jest możliwość, tylko trzeba się w specjalny trójnik zaopatrzećvwolfi pisze:A jest w ogóle możliwość zmierzenia ciśnienia bez wyjmowania pompy?
Mod ŁUKIEGO.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony sob gru 13, 2008 00:22 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Na tej pompie, co na zdjęciu i na poprzedniej bez LDA, też nie miałemvwolfi pisze:Wojtek_GR z tego co zrozumiałem to na tej pompie nie masz zrobionego timming moda? A dzięki modowi który zaproponowałeś następuje zmiana w momencie kąta wtrysku, tak?
timmingmoda.
Przy poprzedniej pozwoliłem sobie na przegięcie z "ŁUKI mod'em" o 1,5
mm, bo było to dwie-trzy godziny przed jej wymianą na nową - z LDA.
Po 1,5 mm - golf za...dalał jak opętany ponad 3500,
obecnej dodałem 0,4 z ostrożności, bo statyczny na ucho ustawiałem, po
dokładnych regulacjach zdam relację.
Wojtek
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
znalazłem troche info na temat na vw diesel.net
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... sc&start=0
a tu troche grubsza lektura:
http://www.vwdieselparts.com/forum/view ... re&start=0
[ Dodano: 17 Gru 2008 23:54 ]
i tu jeszcze troche, ale w języku żabojadów, nie mam pojęcia co piszą ale są wykresy:
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... c&start=15
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... sc&start=0
a tu troche grubsza lektura:
http://www.vwdieselparts.com/forum/view ... re&start=0
[ Dodano: 17 Gru 2008 23:54 ]
i tu jeszcze troche, ale w języku żabojadów, nie mam pojęcia co piszą ale są wykresy:
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... c&start=15
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 00:56 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
w tych tematach często powtarzane jest:
preasure in pump MUST be 43,5psi at 1000 rpm engine
preasure at 2000 rpm about 75,4 psi
czy to jest podane ciśnienie jakie powinno byc normalnie w pompie, czy po modzie? Bo ja za dobrze po angielsku nie szprecham.
I jak to jest że podpinają zegar przy dojściu paliwa do pompy?
Ciekawe że wszyscy tam mają pompy bez LDA.
preasure in pump MUST be 43,5psi at 1000 rpm engine
preasure at 2000 rpm about 75,4 psi
czy to jest podane ciśnienie jakie powinno byc normalnie w pompie, czy po modzie? Bo ja za dobrze po angielsku nie szprecham.
I jak to jest że podpinają zegar przy dojściu paliwa do pompy?
Ciekawe że wszyscy tam mają pompy bez LDA.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
moze ciut nie w temacie, ale na temat wbijania tego cuda, otoz w TDI tez to mozna zrobic,
tylko ze w TDI latwiej to sprawdzic bo wszytko wychodzi na vagu
a rozchodzi sie o to czy pompa jest nadal w stanie wyprzedzac kat
w TDI wchodzi sie w nastawy podstawowe i komp zadaje (przy starszych sterownikach) wartosc 17,4
niektore z aut do mnie przyjezdzajacych maja ledwie 5 - 6, po wbiciu tego zaworka wartosc rosnie (wbija sie az osiagnie 17,4) powyzej juz nie wskazuje i uwazam ze nie ma to sensu,
cala operacja powoduje powrot do fabrycznych wartosci, i mysle ze w starszych pompach efekt bedzie ten sam
aha i na koniec jeszcze jedno, w TDI na wskazania w tej grupie o ktorej pisalem wczesniej ma znaczenie jeszcze ustawienie kata wtrysku pompa, wiec najpierw to a potem wbijanie
tylko ze w TDI latwiej to sprawdzic bo wszytko wychodzi na vagu
a rozchodzi sie o to czy pompa jest nadal w stanie wyprzedzac kat
w TDI wchodzi sie w nastawy podstawowe i komp zadaje (przy starszych sterownikach) wartosc 17,4
niektore z aut do mnie przyjezdzajacych maja ledwie 5 - 6, po wbiciu tego zaworka wartosc rosnie (wbija sie az osiagnie 17,4) powyzej juz nie wskazuje i uwazam ze nie ma to sensu,
cala operacja powoduje powrot do fabrycznych wartosci, i mysle ze w starszych pompach efekt bedzie ten sam
aha i na koniec jeszcze jedno, w TDI na wskazania w tej grupie o ktorej pisalem wczesniej ma znaczenie jeszcze ustawienie kata wtrysku pompa, wiec najpierw to a potem wbijanie
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
A można to "wbijanie" jakoś przełożyć na silniki mTDI??
Nie do końca jestem pewien ale w silnikach z wtryskiem pośrednim kont jest przestawiany wolniej wiec jeśli za pomocą tego "wbijania" przyspieszymy tę operacje taka pompa np; od AAZ powinna lepiej współpracować z silnikiem DI??
Mylę się??
Tygryscb
Nie do końca jestem pewien ale w silnikach z wtryskiem pośrednim kont jest przestawiany wolniej wiec jeśli za pomocą tego "wbijania" przyspieszymy tę operacje taka pompa np; od AAZ powinna lepiej współpracować z silnikiem DI??
Mylę się??
Tygryscb
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
To co kolega Adamm napisal w poscie wyzej - czyli, ze w tdi efekty dzialan mlotkiem pieknie widac na vagu...Tygryscb pisze:Co masz na myśli??zaprzal pisze: tak, ale podobnie jak w przypadku TD bez mierzenia przesuniecia tloczka przyspieszacza bym sie za to nie zabieral...
Natomiast w td lub mtdi bez pomiaru sie nie dowiesz o ile sie przyspiesza kąt. Poza tym jest jeszcze cos takiego jak twardosc tej sprezynki i z dokladnymi pomiarami daloby sie ustawic nie tylko o ile ale tez kiedy i przy jakim cisnieniu bedzie sie przyspieszal kąt.
Co do takiego stukania na oko to ja jestem na NIE
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Było by pięknie jak byś mógł rozwinąć tą myśl...vwolfi pisze: podłączyć zegar, obserwować,.....TAK
Dlaczego tak to drążę?? Jestem w trakcie (prawie już 5 mieś) dokręcania mTDI u siebie w busie, jak na razie jestem na etapie - bus lata żwawo, ładnie przyspiesza ale wiem, że to jeszcze nie to..
Pozdrawiam
TT
Napisałem temat "Mod ŁUKIEGO" pod wrażeniem wymiatania mojego 1V na
pompie bez LDA, która posiadała nastawy fabryczne 17 lat temu.
Teraz leczę się z pochopnego stukania młoteczkiem !
Na starej pompie (ori 1V, bez LDA) + ŁUKI 1,5mm efekt był
zarąbisty, bo pompa po wielu latach pracy pewnie straciła wewnętrzna
szczelność (zużyła się) i podniesienie ciśnienia wstępnego przywróciło
jej dawną sprawność, a przesadne stuk-puk mocno wyprzedziło
wtrysk, czego efektem było potężne kopniecie w zakresie 3500 - 4500 rpm.
Zmieniłem pompę na SB'kową, ustawioną na maszynie u pompiarza, a potem
wszystko zrobiłem na opak:
- kąt statyczny "na ucho", a że niebardzo jeździło
- pokręciłem wszystkimi dostępnymi śrubkami i stuknąłem w zaworek o
0,5 mm.
Dziś - wczoraj, poświęciłem wiele czasu, aby wrócić do "fabryki"
Zaworek - aby go odkręcić, musiałem dorobić klucz (zapomniałem zrobić
fotkę), bo sklepana rurka nie działała.
Trójnik - do pomiaru ciśnienia. Wykonany z króćca od starej pompy.
Manometr + miliony złączek (trafił się z niestandardowym
przyłączem na G-1/2 zamiast ogólnie stosowanego 20x1,5 lub G-1/8)
Obrotomierz - zapożyczony, w zupełności wystarczy ten w zegarach, lecz
trzeba się nabiegać.
Cała instalka do regulacji ciśnienia wstępnego.
Dane serwisowe dla pompy silnika SB (numer pompy dopisze, a dla
innych pomp postaram się zdobyć i też dopiszę)
RPM POMPY | RPM SILNIKA | CIŚNIENIE (bar)
700 | 1400 | 3,3 - 3,9
1250 | 2500 | 4,9 - 5,5
2250 | 4500 | 7,7 - 8,3
Tolerancja jest dość duża i dlatego wystarczy wskazanie obrotka na
desce.
Ustawiłem w środku zakresu, poskręcałem na dawce, LDA i obrotach,
na mniej/więcej fabrykę - NIE JEDZIE.
Po świętach kręcimy od nowa , ale tym razem "z głową"
ŁUKI Mod - warto wykonać, aby przywrócić zużytej pompie fabryczne
parametry - podkręcanie w fazie testów !
Macie jakiś pomysł/patent na pomiar przesunięcia pina od wyprzedzenia
dynamicznego ?
pompie bez LDA, która posiadała nastawy fabryczne 17 lat temu.
Teraz leczę się z pochopnego stukania młoteczkiem !
Na starej pompie (ori 1V, bez LDA) + ŁUKI 1,5mm efekt był
zarąbisty, bo pompa po wielu latach pracy pewnie straciła wewnętrzna
szczelność (zużyła się) i podniesienie ciśnienia wstępnego przywróciło
jej dawną sprawność, a przesadne stuk-puk mocno wyprzedziło
wtrysk, czego efektem było potężne kopniecie w zakresie 3500 - 4500 rpm.
Zmieniłem pompę na SB'kową, ustawioną na maszynie u pompiarza, a potem
wszystko zrobiłem na opak:
- kąt statyczny "na ucho", a że niebardzo jeździło
- pokręciłem wszystkimi dostępnymi śrubkami i stuknąłem w zaworek o
0,5 mm.
Dziś - wczoraj, poświęciłem wiele czasu, aby wrócić do "fabryki"
Zaworek - aby go odkręcić, musiałem dorobić klucz (zapomniałem zrobić
fotkę), bo sklepana rurka nie działała.
Trójnik - do pomiaru ciśnienia. Wykonany z króćca od starej pompy.
Manometr + miliony złączek (trafił się z niestandardowym
przyłączem na G-1/2 zamiast ogólnie stosowanego 20x1,5 lub G-1/8)
Obrotomierz - zapożyczony, w zupełności wystarczy ten w zegarach, lecz
trzeba się nabiegać.
Cała instalka do regulacji ciśnienia wstępnego.
Dane serwisowe dla pompy silnika SB (numer pompy dopisze, a dla
innych pomp postaram się zdobyć i też dopiszę)
RPM POMPY | RPM SILNIKA | CIŚNIENIE (bar)
700 | 1400 | 3,3 - 3,9
1250 | 2500 | 4,9 - 5,5
2250 | 4500 | 7,7 - 8,3
Tolerancja jest dość duża i dlatego wystarczy wskazanie obrotka na
desce.
Ustawiłem w środku zakresu, poskręcałem na dawce, LDA i obrotach,
na mniej/więcej fabrykę - NIE JEDZIE.
Po świętach kręcimy od nowa , ale tym razem "z głową"
ŁUKI Mod - warto wykonać, aby przywrócić zużytej pompie fabryczne
parametry - podkręcanie w fazie testów !
Macie jakiś pomysł/patent na pomiar przesunięcia pina od wyprzedzenia
dynamicznego ?
Wojtek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości