka bedzie pasowała od mojego sterego sterownika i tylko z niej te dwa przewody wyprowadzic do licznika ???? czy trzeba bedzie nowa wtyczke :bajer:

montujemy CAN w AKQ

: ndz paź 17, 2010 10:40
autor: greg
krzyzak, jak ci szkoda wydać 100zł na sterownik 06A906019BQ lub 06A906019CA(wersja z tempomatem) to nie licz, że ja kupię golfa AKL 1998 i wsadzę sterownik celem sprawdzenia - chcesz odpowiedzi? Idź do ASO i ja uzyskasz (wg nich nie da się a wg mnie zadziała ).
Żeby napisać tą poradę sam musiałem kupić i sprawdzić - jedno jest pewne sterownik kupujemy od tego samego kodu silnika (do AKQ nie wolno kupować sterownika od AXP - sprawdziłem nie zadziała).

Jeszcze jedno jak wam szkoda kasy to nie kupujcie ani sterownika silnika ani canadaptera. Ten drugi zawyża spalanie

montujemy CAN w AKQ

: ndz paź 17, 2010 18:15
autor: krzyzak
greg pisze:krzyzak, jak ci szkoda wydać 100zł
nie szkoda nie szkoda :) spoko nie denerwuj sie :bigok: tylko jak juz kupowac to musze wybrac ta wersje z tempomatem ;)
greg pisze:Ten drugi zawyża spalanie
oj naprawde zawyza :crazy: ale poza tym jest ok ;)

dzieki greg, za odpowiedz :bigok:

montujemy CAN w AKQ

: pn sty 03, 2011 23:48
autor: pojzon
greg, mam model slinika ALH i zegary mialem o numerze 1J0 919 800 BX ( choć teraz są jakieś inne bo auto jest po kradzieży i budzik jest wyskalowany w milach ). Co muszę wymienić żeby można było założyc zegary z fisem (najlepiej pełny - ale parcia na to nie ma). Byłbym wdzięczny za numery części bo będzie łatwiej szukac.

Pozdrawiam

montujemy CAN w AKQ

: wt sty 04, 2011 13:04
autor: Shmatan
pojzon, grega od dłuższej chwili na forum już nie ma

zegary z fisem, zarówno jak i bez fisa możesz założyć zarówno mając can, jak i nie majac - po prostu z CAN więcej tego jest na allegro. A podejdą Ci każde zegary o numerach xxx 919 xxx - jest o tym spory temat już