[mk4] Paląca się kontrolka płynu od spryskiwaczy
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[mk4] Paląca się kontrolka płynu od spryskiwaczy
Jako że miałem taki oto problem, że ciągle paliła mi się kontrolka płynu od spryskiwaczy, postanowiłem sprawdzić co się dzieje. Sprawdziłem przewody i wszystkie byłu ok, a więc zacząłem od wyciągnięcia zbiornika od spryskiwaczy.
* Przykręcony on jest 2 śrubkami o rozmiarze 10
Pierwsza z nich u góry
Druga na dole zbiorniczka
* Jeżeli śrubki już mamy odkręcone, odpinamy zasilenie od pomki
* Później po lekkim wyciągnięciu zbiorniczka, odpinamy kostkę od czujnika do którego chcemy się dostać.
* Teraz już możemy podnieść zbiorniczek nieco wyżej(jeżeli mamy płyn w środku teraz możemy go wylać) Jeżeli go wylejemy to wyciągamy pompke z wężykami i wyjmujemy cały zbiorniczek.
I oto po wyciagnięciu zbiorniczka mamy pełen dostęp do czujnika i zbiornika. Moim oczom ukazał się taki oto widok w zbiorniczku jak i na czujniku
* Teraz można wyciągnąć czujnik ciągnąc i lekko wykręcając powinien łatwo wyjść, można wyciągnąć też uszczelke do przeczyszczenia
*Jak widać syf był niezły, niewiem co ktoś lał do autka, ale widać że trochę się tego nazbierało. Cały czujnik miał otoczke z kamienia, ja usunąłem tą otoczkę papierem ściernym później dodatkowo cały zbiorniczek z czujnikiem załałem roztworem takim jak do odkamieniania czajników, dodatkowo ostry strumień wody i powinno puścić.
Składamy w odwrotnej kolejności.
U mnie udało się ten problem rozwiązać, że już czujnik działa elegancko. Może komuś akurat się przyda parę fotek.
Pozdrawiam
* Przykręcony on jest 2 śrubkami o rozmiarze 10
Pierwsza z nich u góry
Druga na dole zbiorniczka
* Jeżeli śrubki już mamy odkręcone, odpinamy zasilenie od pomki
* Później po lekkim wyciągnięciu zbiorniczka, odpinamy kostkę od czujnika do którego chcemy się dostać.
* Teraz już możemy podnieść zbiorniczek nieco wyżej(jeżeli mamy płyn w środku teraz możemy go wylać) Jeżeli go wylejemy to wyciągamy pompke z wężykami i wyjmujemy cały zbiorniczek.
I oto po wyciagnięciu zbiorniczka mamy pełen dostęp do czujnika i zbiornika. Moim oczom ukazał się taki oto widok w zbiorniczku jak i na czujniku
* Teraz można wyciągnąć czujnik ciągnąc i lekko wykręcając powinien łatwo wyjść, można wyciągnąć też uszczelke do przeczyszczenia
*Jak widać syf był niezły, niewiem co ktoś lał do autka, ale widać że trochę się tego nazbierało. Cały czujnik miał otoczke z kamienia, ja usunąłem tą otoczkę papierem ściernym później dodatkowo cały zbiorniczek z czujnikiem załałem roztworem takim jak do odkamieniania czajników, dodatkowo ostry strumień wody i powinno puścić.
Składamy w odwrotnej kolejności.
U mnie udało się ten problem rozwiązać, że już czujnik działa elegancko. Może komuś akurat się przyda parę fotek.
Pozdrawiam
Często w MK IV ten czujnik sie zawiesza tak samo jak czujnik oleju jak jest niski poziom. Po dolaniu dalej sie pali. W więkrzości przypadków wystarczy zdjąc klemy z akumulatora na jakiś czas i po problemie, ale wiadomo nie zawsze pomaga.
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 23:45 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogólnie zbiorniczek jest z tworzywa które się nie chce skleić,mnie się udało pęknięcie zalepić klejem do szyb.Ale wszelkiego rodzaju poxipole odpadają od razu,także nie masz co próbować.Możliwe że można jeszcze "na gorąco" tak jak klei się zderzaki,ale tego nie próbowałem.tomato20 pisze:wie ktoś czy można to skleić jakoś
miałem podobny problem, do naprawy zastosowałem pędzelek o dość sztywnym włosiu i przez otwór wlewowy wyczyściłem obie sondy czujnika.
syfu nie było zbyt dużo więc odessałem go butelką plastikową (w nakretce robi się otwór ciut mniejszy od wężyka plastikowego jaki mamy pod ręką, długi np 50cm. wężyk do butelki przez nakrętkę wciskamy tak z 10-15 cm butelkę ściskamy i możemy odsysać) u mnie obeszło się bez demontowania zbiorniczka. Małe uzupełnienie płynu i kontrolka działa OK.
syfu nie było zbyt dużo więc odessałem go butelką plastikową (w nakretce robi się otwór ciut mniejszy od wężyka plastikowego jaki mamy pod ręką, długi np 50cm. wężyk do butelki przez nakrętkę wciskamy tak z 10-15 cm butelkę ściskamy i możemy odsysać) u mnie obeszło się bez demontowania zbiorniczka. Małe uzupełnienie płynu i kontrolka działa OK.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pt gru 08, 2006 15:21
- Lokalizacja: TARCHOMIN/Wawka
- Kontakt:
Witam,
Ja mam problem nieco innej natury;/ u mnie nie zapala sie kontrolka od spryskiwaczy gdzy nie ma plynu w zbiorniczku;/ coco mozna z tym zrobic. wymienic czujnik czy moze jest jakis bezpiecznik za to odpowiedzialny ??
pomocy !!!
Ja mam problem nieco innej natury;/ u mnie nie zapala sie kontrolka od spryskiwaczy gdzy nie ma plynu w zbiorniczku;/ coco mozna z tym zrobic. wymienic czujnik czy moze jest jakis bezpiecznik za to odpowiedzialny ??
pomocy !!!
Życie bywa Piekne :)
MK 4 by Rymon
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78823
stare dobre dzieje
MK 4 by Rymon
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78823
stare dobre dzieje
Witam, mój problem wygląda zupełnie inaczej jak wyżej są opisywane.. a więc
Kontrolki wszystko działa sprawie problem wygląda tak: w zbiorniczku jest płyn i wszystko ok, gdy włączę spryskiwanie szyb normalnie spryskiwacz zadziała.. ale po chwili zapala sie kontrolka ze nie ma płynu w zbiorniczku , chociaż jest nawet pełny. Płyn normalnie ucieka gdzie tkwi problem?
Kontrolki wszystko działa sprawie problem wygląda tak: w zbiorniczku jest płyn i wszystko ok, gdy włączę spryskiwanie szyb normalnie spryskiwacz zadziała.. ale po chwili zapala sie kontrolka ze nie ma płynu w zbiorniczku , chociaż jest nawet pełny. Płyn normalnie ucieka gdzie tkwi problem?
- Leszek1000
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz sie 23, 2009 12:22
- Lokalizacja: Łebcz
[mk4] Paląca się kontrolka płynu od spryskiwaczy
A czy taki czujnik mogę sobie założyć i co trzeba by było zrobić?
- Jeżu
- VW Baron
- Posty: 3396
- Rejestracja: wt sie 05, 2008 14:35
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: VW Golf mk1 cabrio 91
- Silnik: 2H
[mk4] Paląca się kontrolka płynu od spryskiwaczy
witam ze odkopie temat..powiedzcie mi czy jak kupie czujke do zbiorniczka sprysków i czy jest tam jakaś wtyczka fabryczna czy będe musiał home made podciągnoć aż do licznika kabelki i wtedy edzie działał licznik ? ?
Był vw golf Mk2 1,3 GT
Był JazzBlue 1,6 SR mk4 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=437292" onclick="window.open(this.href);return false;
Był Passat 3BG Black Magic 1,9 TDi
Był vw Golf mk4 cabrio 1.8 GT
Był Audi A6 c5 1.9 Tdi AVG
Był a4 b6 cabrio 1.8T BFB
Jest vw tiguan 2.0 tdi 140 4 motion
Jest vw Golf mk1 cabrio 91
Był vw sirocco mk2 White scala 87 JH
Jest VW Scirocco mk2 1.600 GTI 1981
Jest new beetle 1.9 TDI 99
Był JazzBlue 1,6 SR mk4 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=437292" onclick="window.open(this.href);return false;
Był Passat 3BG Black Magic 1,9 TDi
Był vw Golf mk4 cabrio 1.8 GT
Był Audi A6 c5 1.9 Tdi AVG
Był a4 b6 cabrio 1.8T BFB
Jest vw tiguan 2.0 tdi 140 4 motion
Jest vw Golf mk1 cabrio 91
Był vw sirocco mk2 White scala 87 JH
Jest VW Scirocco mk2 1.600 GTI 1981
Jest new beetle 1.9 TDI 99
[mk4] Paląca się kontrolka płynu od spryskiwaczy
Witam mi skończył się płyn w zbiorniku a nic mnie nie poinformowało ( nie świeci sie żadna kontrolka) czy każdy MK4 ma taki czujnik? chciałbym się dowiedzieć dlaczego u mnie nie poinformowało mnie. Drugie pytanie ile takiego plynu wchodzi do zbiorniczka ? bo mam 2L butelkę spryskiwacza zimowego i nie wiem czy to starczy ;>
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[mk4] Paląca się kontrolka płynu od spryskiwaczy
w pierwszym poście masz zdjęcia czujnika...wystarczyłoby otworzyć maskę i zerknąć...zobaczyłbyś że takiego czujnika nie masz - nie każdy mk4 to miałTomekKoch pisze:czy każdy MK4 ma taki czujnik?
jw...wystarczyło spojrzeć pod maskę i wiedziałbyś że nie masz czujnikaTomekKoch pisze:chciałbym się dowiedzieć dlaczego u mnie nie poinformowało mnie
na zbiorniczku jest napisane 3l (były też 5,5l)TomekKoch pisze:ile takiego plynu wchodzi do zbiorniczka ?
jak mało będziesz zimą jeździł to wystarczy nawet 0,5lTomekKoch pisze:mam 2L butelkę spryskiwacza zimowego i nie wiem czy to starczy ;>
[mk4] Paląca się kontrolka płynu od spryskiwaczy
Witam - mam taki problem -świeci mi sie cały czas brak płynu do sprysków --oczywiście płyn uzupełniłem ale kontrolka nadal świeci --jak to naprawić co sprawdzić na jakiej zasadzie to działa ?? gdzie w elsa można to znaleść ??
pozdrawiam
pozdrawiam
[mk4] Paląca się kontrolka płynu od spryskiwaczy
Witam,mam problem z uruchomieniem czujnika poziomu płynu do sprysków.Mam licznik full fis bez can 1J0 919 890A.Mam czujnik zapiętych pasów i klocków hamulcowych -jednak po dodaniu 4 do kodowania (03143 na 07143)nic sie nie dzieje mimo odłączenia akumulatora.Instalacja -pin 1 czujnika do masy,pin 2 czujnika do6 pinu zielonej wtyczki zegarów.O co chodzi z tymi zegarami ?
Edit:
Po wypięciu zielonej wtyczki zegarów okazało sie ze jeden "wąsik"z pinu od czujnika klocków hamulcowych zwierał z pinem 6 -problem rozwiązany .
Edit:
Po wypięciu zielonej wtyczki zegarów okazało sie ze jeden "wąsik"z pinu od czujnika klocków hamulcowych zwierał z pinem 6 -problem rozwiązany .
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
[mk4] Paląca się kontrolka płynu od spryskiwaczy
koledzy mam problema z licznikiem posiadam czujnik poziomu płynu spryskiwaczy chciałem go aktywować wpisywałem to co w forum pisaliście ale wg programu polski vag podana wartość jest nieprawidłowa co robię źle? mógłby ktoś mnie poinstruować jak włączyć? golf iv 2000 rok 1/2 fis
passat b5 115KM AZM 2003r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości