[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:45
- Lokalizacja: sępólno krajeńskie
- Kontakt:
Witam może komuś pomogę dzisiaj Montowałem obrotomierz W swoim MK2 1.6 D CL
Zakupiłem cały licznik z obrotomierzem indeks 950 do diesla zamiast mojego ze zwykłym zegarkiem. Niestety mój golf nie miał słynnego wyjścia W w alternatorze dlatego tez wymiana nie ograniczyła się do podłączenia jednej kostki. Po odkopaniu paru tematów i pogrzebaniu w Googlach znalazłem rozwiązanie mojego problemu. W Takim przypadku jak mój należy wymontować alternator wymontować szczotko trzymacz, rozpołowić alternator interesuje nas ta cześć z uzwojeniem i na dole mamy zestaw prostowniczy na którym widać 3 przylutowane kable ( Diody ) do jednej z nich wystarczy przylutować kabel i wyprowadzić go na zewnątrz.
Potem montujemy alternator na miejsce i dorabiamy jakaś wtyczkę wsuwkę jak kto chce żeby było praktycznie. Jeżeli macie wejście W w alternatorze to pomijacie wyciąganie go i wyprowadzanie kabelka. Następnie poszukałem schematu (opisu) kości licznika na jedną ( czarna wtykę 28 pin ) I kabelek odpowiadający za obrotomierz to nr 10 na kostce u mnie był to zielony kolor uwaga miałem 2 zielone wiec dobrze sprawdzić. Przeprowadziłem kabelek przez ścianę grodziowa i połączyłem go z zielonym Obrotomierz śmiga. Moze komuś pomoge hehe.. tym opisem.. Tak to wyglądało u mnie POzdro
Zakupiłem cały licznik z obrotomierzem indeks 950 do diesla zamiast mojego ze zwykłym zegarkiem. Niestety mój golf nie miał słynnego wyjścia W w alternatorze dlatego tez wymiana nie ograniczyła się do podłączenia jednej kostki. Po odkopaniu paru tematów i pogrzebaniu w Googlach znalazłem rozwiązanie mojego problemu. W Takim przypadku jak mój należy wymontować alternator wymontować szczotko trzymacz, rozpołowić alternator interesuje nas ta cześć z uzwojeniem i na dole mamy zestaw prostowniczy na którym widać 3 przylutowane kable ( Diody ) do jednej z nich wystarczy przylutować kabel i wyprowadzić go na zewnątrz.
Potem montujemy alternator na miejsce i dorabiamy jakaś wtyczkę wsuwkę jak kto chce żeby było praktycznie. Jeżeli macie wejście W w alternatorze to pomijacie wyciąganie go i wyprowadzanie kabelka. Następnie poszukałem schematu (opisu) kości licznika na jedną ( czarna wtykę 28 pin ) I kabelek odpowiadający za obrotomierz to nr 10 na kostce u mnie był to zielony kolor uwaga miałem 2 zielone wiec dobrze sprawdzić. Przeprowadziłem kabelek przez ścianę grodziowa i połączyłem go z zielonym Obrotomierz śmiga. Moze komuś pomoge hehe.. tym opisem.. Tak to wyglądało u mnie POzdro
Nic takiego trudnego w tym nie ma wystarczy zwykły wkrętak. Parę wkrętów jedna kostka i odpięcie linki prędkościomierza a na jakie wymieniasz ?
Ostatnio zmieniony sob lut 20, 2010 18:26 przez axelgry, łącznie zmieniany 2 razy.
Chciałbym na miejsce zegarka założyć obrotek ale już wiem ,że lepiej wymienić całość.
Niestety nie znam sie jakie są modele
np. coś takiego
http://allegro.pl/item927388394_licznik ... mierz.html
Niestety nie znam sie jakie są modele
np. coś takiego
http://allegro.pl/item927388394_licznik ... mierz.html
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 01:33 przez In-victus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dioda83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 702
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Podaj rok auta, sprawdź jaki masz index licznika (znajdziesz go pod przyciskiem kasowania przebiegu dziennego), czy zgadza się z tym z aukcji. Na tej podstawie będzie można stwierdzić czy licznik będzie pasował do Twojego Mk2.In-victus pisze:Chciałbym na miejsce zegarka założyć obrotek ale już wiem ,że lepiej wymienić całość.
Niestety nie znam sie jakie są modele
np. coś takiego
http://allegro.pl/item927...brotomierz.html
Dokładnie tak jak mówi kolega Dioda83 pierwsze co index musi być ten sam i rocznik bo od tego zależy na ile masz kostek licznik bodajże jak przed 89 to 2 a jak po 89 na jedna. A co do wymiany to jak pisałem prosta sprawa. Warto po rozebraniu całości czyli wyjęciu starego licznika podpiąć nowy i sprawdzić czy jest podświetlenie bo najczęściej są spalone te żarówki u góry jak jest już włożony to ciężko to przekręcić a na wierzchu to wiadomo.
Panowie mam w swoim MK II licznik zwykły z zegarkiem na dwie wtyki (co mnie dziwi bo rocznik auta to 1990 silnik 1.3 NZ ) , zakupiłem licznik z obrotomierzem na jeden wtyk (taki jak na zdjęciu ) o indeks się nie boję bo przełożę sobie mój licznik kilometrów ale dużo będzie pracy i przerabiania instalacji na jedną wtyczkę ? czy to w ogóle wykonalne a może da się przełożyć sam obrotomierz do moich zegarów ? foto licznika który kupiłem :
VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
- Dioda83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 702
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Moim zdaniem, przy obecnym wysypie liczników z obrotomierzem na allegro, nie warto bawić się w kombinowanie. Sprzedałbym ten licznika a zakupił na dwie wtyki, szybko sprawnie i bez obaw o sukces końcowyzerohour pisze:Panowie mam w swoim MK II licznik zwykły z zegarkiem na dwie wtyki (co mnie dziwi bo rocznik auta to 1990 silnik 1.3 NZ ) , zakupiłem licznik z obrotomierzem na jeden wtyk (taki jak na zdjęciu ) o indeks się nie boję bo przełożę sobie mój licznik kilometrów ale dużo będzie pracy i przerabiania instalacji na jedną wtyczkę ? czy to w ogóle wykonalne a może da się przełożyć sam obrotomierz do moich zegarów ? foto licznika który kupiłem :
no witam,
Jestem tu nowy, dopiero się ogarniam, proszę o wyrozumiałość .
Mam Golfika MK3 1.8 75KM CL z 92' i niestety zegar zamiast obrotomierza. Próbowałem trochę ogarnąć ten poradnik, ale niestety, ani zdjęć, ani instrukcji do MK3. Dziś jak się przyjrzałem jakby to wymienić, to nie udało mi się tego wymyślić. Mogłby ktoś wytłumaczy jak dla cepa jak to wymienić?
I czy te zegary by pasowały?
http://moto.allegro.pl/item903088516_li ... erzem.html
Dzięki z góry,
Bartek
Jestem tu nowy, dopiero się ogarniam, proszę o wyrozumiałość .
Mam Golfika MK3 1.8 75KM CL z 92' i niestety zegar zamiast obrotomierza. Próbowałem trochę ogarnąć ten poradnik, ale niestety, ani zdjęć, ani instrukcji do MK3. Dziś jak się przyjrzałem jakby to wymienić, to nie udało mi się tego wymyślić. Mogłby ktoś wytłumaczy jak dla cepa jak to wymienić?
I czy te zegary by pasowały?
http://moto.allegro.pl/item903088516_li ... erzem.html
Dzięki z góry,
Bartek
Przeszukałem ten topic ale nie znalazłem.
Jest gdzieś schemat przejściówki z jednej kostki na 2?
czy taki licznik jakims cudem uruchomię na golf II D (1985r)
http://allegro.pl/item942872578_zegar_l ... otomi.html
Jest gdzieś schemat przejściówki z jednej kostki na 2?
czy taki licznik jakims cudem uruchomię na golf II D (1985r)
http://allegro.pl/item942872578_zegar_l ... otomi.html
jakby ktoś jeszcze chciał licznik z obrotomierzem to mam na sprzedaż (fotki powyżej) nie będę u siebie nic przerabiał bo ja mam dwie wtyczki a licznik jest na jedną , index prędkości 935 idealnie pasuje do 1.3 NZ info na PW .
pozdrawiam
pozdrawiam
VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości