Ostatnio wziołem się za wymiane uszczelniacza i chciałem Wam pokazać jak można to zrobić samemu w garażu z kawałkiem kanału. Cała naprawa zajeła mi mniej więcej około 2 godzin...
Na początek napisze co będzie nam potrzebne:
2 klucze nr. 10 do rozkątrowania linki sprzęgła
klucz nasadowy nr. 24 2 długie przedłużki i pokrętka, lub grzechotka
klucz nr. 13
imbus nr.27 , lub klucz nr. 27 i do tego nakrętka 27
śrubokręt, młotek i jakieś czyściwo
jeżeli ktoś ma linke z samoregulatorem do odrazu musi kupić nową linke, bo wiadomo że linka z samoregulatorem jest jednorazowego użytku!!!!
Zabieramy się do pracy.....
Najpierw rozkręcamy od dołu...czyli ściągąmy linke sprzęgła odkładamy ją gdzieś na bok żeby nam nie przeskadzała , ponieważ musimy się dostać do dekla wybierka...
Teraz zabieramy się za odkręcanie dekla, to tego potrzebujemy imbusa nr 27. jeżeli nie mamy tekiego imbusa, to można nakrętkę 27 wsadzić w dekiel bedzie ona wystwała z niego na to nakładamy klucz i też elegancko nam się odkręci. Dekielek bedzie szedł opornie pod nim jest sprężyna....
Powinno nam wyjść takie coś,dekilek wyciagamy ze spreżyną....
Teraz idziemy na góre.... Najpierw odkręcamy cały mechanizm wodzików od wybieraka płaskim kluczem nr. 13 Najlepiej jest jedną reką przytrzymać tą profilowaną blaszke a drugą odkręcać, śrubka znajduje się w tym zagiętym profilu... po odkręceniu optycznie zapamiętujemy jak jest ustawiona blaszka... i skrzynia musi być pozostawiona na "luzie" po odkręceniu i ściagnięciu tej blaszki(trzyma się na wielowypuście lekkim szarpnięciem spojnie zeskakuje z niego ) upewnijmy się czy skrzynia pozostawiona jest na "luzie". Ta blaszke odsuwamy na bok żeby nie przeszkadzała....
Ściągamy tą ochronną gume i zabieramy się za odkręcanie zabezpieczenia wybieraka do tego potrzebujemy nasadki nr. 24 przedłużek i pokrętki....
Po odkręceniu tej śruby z kuleczką wybierak jest juz wolny, od strony uszczelniacza cofamy go palcem i wychodzi on od strony dekla spokojnie możemy go sobie wyciągnąć tylko pamiętajmy w jakiej on był pozycji...
Teraz gwóźdź programu czyli uszczelniacz... wydłubujemy go płaskim śrubokrętem wsadzając go w rant uszczlniacza zapieramy go o obudowe skrzyni i wydłubujemy...
Porównanie stary a nowy:
Teraz zabieramy się za zabijanie nowego uszczelniacza,najpierw osadzamy go palcami w otworze miare równo i potem delikatnie młoteczkiem pukamy go aż osiądzie na swoim miejscu...młotkiem bijemy na płask żeby nie uszkodzić uszczelniacza i zwracamy uwage żeby wchodził w miare prosto!!!
Teraz wkładamy wybierak spowrotem w swoje miejsce, ustawiamy go tak żeby blaszka z wpustem była u góry, (w niego potem wchodzi kulka z nakrętki)...wkładając wspomagamy sie palcem wsadzonym przez uszczelniacz lepiej jest wtenczas ucelować... gdy wsadzimy wybierak, patrzymy żeby wpust pokazał nam się w otworze nakrętki( ustawiamy go mniej więcej na środku, aby kulka weszła) i możemy spokojnie zakręcać nakrętke....
Zakręcenia blaszki z wodzikami zostawiamy na koniec,schodzimy do kanału zakręcamy dekielek ze spreżyną, potem linke sprzęgła. Wracamy na góre zakładamy gume ochronną i zakręcamy blaszke w mniej więcej tym samym miejscu w jakim była, przykręcamy lekko tak żeby tylko wskoczyła a wielowypust. Sprawdzamy jak nam wchodzą biegi jeżeli są problemy to odkręcam i przesuwamu nw wieluwypuście w lewo, lub prawo aż biegi bedę dobrze chodzić i na tym koniec
Ja zmieniłem jeszcze olej w skrzyni przy okazji, bo nie wiadomo ile się wylało....Mam nadzieje że się komuś się przyda
Pozdrawiam!!!!
[mk3] Wymiana uszczelniacza wybieraka w skrzyni biegów
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[mk3] Wymiana uszczelniacza wybieraka w skrzyni biegów
Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2009 14:45 przez ociu, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: śr mar 17, 2010 20:17
- Lokalizacja: Wrocław
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Re: [mk3] Wymiana uszczelniacza wybieraka w skrzyni biegów
Ja mam następujące pytanie
Czy można ominąc tą procedurę rozkręcania wybieraka i po prostu zdemontować łapę , wyciągnąć uszczelniacz śrubokrętem i nabić nowy bez ruszania wybieraka?
Czy można ominąc tą procedurę rozkręcania wybieraka i po prostu zdemontować łapę , wyciągnąć uszczelniacz śrubokrętem i nabić nowy bez ruszania wybieraka?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
[mk3] Wymiana uszczelniacza wybieraka w skrzyni biegów
grandi,
Musisz kolego wyciągnąć wybierak.
