Fotoporada - odgrzybianie klimatyzacji i inne problemy klimy

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
subt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt sie 12, 2008 16:48
Lokalizacja: P-w / W-wa

Fotoporada - odgrzybianie klimatyzacji i inne problemy klimy

Post autor: subt » sob sie 01, 2009 10:57

Walcząc z drobnymi problemami z klimą w MK4 postanowiłem przy okazji zrobić małą fotoporadę jak szybko odgrzybić klimę a właściwie jej centralny element parownik, oraz naprawić to co się zepsuło. Fotoporada krystek007 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166489 z pewnością jest bardziej dokładnym opisem tego co i jak należy zrobić, aby cieszyć się zimnym powietrzem w aucie. Ta jest trochę wersją skróconą, dotyczy MK4, oraz zawiera kilka dodatkowych elementów dotyczących klimatyzacji, na które na forum dotychczas nie znalazłem odpowiedz a kilka osób o to pytało.

Na dzień dobry należy się zaopatrzyć w zestaw narzędziowy składający się z płaskiego śrubokrętu, klucza 6mm, środka do odgrzybiania oraz wygospodarować max 15 minut.

1.Robimy sobie stanowisko po stronie pasażera. Głęboko pod schowkiem lokalizujemy piankę, którą należy odsłonić odkręcając jedną ze śrub mocujących zaznaczoną na fotce na czerwono.
Obrazek

2.Ostrożnie odciągamy piankę, która jest wepchnięta pod schowek dokładnie jak w MK3 do taśmy, którą jest opasana od spodu i znajdujemy, nazwijmy to rewizję kanału powietrznego. W celu wymontowania rewizji musimy odkręcić po bokach dwie śrubki 6mm. Na tej rewizji oparty jest wiatrak, tak że musimy ją przytrzymać i ostrożnie odjąć w dół uważając na wypadający wiatrak. Wiatrak, podobnie jak w MK3 jest umieszczony we frezie, obsunie się w dół jakieś 4cm, ale nie wypadnie całkowicie bo wesprze się na schowku.
Obrazek

3. Po zdemontowaniu rewizji centralnie znajduje się wiatrak a po lewej stronie serce Arktyki tj. parownik. Dostęp do parownika jest na tyle wystarczający że możemy go dokładnie odgrzybić naszym preparatem. Jeżeli jest potrzeba wyciągnięcia wiatraka musimy już odkręcić cały schowek oraz poprzeczną belkę spodnią do której przykręcony jest schowek. Dodatkowo na poniższej fotce zaznaczyłem jeden z moich problemów, gąbkę która wpadła do wirnika, ale o tym dalej
Obrazek

4.Na bogato jedziemy pianą po parowniku i właściwie możemy już skręcać wszystko zusammen to kupy. Bardziej cierpliwi mogą poczekać jeszcze chwilę, aby ewentualnie wytrzeć nadmiar piany i potraktować kratki i inne elementy pianą, Ci rządni krwi mogą napałać oko widokiem ginących grzybków itp. :grin:
Obrazek

DODATEK:
Moje dotychczasowe problemy z klimą polegały na tym że:
- śmierdzi z klimy
- cieknie woda do środka, przez co raz że niszczy się wnętrze to i powietrze robi się bardzo wilgotne wewnątrz, - a ostatnio wiatrak powyżej pierwszego biegu climatronika bardzo głośno chodzi, takie dziwne buczenie, że chodził cały kokpit i praktycznie nie dawało się jeździć z takim wiatrakiem.


1. Problem cieknącej wody pod schowkiem związany był z tym, że lejek odprowadzający wodę z parownika nie wystawał dobrze poza tą gumową uszczelkę w ścianie grodziowej (kolor czerwony) Po prostu kończył się równo z powierzchnią ściany grodziowej i cześć wody kapała na zewnątrz a część do środka. Nie wiem czym to było spowodowane, czy to wada mojego egzemplarza czy też może odpadła jakaś cześć. Ostatecznie od strony silnika, na ścianie grodziowej nałożyłem na lejek dodatkową przedłużkę z kolankiem z dół, aby woda pewnie wypływała poza ścianę grodziową.
Obrazek

2. Na forum pojawiało się pytanie gdzie na ścianie grodziowej jest ujście skraplającej się wody w MK4 oraz gdzie kapie ta woda. Załączam zatem fotkę. Trochę nad plecionką od rury wydechowej jest w izolacji ściany grodziowej takie zaznaczone perforacją miejsce, tam właśnie jest ujście wody z klimatyzacji, ale dostęp jest dużo lepszy od spodu bo musimy sie dostać właśnie pod tą izolację. Woda wówczas ścieka albo na zawieszenie albo dopiero na wysokości drążka zmiany biegów bo płynie sobie tunelem dla rury wydechowej.
Obrazek

3. Ostatni z problemów to buczący wiatrak, okazało się, że z klapy dźwigni, znajdującej się pod filtrem pyłkowym na podszybiu od spodniej strony odkleiła się gąbka, taka jak ta zaznaczona na poniższej fotce na górnej stronie całej tej klapy i wpadła do wiatraka, przez co miał duże bicie jak wchodził na obroty. Gąbkę tą widać również na trzecie fotce powyższej porady.
I tu pytanie do tych którzy to przerabiali, czy ta gąbka jest potrzeba na tej dźwigni, czy nie ma potrzeby jej podklejania?
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sie 01, 2009 11:06 przez subt, łącznie zmieniany 1 raz.



zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » sob sie 01, 2009 19:58

Super porada. :helm: Proponuję przenieść ją do FAQ.



krupik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krupik » wt sie 04, 2009 20:32

ja również bardzo dziękuję za poradę - jutro postaram się zastosować ją w życiu :)

Edzia:
no i sposób przetestowany :)
jeszcze raz wielkie dzięki :D
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 19:46 przez krupik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PABLOMIX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt gru 11, 2007 10:35
Lokalizacja: WSC

Post autor: PABLOMIX » wt sie 04, 2009 22:59

robilem identycznie w bylym GIV i teraz w Borze tylko ja ten zabieg powtarzam 2 razy w odstepie kilku dni i jest ok.



wojtoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtoo » czw sie 06, 2009 09:01

A juz chcialem schowek zdejmowac zeby sie dostac do parownika.
Kolego duze :kufel: dla Ciebie
Widac inzynierowie z VW dobrze pomysleli nad tym.
Jedna moja sugestia.Plyn CRC ma koncowke ktora "sika" na boki.Ja ja sciagnałem tak ze piana leciala na wprost i ustawilem rurke prostopadle do parownika tak ze piana wchodzila wgłąb parownika.
Oczywiscie do czyszczenia kanałów wentylacyjnych koncówke juz zakladam.
pozdr



marcelvw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lis 17, 2008 14:42
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: marcelvw » czw sie 06, 2009 09:17

no u mnie tez wydobywa sie czasami nieprzyjemny zapach z klimy...

super porada,

a pytanie jeszcze, po nalozeniu odgrzybiacza, mozna odrazu skrecac i wlaczyc klime? czy trzeba odczekac?



swinkz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr sty 14, 2009 09:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: swinkz » czw sie 06, 2009 09:47

Świetna porada!!
Krótko, zwięźle i konkretnie, a poza tym dodatkowo opisana usterka :) :kufel: :kufel: :kufel: dla Ciebie kolego!
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
subt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt sie 12, 2008 16:48
Lokalizacja: P-w / W-wa

Post autor: subt » czw sie 06, 2009 10:53

marcelvw pisze: a pytanie jeszcze, po nalozeniu odgrzybiacza, mozna odrazu skrecac i wlaczyc klime? czy trzeba odczekac?
Generalnie to jak się piana upłynni to spłynie po parowniku lub ściankach wprost na rynienkę odprowadzającą wodę na zewnątrz. Przestrzeń z parownikiem jest oddzielona od przestrzeni z wiatrakiem dlatego ja ogrzybiam, skręcam i heja witrak pobiera powietrze z góry i wyrzuca na zewnątrz, ale jak przesadzimy z ilością piany to może cofnąć się ona na łopatki wiatraka, który jest dość blisko a wówczas jak będziemy mieli pecha to się może coś spalić, u mnie póki co śmiga, ale ostrożność nie zaszkodzi. Powodzenia



KazioM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob cze 26, 2010 18:12
Lokalizacja: Leszczany

Post autor: KazioM » pn cze 28, 2010 12:56

witam a ja mam takie pytanko znalazlem na allegro taki produkt to odgrzybiania czy to moze byc dobre? prosze o porazdy jzeli ktos uzywal http://moto.allegro.pl/item1088137021_b ... ezonu.html



Awatar użytkownika
hossearkadio26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: hossearkadio26 » pn cze 28, 2010 14:50

KazioM pisze:witam a ja mam takie pytanko znalazlem na allegro taki produkt to odgrzybiania czy to moze byc dobre? prosze o porazdy jzeli ktos uzywal http://moto.allegro.pl/item1088137021_b ... ezonu.html
Wogóle tego kolego nie kupuj. Powoduje tylko odswieżenie na kilka dni i znowu jest to samo. Wiem to z własnego doświadczenia. Kup pianke i bezposrednio na parownik.

Pozdro


Marcin

KazioM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob cze 26, 2010 18:12
Lokalizacja: Leszczany

Post autor: KazioM » wt cze 29, 2010 08:25

ok dzieki ale mam pytania:
1. czy to wszystko trzeba dokladnie pozniej oczyscic z piany wszystkie elementy?
2. Filtr Kabiny i Filtr Pyłkowy to to samo? bo w tym temacie do mk3 jest wyraznie zaznaczone 2 elementy a jak jest w MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166489
3. Czy jezeli oczyszczam wloty powietrza musze ten filtry wyjac a w moim wypadku mieszkajac na wsi i jezdzac po zwirowych drogach apewne przydalo by sie wymienic. Pozniej dolacze zdjecie z filtrem to mi poardzicie czy musze go wymieniac czy nie? pozdrawiam:)



Awatar użytkownika
subt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt sie 12, 2008 16:48
Lokalizacja: P-w / W-wa

Post autor: subt » śr cze 30, 2010 16:05

KazioM pisze:ok dzieki ale mam pytania:
1. czy to wszystko trzeba dokladnie pozniej oczyscic z piany wszystkie elementy?
2. Filtr Kabiny i Filtr Pyłkowy to to samo? bo w tym temacie do mk3 jest wyraznie zaznaczone 2 elementy a jak jest w MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166489
3. Czy jezeli oczyszczam wloty powietrza musze ten filtry wyjac a w moim wypadku mieszkajac na wsi i jezdzac po zwirowych drogach apewne przydalo by sie wymienic. Pozniej dolacze zdjecie z filtrem to mi poardzicie czy musze go wymieniac czy nie? pozdrawiam:)
Kolego, jak wpuścisz pianę do kratek to żeby tam cokolwiek wytrzeć to będzie problem, bo kratki przeszkadzają. Jeżeli na parownik to nie trzeba nic wycierać, płyn sam wycieknie tak samo jak woda która się skrapla podczas pracy na parowniku. Jeżeli chodzi o łopatki silnika to proponuję osuszyć, a do kratek zapuszczać pianę z umiarem.
Filtry kabiny to właśnie pyłkowy z tego co wiem to w MK3 i MK4 to jest jeden element (filtr z ramką), powinno się go wymieniać również regularnie bo przecież całe powietrze zasysane do wnętrza (wlot) przechodzi przez niego, tym samym musisz go wyjąć do czyszczenia wlotu.
Ostatnio zmieniony śr cze 30, 2010 16:06 przez subt, łącznie zmieniany 1 raz.



eshaton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:10
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: eshaton » pt lip 16, 2010 18:30

Czy tak samo dostanę się do parownika w mk4 w klimie manualnej jak i w klimatroniku?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lip 17, 2010 22:49

eshaton pisze:Czy tak samo dostanę się do parownika w mk4 w klimie manualnej jak i w klimatroniku?
tak



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości