mala porada jak zgrzebac elektryke przy swapie silnika z RP na PB/PF z wiazkami po 89 roku(moze w starszych byc podobnie)
Oczywiscie wiazke na silnik i ecu musimy miec pozostaje kwestia elektryki ktora trzeba przeciagnac z przedzialu silnika do skrzynki bezpieczników. Ja ta czesc wiazki zostawiłem z RP bo pasuje tylko trzeba wykonac małe modyfikacje wiazki z RP.
W całej imprezie chodzi o zmontowanie ze soba wtyczek ktore sa na ponizszych fotkach
wiazka z RP
kolory kabli:
1. Bialo fioletowy
2. zolto czerwony
3. bialo czarny
4. czerwony
5. czarny
6. brazowo czerwony
obok jst jeszcze jedna wtyczka 1 pinowa z kablem zotlo czarnym ktora nas nie interesuje
wiazka z PB
1. czerwony (moze ma brazowy lub zielony pasek)
2. zolto czarny
3. czerwono biały (gruby)
4. zółto czerwony (cienki)
5 zołto czerwony (gruby)
I teraz jak to podłaczyc??
Zacznijmy od tego co najprostsze
Cienkie kabelki zółto-czerwone łączymy ze soba jest to sygnał na pompe paliwa.
Zasilanie ECU do tego wykorzystujemy nastepujace kabelki:
Z wiązki RP: przewód czarny jest to + po zapłonie, czerwony jest to stały + z akumulatora
Z wiązki PB przewód czarno-żółty który daje + do ECU
Te przewody podłączamy do przekaźnika, który musimy dołożyć.
Przewody do przekaznika podpinamy tak:
Przewód z pinu 14 ecu czyli zółto czarny wpinamy w pin 87, przewód czerwony (stały plus)do pinu 30, czarny(po zapłonie) do pinu 86, no i do pinu 85 ciagniemy mase z aku lub karoserii
I w ten sposób mamy zasilanie ECU
Tak wiec w wiazce rp wykorzystalismy kable czerwony, czarny i czerwono-zołty i tyle jest nam potrzbnych, reszta jest zbedna.
I w wiązce z PB do podłączenia mamy jeszcze 2 przewody w przypadku PB(3 w PF)
Do tego schemat skrzynki moze byc pomocny
Przewód zółto czerwony gruby jest to zasilanie wtrysków ktore ma byc uruchamiane z przekaznika pompy paliwa. Ten przewód podciągamy do skrzynki bezpieczników do gniazka Z1
A przewód czerwony(czerwono zielony) jest to przewód sygnalowy z rozrusznika wychodzi z pinu 1 ecu i jego nalezy pociagnac do skrzynki bezpieczników i podłączyc do kostki F do pinu 5.
I na takim podłaćzeniu silnik PB musi zapalic
jesli chodzi o PF to pozostaje jeszcze przewód biało - czerwony do sondy lambda ale nie do konca wiem co z nim zrobic
Jak zmontować elektryke RP po swapie na PB/PF porada
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
Jak zmontować elektryke RP po swapie na PB/PF porada
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
ale jest, jak ja potrzebowalem takich info to nie było gdzie znalesc i nikt znajacy temat nie był chetny udzielic informacji
nie rozumiem dlaczego nazywasz to druciarstwem skoro moj przekaznik jest sobie w skrzynce bezpieczników wszystkie kabelki sa wciagniete w wiazke i zaizolowane, tak samo mozna by nazwac pewnie instalacje w wielu swapach (twoim tez) gdzie sam kladłes kable
moze i nie trzeba przekaznika dokladac ja zrobilem to w ten sposób i działa
toffic dopisz w takim razie info odnosnie tego przekaznika ktory to jest gdzie ewentualnie dołaczyc zasilanie ecu a nie krytykuj
jest to kolejna wypowiedz osoby ktora zna sie na mechanice itp rzeczach ktora krytykuje zamiast dołaczyc potrzebne innym infotoffic pisze:więc wg mnie ta porada jest lekkim druciarstwem
nie rozumiem dlaczego nazywasz to druciarstwem skoro moj przekaznik jest sobie w skrzynce bezpieczników wszystkie kabelki sa wciagniete w wiazke i zaizolowane, tak samo mozna by nazwac pewnie instalacje w wielu swapach (twoim tez) gdzie sam kladłes kable
moze i nie trzeba przekaznika dokladac ja zrobilem to w ten sposób i działa
toffic dopisz w takim razie info odnosnie tego przekaznika ktory to jest gdzie ewentualnie dołaczyc zasilanie ecu a nie krytykuj
moze i kosztuje 50 pln ale ja nie miałem ochoty wyciagac wszystkich kabli z powodu 2 brakujacych przewodow, a jak kupilem wiazke za te 50 pln to wiekszosc wtyczek brakowalo to wolalem w te spoob to zmontowacsas_gti pisze:szacun za poradę tylko kurcze czy jest sens? Wiązka z PF/PB kosztuje 50 zł, PnP
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
zasilanie z G1/10 i tyle no i przekaźnik 32 jak pamiętamzajac pisze:dopisz w takim razie info odnosnie tego przekaznika ktory to jest gdzie ewentualnie dołaczyc zasilanie ecu a nie krytykuj
[ Dodano: 14 Mar 2009 12:17 ]
widzisz różnica jest taka, że akurat w mojej instalacji WSZYSTKIE kabelki wychodzą i wchodzą tam gdzie fabryka przewidziałazajac pisze:tak samo mozna by nazwac pewnie instalacje w wielu swapach (twoim tez) gdzie sam kladłes kable
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości