Mod ŁUKIEGO.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » sob gru 13, 2008 00:20

vwolfi pisze:A jest w ogóle możliwość zmierzenia ciśnienia bez wyjmowania pompy?
jest możliwość, tylko trzeba się w specjalny trójnik zaopatrzeć :bajer:
Ostatnio zmieniony sob gru 13, 2008 00:22 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » sob gru 13, 2008 00:28

i jakiś zegar przeważnie. Domyślam się że trzeba śię podłączyc do przewodu od wtryska.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » sob gru 13, 2008 10:21

i jakiś zegar przeważnie. Domyślam się że trzeba śię podłączyc do przewodu od wtryska.
nie, trzeba mierzyć za pompką małego ciśnienia, czyli za zaworkiem...


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Wojtek_GR » sob gru 13, 2008 22:33

vwolfi pisze:Wojtek_GR z tego co zrozumiałem to na tej pompie nie masz zrobionego timming moda? A dzięki modowi który zaproponowałeś następuje zmiana w momencie kąta wtrysku, tak?
Na tej pompie, co na zdjęciu i na poprzedniej bez LDA, też nie miałem
timmingmoda.
Przy poprzedniej pozwoliłem sobie na przegięcie z "ŁUKI mod'em" o 1,5
mm, bo było to dwie-trzy godziny przed jej wymianą na nową - z LDA.
Po 1,5 mm - golf za...dalał jak opętany ponad 3500,
obecnej dodałem 0,4 z ostrożności, bo statyczny na ucho ustawiałem, po
dokładnych regulacjach zdam relację.


Wojtek

m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » wt gru 16, 2008 21:54

Wojtek_GR, co do porady to :prayer:

zrobiłem 0,5 mm i testuje od 2 dni jest zmiana na + lepiej sie zbiera nawet na wyższych biegach
dziejo pisze:porada owszem jest ale gdyby to wszystko było potwierdzone hamownią to by było extra
no było by ale duzo porad niema :crazy:



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw gru 18, 2008 00:51

znalazłem troche info na temat na vw diesel.net
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... sc&start=0

a tu troche grubsza lektura:
http://www.vwdieselparts.com/forum/view ... re&start=0

[ Dodano: 17 Gru 2008 23:54 ]
i tu jeszcze troche, ale w języku żabojadów, nie mam pojęcia co piszą ale są wykresy:
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... c&start=15
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 00:56 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » czw gru 18, 2008 16:38

w tych tematach często powtarzane jest:

preasure in pump MUST be 43,5psi at 1000 rpm engine
preasure at 2000 rpm about 75,4 psi


czy to jest podane ciśnienie jakie powinno byc normalnie w pompie, czy po modzie? Bo ja za dobrze po angielsku nie szprecham.
I jak to jest że podpinają zegar przy dojściu paliwa do pompy?

Ciekawe że wszyscy tam mają pompy bez LDA.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob gru 20, 2008 00:21

moze ciut nie w temacie, ale na temat wbijania tego cuda, otoz w TDI tez to mozna zrobic,

tylko ze w TDI latwiej to sprawdzic bo wszytko wychodzi na vagu
a rozchodzi sie o to czy pompa jest nadal w stanie wyprzedzac kat

w TDI wchodzi sie w nastawy podstawowe i komp zadaje (przy starszych sterownikach) wartosc 17,4
niektore z aut do mnie przyjezdzajacych maja ledwie 5 - 6, po wbiciu tego zaworka wartosc rosnie (wbija sie az osiagnie 17,4) powyzej juz nie wskazuje i uwazam ze nie ma to sensu,

cala operacja powoduje powrot do fabrycznych wartosci, i mysle ze w starszych pompach efekt bedzie ten sam

aha i na koniec jeszcze jedno, w TDI na wskazania w tej grupie o ktorej pisalem wczesniej ma znaczenie jeszcze ustawienie kata wtrysku pompa, wiec najpierw to a potem wbijanie :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Tygryscb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 27, 2007 16:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tygryscb » sob gru 20, 2008 01:24

A można to "wbijanie" jakoś przełożyć na silniki mTDI??
Nie do końca jestem pewien ale w silnikach z wtryskiem pośrednim kont jest przestawiany wolniej wiec jeśli za pomocą tego "wbijania" przyspieszymy tę operacje taka pompa np; od AAZ powinna lepiej współpracować z silnikiem DI??

Mylę się??

Tygryscb



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob gru 20, 2008 01:39

Tygryscb pisze:A można to "wbijanie" jakoś przełożyć na silniki mTDI??
tak, ale podobnie jak w przypadku TD bez mierzenia przesuniecia tloczka przyspieszacza bym sie za to nie zabieral...


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob gru 20, 2008 10:18

Tygryscb pisze:
zaprzal pisze: tak, ale podobnie jak w przypadku TD bez mierzenia przesuniecia tloczka przyspieszacza bym sie za to nie zabieral...
Co masz na myśli??
To co kolega Adamm napisal w poscie wyzej - czyli, ze w tdi efekty dzialan mlotkiem pieknie widac na vagu...
Natomiast w td lub mtdi bez pomiaru sie nie dowiesz o ile sie przyspiesza kąt. Poza tym jest jeszcze cos takiego jak twardosc tej sprezynki i z dokladnymi pomiarami daloby sie ustawic nie tylko o ile ale tez kiedy i przy jakim cisnieniu bedzie sie przyspieszal kąt.
Co do takiego stukania na oko to ja jestem na NIE :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » sob gru 20, 2008 14:56

żeby wbijac na oko, ta ja też mówie NIE, ale podłączyc zegar, obserwować, i zrobić to mądrze, jak najbardziej TAK


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]

Awatar użytkownika
Tygryscb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 27, 2007 16:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tygryscb » śr gru 24, 2008 00:02

vwolfi pisze: podłączyć zegar, obserwować,.....TAK
Było by pięknie jak byś mógł rozwinąć tą myśl...

Dlaczego tak to drążę?? Jestem w trakcie (prawie już 5 mieś) dokręcania mTDI u siebie w busie, jak na razie jestem na etapie - bus lata żwawo, ładnie przyspiesza ale wiem, że to jeszcze nie to..

Pozdrawiam

TT



Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Wojtek_GR » śr gru 24, 2008 05:19

Napisałem temat "Mod ŁUKIEGO" pod wrażeniem wymiatania mojego 1V na
pompie bez LDA, która posiadała nastawy fabryczne 17 lat temu.

Teraz leczę się z pochopnego stukania młoteczkiem !

Na starej pompie (ori 1V, bez LDA) + ŁUKI 1,5mm efekt był
zarąbisty, bo pompa po wielu latach pracy pewnie straciła wewnętrzna
szczelność (zużyła się) i podniesienie ciśnienia wstępnego przywróciło
jej dawną sprawność, a przesadne stuk-puk mocno wyprzedziło
wtrysk, czego efektem było potężne kopniecie w zakresie 3500 - 4500 rpm.
Zmieniłem pompę na SB'kową, ustawioną na maszynie u pompiarza, a potem
wszystko zrobiłem na opak:
- kąt statyczny "na ucho", a że niebardzo jeździło
- pokręciłem wszystkimi dostępnymi śrubkami i stuknąłem w zaworek o
0,5 mm.
Dziś - wczoraj, poświęciłem wiele czasu, aby wrócić do "fabryki"
Zaworek - aby go odkręcić, musiałem dorobić klucz (zapomniałem zrobić
fotkę), bo sklepana rurka nie działała.

Trójnik - do pomiaru ciśnienia. Wykonany z króćca od starej pompy.
Obrazek

Obrazek

Manometr + miliony :-) złączek (trafił się z niestandardowym
przyłączem na G-1/2 zamiast ogólnie stosowanego 20x1,5 lub G-1/8)
Obrotomierz - zapożyczony, w zupełności wystarczy ten w zegarach, lecz
trzeba się nabiegać.

Cała instalka do regulacji ciśnienia wstępnego.
Obrazek

Dane serwisowe dla pompy silnika SB (numer pompy dopisze, a dla
innych pomp postaram się zdobyć i też dopiszę)

RPM POMPY | RPM SILNIKA | CIŚNIENIE (bar)
700 | 1400 | 3,3 - 3,9
1250 | 2500 | 4,9 - 5,5
2250 | 4500 | 7,7 - 8,3

Tolerancja jest dość duża i dlatego wystarczy wskazanie obrotka na
desce.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ustawiłem w środku zakresu, poskręcałem na dawce, LDA i obrotach,
na mniej/więcej fabrykę - NIE JEDZIE.
Po świętach kręcimy od nowa :-), ale tym razem "z głową"

ŁUKI Mod - warto wykonać, aby przywrócić zużytej pompie fabryczne
parametry - podkręcanie w fazie testów !

Macie jakiś pomysł/patent na pomiar przesunięcia pina od wyprzedzenia
dynamicznego ?


Wojtek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości