sprawdz bezpiecznik pod przekaznikami...xxxVIPxxx pisze:Mam problem padły mi 4xel. szyby i el. lusterka, nie mam nigdzie podświetlenia przycisków w drzwiach... Ale np ryglowanie z panela kierowcy działa... Tak samo FIS nie pokazuje drzwi tylko maskę, oświetlenie kabiny działa, kopertówki reagują na otwarcie drzwi, piloty działają... Poratuje ktoś ? Golf IV kombi 2003r
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom
Wszystkie bezpieczniki posprawdzałem, moduł ma zasilanie itp... wyciąłem CAN przy module i na jednym kablu CAN mam 0,22V, a na drugim 12V, podmieniałem moduły i na drugim to samo...
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
sprawdz peszle w drzwiach czy kabel sie nie przetarl...
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Panowie, a czy to normalne, że moduł komfortu pobiera prąd rzędu 0,12-0,14A? Na zamkniętym samochodzie i uzbrojonym alarmie?(bezpiecznik od radia wyjęty)
Po odpięciu niebieskiej wtyki pobór(przy odpiętym radiu) 0A.
Dodam tylko, że radio (bezpiecznik 42) i wszystko co znim spięte na wyjętym kluczyku i zamkniętym aucie pobiera 0,04A.(a więc włącznie z zegarami to nie powinno być dużo).
Wtykanie i odpinanie beżowej wtyczki nic nie zmienia, a więć oryginalna, przeze mnie nie ruszana niebieska wtyka gdzieś powoduje pobór 0,12-0,14A. Do komfortu albo do instalacji. To normalne?
Prosze o pomoc, bo po 5 postoju dniach siadł akumulator.
Wyjęcie bezpiecznika numer 14 powoduje zminimalizowanie poboru do poboru radia. Co kryje się pod bezpiecznikiem numer 14? Niestety nie działał wtedy nawet centralny, a więc obawiam się, że to odpinało cały moduł komfortu, a więc dalej nie będę nic wiedział;/
Po odpięciu niebieskiej wtyki pobór(przy odpiętym radiu) 0A.
Dodam tylko, że radio (bezpiecznik 42) i wszystko co znim spięte na wyjętym kluczyku i zamkniętym aucie pobiera 0,04A.(a więc włącznie z zegarami to nie powinno być dużo).
Wtykanie i odpinanie beżowej wtyczki nic nie zmienia, a więć oryginalna, przeze mnie nie ruszana niebieska wtyka gdzieś powoduje pobór 0,12-0,14A. Do komfortu albo do instalacji. To normalne?
Prosze o pomoc, bo po 5 postoju dniach siadł akumulator.
Wyjęcie bezpiecznika numer 14 powoduje zminimalizowanie poboru do poboru radia. Co kryje się pod bezpiecznikiem numer 14? Niestety nie działał wtedy nawet centralny, a więc obawiam się, że to odpinało cały moduł komfortu, a więc dalej nie będę nic wiedział;/
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Noxi, normalne to na pewno nie jest, mam dokładnie ten sam problem...po montażu komfortu i silniczków, po tygodniu postoju aku nie dawał oznak życia...po dosyć długich poszukiwaniach padło na to że komfort kradnie prąd. Ze wszystkiego co obsługuje komfort (a najbardziej podejrzewałem któryś z silniczków szyb w przednich drzwiach) podpięte jedynie oświetlenie bagażnika, siłownik centralnego w bagażniku i krańcówka w bagażniku - tydzień postoju i aku dętka. Po odpięciu niebieskiej wtyczki z modułu po dwóch tygodniach postoju rozrusznik normalnie zakręcił. Wczoraj przelutowałem wszystkie większe styki na płytce modułu i dzisiaj podłączyłem go w aucie - zobaczymy jak będzie, ale pewnie nic się nie zmieni i aku padnie.
EDIT: 18.12.13 aku wyraźnie słabszy...komfort dalej żre prąd
Zentralverriegelung)
J546 - Steuergerät für Fernentriegelung Heckklappe
Bei Fahrzeugen ohne Zentralverriegelung:
M27 - Warnleuchte - Tür links
M28 - Warnleuchte - Tür rechts
W - Innenleuchte vorn
W3 - Kofferraumleuchte
W11 - Leseleuchte hinten links
W12- Leseleuchte hinten rechts
W14 - beleuchteter Make-up-Spiegel (Beifahrerseite)
W18 - Kofferraumleuchte links
W19 - Leseleuchte/Fahrerseite
W20 - beleuchteter Make-up-Spiegel (Fahrerseite)
EDIT: 18.12.13 aku wyraźnie słabszy...komfort dalej żre prąd
J393 - Zentralsteuergerät für Komfortsystem (bei Fahrzeugen ohneNoxi pisze:Co kryje się pod bezpiecznikiem numer 14?
Zentralverriegelung)
J546 - Steuergerät für Fernentriegelung Heckklappe
Bei Fahrzeugen ohne Zentralverriegelung:
M27 - Warnleuchte - Tür links
M28 - Warnleuchte - Tür rechts
W - Innenleuchte vorn
W3 - Kofferraumleuchte
W11 - Leseleuchte hinten links
W12- Leseleuchte hinten rechts
W14 - beleuchteter Make-up-Spiegel (Beifahrerseite)
W18 - Kofferraumleuchte links
W19 - Leseleuchte/Fahrerseite
W20 - beleuchteter Make-up-Spiegel (Fahrerseite)
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom
Witam poszukuje opis pinów wtyczki T23 .nr modułu komfortu 1C0959799 chce go podpiąć na stole. Wiem że 23GND 22+ 11 linia K .Brakuje chyba jeszcze jednego Plusa. Pozdrawiam
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
6 can l
9 can h
- bez can z licznika - info o włączonej stacyjce komfort chyba nie zacznie reagować
9 can h
- bez can z licznika - info o włączonej stacyjce komfort chyba nie zacznie reagować
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom
Witam
Po pewnym czasie powracam do grona posiadaczy golfa kupiłem mk4 kombi 1,9 tdi 90KM z 2000r. Auto posiada klimatyzacje manualna, abs, esp, podgrzewane fotele ale szyby niestety są na korbke. Zamierzam załozyć szyby elektryczne z oryginalnymi boczkami ale pojawia się jedno pytanie. Lusterka mam również ustawiane manualnie a przy zmianie szyb na elektryczne po stronie pasazera w miejscu gdzie aktualnie mam "grzybek" od ustawiania lusterek bedzie przelacznik szyb. Co wtedy z grzybkiem od lusterek?
Po pewnym czasie powracam do grona posiadaczy golfa kupiłem mk4 kombi 1,9 tdi 90KM z 2000r. Auto posiada klimatyzacje manualna, abs, esp, podgrzewane fotele ale szyby niestety są na korbke. Zamierzam załozyć szyby elektryczne z oryginalnymi boczkami ale pojawia się jedno pytanie. Lusterka mam również ustawiane manualnie a przy zmianie szyb na elektryczne po stronie pasazera w miejscu gdzie aktualnie mam "grzybek" od ustawiania lusterek bedzie przelacznik szyb. Co wtedy z grzybkiem od lusterek?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
rezygnacja z regulacji prawego lustra, rezygnacja z przycisku szyby w drzwiach pasażera albo inwestycja w elektryczne lustra
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
A elektryczne lusterka są jakoś kłopotliwe w montazu? w porównaniu do szyb.
ew proszę o sugestie jak usytuować przelaczniki szyb przy pozostawieniu aktualnych boczkow. (pewnie by musiały być jakieś uniwersalne... )
ew proszę o sugestie jak usytuować przelaczniki szyb przy pozostawieniu aktualnych boczkow. (pewnie by musiały być jakieś uniwersalne... )
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
jak już zrobisz elektrykę szyb to lusterka wystarczy zamienić (manualne na elektryczne) i podłączyć do wtyczki która będzie w wiązce - cała filozofia.
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
Rozumiem. A co sądzicie o takim zestawie?
http://allegro.pl/szyby-elektryczne-gol ... 85955.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chyba cenowo nie wychodzi to zbyt korzystnie
http://allegro.pl/szyby-elektryczne-gol ... 85955.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chyba cenowo nie wychodzi to zbyt korzystnie
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
archi4lo, silniczki do lusterek są za grosze - zamiast manualnych - zakładasz silniczki i dajesz dodatkowo 3 kabelki
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort
No cóż. Miałem trochę czasu i posiedziałem przy golfie. Niestety Qto nie mam dobrych wieści.
Bo mimo wielu kombinacji nic nie udało mi się znaleźć, a to świadczy tylko o tym, że rozwiązanie problemu będzie znacznie bardziej skomplikowane.
Radio nadal na podtrzymanie pamięci pobiera 50mA, a moduł komfotu na niebieskiej wtyce 120-140mA.
Co udało mi się sprawdzić?
Wpięcie zasilania z bezpiecznika nr 14 do modułu komfortu, czyli jedyne wetknięcie przewodu czerwono-carnego (12V+ stały) nie powoduje wzrostu poboru.
Wniosek: Moduł komfortu dla siebie nie pobiera tego prądu, a więc raczej nie jest uszkodzony, a przynajmniej nie jest bezpośrednią przyczyną.
Kolejna sprawa - odpinanie wszystkich drzwi w słupkach, a więc kompletne odcięcie elektryki każdych drzwi z osobna nie powoduje kompletnie żadnej zmiany. Pobór pozostaje na tym samym poziomie z podłączonymi i odciętymi drzwiami.
Następna sprawa - bagażnik
Wypięcie wtyczki 3pinowej z zamka nie powoduje zmian
Wypięcie wtyczki z siłownika klapy bagażnika - od centralnego zamka - nie powoduje kompletnie żadnych zmian.
Odpięcie przełącznika grzania tylnej szyby (a więc myślę, że również grzania lusterek) nie powoduje kompletnie żadnych zmian.
Odpięcia lampek wnętrza, wszystkie kolejno odpinałem (niestety przy samych lampkach) również nie powoduje kompletnie żadnych zmian.
Panowie, gdzie dalej szukać? Za co jeszcze odpowiada niebieska wtyka?
Chyba niestety czeka mnie wykonanie złączek w postaci przewodów z konektorami do łączenia pojedynczych przewodów z modułem komfortu. (niestety wtyczki chyba nie uda mi się rozbroić).
Pozdrawiam i osoby znające instalację lepiej ode mnie proszę o pomoc.
Bo mimo wielu kombinacji nic nie udało mi się znaleźć, a to świadczy tylko o tym, że rozwiązanie problemu będzie znacznie bardziej skomplikowane.
Radio nadal na podtrzymanie pamięci pobiera 50mA, a moduł komfotu na niebieskiej wtyce 120-140mA.
Co udało mi się sprawdzić?
Wpięcie zasilania z bezpiecznika nr 14 do modułu komfortu, czyli jedyne wetknięcie przewodu czerwono-carnego (12V+ stały) nie powoduje wzrostu poboru.
Wniosek: Moduł komfortu dla siebie nie pobiera tego prądu, a więc raczej nie jest uszkodzony, a przynajmniej nie jest bezpośrednią przyczyną.
Kolejna sprawa - odpinanie wszystkich drzwi w słupkach, a więc kompletne odcięcie elektryki każdych drzwi z osobna nie powoduje kompletnie żadnej zmiany. Pobór pozostaje na tym samym poziomie z podłączonymi i odciętymi drzwiami.
Następna sprawa - bagażnik
Wypięcie wtyczki 3pinowej z zamka nie powoduje zmian
Wypięcie wtyczki z siłownika klapy bagażnika - od centralnego zamka - nie powoduje kompletnie żadnych zmian.
Odpięcie przełącznika grzania tylnej szyby (a więc myślę, że również grzania lusterek) nie powoduje kompletnie żadnych zmian.
Odpięcia lampek wnętrza, wszystkie kolejno odpinałem (niestety przy samych lampkach) również nie powoduje kompletnie żadnych zmian.
Panowie, gdzie dalej szukać? Za co jeszcze odpowiada niebieska wtyka?
Chyba niestety czeka mnie wykonanie złączek w postaci przewodów z konektorami do łączenia pojedynczych przewodów z modułem komfortu. (niestety wtyczki chyba nie uda mi się rozbroić).
Pozdrawiam i osoby znające instalację lepiej ode mnie proszę o pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości