Wszystko o MFA

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Wszystko o MFA

Post autor: Młody90 » śr mar 03, 2010 22:55

Komputer pokładowy MFA

Wersje GTi i CARAT sa seryjnie wysposazone w komputer pokladowy MFA . Jest to modul elektroniczny skladajacy sie z czesci obliczeniowej i czesci sygnalizacyjnej , lacznie realizujacy siedem nastepujacych funkcji:

-Zegar
- czas jazdy - od chwili zalaczenia zaplonu jest mierzony i rejestrowany czas. Mozna w kazdej chwili pokazac te informacje na wyswietlaczu. Wylacznie zaplonu przerywa rejestracje czasu.
- Przebyta droga - od chwiliwlaczena zaplonu jest zliczana i pokazywana liczba przejechanych kilometrow
- prekosc srednia - podstawa do obliczen sa sygnaly predkosci jazdy zbierane w okreslonej jednostce czasu. Czas liczy sie od wlaczenia zaplonu albo polecenie "reset" po ktorym kasowane sa dane w pamieci . Od IX 84r. przycisk "reset" umueszczony jest na dzwigni przelacznik wycieraczki
- srednie zuzycie paliwa - postawa obliczen sa takei wartosci jak podcisnienie , predkosc obrotowa i liczba przejechanych kilometrow.
- temperatura oleju - sygnalizowana dopiero od wartosci 50stopni C
- temperatura zewnetrzna - mierzona za pomoca rezystora NTC, ktorego rezystancje zmniejsza sie wraz ze wzrostem temperatury. W elektronicznej czesci sa rejestrowane , przetwarzane i pokazywane na wyswietlaczu w postaci wartosci liczbowych, Sygnaly wejsciowe pochodza z czujnikow zewn. . W MFAprzetwarzanae sa nastepujace sygnały:
- impulsy z cewki zaplonowej (zacisk1)
- impulsy z czujnika predkosci jazdy
Jest tu wykorzystywane zjawisko Halla , obracajacy sie osmiobiegunowy magnes pierscieniowy, napedzany od walka predkosciomierza , wytwarza napiecie na czujniku predkosci jazdy,
- z czujnika podcisnienia
Powstajace w rurze dolotowej podcisnienie jest mierzone przez czujnik podciesnienia , umieszczony w tablicy rozdzielczej czujnik przetwarza wartosci podcisnienia sygnaly elektryczne. Zostaja one uwidocznione na wskazniku zuzycia paliwa.
- zmiany rezystnacji czujnika temperatury zewnetrznej . Czujnik znadjuje sie na prawym uchwycie przedniego zderzaka.
Uwaga: zintegrowane wklady tablic rozdzielczych firmy VDO i MOTOMETR roznica sie miedzy soba. Elementy do wymiany musza pochodzic z tej samej firmy.

Milego czytania ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości