[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.
Sporo golfów nie jest fabrycznie wyposażone w obrotomierze.
Możemy samemu w prosty sposób go dołożyć.
W 99.9% przypadków - sprawa sprowadza się do wymiany samych zegarów (odkręcenia ramki, wyciągnięciu przełączników i odkręceniu zegarów przymocowanych na 2 śrubki i wypięciu ich z kostek).
Pamiętajmy, kupując zegary, jeżeli mamy golfa wyprodukowanego do połowy roku 1989, nasze zegary bedą miały 2 kostki do mocowania, po 89roku, będzie to jedna kostka.
Radzę szukać zegarów z odpowiednią ilością kostek, bo potem jest ciężko zrobić przejściówkę
To samo tyczy się diesla i benzyny, aczkolwiek obrotomierz z diesla, nie będzie działał w benzynie i na odwrót.
Należy także pamiętać o zachowaniu tego samego indeksu prędkości, który jest podawany nad kasownikiem dziennego przebiegu kilometrów (np 950,970,1050).
Kilka poglądowych zdjęć:
(zegary z obrotomierzem do benzyny na jedną wtyczkę - wyskalowanie do 7000, wersja do 8000 była tylko w gti 16v)
(zegary z obrotomierzem z wersji GTI - wraz z komputerem pokładowym MFA, na dwie wtyczki)
(zegary do diesla na dwie wtyczki)
(ciekawa wersja obrotomierza do diesla, w przypadku diesla obrotomierz zawsze wyskalowany do około 5000)
(zegary digifiz, golf GTI)
Analogicznie postępujemy w przypadku golfa MK3, czy passata b2/b3.
wersja porady 1.0
Możemy samemu w prosty sposób go dołożyć.
W 99.9% przypadków - sprawa sprowadza się do wymiany samych zegarów (odkręcenia ramki, wyciągnięciu przełączników i odkręceniu zegarów przymocowanych na 2 śrubki i wypięciu ich z kostek).
Pamiętajmy, kupując zegary, jeżeli mamy golfa wyprodukowanego do połowy roku 1989, nasze zegary bedą miały 2 kostki do mocowania, po 89roku, będzie to jedna kostka.
Radzę szukać zegarów z odpowiednią ilością kostek, bo potem jest ciężko zrobić przejściówkę
To samo tyczy się diesla i benzyny, aczkolwiek obrotomierz z diesla, nie będzie działał w benzynie i na odwrót.
Należy także pamiętać o zachowaniu tego samego indeksu prędkości, który jest podawany nad kasownikiem dziennego przebiegu kilometrów (np 950,970,1050).
Kilka poglądowych zdjęć:
(zegary z obrotomierzem do benzyny na jedną wtyczkę - wyskalowanie do 7000, wersja do 8000 była tylko w gti 16v)
(zegary z obrotomierzem z wersji GTI - wraz z komputerem pokładowym MFA, na dwie wtyczki)
(zegary do diesla na dwie wtyczki)
(ciekawa wersja obrotomierza do diesla, w przypadku diesla obrotomierz zawsze wyskalowany do około 5000)
(zegary digifiz, golf GTI)
Analogicznie postępujemy w przypadku golfa MK3, czy passata b2/b3.
wersja porady 1.0
Ostatnio zmieniony śr wrz 15, 2004 13:49 przez ygd, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
Prawdę mówiąc nie widziałem nigdy na giełdzie, ale czasem ktoś rozbiera auto z takimi zegarami...
W moim aucie takie zegary były zamontowane fabrycznie. Same zegary do odpalania wszystkiego ci nie wystarczą, potrzebujesz jeszcze impulsatora do prędkościomierza i takiego przełącznika do ustawiania zegarów.
A cena? hmm ta wersja z obrotkiem wyskalowanym do 7000 można czasem trafić za jakieś 150-350pln.
W moim aucie takie zegary były zamontowane fabrycznie. Same zegary do odpalania wszystkiego ci nie wystarczą, potrzebujesz jeszcze impulsatora do prędkościomierza i takiego przełącznika do ustawiania zegarów.
A cena? hmm ta wersja z obrotkiem wyskalowanym do 7000 można czasem trafić za jakieś 150-350pln.
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
dwa pytania:
1. czy mozna bez problemu przemontowywac sam predkosciomierz (mialem wersje licznika bez obrotka, kupilem z obrotkiem i zeby sie nie bawic z cyferkami chce po prostu wymienic predkosciomierze (no i jesio inny index predkosci).
2. czy wersja z obrotomierzem ma dodatkowa zarowke do podswietlenia w okolicach zegarka?? (bo mam dziure i wyglada jakby byla na zarowke).
1. czy mozna bez problemu przemontowywac sam predkosciomierz (mialem wersje licznika bez obrotka, kupilem z obrotkiem i zeby sie nie bawic z cyferkami chce po prostu wymienic predkosciomierze (no i jesio inny index predkosci).
2. czy wersja z obrotomierzem ma dodatkowa zarowke do podswietlenia w okolicach zegarka?? (bo mam dziure i wyglada jakby byla na zarowke).
mam golfika 1,8 benz licznik ma MFA ,ale silnik padl i bede tak zakladal 1,6D (bo takiego mam) i teraz moje pytanie da sie podlaczyc jakos ten licznik zeby choc czesc funkcji MFA dzialala (np. temp,kilometry,szybkosc)spalanie wiadomo ze odpada i co z obrotomierzem ?? s.biegow zostaje z benzyny wiec mysle ze predkosc bedzie ok mam racej ??
widze ze istotny jest tez rok autka golf jest 91
Pozdrawiam
Irek
widze ze istotny jest tez rok autka golf jest 91
Pozdrawiam
Irek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości