Cały manewr musimy wykonać mając kanał i dobre dojście do skrzynie od spodu.
W pierwszej kolejności odkrecamy półośki od flanszy - końcówka M8, śrub jest 6szt na kada stronę...

po odkręceniu dwóch półosi od flanszy musimy wyjąc lewą półoś, ażeby później można było wyjąc skrzynie w miarę swobodnie. W tym celu luzujemy nakrętkę (klucz nasadowy nr. 30) która trzyma półoś z piastą...

Luzujemy ją gdy auto jeszcze stoi na kołach, gdyż jest mocno zakręcona! Następnie luzujemy szpilki i podnosimy golfa w górę, zdejmujemy koło. Odkręcamy śrubę zabezpieczającą sworzeń wahacza...

po odkręceniu nakrętki wybijamy śrubę dornikiem i odkręcamy drązek kierowniczy w celu swobodnej manipulacji piastą

drązek - strzałka zielona

Nastepnie bierzemy jakąś brech - łom i rozdzielamy wahacz z piastą (od razu mówię że łątwo nie będzie


Następnie odkręcamy do końca nakrętke nr. 30 ( te w środku piasty) i wybijamy półośkę, która powinna nam ładnie wyskoczyć w stronę skrzyni. Jak widać na zdjeciu wyzej półośki już nie ma, a od drugiej strony zostaje nam taka dziura...

% min przerwy na piwko

Teraz odkręcamy śruby wokół skrzyni, najpierw na dole... dwie nr. 10

następne dwie sa ukryte za flanszą cięzko do nich sie dostać ale trzeba, takze nr 10

przykręcony jest nimi taki oto uszczelniacz...

teraz odkręcamy śrubę rozmiar 19

Teraz trzeba koniecznie podstawic coś pod silnik tak ażeby nie spadł na Nas podczas dalszych prac!!!
Nastepnie odkręcamy trzy śruby między skrzynią a przegrodą silnika - na zdjęciu widać tylko pierwsza od góry, następne dwie widać od dołu pod autem

oczywiscie wczesniej rozpinamy wszystkie cięgna od zmiany biegów widoczne na foto wyżej

Teraz wykręcamy rozrusznik (po wcześniejszym odłączeniu akumulatora i wypięciu z niego wszystkich kabli) trzyma się na 3 śrubach


Pamiętaj, że śruby rozrusznika trzymaja cały silnik i zgodnie z wcześniejszymi wskazówkami musisz podstawić legary pod silnik lub podwiesić go z góry, żeby nie spadł!
Teraz wykręcamy dwie śruby lewej strony stojąc przodem do auta, widac je też od strony wcześniej zdjętego koła

Odpinamy linkę sprzęgła i linkę prędkościomierza (odkręcamy jedną srubkę i podnosimy linke do góry)

wyjdzie nam taki ślimak ze środka

Teraz odkręcamy dwie śruby na górze...

Skrzynka jest już odkręcona

Nabieramy sił, wchodzimy pod auto i prubujemy ja rozdzielić z silnikiem a póżniej wydostac ze środka co nie było dla mnie łatwe gdyż wyjmowałem ją sam ( tutaj radze robic to we dwie osoby gdyz kręgosłup może nie wytrzymać jak już skrzynia pójdzie w dół - mój naszczęście dał rade

Skrzynka wytargana z autka


Teraz aby włożyć nową skrzynkę, robimy wszystko od tyłu

Pewnie o czymś zapomniałem więc piszcie i poprawiajcie, ale myślę lepsza taka fotoporada niż wcale
Porada dotyczy demontazu skrzyni AUG z silnika GX, zamiast skrzyni AUG została założona skrzynia 4T
Pozdrawiam!