Inaczej nie zmienisz uszczelniacza.
Prosta robota nie ma się co bać
Musisz kolego wyciągnąć wybierak.
Inaczej nie zmienisz uszczelniacza.
Prosta robota nie ma się co bać
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
[mk3] Wymiana uszczelniacza wybieraka w skrzyni biegów
http://vwts.ru/forum/122704.html" onclick="window.open(this.href);return false; A co Koledzy o tym sądzicie?OCIU pisze:Musisz kolego wyciągnąć wybierak
A przy okazji mam pytanie. Czy jeżeli wspomniany wybierak ma luz, tzn, szarpiąc wychodzącym ze skrzyni ruchomym elementem na boki wyczuwam, że się nieco kolebie, to czy wymiana simeringu ma jeszcze sens?
[mk3] Wymiana uszczelniacza wybieraka w skrzyni biegów
Panie i panowie. Wszem i wobec podważam wyżej postawioną teorię "musu" wyciągania wybieraka - jest to bezcelowe i bezsensowne w 100%.
Dzisiaj wymieniałem w swojej skrzyni identycznej jak na fotkach powyżej simmering i jedyne co było mi potrzebne to:
1. klucz oczko 13
2. śrubokręt gwiazdka i płaski
3. dwa blachowkręty - takie do regipsów
4. nasadka 16
5. młotek
6. kombinerki
7. szmata i rozpuszczalnik
Odczepiłem cięgna przy pomocy klucza płaskiego, z tyłu odkręciłem ten wygięty pokrzywiony płaskownik do zmiany biegów z tą kulką - każdy wie o co chodzi kluczem trzynastką, wyciągłem harmonijkę ochronną. Teraz dwa blachowkręty poszły w ruch. wkręciłem jeden i drugi delikatnie w simmering po przeciwnych stronach (simering jest metalowym pierścieniem zalanym w gumie - tak żeby się wbiły delikatnie w "środek" okręgu - simmeringu, wkręcamy delikatnie dosłownie tak max na pół cm. Poglądowy obrazek który to bardziej przybliży. Nie polecam wyjmowania śrubokrętem bo korpus skrzyni jest podatny na odkształcenia bardzo i można tym go uszkodzić w tym miejscu i będzie znów cieknąć
Chwyciłem kombinerkami raz jeden raz drugi blachowkręt i ciągłem na zmianę raz ten, raz ten, no i simmering dosłownie od razu wyjęty. Wyczyściłem całość szmatą i benzyną tam dokładnie, nasmarowałem olejem nowy simering w środku i założyłem, przyłożyłem na niego stary i nasadkę 16 aby nie uszkodzić tego noweo i wbiłem młotkiem. skręciłem całość i gotowe. całość zajęła mi dosłownie 10-15 minut.
Dzisiaj wymieniałem w swojej skrzyni identycznej jak na fotkach powyżej simmering i jedyne co było mi potrzebne to:
1. klucz oczko 13
2. śrubokręt gwiazdka i płaski
3. dwa blachowkręty - takie do regipsów
4. nasadka 16
5. młotek
6. kombinerki
7. szmata i rozpuszczalnik
Odczepiłem cięgna przy pomocy klucza płaskiego, z tyłu odkręciłem ten wygięty pokrzywiony płaskownik do zmiany biegów z tą kulką - każdy wie o co chodzi kluczem trzynastką, wyciągłem harmonijkę ochronną. Teraz dwa blachowkręty poszły w ruch. wkręciłem jeden i drugi delikatnie w simmering po przeciwnych stronach (simering jest metalowym pierścieniem zalanym w gumie - tak żeby się wbiły delikatnie w "środek" okręgu - simmeringu, wkręcamy delikatnie dosłownie tak max na pół cm. Poglądowy obrazek który to bardziej przybliży. Nie polecam wyjmowania śrubokrętem bo korpus skrzyni jest podatny na odkształcenia bardzo i można tym go uszkodzić w tym miejscu i będzie znów cieknąć
Chwyciłem kombinerkami raz jeden raz drugi blachowkręt i ciągłem na zmianę raz ten, raz ten, no i simmering dosłownie od razu wyjęty. Wyczyściłem całość szmatą i benzyną tam dokładnie, nasmarowałem olejem nowy simering w środku i założyłem, przyłożyłem na niego stary i nasadkę 16 aby nie uszkodzić tego noweo i wbiłem młotkiem. skręciłem całość i gotowe. całość zajęła mi dosłownie 10-15 minut.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]
[mk3] Wymiana uszczelniacza wybieraka w skrzyni biegów
Odkopuje temat.
Mam do wymiany uszczelniacz wybieraka w skrzyni golfa 3 model jak na zdjęciu
https://www.fotosik.pl/zdjecie/3b288137e4967a05
jest ona trochę inna niż ta z postów wyżej
https://www.fotosik.pl/zdjecie/059f06fdf384f8b0
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b93abd30c95bd451
i teraz moje pytanie czy ktoś wymieniał takie cudo? Zwracam się do kolegów o instrukcję
Mam do wymiany uszczelniacz wybieraka w skrzyni golfa 3 model jak na zdjęciu
https://www.fotosik.pl/zdjecie/3b288137e4967a05
jest ona trochę inna niż ta z postów wyżej
https://www.fotosik.pl/zdjecie/059f06fdf384f8b0
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b93abd30c95bd451
i teraz moje pytanie czy ktoś wymieniał takie cudo? Zwracam się do kolegów o instrukcję
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości