Strona 2 z 4

: ndz cze 20, 2010 01:07
autor: Grzegorz_r
to by było super jak byś sprawdził ja w poniedziałek będę miał zamówione części wiec się zabiorę do pracy (jak pogoda dopisze) wydaje mi się ze to miejsce zaznaczone na 2 zdjęciu może mieć związek z klapa sterująca ale daj znać co i jak zaobserwowałeś:)

: ndz cze 20, 2010 09:58
autor: thomas1919
Rurka jest przed nagrzewnicą czyli ok.
Obrazek
Obrazek
Żeby się dostać do niej niestety trzeba zdjąć cały kokpit. Mam to za sobą po wymianie manualnej klimy na climatronic, nie ma aż tak dużo roboty jak może się wydawać. Rurka jest zatkana plastykiem przez który trzeba się przewiercić i później odkurzyć to co wleciało przy wierceniu do środka.
Obrazek
Pod nią w środku nie ma żadnych elementów, które można uszkodzić.
Obrazek
Obrazek
Żeby odkurzyć plastikowe wióry po wierceniu można odkręcić nagrzewnice i wyjąć jak na zdjęciu jeśli tylko będzie się dało.
Średnica zewnętrzna rurki to 21mm. Nie wiem jaka jest dokładnie średnica zaworka ale chyba podobna.
Obrazek
Obrazek
Można kupić czarny gumowy wąż na metry w motoryzacyjnym, który ładnie się układa i nie będzie gwizdał jak peszel. W przyszłym tyg. zamawiam zaworek i montuję jak w ori. Zrobię zdjęcia przy montażu.

[ Dodano: 20 Cze 2010 10:27 ]
Korekta!

Dzięki Gregowi wiem, że taki patent jest ok ale ma minusy. Zimne powietrze leciało by tylko wtedy jak jest włączony ciepły nawiew czyli niepoważnie. Przed tym miejscem jest klapka sterująca nawiewem, która zamyka dopływ. Otwór trzeba zrobić jak w Passacie czyli tu:
Obrazek
Można dać takie kolanko i powinno być ok
Obrazek

: ndz cze 20, 2010 13:35
autor: miś fazi
Panowie jednak lepiej jest zamontować rurkę od zaworka schowka pod dyfuzor nadmuchu pasażera lub środkowy , nie wiem jak skonstruowany jest wylot oryginalny bezpośrednio z tuneklu nadmuchu za chłodniczka klimy , ale tam prawdopodobnie jest jakoś ukształtowany chwyt zimnego powietrza do rurki , Wy wpinając się w główny kanał za chłodniczką zwykłym wkręcanym króćcem będziecie mieli bardzo słaby strumień zimnego powietrza , bo wentylator musi wypełnić całą komorę nadmuchu łącznie z wszystkimi dyfuzorami i na ten króćiec co sobie wkręcicie pójdzie Wam minimalna ilość powietrza , wkręcając zaś go do dyfuzora pasażera bądź do środkowego będziecie mieli już strumień powietrza z grubsza ukierunkowany i na schowek pójdzie o wiele więcej zimnego powietrza , zwłaszcza jak zamkniecie ten dyfuzor , może nie jest to tak jak fabrycznie , ale wydaje mi się że będzie lepszy skutek

: ndz cze 20, 2010 15:41
autor: Bednarus
A moim zdaniem, patrząc na prawa fizyki, jeżeli chodzi o ciśnienie w tym przewodzie, to nie ma różnicy, w którym miejscu zrobi się wyjście na przewód od klimatyzowanego schowka.

: ndz cze 20, 2010 19:39
autor: thomas1919
Dla mnie ważne jest żeby otwór był przed nagrzewnica czyli zawsze leciało zimne powietrze do schowka. Schowek nie ma dużej powierzchni czyli wystarczy delikatny podmuch. Można wprowadzić troszkę do środka wkręcany zawór wyprowadzający powietrze do schowka i spiłować go pod kątem żeby łapał więcej powietrza. Jest to najbliższe ori nagrzewnicy z funkcją klimatyzowanego schowka jak w Passacie B5.

Obrazek

: ndz cze 20, 2010 20:26
autor: dzida_
a ja raczej bym to widział tak:
Obrazek

: ndz cze 20, 2010 21:17
autor: Shmatan
ja mam rozwiązanie kolegi thomas1919 (tzn zrobiłem to już wcześniej :D) - jeżeli kratka nawiewu jest otwarta, to chłodzi sobie ot tak, na spokojnie - jeżeli kratke zamkniemy, to mamy lodówke. Moim zdaniem odpowiednie rozwiązanie

: ndz cze 20, 2010 22:18
autor: kenzy17
dobra robota :grin: to jaki wąż jest lepszy płaski ?? bo na filmiku ładnie gra lol:DD

: pn cze 21, 2010 02:23
autor: thomas1919
W ori był wąż karbowany z zewnątrz ale nie wiem jak w środku
Obrazek
Dokładnie tak wygląda obieg powietrza w obudowie nagrzewnicy i miejsce gdzie musi być otwór
Obrazek

: pn cze 21, 2010 21:50
autor: greg
Shmatan pisze:- jeżeli kratka nawiewu jest otwarta, to chłodzi sobie ot tak, na spokojnie - jeżeli kratke zamkniemy, to mamy lodówke. Moim zdaniem odpowiednie rozwiązanie
no nie do końca - włączasz auto przy +13 stopni i leci do schowka ciepłe powietrze, włączasz przy +22 leci zimne to jaki to klimatyzowany schowek- tylko jak jest upał? A co jeśli będziesz chciał jesienią się zagrzać a napić chłodnego - no nie da radya jak dasz z nagrzewnicy to zawsze z tamtego miejsca leci zimne. Druga sprawa - dasz nadmuch na nogi lub na szybę - zero klimatyzowanego schowka :bigok:

: pn cze 21, 2010 22:00
autor: Shmatan
greg, picie zimnego, a grzanie w środku wykluczam (wolałbym pić ciepłe w chłodzie :P), a zawsze można jeszcze zamknąć sobie zawór w schowku, i nic nie będzie tam wiało ;)

co do ustawienia nawiewów - fakt, to jest minus, ale o ile się nie myle, to przy ustawieniu na szybę część powietrza leci tymi zewnętrznymi kratkami, a na same nogi to raczej nie ustawiam, więc - modyfikując poprzednią wypowiedź - "dla mnie to odpowiednie rozwiązanie" ;)

Co nie zmienia faktu że można to zrobić na pewno lepiej ;)

: pn cze 21, 2010 22:11
autor: greg
no i jeszcze jedna konkretna uwaga - jak macie klimę to leci wam bardzo zimne powietrze
a jak macie climatronic to wtedy jednak klapki regulują to jakoś inaczej bo nie leci tak samo zimne (zaleta że trudniej się przeziębić). Wiem bo przerabiałem kilka klim na climatronic i nie tak samo zimne leci. A więc dla mnie lepszym rozwiązaniem jest tak jak to zrobił producent w passacie - wada tylko taka że trzeba jednak zrzucić dechę ale to jest jakieś pół godziny więcej

: pn cze 21, 2010 23:02
autor: Grzegorz_r
miałem się zabrać za ten schowek dzisiaj bo dostałem części, ale niestety muszę najpierw rozwiązać jeden problem - trybik od czujnika prędkości został w skrzyni i wleciał tak głęboko ze nie mogę wyciagnac?:/ wiec klimatyzowany schowek będzie musiał poczekać parę dni bo skrzynie pewnie będę musiał rozpołowić.... :(
ale będę próbował zrobić to tak jak w oryginale jest....
tak jeszcze sie zastanawiam czy by nie dało rade zrobić otwór w miejscu zaznaczonym żółtą kropką??
Obrazek
było by dużo łatwiej :)

: śr cze 30, 2010 00:06
autor: Tomek gd
Kamel pisze:Po zdjęciu schowka odwracamy go i mamy taki widok:



Wycinamy otwór wg fabrycznego wytłoczenia:
a u mnie niespodzianka :green_fuck: nie bylo "fabrycznego wytloczenia" wiec wiertarka w dlonie i heja z tematem narobilem otworow perforacyjnych, wydlubalem srodek, podocinalem malym brzeszczotem i oto efekt :


Obrazek

Obrazek

moze nie wyglada zbyt elegancko, ale trzyma sie na ciasno, od srodka jest ok.