Mod ŁUKIEGO.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Niemek69, zaworek wbija się tylko i dziesiąte części mm a nie od razu o 2mm.
szukaj innego zaworka i doprowadź go do takich wartości jak powinien być ewentualnie tylko delikatnie go mocniej wbić.
to tak samo jakby w seryjny silnik od razu wrzucić pompę 12mm i jakiegoś Holseta HX35 i ustawić na 2.5bara z dużym dymem.
silnik raz że nie miał czasu się ułożyć do zwiększonych obciążeń a dwa że na takich nastawach i tak by się zaraz rozsypał jakby kierownik za często deptał
szukaj innego zaworka i doprowadź go do takich wartości jak powinien być ewentualnie tylko delikatnie go mocniej wbić.
to tak samo jakby w seryjny silnik od razu wrzucić pompę 12mm i jakiegoś Holseta HX35 i ustawić na 2.5bara z dużym dymem.
silnik raz że nie miał czasu się ułożyć do zwiększonych obciążeń a dwa że na takich nastawach i tak by się zaraz rozsypał jakby kierownik za często deptał
no racja to faktycznie przesadzilem:(Arwam a takie cisnienie to jest duzo za male?bo nie miesci sie w rtej normie ...i dlatego mysle ze mi trochu przykapca bo slabe papa cisnienie daje i wyzuca paliwo...dobrze mysle? musze skabinowac pier suwmiarke z glebokosciomierzem by oblukac ile ten zaworek dokladnie jest wbity i bede mysla co dalej
- punxbrygade
- Mały gagatek
- Posty: 116
- Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Mod ŁUKIEGO.
Przy kupnie pompy dostałem informacje, by wymienić pokazany poniżej zawór na ten ze swojej pompy. Po Lewej zawór z "nowej", z prawej z mojej starej. W "nowej" ktoś wbił trzpień do głębokości 3mm Czy zabezpieczenie powinno być na końcu zaworu, tak jak w mojej starej(zobaczcie na zdjęciu)? Jeśli nie to jak sprawnie poprawić nowy zawór? Dodatkowo w moim starym zaworze po przechyleniu słychać jak cylinderek w środku się rusza, czy to dobry obiaw?
Jak przywraca się regulację do fabrycznych ustawień? Mam wybić cały środek od prawej do lewej strony (względem zdjęcia poniżej) i wsadzić od nowa, czy wbija się go "spowrotem"?
Jak przywraca się regulację do fabrycznych ustawień? Mam wybić cały środek od prawej do lewej strony (względem zdjęcia poniżej) i wsadzić od nowa, czy wbija się go "spowrotem"?
Mod ŁUKIEGO.
kolego zabezpieczenie na tym zaworku musi znajdować się na końcu tego zaworka tak i u mnie też jest..
jeśli chcesz go dobrze wyregulować to bierzesz manometr w sklali od 1 do min 10 bar wpinasz się w krucieć powrotu paliwa na pompie dajesz odpowiednie obr silnika i ustawiasz ciśnienie wbijając ten zaworek lekkimi *#cenzura#* i patrzysz na manometr"ciśnienie zwiększa się odpowiednio do głębokości wbicia zaworka". ja wpiąłem się w ten krucieć przez zdjęcie przewodu powrotu paliwa od wtrysków,przewód ten wsadziłem do butelki żeby sobie tam paliwo leciało a manometr w miejsce tego przewodu na krućcu powrotu paliwa..mam przewody giętkie więc tylko zginałem przewód powrotu paliwa do filtra i automatycznie manometr pokazywał mi ciśnienie przy danych obr silnika... moim zdaniem moja metoda jest dobra gdy ktoś nie ma trójnika a chce zmierzyć ciśnienie wewnątrz pompy..
życzę udanych modów
jeśli chcesz go dobrze wyregulować to bierzesz manometr w sklali od 1 do min 10 bar wpinasz się w krucieć powrotu paliwa na pompie dajesz odpowiednie obr silnika i ustawiasz ciśnienie wbijając ten zaworek lekkimi *#cenzura#* i patrzysz na manometr"ciśnienie zwiększa się odpowiednio do głębokości wbicia zaworka". ja wpiąłem się w ten krucieć przez zdjęcie przewodu powrotu paliwa od wtrysków,przewód ten wsadziłem do butelki żeby sobie tam paliwo leciało a manometr w miejsce tego przewodu na krućcu powrotu paliwa..mam przewody giętkie więc tylko zginałem przewód powrotu paliwa do filtra i automatycznie manometr pokazywał mi ciśnienie przy danych obr silnika... moim zdaniem moja metoda jest dobra gdy ktoś nie ma trójnika a chce zmierzyć ciśnienie wewnątrz pompy..
życzę udanych modów
Re: Mod ŁUKIEGO.
Panowie, jak najmniej inwazyjnie przywrócić ustawienie "0" na tym zaworku? Zabezpieczenie od dołu nie chce za bardzo wyjść. Trzeba bić na przelot z którejś ze stron tego zaworka?
A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro
A80 B4 2,8 AAH Quattro
Mod ŁUKIEGO.
pobawić się i wyciągnąć zabezpieczenie, potem wyjąć tłoczek i sprężynkę i dopiero wtedy wybić. jak bedizesz bił przez tłoczek to oszkodzisz sprężynkę i zaworek nie będzie trzymał ciśnienia.
Re: Mod ŁUKIEGO.
Odświeżam stary temat.
Z racji tego, że w sprawach związanych z modem łukiego jestem dość zielony, chciałbym poradzić się bardziej doświadczonych osób.
Zaworek wbity na 8mm -
samochód odpala normalnie, praca silnika bardzo miękka szczególnie po dogrzaniu,bardzo silny jeśli chodzi o ruszanie bez gazu. Przyśpiesza dobrze od dołu, natomiast kiedy turbodoładowanie zaczyna dawać o sobie znać, przyśpieszenie momentalnie spada (muszę odpowiednio dozować gaz, żeby go nie zamulić) po wciśnięciu gazu do podłogi, auto bardzo słabo przyśpiesza. Tak jakby od połowy dodawanie gazu nic nie dawało, tylko bardziej zamulało silnik.Przy tym zero dymu, bez względu na dawkę paliwa. Turbo wkręca się wtedy maksymalnie 0,5 bara. Czy jest to normalny objaw zbyt niskiego ciśnienia wewnętrznego w pompie?
Zaworek wbity 1 mm -
Praca silnika praktycznie niezauważalnie głośniejsza, od dolnych obrotów przy wciśniętym gazie maleńka chmurka za mną, do momentu, kiedy zaczyna wkręcać się turbo. Mogę mocniej wcisnąć gaz i do pewnych obrotów 0,3-04 bara przyzwoicie przyśpiesza. Potem zamuła jak przy zaworku wbitym na 8mm.
Zaworek wbity 1,7 mm -
Silnik dłużej schodzi z obrotów (konieczna regulacja położenia dźwigni gazu) , łatwiej gaśnie przy ruszaniu bez dodawania gazu. Elastyka drastycznie wzrosła. Jest wreszcie wyczuwalny "kop" kiedy turbodoładowanie zaczyna się wkręcać. Nie ma spadku mocy i przerywania przy głębszym dodaniu gazu. Turbo k24 wkręca się na około 1.1- 1-2 bara (mbc maksymalnie skręcone, lecz więcej nie dmucha) Przy tym bardzo dużo ciemnego dymu od niskich obrotów, na wyższych troszeczkę mniej ale moim zdaniem za dużo, natomiast przy doładowaniu maksymalnym- czarna chmura za samochodem.
Czy można tak to zostawić, czy eksperymentować dalej z głębszym wbiciem zaworka?
Czy objawy o których napisałem powyżej to raczej normalne zjawisko?
Z góry dziekuje za podpowiedzi
Z racji tego, że w sprawach związanych z modem łukiego jestem dość zielony, chciałbym poradzić się bardziej doświadczonych osób.
Zaworek wbity na 8mm -
samochód odpala normalnie, praca silnika bardzo miękka szczególnie po dogrzaniu,bardzo silny jeśli chodzi o ruszanie bez gazu. Przyśpiesza dobrze od dołu, natomiast kiedy turbodoładowanie zaczyna dawać o sobie znać, przyśpieszenie momentalnie spada (muszę odpowiednio dozować gaz, żeby go nie zamulić) po wciśnięciu gazu do podłogi, auto bardzo słabo przyśpiesza. Tak jakby od połowy dodawanie gazu nic nie dawało, tylko bardziej zamulało silnik.Przy tym zero dymu, bez względu na dawkę paliwa. Turbo wkręca się wtedy maksymalnie 0,5 bara. Czy jest to normalny objaw zbyt niskiego ciśnienia wewnętrznego w pompie?
Zaworek wbity 1 mm -
Praca silnika praktycznie niezauważalnie głośniejsza, od dolnych obrotów przy wciśniętym gazie maleńka chmurka za mną, do momentu, kiedy zaczyna wkręcać się turbo. Mogę mocniej wcisnąć gaz i do pewnych obrotów 0,3-04 bara przyzwoicie przyśpiesza. Potem zamuła jak przy zaworku wbitym na 8mm.
Zaworek wbity 1,7 mm -
Silnik dłużej schodzi z obrotów (konieczna regulacja położenia dźwigni gazu) , łatwiej gaśnie przy ruszaniu bez dodawania gazu. Elastyka drastycznie wzrosła. Jest wreszcie wyczuwalny "kop" kiedy turbodoładowanie zaczyna się wkręcać. Nie ma spadku mocy i przerywania przy głębszym dodaniu gazu. Turbo k24 wkręca się na około 1.1- 1-2 bara (mbc maksymalnie skręcone, lecz więcej nie dmucha) Przy tym bardzo dużo ciemnego dymu od niskich obrotów, na wyższych troszeczkę mniej ale moim zdaniem za dużo, natomiast przy doładowaniu maksymalnym- czarna chmura za samochodem.
Czy można tak to zostawić, czy eksperymentować dalej z głębszym wbiciem zaworka?
Czy objawy o których napisałem powyżej to raczej normalne zjawisko?
Z góry dziekuje za podpowiedzi
Mod ŁUKIEGO.
Siem
Oj, dawno tu nie zaglądałem. Dostałem info e-mail o ruszeniu się tematu „Mod Łukiego”.
Wbijanie zaworka powoduje zwiększenie ciśnienia wstępnego w pompie. Ciśnienie to jest wprost proporcjonalne do obrotów pompy (silnika) i reguluje siłownikiem wyprzedzenia wtrysku – im większe ciśnienie, to wcześniejszy wtrysk.
Twój przypadek wygląda, jak źle (za późny) ustawiony statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku.
Wróć z ustawieniem zaworka do wartości nominalnych (zgodnie z tabelami ze wcześniejszych postów) i sprawdź ustawienie wyprzedzenia.
Przypuszczam, że możesz dość mocno przestawić pompę na wyprzedzenie.
Katalizator jeszcze masz, czy już out ?
Jeżeli pompa z „gruszką” – to tu ustawiasz wielkość dawki w stosunku do ciśnienia turbo.
W.
Oj, dawno tu nie zaglądałem. Dostałem info e-mail o ruszeniu się tematu „Mod Łukiego”.
Wbijanie zaworka powoduje zwiększenie ciśnienia wstępnego w pompie. Ciśnienie to jest wprost proporcjonalne do obrotów pompy (silnika) i reguluje siłownikiem wyprzedzenia wtrysku – im większe ciśnienie, to wcześniejszy wtrysk.
Twój przypadek wygląda, jak źle (za późny) ustawiony statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku.
Wróć z ustawieniem zaworka do wartości nominalnych (zgodnie z tabelami ze wcześniejszych postów) i sprawdź ustawienie wyprzedzenia.
Przypuszczam, że możesz dość mocno przestawić pompę na wyprzedzenie.
Katalizator jeszcze masz, czy już out ?
Jeżeli pompa z „gruszką” – to tu ustawiasz wielkość dawki w stosunku do ciśnienia turbo.
W.
Wojtek
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz wrz 30, 2012 11:18
Mod ŁUKIEGO.
Witam
Męczę się z tematem dłuższy czas. Silnik AHF. Ciśnienie na wolnych 2 bary. Coś jest nie tak czy źle mierze? Manometr wkręciłem w korpus pompy. Przy 4 tys obrotów 7 barów. Po wbijaniu zaworka z 5mm do około 6,5mm. Na wolnych dalej 2 bary. Przy 4 tys 9. Przy 3 tys przed i po wbiciu zaworka 6 barów.
Kąt wtrysku w teście dynamicznym nie nadąża. A na wolnych w BS się nie zmienia. Tak samo podczas testu zaworka N108 silnik nie zmienia charakterystyki pracy.
Jakieś pomysły? Już w planach mam wymianę pompy...
edit:
Dziś dokładnie zrobiłem logi po tym wbijaniu zaworka. I oto efekty
przed
http://vaglog.rtnet.pl/krzysztofchmiele ... 07107.html" onclick="window.open(this.href);return false;
po
http://vaglog.rtnet.pl/krzysztofchmiele ... 07586.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czemu z dołu nie wyrabia?
Męczę się z tematem dłuższy czas. Silnik AHF. Ciśnienie na wolnych 2 bary. Coś jest nie tak czy źle mierze? Manometr wkręciłem w korpus pompy. Przy 4 tys obrotów 7 barów. Po wbijaniu zaworka z 5mm do około 6,5mm. Na wolnych dalej 2 bary. Przy 4 tys 9. Przy 3 tys przed i po wbiciu zaworka 6 barów.
Kąt wtrysku w teście dynamicznym nie nadąża. A na wolnych w BS się nie zmienia. Tak samo podczas testu zaworka N108 silnik nie zmienia charakterystyki pracy.
Jakieś pomysły? Już w planach mam wymianę pompy...
edit:
Dziś dokładnie zrobiłem logi po tym wbijaniu zaworka. I oto efekty
przed
http://vaglog.rtnet.pl/krzysztofchmiele ... 07107.html" onclick="window.open(this.href);return false;
po
http://vaglog.rtnet.pl/krzysztofchmiele ... 07586.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czemu z dołu nie wyrabia?
Mod ŁUKIEGO.
Panowie jakie ma być ciśnienie wewnętrzne w audi a6 1.9 tdi 110 km?Czy da się podejrzeć vag comem to ciśnienie w pompie lub sprawdzić po innych parametrach?Czy to ciśnienie odpowiada za rozruch bo musze trochę pokręcić zaczym zaskoczy,wtryski mam nówki a i tak opotelepie silnikiem i kąt też w normie co może być?
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Mod ŁUKIEGO.
przy zdrowej pompie i ecu lepiej nie ruszac zaworu
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości