[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Post autor: ygd » ndz wrz 05, 2004 16:57

Sporo golfów nie jest fabrycznie wyposażone w obrotomierze.

Możemy samemu w prosty sposób go dołożyć.
W 99.9% przypadków - sprawa sprowadza się do wymiany samych zegarów (odkręcenia ramki, wyciągnięciu przełączników i odkręceniu zegarów przymocowanych na 2 śrubki i wypięciu ich z kostek).

Pamiętajmy, kupując zegary, jeżeli mamy golfa wyprodukowanego do połowy roku 1989, nasze zegary bedą miały 2 kostki do mocowania, po 89roku, będzie to jedna kostka.
Radzę szukać zegarów z odpowiednią ilością kostek, bo potem jest ciężko zrobić przejściówkę ;)


To samo tyczy się diesla i benzyny, aczkolwiek obrotomierz z diesla, nie będzie działał w benzynie i na odwrót.

Należy także pamiętać o zachowaniu tego samego indeksu prędkości, który jest podawany nad kasownikiem dziennego przebiegu kilometrów (np 950,970,1050).


Kilka poglądowych zdjęć:

(zegary z obrotomierzem do benzyny na jedną wtyczkę - wyskalowanie do 7000, wersja do 8000 była tylko w gti 16v)
Obrazek


(zegary z obrotomierzem z wersji GTI - wraz z komputerem pokładowym MFA, na dwie wtyczki)
Obrazek

(zegary do diesla na dwie wtyczki)
Obrazek

(ciekawa wersja obrotomierza do diesla, w przypadku diesla obrotomierz zawsze wyskalowany do około 5000)
Obrazek

(zegary digifiz, golf GTI)
Obrazek




Analogicznie postępujemy w przypadku golfa MK3, czy passata b2/b3.



wersja porady 1.0 :P
Ostatnio zmieniony śr wrz 15, 2004 13:49 przez ygd, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » ndz wrz 05, 2004 18:38

a nie musimy pdpinać zadnych dodatkowych kabelków do obrotomierza :?: wystarczy standartowe kostki :?:


Obrazek

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » ndz wrz 05, 2004 19:27

Tak jak jest napisane, w 99,9% przypadków nie trzeba nic więcej robić. Najprościej pożyczyć od kogoś zegary i sprawdzić;)


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

deKrzychu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 15:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: deKrzychu » wt wrz 07, 2004 09:41

To ja mam jeszcze pytanko co do DIGIFIZ'a...
Gdzie (wiem,wiem.pewnie gielda) moge kupic takowy zegar (jak dla mnie on jest boooski!! :)) i jaka cena moze miec ten zegar?Ciezko jest je znalezc? Ja sie w nich zakochalem... :> ;)
pozdrf


.::deKrzychu::.
Sky's the limit!

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » wt wrz 07, 2004 09:46

Prawdę mówiąc nie widziałem nigdy na giełdzie, ale czasem ktoś rozbiera auto z takimi zegarami...
W moim aucie takie zegary były zamontowane fabrycznie. Same zegary do odpalania wszystkiego ci nie wystarczą, potrzebujesz jeszcze impulsatora do prędkościomierza i takiego przełącznika do ustawiania zegarów.
A cena? hmm ta wersja z obrotkiem wyskalowanym do 7000 można czasem trafić za jakieś 150-350pln.


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

bartm
root
root
Posty: 55
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 20:51
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: bartm » śr wrz 08, 2004 22:35

:) dwa pytania:
1. czy mozna bez problemu przemontowywac sam predkosciomierz (mialem wersje licznika bez obrotka, kupilem z obrotkiem i zeby sie nie bawic z cyferkami chce po prostu wymienic predkosciomierze (no i jesio inny index predkosci).
2. czy wersja z obrotomierzem ma dodatkowa zarowke do podswietlenia w okolicach zegarka?? (bo mam dziure i wyglada jakby byla na zarowke).



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » śr wrz 08, 2004 22:39

1. można
2. jest podświetlenie cyfrowego zegara na zarówce


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

bartm
root
root
Posty: 55
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 20:51
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: bartm » śr wrz 08, 2004 22:51

1. jak ?? tam jest folia przylutowana do niego ...
2. biala czy z filtrem?



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » śr wrz 08, 2004 23:28

Folia nie jest przylutowana, wszystko się odpina
W zegarku oczywiście jest biała żaróweczka, folia jest przy wyświetlaczu, trzeba całość rozebrać.


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
marek007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:00

Post autor: marek007 » czw wrz 09, 2004 08:26

to mowisz ze w mk3 tez wystarczy tylko wypiac zegarek i wczepic obrotomierz?? ps do ilu powinien byc skalowany obrotomierz w mk3 cl 1.8l ??



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » czw wrz 09, 2004 08:38

Tak mówię, obrotek do 7000. Kolega ma założone zegary od GTI u siebie w 1.8 CL, wszystko ładnie chodzi (z wyjątkiem MFA oczywiscie :D)


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

szaro102

Post autor: szaro102 » czw wrz 09, 2004 15:30

mam golfika 1,8 benz licznik ma MFA ,ale silnik padl :-( i bede tak zakladal 1,6D (bo takiego mam) i teraz moje pytanie da sie podlaczyc jakos ten licznik zeby choc czesc funkcji MFA dzialala (np. temp,kilometry,szybkosc)spalanie wiadomo ze odpada :-( i co z obrotomierzem ?? s.biegow zostaje z benzyny wiec mysle ze predkosc bedzie ok mam racej ??
widze ze istotny jest tez rok autka golf jest 91
Pozdrawiam
Irek



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » czw wrz 09, 2004 15:56

Musisz kupić zegary z obrotomierzem do diesla, gdzieś widziałęm jakieś opisy podłączenia MFA, poszukaj na necie ;)
Ale nie jestem z kolei pewny, czy w ogóle były zegary do diesla z mfa :|


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

bartm
root
root
Posty: 55
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 20:51
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: bartm » czw wrz 09, 2004 16:05

hehe podlaczylem kostki i... dziala :) :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości