[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
CrazyChazz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 10:46
Lokalizacja: Kudowa/Kłodzko

Re: [Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: CrazyChazz » pn lip 04, 2011 10:59

Bedzie dzialalom pod warunkiem ze poprawnie podlaczysz zasilanie i cewke. Ponadto zwoc uwage na konstrukcje zegarow zeby nie bawic sie w przerobki i fuszery.


Obrazek

MK II 4ever

Awatar użytkownika
kisiellos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pn sie 16, 2010 22:22
Lokalizacja: Szczecin

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: kisiellos » sob lis 19, 2011 01:46

Kabel wychodzacy z wtyczki przy liczniku (instalacja 1 wtyk) przy 10 pinie (od obrotosciomierza) jest zielony, od alternatora idzie czerwono czarny, ten drugi jest urwany przy akumulatorze, nie widze nigdzie miejsca w ktorym kabel sie urwal. Ktoredy ten kabel jest puszczony? No i jak bym chcial puscic osobny kabel do obrotka to jakis bezpiecznik trzeba dac? Auto mk2 1.6d :)



bruczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:20
Lokalizacja: Katowice

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: bruczyk » wt gru 20, 2011 14:45

Panowie szybkie pytanko jak to jest mam dwa liczniki do mk2 jeden do 220km/h drugi do 260km/h oba maja indeks 950.

czyli są zamienne??



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5217
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: zielu » wt gru 20, 2011 17:56

bruczyk, tak, chociaż post w sumie nijak ma się do tematu :chytry:


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6155
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: rysiektr » wt gru 20, 2011 22:16

bruczyk pisze:Panowie szybkie pytanko jak to jest mam dwa liczniki do mk2 jeden do 220km/h drugi do 260km/h oba maja indeks 950.

czyli są zamienne??
jeśli mowa o liczniku jako całość a nie jako sam prędkościomierz to jeszcze muszą mieć tę samą ilość wtyczek aby pasowały zamiennie bez rzeźby :pub:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4409
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: majekMK2 » wt lip 24, 2012 23:10

witam i przepraszam za odkop ale nie chce otwierać nowego tematu zrobiłem swapa w golfie mk3 z 1.8 ABS na 1.8 PF ale z mk2 wszystko wsadzone jest z mk2 i teraz mam pytanie jak uruchomić obrotomierz?? gdzie licznik zostaje nadal z mk3 prosze o pomoc


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
Spidit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 17:23
Lokalizacja: Wrocław, Psie Pole

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: Spidit » wt sie 14, 2012 09:47

Ja także mam pytanko.
Mój golfik jest 85r. gdy go rozbierałem, licznik był na jedną kostkę (1.3 benz. index 935). Licznik mi przekłamuje w dół czyli jade 55 km/h, a licznik pokazuje 60 km/h. Wyczytałem, że powinienem mieć na 2 wtyczki. Może u mnie ktoś skrzynie zmienił z 1.6 i index powinien być 950? Jest to wogóle możliwe? A może licznik jest uszkodzony? Albo przez brak tej jednej kostki on przeklamuje? Szukałem licznika z obrotkiem na jedną kostkę to trudno takowy dostać, a z indexem 935 to już zapomnij. Więc jak był na 2 kostki to mi by ułatwiło sprawe.


Obrazek<---Moja perełka :D

hary_1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 10, 2013 22:10

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: hary_1991 » ndz mar 03, 2013 20:52

Witam ..
czy wstawie do mojej jetty ten licznk?
http://allegro.pl/licznik-mfa-ekonomize ... 48514.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wiadomo mfa nie bd działac
ale czy ekonomizer bd?
mam okazje wychaczyc taki zadarmo
czekam na odp ;]



Awatar użytkownika
Spidit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 17:23
Lokalizacja: Wrocław, Psie Pole

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: Spidit » ndz kwie 28, 2013 20:46

Jeżeli masz rocznik 89 i w dół to MFA jak i ekonomizer będzie działać tylko trzeba podłączyć. Mam taki sam licznik i aby ekonomizer działał, czyli wychylała się wskazówka trzeba podać mu napięcie i masę niestety jeszcze nie doszedłem gdzie i jak, a dioda nie będzie działać, bo byś musiał skrzynie biegów wymienić na taką z carata, co ma dodatkowy czujnik właśnie od tej diody. Czyli reasumując jak za darmo do bierz zawsze jak coś części będziesz miał do innego.


Obrazek<---Moja perełka :D

Awatar użytkownika
mkoch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz gru 16, 2012 02:18
Lokalizacja: Leszno/Wroclove

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: mkoch » śr maja 15, 2013 16:31

Temat jest dośc obszerny, a ja szukam już któryś tydzień i znaleźć nie mogę...
Kupiłem sobie licznik z obrotkiem, stary model 2 wtyczki, ale nie mogę znaleźć nawet schematu pod który pin muszę wpiąć kabel od cewki żeby obrotomierz zadziałał. Czy może ktoś poradzić? Pod który konektor na cewce wpiąć kabel i pod który pin w której kostce?

PS. Nie mam pewności czy obrotomierz jest sprawny ani czy w instalacji jest już kabel pociagnięty. Jak przekręcam kluczyk na zapłon, to wskazówka podskakuje o jakiś milimetr i spada od razu. Jak odpalę auto nic się nie dzieje.


Powoly, bo się rozpierdoly...

Awatar użytkownika
Radnaro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 17:01
Lokalizacja: Łódź

Re: [Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: Radnaro » śr cze 12, 2013 00:16

mkoch pisze:Temat jest dośc obszerny, a ja szukam już któryś tydzień i znaleźć nie mogę...
Kupiłem sobie licznik z obrotkiem, stary model 2 wtyczki, ale nie mogę znaleźć nawet schematu pod który pin muszę wpiąć kabel od cewki żeby obrotomierz zadziałał. Czy może ktoś poradzić? Pod który konektor na cewce wpiąć kabel i pod który pin w której kostce?

PS. Nie mam pewności czy obrotomierz jest sprawny ani czy w instalacji jest już kabel pociagnięty. Jak przekręcam kluczyk na zapłon, to wskazówka podskakuje o jakiś milimetr i spada od razu. Jak odpalę auto nic się nie dzieje.
Dołanczam sie do życzeń. Ja wymienilem zegary i tez mi niedziała obrotek...wskazówka tylko wzdryga jak wl/wyl zaplon....myslalem nad nowa instalacja ale niewiem ktore to kable....jak patrzylem to od cewki ida 2 czarne grube i jeden czarno-czerwony...mysle ze to jest syg...i niby ten kabel idzie do szkrzynki jak trzeba..a potem to juz jest litania kabli i nic nieogarniam ; /



Awatar użytkownika
BartekMK2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 19:05
Lokalizacja: Pnió(vw) okolice gliwic

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: BartekMK2 » śr cze 12, 2013 14:08

dla sprostowania, jeśli instalacja jest stara z przed 89r to niebd działał licznik i reszta z instalacji po 89r. chyba że będzie rzeźba. ja miałem silnik 1.3 gaźnik 88r. wsadziłem licznik tez na starą instalacje z MFA, obrotkiemitp itd. tez licznik na dwa wtyki i obrotek działał wszystko ok. teraz posiadam golfa 1.8 91 rok elektryka nowa, opcjonalnie nie posiadałem obrotomierza lecz dorwałem drugi licznik wymieniłem tylko predkosciomierze żeby zgadzał się przebieg i włożyłem ten licznik z obrotomierzem i hula. o sygnale z alternatora słyszałem że trzeba to robic w dieslach o benzyniakach nie slyszałem. więc myśle że jeśli nie chcemy problemów z tym to najlepiej poszukac liczniki takie jak wychodziły w rocznikach i po prostu wsadzic ewentualnie wymienic liczniki tak żeby przebieg się zgadzał. wersji było multum.. i nie sądze żeby ce trudzili się o jakieś przeróbki z sygnałem, instalacje szły do wszystkich takie same. golf 1.3 który w był w wersji CL nie miał obrotka a golf madison który opcjonalnie go miał, szło wszystko taśmowo i po prostu wystarczy wsadzic obrotek i powinno chulac. jeśli nie mam racji to proszę o poprawienie mojej wypowiedzi :), i wytłumaczenie tego inaczej :) jak coś to zapraszam na priv o ewentualne porady. pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: marcinek84 » śr cze 12, 2013 21:26

mkoch, Radnaro, biała wtyczka przewód czerwono/czarny idzie do skrzynki w pin B19 (czerwona wtyczka) wychodzi D26 (biała wtyczka) gdzie się rozgałęzia na 2 przewody czerwono/czarne i idzie do cewki. jeśli chodzi o auto w benzynie do 89. Przy cewce może być z przewodem zielonym do modułu zapłonowego.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mkoch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz gru 16, 2012 02:18
Lokalizacja: Leszno/Wroclove

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: mkoch » pt sie 16, 2013 13:49

Odgrzebię. Już dawno temu rozwiązałem problem u siebie. Okazało się, że kable przy cewce były źle podpięte. Wystarczyło zamienić je miejscami i wszystko latało jak złoto :)


Powoly, bo się rozpierdoly...

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości