[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Tommek-GTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn maja 07, 2007 19:22
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Tommek-GTI » czw sty 31, 2008 02:32

Gratuluje! Tez mam NZ-ta i za tydzien po egzaminach zabieram sie do roboty!!!! Obrotek juz jest!!!!


Moj na Keskinach, oraz MKI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134149

Awatar użytkownika
treborrrrrr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 20:40
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: treborrrrrr » pn lut 11, 2008 20:58

Jak już pisałem mam obrotomierz od benz. Wyrwałem elektronikę, połamałem i pożyczyłem tylko 3 kondensatory. Dwa ukaądy scalone i trochę pracy przy płytce drukowanej. Obrotomierz działa jak należy. Oczywiście pozostaje kwestia wyskalowania. Dlatego proszę o pomoc. Podobno można to ustawić wg. prędkości jazdy na danym biegu. Jest jeszcze jeden problem. W tym obrotomierzu mam tabliczkę ze skalą od benzyny (do 7000obr) posiada ktos może wzór tarcz z indeksem 950 prędkością do 200km/h i obrotomierzem do 5000obr/min? Pozdrawiam.

P.S.: Link do moich wypocin: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic929047.html



memory5pit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 21:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: memory5pit » czw lut 14, 2008 10:37

Witam.

Mam Golfa III 1.4 ABD, licznik w zakresie 20-200 z zegarkiem.

Czy licznik w zakresie 0-200 i obrotek 7000 bedzie pasowal, czy beda jakies przeklamania?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt lut 15, 2008 18:21

memory5pit pisze:Witam.

Mam Golfa III 1.4 ABD, licznik w zakresie 20-200 z zegarkiem.

Czy licznik w zakresie 0-200 i obrotek 7000 bedzie pasowal, czy beda jakies przeklamania?
proponuje przeczyta temat od poczatku


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Tommek-GTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn maja 07, 2007 19:22
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Tommek-GTI » sob lut 23, 2008 13:29

Witam, jak juz wczesniej pisalem mam NZ-ta 1,3 90 rok. Chcialem zmienic licznik caly na taki z obrotkiem, lecz w tym nowym z tylu za obrotomierzem jest pusta wtyczka, tak jakby cos mialo tam byc wtykniete!! Co to ma byc, bo zadnej dodatkowej wtyczki u mnie w aucie nie widze. Czy mozliwe ze to jakis bezpiecznik??? Jesli tak to czy dostane to w motoryzacyjnym i w jakiem cenie???


Moj na Keskinach, oraz MKI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134149

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » ndz lut 24, 2008 20:02

Może chodzi o wężyk podciśnienia. Może masz zegary z mfa.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

montaż obrotka

Post autor: marcinek84 » ndz mar 02, 2008 18:34

Kto ma obrotek z wskaznikiem paliwa i temperatury? :grin: ja kupiłem zegary wygląd jak od golfa ale! 2 wtyczki kżda inna :-) uszkodzone na dodatek plus licznik z innym indeksem ale obrotek był :grin: maiłem obrotek elektroniczny ale chciałem mieć oryginalny. więc wystarczy obrotek podłączasz plus ze stacyjki, masa plus sygnał z alternatora i działa :grin: nie trzeba męczyć się z szukaniem odpowiedniego licznika. jak chce ktoś zobaczyć jak wygląda obrotek z wskaźnikiem paliwa i temperatury lub gdzie wychodzi sygnał to piszcie na PW



Awatar użytkownika
Rafałgolomk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt mar 04, 2008 19:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Kontakt:

Post autor: Rafałgolomk2 » czw mar 06, 2008 11:23

ja mam zegary mk2 od diesla z obrotomierzem(biale tarcze z logo vw w tle sam robilem:))) )na 2 wtyczki i moge sie z kims wymienic na takie same ale do benzyny chetni niech pisza na gg 7510165


golomk3

Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » śr mar 12, 2008 22:04

Witam dziś zabrałem sie za załozenie obrotka:)
najpierw miałem problem z wyjeciem zegarów:/ (wkuzyłem sie i sszarpnołem, okazało sie odłamałem kawałeczek tego plastiku przy zagaracz na lince prędkosciomierza:/
potem przełozyłem swoj prędkościomierz do nowych zegarów(obyło sie bez problemów)
podłaczyłem i obrotomierz zadziala:D
ale okazało sie ze prędkosciomierz niedziała:((
co moze byc tego przyczyna czy ten kawałem odąłmanego plastiku czy moze mogłem coś uszkodzic jak szarpnołem???
prosze pomżcie!!



BartekGTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 09:48
Lokalizacja: Skorogoszcz
Kontakt:

Post autor: BartekGTI » śr mar 12, 2008 22:37

mam takiego digitala ale nie działa predkościomierz a obrotomierz tak nie wiem od czego to zależy i gdzie jest ten impulsator, proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
dymas666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 13:33
Lokalizacja: Hołowczyce
Kontakt:

Post autor: dymas666 » ndz mar 16, 2008 23:49

dolar pisze:Czesc

Moj problem polega na tym ze po zamontowaniu zegarow - (2 wtyki) z obrotkiem do swojego golfa II 1.6TD niby pozauje obroty silnika ale podczas jazdy gdy obroty silnika wchodza na ok. 3200-3500obr/min zaczyna mrygac kontrolka oleju i cos bzyczec w tych zegarach na biegu jalowym gdy go porzadnie przegazuje dzieje sie to samo...dodam ze licznik obrotow silnika dalej odczytuje wskazania poprawnie... bzyczenie i mruganie tej kontrolki oleju ustepuje dopiero po wylaczeniu silnika...Wiem tylko tyle ze nie jest temu winien zaden z czujnikow temp. oleju cis.oleju czy czujnik temp. wody bo gdy odlacze wtyczke z tego wyjscia "W" alternatora to po ponownym uruchomieniu sinika i gazowaniu go czy podczas jazdy nic nie bzyczy i nic nie mroga a gdy tylko ja ponownie podlacze i silnik wejdzie na te obroty wyzsze powyzej 3200obr/min zaczyna sie to bzyczenie i mruganie... :otepienie: .
Czy ktos spotkal sie moze z takim przypadkiem albo wie gdzie moze tkwic przyczyna tego stanu rzeczy ?


Ja mam podobnie w Mk2 1.3, no masakra totalna. Przy obrotach 3200 i powyżęj włącza mi się kontrolka oleju i miga i delikatnie zaczyna falowac obrotomierz. O co tu chodzi? Na luzie, na biegu jałowym to się nie dzieje, więc naprawde nie mam pojęcia. Prosze o pomoc. A i jescze mam taki problem, jak włączam długie światła to przestaje działać obrotomierz, o co chodzi, ktos może mi pomóc? I jeszcze jedno, w starym liczniku miałem index prędkości 935, taki był naprawdę w mk2 1.3 gaźniku czy może powinien być inny? To jest składak ten mój golf więc już sam nie wiem.
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 11:46 przez dymas666, łącznie zmieniany 2 razy.


dymas666dzieki

Awatar użytkownika
chudi01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sty 19, 2008 13:32
Lokalizacja: Przemyśl okolice

Post autor: chudi01 » wt mar 18, 2008 19:40

w 1,3 był na pewno licznik o indeksie 935 a co do dziwnego zachowania obrotomierza to skłaniał bym sie do "walniętej" instalacji elektrycznej - ale o tym niech ktoś inny sie wypowie
Ostatnio zmieniony wt mar 18, 2008 19:41 przez chudi01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dymas666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 13:33
Lokalizacja: Hołowczyce
Kontakt:

Post autor: dymas666 » wt mar 18, 2008 21:14

tez tak myślę że to wina instalacji, coś nie tak pewnie z masą. To znaczy ze jak miałem na stówę index 935 to teraz jak 950 to źle mi będzie pokazywał prędkość?


dymas666dzieki

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości