Montaż - kolektor ssący od AWX do 1Z i zaślepienie - EGR OUT
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
Montaż - kolektor ssący od AWX do 1Z i zaślepienie - EGR OUT
Witam
-- po kliknięciu w zdjęcie otworzy się w pełnym rozmiarze.
-- krótkie opisy będą widoczne po otwarciu zdjęcia.
-- dłuższe opisy dodaję do wątku.
Nie jest to porada krok po kroku, jak odkręcić stary kolektor i zamontować nowy. Ale na pewno nie jednemu pomoże.
Bardzo stabilna przejściówka - utoczona z jednej bryły metalu. Posiada łagodne przejście. Ma trochę większą średnicę niż oryginalne rury coolera.
Kolektor AWX, po gruntownym czyszczeniu za pomocą środka czyszczącego TENSIL. Kanały przy wylocie troszeczkę przepolerowałem papierem ściernym. Kolektor osadziłem na nowej uszczelce "VICTOR REINZ" , dodatkowo dałem również masę uszczelniająca w końcu jest to przekładka kolektora z innego silnika. Nie wiadomo, czy nie był przeciągnięty itp. Mimo, że pochodzi z prawie tych samych głowic, każdy kolektor się dopasowuje, więc wolę dmuchać na zimne.
Nie wystarczy włożyć wyczyszczonego kolektora ssącego, trzeba również wyczyścić kanały dolotowe w głowicy. Trzeba się trochę pomęczyć, żeby to zrobić, znalazłem na to sposób.
Bardzo pomocne będzie lusterko i lampa / latarka. Jak dobrze ustawisz lusterko i poświecisz w lustro to będziesz widział kawałek zawora. Wbijasz czwarty bieg i ustawiasz tak, żeby zawór był zamknięty. Wtedy tam dłubiesz. Tylko i wyłącznie od wewnątrz na zewnątrz. Nie pchaj tego nagaru do środka. Ja zrobiłem specjalną łyżkę. Jak wszystko wyskrobiesz, wydmuchu'jesz, dla pewności sprężonym powietrzem. I tak po kolei, każdy dolot. Nie zapomni zamykać zaworów.
Na forum raczej nikt jeszcze nie stosował tego sposobu. Każą ściągać pokrywę, ale nie trzeba, tak można z łatwością zobaczyć w jakiej pozycji są zaworki.
Zdradzę Wam również skąd wziąłem blachę kajnerową do zaślepienia EGR'u.
Na pewno, nie jednemu to pomoże.
Przycinamy oryginalne złączki przy kolektorze, tak, żeby można było później skręcić rury jak były oryginalnie skręcone. Złączki odpowiednio obracamy.
Jeszcze jedna rada, nie róbcie za długiej przejściówki kolektora, bo później może być problem skręcenia rur coolera w oryginalnych miejscach. Jak jest trochę dłuższa, można więcej przyciąć złączkę, ale jak ktoś przesadzi to przejściówka i rura coolera będzie za blisko siebie.
Przy okazji wymieniłem całą rurkę z boost'a. Wielkie było moje zdziwienie.
Pod maską wężyk wyglądał jak nowy, ale za przegrodą (gdzie idzie do ECU), wyglądał bardzo kiepsko. Był pościskany pod filtrem pyłkowym. Guma wężyka była w kilku miejscach popękana. Na całej długości dałem nowy.
Gotowe...
Jeżeli są jakieś pytania odnośnie montażu, to proszę pytać.
Co jeszcze zauważyłem...
Mój stary kolektor nie był "zawalony", więc wielkiej różnicy nie ma. Minimalnie mniej kopci jak "butuję". Ale idę w innym kierunku i przygotowuję silnik na większe mody, więc musi mieć dobre napełnienie cylindrów. Czy się dłużej nagrzewa, to nie zauważyłem.
-- po kliknięciu w zdjęcie otworzy się w pełnym rozmiarze.
-- krótkie opisy będą widoczne po otwarciu zdjęcia.
-- dłuższe opisy dodaję do wątku.
Nie jest to porada krok po kroku, jak odkręcić stary kolektor i zamontować nowy. Ale na pewno nie jednemu pomoże.
Bardzo stabilna przejściówka - utoczona z jednej bryły metalu. Posiada łagodne przejście. Ma trochę większą średnicę niż oryginalne rury coolera.
Kolektor AWX, po gruntownym czyszczeniu za pomocą środka czyszczącego TENSIL. Kanały przy wylocie troszeczkę przepolerowałem papierem ściernym. Kolektor osadziłem na nowej uszczelce "VICTOR REINZ" , dodatkowo dałem również masę uszczelniająca w końcu jest to przekładka kolektora z innego silnika. Nie wiadomo, czy nie był przeciągnięty itp. Mimo, że pochodzi z prawie tych samych głowic, każdy kolektor się dopasowuje, więc wolę dmuchać na zimne.
Nie wystarczy włożyć wyczyszczonego kolektora ssącego, trzeba również wyczyścić kanały dolotowe w głowicy. Trzeba się trochę pomęczyć, żeby to zrobić, znalazłem na to sposób.
Bardzo pomocne będzie lusterko i lampa / latarka. Jak dobrze ustawisz lusterko i poświecisz w lustro to będziesz widział kawałek zawora. Wbijasz czwarty bieg i ustawiasz tak, żeby zawór był zamknięty. Wtedy tam dłubiesz. Tylko i wyłącznie od wewnątrz na zewnątrz. Nie pchaj tego nagaru do środka. Ja zrobiłem specjalną łyżkę. Jak wszystko wyskrobiesz, wydmuchu'jesz, dla pewności sprężonym powietrzem. I tak po kolei, każdy dolot. Nie zapomni zamykać zaworów.
Na forum raczej nikt jeszcze nie stosował tego sposobu. Każą ściągać pokrywę, ale nie trzeba, tak można z łatwością zobaczyć w jakiej pozycji są zaworki.
Zdradzę Wam również skąd wziąłem blachę kajnerową do zaślepienia EGR'u.
Na pewno, nie jednemu to pomoże.
Przycinamy oryginalne złączki przy kolektorze, tak, żeby można było później skręcić rury jak były oryginalnie skręcone. Złączki odpowiednio obracamy.
Jeszcze jedna rada, nie róbcie za długiej przejściówki kolektora, bo później może być problem skręcenia rur coolera w oryginalnych miejscach. Jak jest trochę dłuższa, można więcej przyciąć złączkę, ale jak ktoś przesadzi to przejściówka i rura coolera będzie za blisko siebie.
Przy okazji wymieniłem całą rurkę z boost'a. Wielkie było moje zdziwienie.
Pod maską wężyk wyglądał jak nowy, ale za przegrodą (gdzie idzie do ECU), wyglądał bardzo kiepsko. Był pościskany pod filtrem pyłkowym. Guma wężyka była w kilku miejscach popękana. Na całej długości dałem nowy.
Gotowe...
Jeżeli są jakieś pytania odnośnie montażu, to proszę pytać.
Co jeszcze zauważyłem...
Mój stary kolektor nie był "zawalony", więc wielkiej różnicy nie ma. Minimalnie mniej kopci jak "butuję". Ale idę w innym kierunku i przygotowuję silnik na większe mody, więc musi mieć dobre napełnienie cylindrów. Czy się dłużej nagrzewa, to nie zauważyłem.
Ostatnio zmieniony ndz lip 25, 2010 10:28 przez Fucker, łącznie zmieniany 13 razy.
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Porada super , tez myślałem żeby zrobić ale nie chciało mi się cykać tylu fotek
Z mojej strony mogę też coś dorzucić, schemat wykonania przejściówki po mojemu
Trzeba wytoczyć taki pierścień , potem przyłożyć do kolektora , wywiercić 3 dziury, przykręcić, odrysować kształt kolektora , odkręcić i obrobić go najpierw z grubsza szlifierką kątową i dalej pilnikiem , mi to zajęło chwilę .
Potem wbić rurkę , obspawać , na końcu rurki zrobić jakieś zgrubienia żeby węża nie zrzucało i gotowe.
No i wg mnie ważne żeby zrobić rowek na oring. Oryginalnie pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem jest właśnie oring.
Wymiarowo wygląda tak
A jeśli chodzi o króciec ciśnienia można to zrobić też tak, : do nagwintowanego otworu z tyłu pasuje odpowietrznik z tylnego zacisku . Trzeba tylko go wkręcić i przewiercić na wylot dziurę w kolektorze i odpowietrznik.
pozdrawiam
Z mojej strony mogę też coś dorzucić, schemat wykonania przejściówki po mojemu
Trzeba wytoczyć taki pierścień , potem przyłożyć do kolektora , wywiercić 3 dziury, przykręcić, odrysować kształt kolektora , odkręcić i obrobić go najpierw z grubsza szlifierką kątową i dalej pilnikiem , mi to zajęło chwilę .
Potem wbić rurkę , obspawać , na końcu rurki zrobić jakieś zgrubienia żeby węża nie zrzucało i gotowe.
No i wg mnie ważne żeby zrobić rowek na oring. Oryginalnie pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem jest właśnie oring.
Wymiarowo wygląda tak
A jeśli chodzi o króciec ciśnienia można to zrobić też tak, : do nagwintowanego otworu z tyłu pasuje odpowietrznik z tylnego zacisku . Trzeba tylko go wkręcić i przewiercić na wylot dziurę w kolektorze i odpowietrznik.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn lis 30, 2009 09:30 przez mariachi, łącznie zmieniany 5 razy.
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
mariachi,
Bardzo dobry pomysł z tym odpowietrznikiem z hamulców. Niech każdy coś doda i będzie ładna porada.
Powiedz mi jak wyglądał u Ciebie stary kolektor, miałeś go zawalony??
U mnie kanał z 1 , 2 i 3 cylindra był czysty, a na 4 było może 1mm osadu. (wiadomo licząc od rozrządu).
Jak na razie zostawiłem odmę, żeby tym olejem wypłukała resztę osadu z głowicy, jestem pewny, że to wypłucze, bo teraz już EGR nie ma możliwości spiekania oleju w kolektorze ssącym.
Tylko mam wątpliwości, że jak wywalę odmę to pojawią się jakieś wycieki na silniku, bo w końcu odma robi podciśnienie.
Bardzo dobry pomysł z tym odpowietrznikiem z hamulców. Niech każdy coś doda i będzie ładna porada.
Powiedz mi jak wyglądał u Ciebie stary kolektor, miałeś go zawalony??
U mnie kanał z 1 , 2 i 3 cylindra był czysty, a na 4 było może 1mm osadu. (wiadomo licząc od rozrządu).
Jak na razie zostawiłem odmę, żeby tym olejem wypłukała resztę osadu z głowicy, jestem pewny, że to wypłucze, bo teraz już EGR nie ma możliwości spiekania oleju w kolektorze ssącym.
Tylko mam wątpliwości, że jak wywalę odmę to pojawią się jakieś wycieki na silniku, bo w końcu odma robi podciśnienie.
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
to właściwie nie jest mój pomysł tylko podpatrzyłem go u kogoś na tym forum,Fucker pisze:mariachi,
Bardzo dobry pomysł z tym odpowietrznikiem z hamulców. Niech każdy coś doda i będzie ładna porada.
Powiedz mi jak wyglądał u Ciebie stary kolektor, miałeś go zawalony??
U mnie kanał z 1 , 2 i 3 cylindra był czysty, a na 4 było może 1mm osadu. (wiadomo licząc od rozrządu).
Jak na razie zostawiłem odmę, żeby tym olejem wypłukała resztę osadu z głowicy, jestem pewny, że to wypłucze, bo teraz już EGR nie ma możliwości spiekania oleju w kolektorze ssącym.
Tylko mam wątpliwości, że jak wywalę odmę to pojawią się jakieś wycieki na silniku, bo w końcu odma robi podciśnienie.
A egr wywaliłem już dawno i wtedy też czyściłem kolektor,ale nie było tam dużo syfu.
Odmy nie możesz wywalić, musi być ,
możesz co najwyżej zrobic tzw oil catch tank
takie coś
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241195
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
Odmy nie możesz wywalić, musi być ,
możesz co najwyżej zrobic tzw oil catch tank
mariachi,
Wiadomo, założył bym "oil catch tank"
Tylko musiał by być obieg zamknięty, żeby dalej by było podciśnienie, a nie rura pod auto.
Ale przy obiegu zamkniętym i tak ciepłe opary idą do kolektora.
Czytałem już mnóstwo tematów na temat odmy, ale są podzielone zdania, więc odmę na razie zostawiam.
możesz co najwyżej zrobic tzw oil catch tank
mariachi,
Wiadomo, założył bym "oil catch tank"
Tylko musiał by być obieg zamknięty, żeby dalej by było podciśnienie, a nie rura pod auto.
Ale przy obiegu zamkniętym i tak ciepłe opary idą do kolektora.
Czytałem już mnóstwo tematów na temat odmy, ale są podzielone zdania, więc odmę na razie zostawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: sob lip 10, 2010 14:15
- Lokalizacja: Jaworzno
Kisielo, tu nie było klapy gaszącej
beczwóreczka, jest osobny wątek na forum pod tym adresem
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401
beczwóreczka, jest osobny wątek na forum pod tym adresem
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
Możesz zapobiegać temu:beczwóreczka pisze:napiszcie co mogę osiągnąc po zaślepieniu EGR-a
Ale radził bym Tobie poszperaj na forum. Tematów odnośnie zaślepiania EGR i czyszczenia dolotu jest mnóstwo.
Ostatnio zmieniony ndz lip 11, 2010 11:10 przez Fucker, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
Dobrze by było, żeby płaszczyzna flanszy była idealnie prosta. Możesz też sprawdzić, czy płaszczyzny idealnie dolegają do siebie, poprzez odciśniecie tych dwóch płaszczyzn.hanti pisze:a czy dawał ktoś inną uszczelkę, lub inne rozwiązanie, ponieważ flanszę mam gotową i nie mam teraz możliwości dorobienia tego kanałku.
Nie musisz dawać żadnego "oringu" , wystarczy tylko masa uszczelniająca lub uszczelka, którą możesz sobie sam wyciąć. Jak dajesz masę uszczelniającą musisz dobrze odtłuścić.
Fahoo,
Masz info, które coś pomoże? To zapodaj...
- hanti
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
- Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
- Kontakt:
moje wykonanie jest proste: wałek stalowy fi 60 L=70 + podstawa z siłownika hamulcowego z ciężarówki( na flanszę). Te materiały mialem za free, a jeśli chodzi o wałek to jest w całości optymalnie wykorzystany. do tego 1 godzina roboty tokarskiej.Masz info, które coś pomoże? To zapodaj...
Zastanawiałem się nad zrobieniem przejściówki z aluminium, koszt materiałów wyniósłby około 30 PLN.
zapodam foto jak to wyszło
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości